ліхтарики і запчастини до них

Автор TANK, 19.05.2007 00:36:15

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 2 Гості дивляться цю тему.

Golem

Попав в руки на ремонт ми Petzl MyoBelt XP. Про подібні тут вже писалосі. Кабель вже був переломаний і замінений. На цей раз електроніка згоріла раптово і безповоротно. Всі напівпровідники на платі цілі, пайки пропаяв, світлодіод цілий. Але не включаєсі і не подає жодних ознак життя. Тобто при ввімкненому живлення в жодній з точок схеми не видно хоча б якихось імпульсів. Означає лише одне - згоріла мікросхема-капля і відновленню не підлягає. :( Шкода.

Прийшлося робити з нього "китайський" ліхтарик, бо паяти свою нову плату було недоцільно і влом. Викинув геть їх плату, запаяв послідовно резистор на 10 Ом аби струм тік в середньому 50 мА, поставив механічний вимикач.

Враження. Конструкція ми не дуже сподобаласі. Найперше - обмежувач струму параметричний а не індуктивний. Стоїть кілька транзисторів з резисторами і їх динамічно вклчюає - виключає  мікруха. Краще ніж резистор послідовно, але не то. Тобто тепло від резисторів та транзисторів все рівно приємно зігріває руки замерзаючого туриста :) Жартую, нижчий коефіцієнт корисної дії. Дріт звичайний в поліхлорвініловій ізоляції, на морозі деревяніє, от і тріскає. І могли б туда дати 4 жили по 2 в паралель. На порядок надійніше на перелом і втрати в дроті менші. Радіатор для світлодіода є, але притискається самим же корпусом. Тобто в разі тривалої експлуатації - надлущеного покрученого корпусу надійного охолодження не буде.

Напаяно коряво, лак доволі крихкий і кнопоки не ізольовані. До речі, хто не знає - покриття лаком захищає від конденсату, бруду і пилюки тільки. Дрібна волога з повітря завжди проникає крізь пори, що утворюються при висиханні лаку і термічних циклах. Мікросхема- капля це найдешевший варіант. Вона сидить безпосередньо на платі, на кристал діють механічні деформації і звісно - волога. Бо компаунд і шклотекстоліт мають різні термічні коефіцієнти розширення і волога завжди проникатиме через цю щілину. Купа розсипухи на платі, яку слід було зробити на кристалі. Чохол для батарейок гнучкий і батарейки там сидять криво. Єдине шо добре - конструктив самого корпусу ліхтарика. Тут претензій нема. Хоча по контуру гумка для ущільнення не завадила б. В моєї тікки була :)

То ж я б цю модель відніс до не найкращих зразків ліхтарикобудування фірми Петцль. незначними зусиллями можна було б зробити значно надійніше.
Дігери всіх країн єднайтеся!

linuxoid

На "Зміні" використовується епоксидний компаунд, схожий до каучука, для заливки плат керування польотом снаряда. На радіобазарі подібного не зустрічав. Цікаво було б його використати для заливки плат ліхтарів.

YserL

А якщо епоксидною смолою все залити? Деякі радіоприлади покриваються лаком на базі епоксидки ЕП-730.

Lesyk

Придбав собі сьогодні ліхтарик SILVA Mino няшного біло-зеленого забарвлення.

Конструкція на виглядляд не дуже то міцна - на практиці перевірю. Світить дуже милим світлом фіолетового відтінку. Має 3 режими (сильніший, середній, слабкий (мигалка відсутня), має дуже гарну систему вимикання (потримати кнопку 2 секунди) - тобто при переключанні режимів випадково не вимкнеш ліхтаря. На сайті вказано що він водонепроникний (ір6), має 25 люмен і 120 годин роботи. Крутиться десь приблизно на 120 градусів - тобто можна світити як і під ноги - так і трошки вище лінії очей. Подивимось шо він з себе представляє в суврих реаліях існування в моїй компанії.

Ціна питання - 154 шведські крони.

YserL

Петцель Олега знову підвів. Прогорів 2А волосок поверх самовідновлюючого згорівшого запобіжника на 2А. Напаяв дріт потовстіше. І відрізав вхід у голову і перепаяв до плати, бо на тій ділянці не проходив +. Зовнішня ізоляція кабеля дуже міцна, і ізоляція яка йде поверх дротів крихка, і термонестійка. Напевно погана партія кабелів була. Попробувати написати виробнику.

:-)

Ще перед Хрестовим Походом Полтвою буда у мене ідея зняти то всьо на відево, але як виявилося в часі вищезгаданої прогулянки, освітлення для апарата яким знімаю малувато, не в останню чергу, бо фатриця "випалена" зйомкою пиловугільного факела, а там 1200-1700 по Цельсію.

Для вирішення цієї проблеми було 2 варіанти: а) прикупити нормальну камеру і в "нічному" режимі писати, що вартує далеко овер 2 тигрика; б) зорганізувати світло, що разів у 10 менш затратно.
Отже, спочатку десь зо 2-3 тижні шукав лятарек, такий щоб на лампу, 6 вольт. Знайшов в Євротехніці біля "Знахаря" за 133 грн дане чудо. Вбудованої батареї вистачало хвилин на 20 свічення якісного, 4Аг все ж, і 3А лампа жре. В "лапу" ліхтаря виявилося дуже зручно входить мій А490, що додалу оптимізму.

Постало питання (ще далеко перед циим, але тут безпосередньо) про екстернал акумулятор, "носимьій" за плечима. Придбав я чудо SLA "від VARTA" 6В 12Аг за 135 грн на радіобазарі, і зарядку (ібо змалку мені володіння паяльником не привили, лише ключами гаєчними і т.п.) для акум свинцевих на 2,3/6,9/13,8В 0,6А ЕНЕРГІЯ ЕН-605 там же за 120 грн. Итого 133+135+120=388 грн.

Потім задався роз'ємом, за допомогою якого додатковий акумулятор буде приєднюватися до внітрішньої електромережі ліхтаря. Вимог було 3: 2 контактний, здатний витримувати динамічні та статичні навантаження на роз'єднання, швидкість та простота під'єднання. Ідеалом здавалося був би ШР, але не знайшов та й різьбове з'єднання передбачає немало обертів, хоча все інше на вищому рівні. Був вибраний роз'єм для коаксіального кабеля, щось на кшталт цього, але гірший - який був в "Юному Техніку":

Порада - якщо братимете, то шукайте на пайку, а не на обжим, бо дуже вже неприємно обжимний паяти. ;D
Спочатку хотів на коаксіальний дріт впаяти, який валявся в загашнику, але нічого вартого з того не вийшло, кинувся тої ідеї, таки після опробування різниз варіантів знайшов мідний багатожильний 2Х1,0. Все ж як писав вище 3А по ньому, і таки кажися амало його, зважаючи що "ГОСТІвських" по січенню кабелів знайти зараз складно, треба брати заявлених 2,5 мм2, не прогадаєте.
Далі були пошуки перемикача між аккумою вбудованою та зовніньою, всі знайдені в загашнику "сині" тумблерки надзвичайно легко перемикалися, або були низькострумними. Все у тому ж ЮТ було знайдено тумблер на мікрику, випаяний певно з оборонки якої.
Ну і клеми автомобільні, для приєднання акуми до дроту, щоб не крутити щось довго і нудно, вони правда завеликі для клем акумулятора, і злітають, як виявилося потім, все ж на щось таки їх ліпитиму - який гвинтик, абощо.
Скільи це все обійшлося - хз, бо так само докуплялося і термозбжну трубку різних діаметрів, та інших потрібних в хазяйстві речей, яких використано лише частинку, або бракувало давно а прибати було влом. Ну але реально хай 20 грн матеріалів в плюся (те що власне на ліхтар пішло).

Кароч це все зібрав, і фото вам:
Разом із акумулятором

Роз'єм ідеатєльно підійшов замість заглушки, правда довелося пофантазувати із кріпленням пружини механізму блокування повороту ручки, але все наче успішно, і роз'єм вкручений і ручка повертається

Власне фото роз'єму роз'єднаного

Як воно без шлнга виглядає

Перемикач між вбудованим та зовнішнім акумулятором. Розташування не заважає при носінні, зруно перемикати в рукавицях

Всередині стало значно більше дротів, що збільшило опір схеми, це печально

Акум із шлангом заліплений скотчем - для випробування функціональності

Розташування камери при горизонтальному положенні ручки

Камера при переведенні ручки у вертикальне, "прожекторне", "пістолетне" положення.

Те ж

Власне вигляд цього всього в роботі


Коротке відео зазняте за допомогою даного приладу


Оскільки проект для мене пілотний, такого перед тим не робив, тому певні висновки
Негатив:
1) Високий опір електросхеми після модернізації призводить до зменшення яскравості свічення електролампи (як і попереджав ZED) - потрібно оптимізувати схему шляхом зменшення довжини провідників та замінити існуючі на із меншим питомим опором.
2) Фіксатор "ноги" має певний люфт, що призводить до самовільного переміщення осі об'єктива фотоапарата відносно осі дифузора ліхтаря - перебрати механізм, усунути люфт.
3) Розташування фотоапарату внизу ліхтаря при горизонтальному положенні ручки може призвести до його замочення, або рунування, не дивлячись на обклейку камери скотчем та "дугу безпеки", якою є для камери "лапа" ліхтаря - використовувати із вертикальним положенням ручки.
4) Металеві карабіни транспортного ременя створюють шум, який чітко чути на відео - заміна металевих карабінів на люверси.
5) Мала освітленість "під ногами" - зарадить хіба світлодіодний ліхтар, який треба прикупити ще)))
Наразі наче всі недоліки які пригадав.
6) При носінні кабеля від батареї під одягом він сповзає - можна відути себе як дєвушка, у якої бретелька злетіла - треба придумати якийсь спосіб кріплення кабеля до плеча + щоб кабель вільно висів не заваджаючи руху, якщо кабель поверх одягу - щось на біндерах і гумці від налобника.
Наразі наче всі недоліки які пригадав.

Позитивні риси:
1) Наявність двох акумуляторів - зовнішнього як основного (>>60хв. ) та вбудованого (>20хв.) як запасного/аварійного, дозволяє у випадку закінчення заряду основного акумулятоа "аварійно" дійти до місця деінсталу.

Пишіть ідеї як оптимізувати, покращити. От лише на 12В напевне не переходитиму - струми там незначно менші, а акуми значно важчі на ту ж ємність, про ціну і не говорю. Тому 6В мені видається за оптимальний варіант, принаймні наразі.
Декольтем своїм мене манила.

Alter

    Нагадало агрегат, який був в тіпів з "Ghost hunters". То все є звісно круто, але після такої роботи бачити скотч у якості кріплення?... Як люблять писати на демотиваторах - "Ету страну не победить!".
    Якщо лямпада робилась вже суто під фотік, то було б добре щось посерйозніше нахімічити із кріпленням самого фотіка, а то отаке консольне його закріплення не внушає довіри. Мо просвердлити зо пару дзюрок, вигнути з наявного вдома (на роботі) металолому конструкцію у вигляді такої собі коробочки, куди б той фотік вставлявся, а потім те все гарно присобачити. Можна навіть із додатковими планками жорсткості.
  Серед плюсів - більш жорстке закріплення, додатковий захист фотега.
  Мінуси - дурна робота плюс збільшення маси конструкції.

Нема нічого більш вічного за те, що обмотане синьою ізолентою.

Dima_Bear

Огляди фанариків з уже згадуваного блогу: http://azaitsev.com/category/review

Ivanoff

Добрий вечір шановне панство, довгий час слідкував за форумом в якості гостя, доки дігерське хоббі не взяло во мні верх, тож вирішив зарегатись.
Власне маю купу всякого світла, але шоб руки мати вільні, вирішив подивитись налобники. Петцлі та фенікси мені в принципі без потреби, та і ціни троха кусаються, тож шукав шось хоч трохи пристойне від братів наших жовтих. Хто шо може сказати про ці лянтарки http://www.uahunter.com.ua/forum/sverh-yarkie-ruchn-nalobn-fonari-projektor-t25872.html? Глянув таке саме в штурмі і магазі біля себе, вуйко на сайті продає на 30-40 гривень дешевше, але чи вартує те замовляти по пошті? Клянеться шо там всьо ніштяк і що вони від води захищені. Може хтось такого мав/має?
Бороньбоже не реклама.

Alter

    Мав Поліси. Мож мені так везло, але постійно як не один то другий - і все гімно брухт неякісний. Реально, не пошкодуй тих 200 чи 300 рублів і купи собі полюдський агрегат. Отобисто в мене кожен день зі мною Fenix E05. Мацьопство розміром з мізинець, гамає АА, а фігачить Cree-діодом на добрих 20-25 метрів. Прада світло розсіяне  (рефлектор як пів нігтя), але хватає норм.
    ІМХО поліси без переробки - дарма трачені гроші. Хоча можу і помилятись, але досвід каже саме то. За 50-100 рублів трушний фонарік? Незнаю, незнаю. Тим більше коли на фотках стоїть ватермарк BAILONG :)
Нема нічого більш вічного за те, що обмотане синьою ізолентою.

linuxoid

Цитата: Ivanoff від 19.12.2011 19:06:40
Добрий вечір шановне панство, довгий час слідкував за форумом в якості гостя, доки дігерське хоббі не взяло во мні верх, тож вирішив зарегатись.
Власне маю купу всякого світла, але шоб руки мати вільні, вирішив подивитись налобники. Петцлі та фенікси мені в принципі без потреби, та і ціни троха кусаються, тож шукав шось хоч трохи пристойне від братів наших жовтих. Хто шо може сказати про ці лянтарки http://www.uahunter.com.ua/forum/sverh-yarkie-ruchn-nalobn-fonari-projektor-t25872.html? Глянув таке саме в штурмі і магазі біля себе, вуйко на сайті продає на 30-40 гривень дешевше, але чи вартує те замовляти по пошті? Клянеться шо там всьо ніштяк і що вони від води захищені. Може хтось такого мав/має?
Бороньбоже не реклама.

Китайці всі вимагають доробки. Хоча б зробити "ревізію" місць спайок. Зараз китайці почали ставити добротні світлодіоди Cree XR-E, але забули про драйвери, через що світлодіод швидко втрачає свої характеристики, або взагалі гине від якісних батарейом, а дружніх неякісних батарейом хватає ненадовго.
Мораль така: якщо є зайвий час і рівні руки то можна отрмати від китайця, інколи, більше ніж від виробників якісних ліхтарів. Якщо ж потрібно якісне і надійне світло без геморою - то краще раз потратитись, щоб потім мати спокій.

Ivanoff

Ну за 200-300 гривень з порядних фірм я хіба куплю якесь мацьопство що світить собі під ніс. Тре робити драйвер до китайця. Якщо хтось би допоміг порадами або ссилкою, був би дуже вдячний!

апд. погуглив, в тих китайцях таки є драйвер. Доречі в штурмі сьогодні включав такого на якихось безіменних сольових батарейках, лупить дайбоже навіть в добре освітленому магазині. Може воно таки того варте?

Alter

http://rozetka.com.ua/fenix_e21_nw/p176279/
Колись хотів його собі взяти. Фенікси рулять, хто б що не казав. Ціна питання - 400 грн. Якість - фіктично безсмертний (якщо цеглою з розгону не гладити).

Осьо репост характеристик для того Fenix E21 Cree XP-E Neutral White LED

Вид   Ручные
Мощность светового потока   135 лм
Количество светодиодов   1
Источник энергии   Батарейки
Защищенность   Водонепроницаемые
Материал корпуса   Алюминий
Размеры   164 мм (Длина) x 25.4 мм (Диаметр)
Вес   90 г
Гарантия   24 месяца
Нема нічого більш вічного за те, що обмотане синьою ізолентою.

Alter

    оу, соррі) Щось я захопився. Ну тоді Фенікси тут не канають, бо дорогі як чорти. Мені і мого польського VIPOW хватає для вилазок (аналог бюджетного китаю, но якийсь файний попався. Відносно. За 40 грн). Гамає мало, світить так собі, на 4, інколи і з мінусом, зате ще не ламався, та і не шкода мені його в разі чого. Як на мене, то основне світло все ж краще в руках носити. Але то таке, всім не догодиш.

2 linuxoid. Слухай, а то норм що Cree-діод з'їдає стоковий мініпальчик за 3-4 години? То я про той свій міні-Фенікс. А то я чота хвилююсь, що там драйвер кривуватий.
Нема нічого більш вічного за те, що обмотане синьою ізолентою.

ZED

Не знаю, як Вам так "щастило", але в мене Поліс 10Вт і світла дає більш ніж достатньо і драйвер має хороший. Єдина проблема була із кнопочкою, але й та усувається рівними руками за 15 хв. Більше року тягаю про всяк випадок на прогулянки та в якості запасного світла на вилазки.

Ivanoff

ще бачив байлонг з алюмінієвим корпусом і скляною лінзою-фокусом :o за ті ж 80-100 грн. 3 режими, фокус, 3 ААА батарейки. Думаю що вирізати до нього ущільнювачі з гуми та присобачити їх на клей, щоб воно все гарно щільно закривалось-відкривалось і буде порядна річ хоч на якийсь рік. А там видно буде.
Ось то чудо http://svfonari.ru/nalobnii-svetodiodnii-fonar-BAILONG-BL-6629-Cree-ZOOM-e261.html

onyx

Користуюсь от таким вже більше року http://selko.com.ua/-focusable/192-x2000-.html .    За цей час активно його юзав, він багаторазово падав, топився і т.п.  Дуже ним довольний, брав  фірмовий за 13$.

Caesar

http://selko.com.ua/-focusable/205-c84-q5-.html во , оце цікаво , в руку і як запаска саме то, а думаю налобник взяти собі щось толокве і захищене а то китайці не виживають в мене.
І рай, і пекло мають свої переваги. У раю чудовий клімат, а в пеклі – вишукане товариство.

inkognito

Цитата: ZED від 19.12.2011 20:30:20
Не знаю, як Вам так "щастило", але в мене Поліс 10Вт і світла дає більш ніж достатньо і драйвер має хороший. Єдина проблема була із кнопочкою, але й та усувається рівними руками за 15 хв. Більше року тягаю про всяк випадок на прогулянки та в якості запасного світла на вилазки.

Душевно порадувало 10 Вт поліса  :) Цікавим є те, що навіть драйвер має (цікаво який), і в чому, як та яким чином "хорошість" драйвера себе показує. ZED, плыз без образ - але чим тебе цей ліхтар так захопив? Мій скромний досвід каже, що від полісів йно корпуси файні, а й то після обробки грубим та меншим обробляючим девайсом. Дякую!
Resistance is futile

ZED

Цитата: inkognito від 20.12.2011 00:05:16
Душевно порадувало 10 Вт поліса  :) Цікавим є те, що навіть драйвер має (цікаво який), і в чому, як та яким чином "хорошість" драйвера себе показує. ZED, плыз без образ - але чим тебе цей ліхтар так захопив? Мій скромний досвід каже, що від полісів йно корпуси файні, а й то після обробки грубим та меншим обробляючим девайсом. Дякую!
Драйвер є (!), при чому не просто там резистор якийсь, але справжній китайський стабілізатор ;D. "Хорошість" полягає у тому, що я забув, коли останній раз заряджав акуми, хоча користуюсь регулярно. Звісно, від драйвера це мало залежить, але факт. Ну і не миготить, коли розряджається - такий стробоскоп мене особисто дратує (сильно). А до корпусу взагалі жодних претензій не маю - все чітко закручується і зберігає герметичність. Світлодіод теж не Cree і до 10Вт не дістає, але свою справу знає.
Я не кажу, що це супермегакрутий ліхтар, але він жодного разу мене ще не підвів.

236 Гості, 0 Користувачів