Львівський Автобусний Завод (ЛАЗ)

Автор Romchick, 03.03.2009 21:39:25

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

_Tarik_

принімалово по-львівськи  :P ;D
Das Leben ist kurz - lebe mit Würde

Andre

Останніми днями з'явилася цікава інформація https://www.autocentre.ua/ua/news/sobytie/laz-vozrozhdaetsya-avtobusnyj-zavod-posetila-inostrannaya-delegatsiya-1250405.html
Сумніваюсь, що з цього щось вийде, особливо при такому очільнику, але так хочеться вірити...

lvivsky_digger

Комунікаційний колектор в ЛАЗі

Сьогодні я і ще 3 невстановлені особи вирішили прогулятись по всім відомому заводу.
Ціллю цієї вилазки було попасти в ЛАЗівський бункер. І це в нас вийшло з першого разу. До того ж ми не прийнялись і навіть ні разу не спалились (якщо не враховувати камери) Але звіт буде не про бункер, бо фоток з нього на форумі предостатньо. Хоча можу і своїх добавити якшо хто хоче. По дорозі до бункера було вирішено заглянути в ще одне досить цікаве місце. Далі мова піде якраз про нього.

Заходим через вузенькі двері в вентшахті, спукаємся по драбині:


І попадаємо в трубно-кабельний колектор!


Спочатку йду на право від входу, але далі за поворотом стеля стає дуже низькою:


Розвертаюсь і йду в іншу сторону:

Колектор повертає на право (як потім вияснилось є ще й прохід на ліво, але я одразу цього не помітив)

Передімною простягнувся довжелезний коридор. Прямо над ЛАЗом сильна гроза і кожен грім розноситься ехом по тунелю.


Висота стелі метра 3:


Підлога вимощена жовтою цеглою:


Також трапляється багато кранів:


Місцями колектор підтоплений і доводиться лізти по трубах:


Руки після таких перелазів:


Деколи трапляются вентиляційні труби, що йдуть по підлозі впоперек колектора:


А йдуть вони прямо до бомбосховища, в камеру з ФВУ:


Знову вода:


Переправа через воду:


Ми пройшли метрів 300, і дойшли до перехрестя. Прямо стеля сатає дуже низькою і
тому ми звертаєм на право. Проходим 20 м і колектор починає опускатись глибше під землю.

Разом з глибиною приходить і вода( Тут по трубах вже не перелізеш:


Вертаємось назад. Вище я писав що є ше прохід наліво від входу. Направляємось туди.
Виходим в досить велику кімнату. Труби посередині заважають сфоткати її повністю:


В лівому куті є драбина наверх:


Справа від неї є ще одна драбина, яка веде кудись під воду. Можливо там є ще один ярус:


В дальньому куті кімнати є прохід:


Йде він в сторону колишнього цеху коробок передач:


Як би мені не хотілось туди піти, але 3 невстановлені особи сказали шо їм нема часу і вони хочуть поскоріше вилізти і піти шукати бункер. Да уж, дігери з них ніякі, то їм залаз не подобається, то кажуть шо брудно їм. Ну, сподіваюсь що вернусь сюди ше раз і пролізу у всі дири в які тільки можна пролізти. Ну а ми вилазим і йдем до бомбосховища. Знову почався дощ.

В таку погоду ЛАЗ виглядає як локація із сталкера:


Теоретично такі тунелі проходять під всім заводом. І не тільки під заводом.
Під Львовом теж напевно має буди щось подібне. Під Києвом є ж такі тунелі.
То чому б у нас їх не було?

urban explorer

_Tarik_

і під ЛАЗом є і під львовом взагальному
Das Leben ist kurz - lebe mit Würde

lvivsky_digger

Продовження ткк.
Що ж там під цехом коробок передач? Залажу і йду туди куди не дойшов минулого разу:


Колектор за поворотом:

(1)

Через 30 метрів тунель перетинають труби, вліво і вправо теж йде тунель але закінчується через пару кроків:

(2)

Зверху відкритий люк що виходить десь на теріторію:

(3)

Йдем далі:

(4)

А йшов я з Таріком і Вітьою


Пройшовши 100 метрів ми побачили що тунель засипало будівництво на території заводу...

(5)

Але тут є ще багато цікавого. Ми дійшли до того місця з минулого звіту де сильно затоплено:

(6)

І полізли по трубах далі. Через 20 метрів тупік:

(7)

Але перед ним був поворот на ліво.
Йдем далі:

(8.)

Нажаль основний ліхтар для фото сів хоч я його й зарядив, взагалі не знаю як так вийшло, може сам включвся в рюкзаку. Тому фотки вийшли не оч.

(9)

2руфс дивиться чи є прохід далі:

(10)

А прохід є!

(11)

Але був ще поворот на право туди ми й пішли:

(12)

За 5 метрів виходим в величезний тех-зал:

(13)

Води тут більше ніж по пояс. Розряджений ліхтар не висвітлює все це величезне підземне приміщення.
По звуку чути що тут не менше 30 на 30 метрів.
Були думки що це затоплене сховище. Хоча наврядчи.

(14)


(15)


(16)

Преміщуватись тут можна тільки по трубах:

(17)

Туди ми сьодні ніяк не пройдем:

(18)

Треба буде вернутись в цей зал і відфоткати все детальніше і з нормальним світлом. Ще залишився тунель що йшов прямо але туди ми вже не встигли піти бо нам ще вертатись довго. Так що по переду ще багато цікавих місць. Десь там далеко ткк заводу виходить в магістральну систему і було б класно знайти такий люк щоб з вулці по тунелях без паліва попадати на Автобусний завод.
urban explorer

lvivsky_digger

Вчора попали з Таріком в цех біля кпп.
Так шо ловіть пару фоточок :)

Але спочатку ткк.
Тут через колектор щось проходить і висота стелі така що з рюкзаком не пролізеш:

(1)

Через 5 метрів виходим в нормальний тунель:

(2)


(3)

Далі починається болото і вода:

(4)

Лізем по трубах:

(5)

Перша вентшахта на нашому маршруті:

(6)
Двері відкриті, тому фоткав без світла.

Зразу за вш проходять товсті труби до фву, напевно
десь поруч є ще одне бомбосховище:

(7)

А я казав бахіли брати!

(8.)

Десь вдалині видно поворот:

(9)

А ось і він:

(10)

Сюди ми пройшли метрів 100.

За поворотом ще один поворот:

(11)

Повертаєм. Ого, тут стеля піднялася десь до 7 метрів! Але за трубами її не видно:

(12)

По правій стороні було кілька дверей:

(13)

Заходим в одні із них.
І тут стає зрозуміло що ми попали в якись цех!

(14)

Піднімаємось по металевих сходах:

(15)

Зверху стоять видрані щити:

(16)

Але найцікавіше було попереду.
На підлозі валялось багато коробочок з якимись ампулами:

(17)


(18)

Повсюду стоять ящики з хімікатами:

(19)

Можливо ми попали в якусь лабораторію? Хоча наврядчи.
А ще там було кілька цистерн. По моїм здогадкам вміст ампул і банок добавляли в щось в тих цистернах:

(20)


(21)

А цех то досить великий! Там за стіною він продовжується:

(22)


(23)

Оглянувши все спускаємось назад і заходим в інші двері:

(24)
Але ми все те вже бачили зверху і тому довго тут не затримувались.

Тут бігали собачки:

(25)

А десь там за вікнами має бути кпп:

(26)


(27)

Пройшли так через весь цех метрів 100, але далі нічого особливого вже не попадалось. Дуже багато труб і кранів, напевно це була якась насосна станція, труби з якої розходяться по всьому заводу.
Дякую @Golem за інфу про обєкт.

@Svyatodiy i @Vasi4 Цікаво наскільки змінився стан цеху з вашого візиту


P.S. "По моїм здогадкам вміст ампул і банок добавляли в щось в тих цистернах". Як виявилось так і є. В ампулах була динатрієва сіль яка згідно Вікіпедії
Використовується для прочистки труб:

"в промисловості для промивання теплоенергетичного обладнання, труб, трубопроводів котлів від накипу і іржі, що зменшують корисний перетин, водопідготовки в котельнях і тепломережах"


urban explorer

_Tarik_

файний звіт, молодець, що дізнався нащо ті ампули,а сходили класно, хоча ти і забруднився ))
Das Leben ist kurz - lebe mit Würde

_Tarik_

Я приніс трішки літнього ЛАЗу 2020.
Йшли на заводик з ціллю перевірити деякі деталі. Був я, 2roofs і наша подруга

Фотодрочерська зона :)



Станочки:



Присів відпочити, так як перед цим були нереальні акробатичні трюки:



Багато станків не буває:



Ще декілька фокусів, і ми потрапляємо в, як на мене, найкращу точку цеху:



Ідемо красти автобус:



Старий фонтанчик з рибками біля будки чопів:



Ось так спокійно і без принімалова погуляли по баянчику, подивились що до чого, чи змінилось щось. Ще хотіли вламатись на кран, але час піджимав, тому похід відмінився.
Das Leben ist kurz - lebe mit Würde

Svyatodiy

Ділюсь деякими унікальними фотографіями з різних цехів ЛАЗу. Фото з підписами на тильній стороні.

Член комплексной творческой бригады по рационализации (бригадир т. Дмитренко М. М.) цеха металопокрытий т. Дрыпан О. В. и бригадир комсомольско-молодежной комплексной творческой бригады т. Цановская М. В. на участке бригады гальваников (бригадир т. Гиркова Е. Ф.) уточняют вопросы использования щелочного электролита цинкования по авторскому свидетельству 75/76


Принятые технические решения комплексной творческой бригадой доводятся до сведения всех членов бригады гальваников, работающей по единому наряду.


Члены комплексной творческой бригады рационализаторов - бригадир т. Реган М. Ф., члены т.т. Степанюк Я. В., Пащтета Н. Н., совместно с бригадиром комплексной сквозной бригады участка картеров т. Поливода В. М., внедряют прогрессивный технологический процесс обработки картера коробки передач в цехе ГМП-2.


Уточняются последние детали по использованию в заготовительном цехе на участке места системы комплексного комбинированного раскроя по рац. предложенного творческой бригады рационализаторов.
Член комплексной творческой бригады рациональзаторов технолог Подкопаев В. Т. разьясняет членам бригады резчиков т. Лыс В. В. и др. техническую сущность новой системы раскроя.



Бригадир комплексной творческой бригады рационализаторов штампово-инструментального цеха т. Кашуба А. А. и бригадир бригады прессформ т. Остапяк Р. О., обсуждают технологические вопросы изготовления новой прессформы.


Бригадир комплексной творческой бригады рационализаторов прессового цеха, представитель первичной организации ВОИР цеха т. Конюх М. С. разъясняет бригаде сборки и сварки пассажирских дверей автобуса ЛАЗ-4202, бригадир т. Пугач В. В. технологию по внедрению конструктивных изменений пассажирских дверей (рац. предложение №3517), направленных на улучшение качества и эксплуатационных свойств.


По предложению бригадира комплексной творческой бригады по рационализации механ. цеха т. Свирепого Я. В. бригадой т. Кузина И. Д., использован списанный вертикально-сверлильный полуавтомат для обработки отверстий с применением приспособления 40-5405, что дало возможность обрабатывать три детали одновременно в полуавтоматическом цикле, а сверловщику дополнительно обслуживать еще один станок.


Автоматизация техпроцесса изготовления пружин подвески автобуса. Рац. предложение работника ШИЦ т. Кашубы А. А. С использованием предложения, снижается трудоемность, экономится материал.


Рацпредложение № I625
Изменение конструкции деталей 695Н-2903024, 695-2903024, 695-2903026В и других, с целью изгтотовления их методом гоячей высадки с последующей обработкой.

Авторы: Гнатыщак Н.Н. - зам. главного технолога, Луцик В.М., Кушнир А.К. - ст. инженер отдела патентоведения, рационализации и изобретательства.
Внедрение данного рацпредложения позволило дать годовую экономию черного металла - 328т.
Экономический эффект 17456 руб.



Авторы Гром Е.Ф., Рубин Я.М. совместно с работниками ЦГМП-2 решают технологические вопросы использования рацпредложения.


Ступица вала до внедрения рацпредложения.


Ступица вала после внедрения рацпредложения.

Рацпредложение № 12142
Изменение конструкции и способа изготовления детали 695-1708120-01 (ступицы вала ГМП)

Авторы: Гром. Е.Ф. - главный металлург, Рубин Я.М. - главный технолог, Борисов Г.В., Винокуров В.М. - Работники ВКЭИ автобуспром, Дзядык М.Н.

Внедрение данного рацпредложения обеспечивает значительное уменьшение трудоемкости изготовления ГМП за счет замены металлической кованой стальной заготовки алюминиевым литьем: уменьшение веса ступицы на 5,2 кг, что существенно снижает динамические нагрузки на подшипники передней опоры и тем самым повышает надежность и ресурс передней опоры.



І ще декілька фото без підписів:







Крутіть колесико!

Alexyst

Просто шикарні історичні фото. Багато знайомих облич.

YserL

ЛАЗ
Телефонний довідник
01.04.1994



PDF https://drive.google.com/file/d/1uvTvWKyAsv0wXWmQh2vTgy0w204ad6gH/view?usp=sharing



Телетайп 734117 НЕВА
Телекс 234216 AWLAZ SU

Svyatodiy

Порція унікальних історичних фото. Мітинг, присвячений випуску першого автобуса ЛАЗ-695Н. 08.10.1976р.















Крутіть колесико!

maxiWELL

Цитата: Svyatodiy від 30.04.2021 23:48:58
Порція унікальних історичних фото. Мітинг, присвячений випуску першого автобуса ЛАЗ-695Н. 08.10.1976р.
Цікаво! Дивує, що виштамповка під прямокутні ГДРівські фари (як на пізніх Москвичах 408/412), але самі фари звичайні, круглі.
А ще на автобусі з написом 120001, по-моєму, не вистачає евакуаційного люку.
Срака байрака!

YserL


Maksym Tkachenko

трохи неоднозначне відео, але цікаво подивитись на автобуси :

120 Гості, 0 Користувачів