Автор Тема: Південно-Західний Колектор  (Прочитано 104885 разів)

1 гість дивиться цю тему.

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 3858
  • Рейтинг 800
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Re: Південно-Західний Колектор
« Відповідь #140 : 17.05.2019 17:24:45 »
Почистив і згрупував тему. Вона є дуже показова. Як ми всі разом кусочок по кусочку дослідили цю систему. Спочатку взагалі не було інформації. А зараз навіть карта і фото зсередини є. Думаю якось спуститися туди ще раз і подивитися на зміни кількості сміття на дні за останні 10 років.

Ну а і щоб вона була актуальна додам сюди фото впадіння ПЗК у Полтву з цього от походу. Район вулиці Торфяної. Кому цікаво там є ше більше фото.





ПС: тут є тема про загибель хлопчика в ПЗК
Розшарити F VK G+
курча

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 3858
  • Рейтинг 800
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Re: Південно-Західний Колектор
« Відповідь #141 : 26.05.2019 19:38:00 »
Каналізація вулиць Наукової, Виговського та всієї Левандівки попадають у Полтву через південно-західний колектор (ПЗК). Це спеціальний тунель що йде глибоко під землею, місцями до 40 метрів. Наверх стирчать лише вентиляційні труби як на вул. Ряшівській, наприклад. ПЗК був прокладений щитовим методом. Таким же методом прокладають лінії метро. В Полтву він впадає коло кільця на Липинського.



ПЗК є сумнозвісним через трагедію що сталася у 2013 році. Тоді двохрічний хлопчик впав у відкритий люк на Левандівці. Його тіло знайшли аж через два дні. Віднесло хлопчика недалеко. Пошуки ускладнив стан колектора. За словами рятувальників він захаращене сміттям. «Експлорер.Львів» тоді суттєво допоміг рятувальникам інформацією про ПЗК та його входи.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=koNm7HQ2D04" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=koNm7HQ2D04</a>

Про засмічення дна ПЗК я писав ще в 2009 році. Пройшло десять років і ми вирішили спуститися на те саме місце ще раз. Перевірити як змінився стан колектора за цей час. Було нас четверо. Incognito ta Stalker страхували нагорі, Electrichking і Golem спускалися вниз.

2019 рік


2009 рік


Ось короткий підсумок:

1)   Стан колектора погіршився. Сміття лежить де і лежало. Місцями мул сягає по коліна.
2)   Скоби у вентиляційних шахтах згнили повністю. Їх просто немає. Спускалися і піднімалися ми виключно на шнурках
3)   Входи, які ми обстежили, завалені сміттям та іржею. Ледве можна протиснутися всередину колектора.
4)   КНС на вул. Науковій закинута та зруйнована вщент. Після добудови колектора в 2004 році стоки, напевно, течуть самоходом.

2019 рік

Бетоній троха змучився


Драбини і слід простив


Ледве протиснулися


2009 рік
Гладкі і рівні бетонні стінки


Ще є драбина


Вхід внизу доволі просторий


Позитивні моменти:
1)   Після трагедії входи закриті кусками бетонію. Ніхто вже не провалиться.
2)   Сліди від води в недавню зливу сягали нам лише по пояс. Тобто в колектора є запас під новобудови.
3)   Тут стерильно в порівнянні з колектором на Стуса. Ні тобі сантиметра слизу під ногами, ні сопель що капають в очі прямо зі стелі, ні багатошарового грибка на стінах. Та і запах куди менший. Все таки наявність вентиляційних шахт та чистої води дає свої плюси.





Ми спустилися в точці 104 і спробували пройти до точки 103. Точка 104 це навпроти Аеропорту, де закінчується нова дорога. Ось карта. На жаль, доволі скоро ми стикнулися з впадінням у ПЗК двох дренажних систем: з Скнилівського парку і з Аеропорта. Чому нажаль? Тому що вони нанесли в колектор мулу та іншого сміття. Звичайна каналізація несе лише какашки. Дошки та куски глини в унітаз ніхто не зливає. Нога провалювалася в мул аж по коліно. Витягнути її вимагало суттєвих сусиль. І це була лише перша притока з двох. Вона була проти течії праворуч.



Позначили рівні води до вилазки


Видно шви від тюбінгів з яких складається тунель


Перша притока дренажки в ПЗК


Друга притока дренажки в ПЗК


Дуже дивне рішення сплавляти дощову воду в каналізацію навіть у новозбудованих районах. ЇЇ ж можна було відвести в природні річища. Вода, очевидно що, наноситиме в колектор багато гілок, каміння та мулу. Це все повинні будуть потім фільтрувати очисні споруди.



Вода з дренажки йде по певерхні. Вона замулюється і забруднюється. і потім попадає сюди


Фоткаю це все по коліна в мулі. Друга дренажна притока ПЗК


Вхід через який ми прийшли. Він наполовину завалений іржею та сміттям


Далі проти течії ми прорубатися не змогли, тож вирішили йти за течією до точки 105. Це в сторону Любінської вулиці та Аеропорта. Йти за течією легко. Тунель круглий, його висота поза 2 метри, дно не слизьке. По міркам Полтви тут взагалі немає води: лише 2-3 метри ширини і 30 см глибини. Мокрі позначки на стінах вказують на рівень води під час пікових навантажень. Він не перевищує 1м. Забігаючи наперед додам, що за годитну перебування в колекторі ми не помітили коливання рівня. Тобто, судчи з усього, ніхто сюди насосами стоки не качає.

Висоти ПЗК вистачить навіть для високих дігерів


Вав, і тут є сталактити!


Ура! Ми перші з Експлорера йдемо досліджувати ПЗК!




Залишки будівельного устаткування


Спочатку ми думали шо це іржа або фарба. Але таки грибок!




Води тут буває по ту оранжеву мітку


Ось людина для орієнтиру


Притока прямо зі стелі. Через десять років тут буде дира. Вода бетон точить!


Карамельні стіни поруч


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=z02bkixEcjw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=z02bkixEcjw</a>

Сам тунель ПЗК складається з тюбінгів. Їх видно на фото. Тюбінги це такі частини кола з яких можна побудувати цілу трубу. Тобто тунель після проходження щитовим способом укріпляли не суцільною бетонною стіною, а її частинами. Схоже як в шатхті. Зараз стан бетону тюбінгів середній. Тріщин та сколів поки що не видно. Але повсюди нарости сталактитів та солей.

Похід до вентшахти 105 та назад нам зайняв годину часу. Вентшахта виявилася повністю закидана сміттям. Тож в разі надзвичайної ситуації не змогла б послужити надійним притулком. Цікаво, а кудою ж Водоканал збирається спускатися в разі аварії у ПЗК? І скільки цей спуск, разом з прокопуванням шляху, займе часу?



Вже раз тут то вирішив все обфоткати по повній. Хто зна коли буду наступний раз


Стики тюбінгів




Вхід 105 ще більш завалений ніж 104 звідки ми прийшли


Хіба що фотік туди просунути


Ось що вийшло. Майже як комин


Йдемо назад до 104


Сталактити зі стелі


Рівень води коло входу такий як і був.


Наш вихід назовні


Дуже дивне відчуття йти незвіданим колектором вперше. Небезпека та невизначеність загострює усі рецептори. Це тобі не комфортна Полтва у центрі міста, де почуваєшся майже як дома. Тут навіть немає люків куди можна екстренно евакуюватися в разі чого. Палицею промацуєш перед собою дно у пошуках ям. Прислухаєшся до віддаленого гуркоту води у пошуках колекторних хвиль. Тішишся як дитина коли нарешті коло виходу назовні. Але ж ще жумаритися наверх!

Так виглядає спуск в ПЗК


Електричкінг вперше спускається на шнурку






Команда підтримки. Заодно і пильнує шнурок та решту споряги. А також відганяє зівак.


2019р


2009рік


Всередині ПЗК


Що стримує Водоканал від покупки квадроцикла чи трактора і розчистки колектора за його допомогою? Риторичне запитання, напевно. Тому що коштує він недорого, а свіжого повітря для роботи двигуна в середині достатньо. Чистий колектор та справні входи це запорука його безпеки та довговічної роботи. А зараз під час спуску кожному з нас на голову було звалилося кілька кусків сміття. Входи у ПЗК настільки вузькі, шо скоро вже і не протиснешся у них. Та й вентшахти поросли деревами та іншою живністю. Ще через десять років вони можуть попадати взагалі. На прикладі Припяті знаємо як вона бере верх над людськими будівлями.

Каналізаційна насосна станція на Науковій (КНС)


Свіжа траншея для кабеля


Судячи зі стану не діє вона давно


Всередині КНС


Тут напевно колись була накопичувальна ємність і насоси. А зараз пустили напряму






Електричний щит КНС


1971 рік, коли будувалася Наукова


Ого, аж 630КВА. Жерло електрики немало


За щитком


Зараз в приміщенні стоїть трансформатор. Це його вихід


Прямий туалет у Полтву


Дно КНС


Фарба встигла добряче облущитися. Напевно пустує з 2004 року


Кому Електричку-Гриль?


Напівзамулена дренажка Кульпарківської. Йде коло КНС паралельно колектору


Третина труби в мулі. Якшо злива то може і затопити


Все що лишилося від автосервісу. Напевно тут скоро новобудови будуть раз так все зачистили






<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xaHU0hTxxkQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xaHU0hTxxkQ</a>

Ну і наостанок стандартне питання: «А чи смердить у Полтві?». Раніше я впевнено відповідав: «Ні, не смердить!». Але зараз кажу: «Незнаю». Поясню на прикладі. Коли сам сходив у туалет то тобі воно не смердить. Але варто комусь зайти після тебе, і ця людина може навіть втратити свідомість. Той самий ефект спрацьовує і у Полтві. Якшо це твоє – то воно не смердітиме 😊

Дякую всім за увагу а учасникам мандрівки за класний день. Досліджуймо Львів!


Розшарити F VK G+
курча

STALKER

  • Свої
  • Гуру
  • *
  • Повідомлень: 775
  • Рейтинг 311
  • Стать: Чоловіча
  • дослідник
    • Перегляд профілю
Re: Південно-Західний Колектор
« Відповідь #142 : 27.05.2019 09:57:56 »
Як відбувався спуск і підйом - повна версія:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=gR_0_R6AUGs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=gR_0_R6AUGs</a>
Розшарити F VK G+

Bottlehunter

  • Супер Модератор
  • Дослідник
  • *****
  • Повідомлень: 2266
  • Рейтинг 1186
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Re: Південно-Західний Колектор
« Відповідь #143 : 27.05.2019 23:03:04 »
Після публікації матеріалів з останньої вилазки в нашій ФБ групі, в коментарях зав'язався інформативний діалог між користувачем на ім'я Дмитро та Големом. Дмитро, судячи з усього, незле розбирається в каналізаційній господарці та охоче поділився деякими деталями (якщо ви нас читаєте і маєте бажання розповісти ще щось по темі, будемо дуже раді).
Коментарі здублюю сюди, щоб не загубилися.


Дмитро:
Ходили ходили і не знайшли КНС аеропорт)
Не дно КНС, а грабельна.

Наукова знаходится в режимі очікування. ждем коли буде необхідна...
А нарахунок дренажу то там з тим не все так легко. найближча річка біля кнс але й та в трубі вже... під час доща часто не витримує напливу...
А в загальному більш меньш нормальний колектор.

Нарахунок чистити трактором чи якимось іншим квадроциклом, то техніка безпеки недозволяє, хіба коли колектор відкритий як на пластовій.

Голем:
 Дякую за коментар! Ви напевно працюєте з цим? Чи могли б ми зустрітися і я б троха понабридав вам питаннями? Розкажете про КНС аеропорт. Ми її і не шукали якшо так :)
Ну рахунок Граберні на Науковій - дуже схоже шо там готують плацдарм для новобудов :( Все розчищено
А яка техніка використовується для чищення колекторів в Європі? Є ж трактори без операторів. такі використовувалися в Чорнобилі ще в 80-х роках

Дмитро:
я колись цим займався, правда не так Глибоко як б вам хотілося, Наукову просто грабують шукачі металу, сама споруда якщо я не помиляюся ще ніби за Водоканалом(а може і ні я не вкурсі)

нарахунок техніки то це ось такі машини http://msk.zp.ua/oistka_kanalizasii є багато варіації і всякого такого, в нас вони теж є але нажаль їхня кількість не дозволяє проводити профілактику(вистачає тільки для усунення закупорок)

споглядав закупорку у Кракові тиждень тому та сама техніка ті самі методи...

КНС аеропорт яка вивеена з експуатації, давно вже але врізки мали б ще десь в колекторі лишитися
P.S. пішіть може щось розповім вам щось цікаве

Голем:
Дуже дякую за інформацію!!! На разі мене пообіцяли звести з інженером із водоканалу. Спробую спочатку його все розпитати. А якшо лишаться білі плями то напишу Вам


Розшарити F VK G+
Най жиє Гуцулія!