Ті, кого ми забули

Автор Bottlehunter_, 06.07.2010 14:58:04

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Bottlehunter_

Сиділи ми з друзями якось в центрі Львова і пили пиво. Тоді ще було можна. Мимо проїхала 84-та маршрутка, на якій великими буквами була написана кінцева зупинка  - Щурата. І тут хтось задав риторичне питання: «Цікаво, а хто такий ШЧУРАТ?». На жаль, багато людей, іменами яких названо вулиці міста, зараз незаслужено забуті. Якщо прізвища Айвазовського, Патона, Лобачевського ще викликають якісь асоціації в наших співмешканців, то сказати чим займалися Герцен або Дзиндра мало хто може.  За допомогою інтернету я вирішив дізнатися, ким були  люди, вшановані в назвах вулиць Львова.
Євген Дзиндра – львівський скульптор, автор левів, що стережуть вхід до ратуші, багатьох надгробків Личаківського кладовища, пам’ятників. Ось стаття в Поступі про життя і творчість митця.

Гарман Вітвер – скульптор, автор фонтанів па площі Ринок, надгробків Личаківського.

Дмитро Гуня – один з керівників повстань 1630-х років проти польського гніту. Пізніше був обраний кошовим отаманом.

Лука Долинський – художник, іконописець, походив з м. Біла Церква, але замолоду приїхав до Львова і тому знаний в світі насамперед як представник львівської школи малярства. Доклав руку до написання ікон церкви Юра, Почаївського монастиря та багатьох інших.

Дмитро Загул – поет-символіст, на думку багатьох критиків незаслужено забутий. Родом з Буковини. З приходом радянської влади почав писати в стилі соцреалізму, написав поему про будівництво Дніпрогесу, але то не помогло -  отримав звинувачення в націоналізмі і помер на Колимі.

Микола Кибальчич – талановитий винахідник, розробив проект реактивного літального апарату, основні принципи роботи реактивного двигуна, керування польотом за допомогою зміни кута нахилу ракетного двигуна. Принципову схему такого двигуна винахідник нашкрябав ґудзиком на стіні тюремної камери, оскільки був членом терористичної групи і свої знання направляв в основному на створення вибухових пристроїв, зокрема брав участь в останньому замаху на царя. Якби талант Кибальчича спрямовувався у мирне русло, можливо Ціолковському не довелося б на десятиліття пізніше придумувати, по суті , те саме, а людина полетіла б в космос набагато раніше.
 
Архип Люлька – ще одна людина, котрій стопудово сподобався б наш форум.  ;) Автор першого турбореактивного двигуна. Після того, як в Харкові вчена комісія відхиляє його проект, їде до Москви, де й працює до самої смерті. Літак з двигуном Люльки вперше розвинув швидкість 900км/год, а згодом вдвічі перевищив швидкість звуку. Попри всі нагороди, конструктор найбільше гордився тим, що міг на двигуни власної конструкції ставити власне клеймо – «А.Л.»

Далі буде...

Най жиє Гуцулія!

369 Гості, 0 Користувачів