Львівська дитяча залізниця

Автор Roy, 27.06.2010 03:27:48

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Roy

Залізниця розташована на верхній терасі Стрийського парку, колії прокладені вздовж периметра парку від вулиці Івана Франка до входу в парк з боку вул. Стрийської (біля парку ім. Б. Хмельницького). При побудові залізниці використали колію, що існувала ще з часів Загальної крайової виставки 1894 р., а в міжвоєнний період з’єднувала станцію Персенківка з товарними залізничними платформами павільйонного містечка Східних Торгів. Початкова довжина дитячої залізниці становила 1850 м, на лінії було збудовано три станції, маршрутом курсував потяг, що складався з паровоза та чотирьох дерев’яних вагонів. У 1960-х роках старий потяг замінив тепловоз із металевими вагонами.Під час реконструкції вулиці Стрийської у 1976 р. довжину колії скоротили до 1200 м, в цей же час була ліквідована одна зі станцій.

Після розпаду СРСР станції ДЗ були перейменовані Комсомольська в Паркову (Паркову), а Піонерська - в Сонячна (Сонячну).

У перші роки роботи дитячої залізниці парк рухомого складу був укомплектований одним паровозом Кч4-027, чотирма двовісними дерев'яними пасажирськими та трьома вантажними вагонами.

Наприкінці 60-х - початку 70-х років рухомий склад був оновлений - ДЗ отримала в своє розпорядження нові суцільнометалеві вагони Pafawag і ТУ2-087, ТУ3-039, ТУ3-040. ТУ2-087 отримав вельми незвичайне оформлення, зроблене за мотивами стандартної розмальовки перших випусків ширококолійного електровоза ВЛ8.

Деякий час у середині 80-х років на Львівській залізниці застосовувалася дещо незвичайна технологія керування поїздами. До поїзду з обох кінців чіплялися тепловози ТУ3 і з кінцевої станції поїзд повертався без обгону локомотива.

У 1989 році тепловоз ТУ3-040 був списаний, і сьогодні ТУ3-039 залишився єдиним на території колишнього СРСР тепловозом цієї серії, експлуатація якого продовжується до цих пір. Усвідомлюючи унікальність цієї машини, керівництво дитячої залізниці приділяє особливу увагу її збереження. В даний час ТУ3-039 використовується лише в особливих випадках - на свята та за спецзамовленнями. В основному для водіння поїздів використовується ТУ2-087


Фото представляє урочисте відкриття Львівської дитячої залізниці 8 листопада 1951 р. – популярного дитячого атракціону та навчальної бази для майбутніх залізничників.
(c)Олег Введенський

Повністю вичерпний історично-технічний опис Львівської Дитячої Залізниці є тут (рос.)




Недавно проходив з другом поряд станції "Сонячна". Друзяка мені заявив, що ніколи не катався на дитячій залізниці. Хм...подумав я, глянув на годинник...ок, тоді пішли на станцію. Якраз в голові поїзда був ТУ 3 039. От і супер, підійшов, на прохання проїхатися усередині тепловозу отримав згоду. Краще все ж таки, ніж в вагоні, серед дітей. Хоча діти й в тепловозі були, і діти машиністи.

Юний машиніст самостійно зрушив потяг з місця, як і керував ним в подальшому. Проте під пильним наглядом старшого.

Кабіна ТУ 3. Простора, правда шось крісел я не замітив. Хіба відкидні були.

Панель приборів. Все тут дуже просто


тумблери зі світловою індикацією

А скоростемір знаходиться позаду машиніста

Пронто...просто пронто, мабуть талісман)))

Тумблер який відповідає за очисні щітки на склі

Сподобалась мені технологія обігріву лобового вікна

V12 у всій красі


Вітерець бере старт

А тут "стрєлачнікі стрєлкі перєводят"

Та невже? :)

Курсуємо в депо

Так всередині. Видно трубу для вихлопу тепловозу.

ТУ 3 у всій красі

ТУ 2 йде на посадку

кабіна в ньому низька та тісна. Зате сидіти можна

Дані ТУ 3

решта фоток тут
Meine Ehre heißt Treue

toya

ЦитуватиЗалізниця розташована на верхній терасі Стрийського парку, колії прокладені вздовж периметра парку від вулиці Івана Франка до входу в парк з боку вул. Стрийської (біля парку ім. Б. Хмельницького)
хм... Це напевне якась помилка - які ж колії біля парку культури ? Крайні станції це Сонячна - в районі податкової, назву іншої не пам"ятаю, але вона теж ніби дуже далеко від парку культури.

Roy

Цитата: toya від 27.06.2010 08:08:37
ЦитуватиЗалізниця розташована на верхній терасі Стрийського парку, колії прокладені вздовж периметра парку від вулиці Івана Франка до входу в парк з боку вул. Стрийської (біля парку ім. Б. Хмельницького)
хм... Це напевне якась помилка - які ж колії біля парку культури ? Крайні станції це Сонячна - в районі податкової, назву іншої не пам"ятаю, але вона теж ніби дуже далеко від парку культури.
Це не помилка. До 1976 року існувала станція Дитяче містечко, яка відповідно розташовувалась ближче до входу в парк ім. Б. Хмельницького. Вище це описано.
Meine Ehre heißt Treue

Stinger

Все правильно Рой каже, так і було, колія проходила якраз вдоль вулиці Стрийської, там де зараз доріжка пряма, там досі можна побачіти невеличкий насип.

Tankist

25 вересня буде закриття 60 сезону
Приходьте по можливості! ;)

YserL

Із травня 2015 року ходить оновлений рухомий склад поїзда Вітерець. Рекунструйований силами «Корпорація КРТ»
Вартість проїзду 8 грн дорослі, 4 грн діти в одну строну. Квитком є фіскальний чек.

Є дві станції сонячна і паркова.

Ходить один комплект, тягач ТУ2 бортовий номер 087, виготовлений у 1957 році

При зупинці переганяють з хвоста в голову.

Відкрита у 1951 році, довжина 1850м, зараз 1200 м (з 1976 року).
Курсував паровоз, шкода що не зберігся:

Цікаво що колись була ще 3 станція біля монументу Піонерська. Станція Дитячний городок (1976) перейменована у Піонерська, зараз Сонячна. Колишня комсомольська перейменована у Паркову.
колись
По нещасних випадках: у 1974 році відірвало голову хлопцю деревом яке попало в габарит, був у тепловозі і висунув голову у вікно. Тоді керівника зняли.
План залізниці:

Офіційний сайт: http://ldz-lviv.at.ua/
PS: мама ходила на дитяча залізницю.
Відео 1956 року:

http://www.dzd-ussr.ru/towns/lvov/

DeZer


276 Гості, 0 Користувачів