Львівська ТЕЦ-1 (обговорення)

Автор Roy, 25.03.2011 22:35:44

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Roy

Основна тема тут
Супер. Дякую за звіт, + в карму.
Фото як для телефону доволі якісні, маємо перший гарний звіт з Львівської ТЕЦ  :)
Meine Ehre heißt Treue

STALKER


reyka

вразила інформація про довоєнні механізми...
Мільйон сердець
одне биття
Карпати Львів
на все життя!!!

inkognito

+, колись речі робили на славу!
Resistance is futile

Машиніст

Я не впевнений, що в експлуатації стара техніка набагато краща. Бо час свою справу робить все одно. У нас на Дарницькій ТЕЦ в Києві мав змогу відчути це по повній :-)

А Львівська ТЕЦ чисто газомазутна чи на вугіллі ?
Jedem das seine

inkognito

Цитата: Машиніст від 04.04.2011 19:22:54
Я не впевнений, що в експлуатації стара техніка набагато краща. Бо час свою справу робить все одно. У нас на Дарницькій ТЕЦ в Києві мав змогу відчути це по повній :-)

А Львівська ТЕЦ чисто газомазутна чи на вугіллі ?

Можу помилятись, але на газі здається...Що ТЕЦ-1, що ТЕЦ-2. Вугіллям там і не пахне, мазутом також сумніваюсь.
Resistance is futile

:-)

Пустив скупу сльозу. Одне із місць моєї трудової слави, але я тоді на фотоапарат ще не заробив. :(
Тільки в пана в описі якісь такі слова фігурують. Дивні. Вказав би відразу кафедру.

Мітсубісі - навіть студентам політеху  приходить на думку що із Японського і не із напівзатопленого, а якого в якості репарацій нагребти могли. А байки вам заради раманціки розповідали.

"Ревізійне віконце" називається просто - лючок, а ще є неукраїномовне слово "гляделка".
В українській техтермінології бойлерами прийнято називати теплообмінники. Вони стоять в турбінному відділенні, між ТГ-2 і 3, чи 4, я вже непригадую. один із 3-х мені пощастило ремонтувати.
І там вид на котельне відділення, але видно лише комірки ТП. Бо котли це котли, котли це дуже чарівно і романтично, нєхєр їх бойлерами називати.

Цитата: Машиніст від 04.04.2011 19:22:54
Я не впевнений, що в експлуатації стара техніка набагато краща. Бо час свою справу робить все одно. У нас на Дарницькій ТЕЦ в Києві мав змогу відчути це по повній :-)

А Львівська ТЕЦ чисто газомазутна чи на вугіллі ?
ТЕЦ-1 працює геть чисто на газі. І на перегарі машиністів. ;)
Мазутне господарство як для такого об'єкту непогане, але давно похєрене.
Хоча якщо піднятися на n-ну поділку в старій котельні, де стоять котли 1,2,3,4, (які продукували пару для ще тоді поршневих машин, і з яких 2 перероблені на водогрійні 1 на склад, інший просто похєрений), то в бункерах там ще можливо знайти вугілля. Бункер сирого вугілля , там молоткові млини стояли, тому бункерів із пилом не було. КБМ на той час якщо і придумали то не на належному рівні функціювало воно. А ще купи голубиного посліду, від голуб`ятні пана Івана, достатньо крутого зварника. Та й мужик він нормальний, але це таке, я вже на особистості переходжу, ностальгія...
О, а ще там поєздатий сад, на території ВРП.

І ніфіга із нульової відмітки не вивозять, тому там бардак. хоча може щось і помінялося, але навряд.

Цитата: Машиніст від 04.04.2011 19:22:54
Я не впевнений, що в експлуатації стара техніка набагато краща. Бо час свою справу робить все одно. У нас на Дарницькій ТЕЦ в Києві мав змогу відчути це по повній :-)
Дарницька ж не така вже й стара. Ну та, немає блочних щитів, бігаєш там, кончєно, але буває і гірше.:-)
Чув там у вас із перепускним вікном не зійшлося.
А вона взагалі як із вугіллям? Дружить? Чи таки потрапила під заборону? Склад з космосу видно але дим лише від газу бачив. Бо Черкаська і Чернігівська і Краматорська, точно вугіллям палять.
Декольтем своїм мене манила.

Машиніст

Приємно чути :) Спочатку думав не зупинятися на деталях, але тепер з радістю це зроблю.

Про котли "Міцубісі". Не знаю як зараз, але в першій половиниі 20 сторіччя судові котли сильно відрізналися від енергетичних. Бо умови експлуатації і вимоги занадто різні. Найпоширенішим типом судового котла був т.з. "трикутний" - один верхній барабан (на флоті їх чомусь називали коллекторами) і два нижніх. Нижні сполучаися з верхнім системою труб, в яких вода і кипіла. Пароперегрівачів не було, тиск пари сягав 20-30 атм. Для електростанцій ці котли були непридатні як через малу продуктивність, так і через невисокі параметри пари. Вже в кінці 40-х років в СРСР нормою було 90 атм і 480 град пари, на початку 60-х - 240 атм і 530-540 град. Ці величини параметрів зберіглися до сьогоднішноього часу - підвищити можна, але виграш в економічності не окуповується вартістю легованних сталей. Проте експериментальні установки були - на Шатурській ДРЕС був котел на 300 атм і 650 град (потім параметри пара знизили).

Про млини. КБМ-и були винайдені раніше від молоткових. Проте КБМ краще підходить для розмелювання твердих матеріалів (антрацит, пісне вугілля), а молотковий - для м'яких (торф, довгополум'яне вугілля). При цьому на холостому ходу молотковий млин споживає значно менше енергії ніж кульовий (тому майже все одно - при вихолощеному млині ампераж сягає 80 А, при завантаженному - 95-100). Але схема за КБМ і промбункером пилу надійніша і маневренніша (можна брати пил від інших котлів та спалювати пил при зупиненому млині). Хоча вибирати пиложивильники - це дещо мерзенне: доводиться змінювати расу і ставати трошки негром  ;D

Дарницька ТЕЦ - 1953 року пуску. Проте перші 4 котли не працюють: №№1-2 перероблені в 1978 на водогрійні і споживають лише газ, №3 виведений з резерву і слугує джерелом запасних частин, №4 - раніше давав пару на підприємства промзони, а зараз є резервним (його можна розвернути від аккумуляторів і дати пару для пуску ТЕЦ). Котли №№5-10 енергетичні, на вугіллі можуть працювати №№6-9 включно, №5 і 10 чисто газові. Є ще 4 водогрійних ПТВМи. Турбогенератори №№1-4 порізані на початку 80-х, №№5-7 працюють і постійно модернізуються в міру наявності коштів  :)
Пилоприготування - з КБМами, 2 млина на котел. Автоматика живлення вугіллям через мерзенну якість палива відімкнена, вмикання/вимкнення живильників сирого вугілля ручне (що призводить до постійних пересипок). Підсвічування факела - газом/мазутом.

Пилосистеми взагалі-то повинні були бути вирізані за постановою Мінекології СРСР (мені так розповідали). Але вистачило розуму цього не робити, і тому зараз саме старенька Дарницька ТЕЦ не боїться постійних газових війн (нову ТЕЦ-6 зупинили влітку позаминулого року, тоді ж ТЕЦ-5 працювала на мінімальній потужності).

Проблема не в наявності БЩК, а в тому, що все що може ламатися - ламається. Те, що начебто ламатися не повинно теж ламається. Ну і вродженна криворукість поектувальників - деякі засувки не закрити і не відкрити, до обладнання не підлізти, вугілля постійно зависає в бункерах тощо. Система гідрозоловидалення - окрема історія.

А що за перепускне вікно ?
Jedem das seine

:-)

Цитата: Машиніст від 05.04.2011 19:11:28
А що за перепускне вікно ?
Або в КПІ цікаво вчать, або пан багато цікавиться. З радістю б послухав.

Чув про 2-х, 3-х барабанні схеми, тобто розрізи в книжках старих бачив. І 4-х, водотрубні. 1-4 на ТЕЦ1 кажися такі. Але  барабани що нижче найвищого, по суті є колектором - щоб робоче середовище мало рівномірну температуру. Та й "нормальний" барабан - теж колектор. :)

Перепускне вікно - це якщо між паливнею і конвективною шахтою лише одна стінка, я некоректно висловився. Це при газощільних екранах так роблять, коли під наддувом, щоб площу цих дорогих/складних елементів зменшити. Є кілька назв, зараз пригадати можу лише російське "перегиб" (не "пережим"). ШПП там ставлять. Горизонтальний газохід, чи якось так. Під ним ппц тепло. :P

6-9-й котли на ТЕЦ-1, фірми Borsig, (в Пузатій Хаті біля Контрактової, друкарка Борзіг-Райнметал стоїть, то теж приклалися :) ), десь по 30-32 ата, якщо не помиляюся, то 15 т/год перегрітої пари, 5-й - Мітсубісі - 30 т/год. Але його не розпалюють, бо задофіга, регулювати складно турбіни часто вилітають. ТГ-2 - Р-12-шосьтам, ХТГЗ, то блискавка спалить, то автоматика сама полетить, в 95-му ставили. А ті старехні сіменсівські досі крутяться, але 2 - в одної полетів збуджувач у одної сам генератор, тому в тандемі. Може вже відремонтували, але навряд.

Схему з промбункером на низькокалорійне паливо не поставиш - бункер буде огого.

Читав  в "Режимах ТЕС" кажися, що за температури понад 600*С водень починає чи то дисоціювати, чи то просочуватися крізь корпус турбіни, вище лізти не варто.
Декольтем своїм мене манила.

inkognito

HolyWar? Машиніст  vs. :-) ?  Дуже цікаво, прошу продовжувати в тому ж стилі! Багато цікавої інформації у результаті "випливає"

Цитуватищо за температури понад 600*С водень починає чи то дисоціювати
Дисоціювати на що і як? Мабуть таки швидше просочується крізь де-що.
Resistance is futile

GrishON

Цитата: :-) від 05.04.2011 20:47:55

6-9-й котли на ТЕЦ-1, фірми Borsig, (в Пузатій Хаті біля Контрактової, друкарка Борзіг-Райнметал стоїть, то теж приклалися :) ), десь по 30-32 ата, якщо не помиляюся, то 15 т/год перегрітої пари, 5-й - Мітсубісі - 30 т/год. Але його не розпалюють, бо задофіга, регулювати складно турбіни часто вилітають. ТГ-2 - Р-12-шосьтам, ХТГЗ, то блискавка спалить, то автоматика сама полетить, в 95-му ставили. А ті старехні сіменсівські досі крутяться, але 2 - в одної полетів збуджувач у одної сам генератор, тому в тандемі. Може вже відремонтували, але навряд.



Не знаю, звідки у вас, пане Машиніст, така інформація про потужності котлів на Львівській ТЕЦ-1, НУ ВИ ЯВНО ЇЇ ЗАНИЗИЛИ. НЕ ЗНАЮЧИ КРАЩЕ НЕ ПИСАТИ НІЧОГО... ХОЧУ ВАС ПОВІДОМИТИ ПРО ТАКЕ:

1.Котел №6 не Борзіг, а Штейн-Мюллер (модернізований варіант Борзіг) і його парова потужність - 50 т/год. (з 1954 року на ТЕЦ, компановка 1937 року) тиск робочий 22 ата.

2.Котли №7,8,9 Борзіг,але :
а)Котли 7,8 - Парова потужність - 45 т/год(оригінальна компановка) тиск робочий 22 ата
б) Котел №9 (модернізований у 2004-2005 роках ) його парова потужність - 70 т/год,робочий тиск 23 ата.

3. Котел №5 дійсно Мітсубіші,але його парова потужність - 100 т/год, робочий тиск 25 ата. Не розпалюють вже 17 (!!!) років, тому що під час останнього капітального ремонту там поставили труби з неякісного металу і він часто протікав ,його замахалися ремонтувати...

Машиніст

GrishON, Ви трошки з посиланням переплутали, я про Дарницьку ТЕЦ Києва писав, а на Львівській і не був-то :)

Взагалі - цікавий котельний зоопарк у Львові ))
Jedem das seine

Alter

Коротеньке питання - а шо то є за одиниця виміру тиску - "ата"? Можливо пан GrishON мав на увазі "атм"?
П.С. У тру-теплотехніці особо не розбираюсь, тому в разі чого буду вдячний за поповнення знаннь.
П.П.С. Що та то скаже пан Головний Теплотехнік:-) ?
Нема нічого більш вічного за те, що обмотане синьою ізолентою.

GrishON

Цитата: Машиніст від 25.01.2015 12:28:43
GrishON, Ви трошки з посиланням переплутали, я про Дарницьку ТЕЦ Києва писав, а на Львівській і не був-то :)

Взагалі - цікавий котельний зоопарк у Львові ))
Якщо про Дарницьку ТЕЦ писали, то вибачте, просто дуже велика схожість з Львівською, а параметри явно не збігались.

GrishON

Цитата: Alter від 26.01.2015 20:08:22
Коротеньке питання - а шо то є за одиниця виміру тиску - "ата"? Можливо пан GrishON мав на увазі "атм"?
П.С. У тру-теплотехніці особо не розбираюсь, тому в разі чого буду вдячний за поповнення знаннь.
П.П.С. Що та то скаже пан Головний Теплотехнік:-) ?
АТА - Абсолютний тиск, ще буває АТН - це надлишковий...

:-)

Цитата: Alter від 26.01.2015 20:08:22
Коротеньке питання - а шо то є за одиниця виміру тиску - "ата"? Можливо пан GrishON мав на увазі "атм"?
П.С. У тру-теплотехніці особо не розбираюсь, тому в разі чого буду вдячний за поповнення знаннь.
П.П.С. Що та то скаже пан Головний Теплотехнік:-) ?
Ата то від слова атавізм))
Наразі в енергетиці користуються кілограмами на см квадратний, воно то кілограмсила, але в роботі зазвичай кажуть кілограм і всім все зрозуміло, і хоча атмосфера різна буває - ата - абсолютна, або фізична, ат, аті - надлишкова, технічна, інженерна.
Але знову ж таки залежить від того хто чим займається. Якщо хтось параметрами стану, то термін МПа рідко, бо IS-діаграми ж в кГС/см2. Якщо гідравліка в плані водопроводи і тп, то ті взагалі в метрах води, 10 метрів - кілограм. МПа от рідко вживають технарі, то в основному щоб красіво звучало. Вентиляційники користуються або міліметрами води, або паскалями/гектопаскалями. Компресорники кажуть атмосфера, але все частіше - кілограм. Кароч що кому зручно. Але використання в "паровій енергетиці" всіляких атавізмів притаманне в основному котельням із ДКВРами і синіми кочегарами.
Не теплотехнік, а теплоенергетик, бть. ;D Бо є батареї, а є 240 кілограм. І поки не главний. ;)

Питання до GrishON, кажуть мов там якесь нове керівництво вже трохи часу і наче щось намагається привести до порядку. Наскільки правда і що саме?
Декольтем своїм мене манила.

Машиніст

Цитата: :-) від 30.01.2015 20:00:33
Але використання в "паровій енергетиці" всіляких атавізмів притаманне в основному котельням із ДКВРами і синіми кочегарами.
Не теплотехнік, а теплоенергетик, бть. ;D Бо є батареї, а є 240 кілограм. І поки не главний. ;)
Батарея - то в артилерії, а в опаленні є чи радіатори, чи конвектори - такого не знаєте, а на Головного претендуєте  ;D

На залізниці інколи вживається "термін" "очко" - 10 очків тиску=10 атм, але це чистий жаргонізм.
Jedem das seine

:-)

Цитата: Машиніст від 31.01.2015 00:40:19
Цитата: :-) від 30.01.2015 20:00:33
Але використання в "паровій енергетиці" всіляких атавізмів притаманне в основному котельням із ДКВРами і синіми кочегарами.
Не теплотехнік, а теплоенергетик, бть. ;D Бо є батареї, а є 240 кілограм. І поки не главний. ;)
Батарея - то в артилерії, а в опаленні є чи радіатори, чи конвектори - такого не знаєте, а на Головного претендуєте  ;D
Та я ваще опалення по метрах квадратних рахую. ;D
Декольтем своїм мене манила.

GrishON

Цитата: :-) від 30.01.2015 20:00:33
Цитата: Alter від 26.01.2015 20:08:22
Питання до GrishON, кажуть мов там якесь нове керівництво вже трохи часу і наче щось намагається привести до порядку. Наскільки правда і що саме?


GrishON

На ТЕЦ 1(Львів) дійсно проводять капітальні ремонти котлів, та це все робиться з метою відмивання грошей( на власні очі бачив кошторис по одному з котлів,складений майстром на 3.5 млн грн, а повернули після затвердження керівництвом на 8!!! млн грн, з тим самим обсягом робіт), ось так от... деякі котли досі не мають ЗЗП, палимо ганчіркою на дроті промакнутою маслом!!!...аж смішно :)

288 Гості, 0 Користувачів