Мультипаливні пальники

Автор :-), 20.09.2011 19:53:23

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

:-)

Дана тема зацікавила мене давно, ще перед тим як я придбав собі маленький-легенький пальничок Tramp TRG-007. Покупка була майже спонтанною, але після практичного використання всього лиш в одній мандрівці я зрозумів, що збирати дрова справа складна, важка і мені влом.
Але газовий пальничок вирішить проблему варіння їжі на час не довгий та об'єм невеликий, тобто 1-4 людини на банячок каші швидкорозварюваної + чай.

Таким чином я якось спробував обґрунтувати своє давнє бажання мати мультипаливний пальник.



Про цей тип пальників виробники кажуть наче ви можете знайти собі для них паливо енівер і навіть приписують до типів палива суміш для реактивних двигунів - певно оріетовано на СНГ, де таку річ можна таки дістати.
Хоча не кожен тип власне пальника витримують навіть добре очищене дизельне паливо. Тобто не задовільно, або взагалі не працюють. Та й вартують вони по різному і конструкції дещо різні.

Власне хочу придбати собі якесь таке щастя, раніше вагався між Primus'івськими моделями, тепер, коли копнув глибше, ще й між виробниками і їхніми моделями. І ХЗ що буде ну таке, щоб ваще, тобто було достатньо міцним, компактним, легким, всеядним, простим в експлуатації, надійним, потужним, економічним.

Тому прохання до дописувачів ділитися досвідом і методикою використання даних девайсів.
Декольтем своїм мене манила.

Golem

Я теж думав про мультипаливний але зупинився на звичайному. легший, простіший. Та й негативний досвід користування звичайним примусом якось не вселяв надії в надійність мультипаливного. Який, зрештою, і є тим самим примусом. Газ доступний, вистачає надовго. Єдиний мінус газового - погано працює при морозах.
Дігери всіх країн єднайтеся!

:-)

Скопіпащено звідси - http://www.karpaty.net.ua/articles_07/palnyk.php Пофікесено трохи мною.

Бензинові пальники
Найвідоміші серед них «Шмель», «Огонек», «Турист», ну, і сучасні пальники фірм Primus, MSR, Coleman.

Переваги
По-перше, бензин чи інше паливо можна придбати практично будь-де, крім хіба що пустелі Сахара чи антарктичних льодовиків. По-друге, обходяться ці пальники досить дешево, оскільки працюють на бензині будь-якого октанового числа. Суттєву перевагу ви зауважите й при переїзді державних кордонів — перевозити такий прилад можна і порожнім, а паливо придбати на місці.

Недоліки
Біда з бензиновими пальниками у тому, що вони вимагають від користувача деяких технічних знань. Не вірте тим, хто скаже: там покрутити, тут натиснути, це посмикати — і все горить-працює. Підступно брешуть. Процедура запалювання досить тривала: створити тиск у резервуарі для палива, розігріти випарник (він же підігрівник палива), подати паливо на випарник, вивести на робочий режим пальник. От бачите, скільки всіляких техногенних термінів? До того ж такі пальники при невмілому поводженні досить небезпечні. Вони вимагають постійного догляду, а під-час приготування їжі — нагляду за роботою, оскільки через різні «дурниці» досить часто трапляються кумедні і не дуже випадки. Скажімо, через домішки пальник може засмітитися, і ви просто не зможете його запалити. Якщо ж це станеться під час роботи, ви довго будете чекати, поки прилад охолоне, щоб розібрати його і прочистити. А при перегріванні резервуара може стравитися тиск через спеціальний клапан або і вибухнути весь пальник.

Ще один недолік — при розігріванні парогенератора і виведенні пальника на режим роботи від спецефектів (запах бензину, спалахи, кіптява) — нікуди не подінешся. Тому не варто проводити процедуру в наметі. Хоча в умілих руках і це — не проблема. Взагалі помічено, що бензинові пальники поважають лише одного хазяїна і в чужих руках вередують. Вони вимагають регулярного профілактичного огляду та чистки.

Проблематично і транспортування додаткового пального. Хоч-не-хоч, а бензин —речовина летка і навіть при найретельнішій упаковці знаходить собі шпару, витікає чи випаровується, відповідно ваші речі або продукти набирають запаху.

Бензинові пальники більші і важчі за газові. Але не бояться морозу і в зимовий період працюють надійніше, аніж газові. Зате в них важко регулювати потужність полум'я.

Кріплення
Існують, знову ж таки, два види конструкцій кріплення: пальник зверху на бачку для пального, або пальник, під'єднаний до резервуара з допомогою шланга. Напевно, таки кращий варіант, коли пальник та резервуар розділені — менше шансів побачити феєрверк від вибуху пальника, більше шансів поїсти і залишитися при здорових органах і кінцівках.

Мультипаливні пальники
Такими називають пальники, що працюють на будь-якому виді рідкого палива. Ну, не зовсім будь-якому, але, принаймні, на більшості. При цьому не втрачають потужність та робочі характеристики, на відміну від просто бензинових пальників. Це в принципі і є головна перевага. Деякі такі пальники можуть працювати як на бензинових сполуках, так і на зрідженому газі. Але головний недолік — ціна — приблизно 100-145 «убитих опосумів». Окрім того, має практично всі вади бензинових пальників: і кіптяву, і запах, і шумить при роботі, але вигідно, холєра. Маєш газ — палиш газ, маєш бензин — палиш бензин, маєш розчинник — палиш його. Виробники рекомендують лише змінювати форсунку для різних типів палива. При тестуванні мультипаливний пальник фірми Primus працював практично однаково як на форсунці 0,28, так і на 0,35 міліметрів. Тому висновок: то у «буржуїв» є поганий бензин і хороший, а у нас він — однаковий. На газі пальник працює так само «голосно», як і на бензині — це також недолік.

Вибір пальника
Щоб вибрати пальник, дайте собі відповідь на три питання: як, коли, де ви будете його використовувати.

Як — це на яку кількість осіб плануєте готувати їжу. Коли — це в яку пору року. Ну, а де — це само собою зрозуміло: чи в приміщенні, чи ні; чи лише в Карпатах, чи й у більш екстремальних умовах, наприклад, у високогір'ї Альп.

Від цих трьох відповідей залежатиме потужність, конструкція, вага та інші характеристики пальника. Якщо на дві три особи, то потужність може бути невелика. Якщо взимку, то бажано обрати потужний пальник, не менше, як на 2000 ват, зі шланговим кріпленням резервуара. Та ж ситуація і щодо відповіді на третє питання: що екстремальніше, то потужнішим і легшим має бути ваш пальник.

Уважно прочитайте інструкцію. Буває, виробники дають розумні поради щодо використання та призначення пальника, іноді навіть зрозумілою мовою.

Визначтеся з ціновою категорією — дешеве не завжди погане, а дороге не завжди необхідне.
Експлуатація та гарантія

Якщо у вас газовий пальник, то жодних проблем щодо використання виникати не мало б. Але варто хоча б іноді його чистити. Принаймні профілактика завжди дешевша, аніж ремонт. Не варто заливати пальники водою чи іншими рідинами та сполуками — це рано чи пізно може призвести до їх поломки. Не варто також використовувати пальне сумнівної якості, балони деформовані або із стертим клапаном — уникнете феєрверків та спецефектів. Намагайтесь дотримуватись інструкції виробника.

Бензинові та мультипаливні пальники при постійному використанні варто профілактично чистити раз на три дні, а при зберіганні — хоча б раз на місяць запалити на півгодини, а потім прочистити. Використовуйте лише те пальне, яке дозволено або рекомендується виробником. Солярку або стандартний бензин краще самотужки очистити від домішок. Робиться це через марлю, складену у декілька шарів. Не користуйтеся високооктановим бензином. Пальник — це не двигун. У високооктановому бензині є домішки та присадки, які сприяють його каталізації в двигуні автомобіля, а у пальнику це ні до чого.

Не забувайте — гарантійне обслуговування забезпечується лише при дефектах, що виникли на виробництві.
Декольтем своїм мене манила.

Bottlehunter

Тестування кількох пальників відомих виробників. Російською.

http://klimovs-travels.livejournal.com/82120.html
Най жиє Гуцулія!

267 Гості, 0 Користувачів