Залізниця розташована на верхній терасі Стрийського парку, колії прокладені вздовж периметра парку від вулиці Івана Франка до входу в парк з боку вул. Стрийської (біля парку ім. Б. Хмельницького). При побудові залізниці використали колію, що існувала ще з часів Загальної крайової виставки 1894 р., а в міжвоєнний період з’єднувала станцію Персенківка з товарними залізничними платформами павільйонного містечка Східних Торгів. Початкова довжина дитячої залізниці становила 1850 м, на лінії було збудовано три станції, маршрутом курсував потяг, що складався з паровоза та чотирьох дерев’яних вагонів. У 1960-х роках старий потяг замінив тепловоз із металевими вагонами.Під час реконструкції вулиці Стрийської у 1976 р. довжину колії скоротили до 1200 м, в цей же час була ліквідована одна зі станцій.
Після розпаду СРСР станції ДЗ були перейменовані Комсомольська в Паркову (Паркову), а Піонерська - в Сонячна (Сонячну).
У перші роки роботи дитячої залізниці парк рухомого складу був укомплектований одним паровозом Кч4-027, чотирма двовісними дерев'яними пасажирськими та трьома вантажними вагонами.
Наприкінці 60-х - початку 70-х років рухомий склад був оновлений - ДЗ отримала в своє розпорядження нові суцільнометалеві вагони Pafawag і ТУ2-087, ТУ3-039, ТУ3-040. ТУ2-087 отримав вельми незвичайне оформлення, зроблене за мотивами стандартної розмальовки перших випусків ширококолійного електровоза ВЛ8.
Деякий час у середині 80-х років на Львівській залізниці застосовувалася дещо незвичайна технологія керування поїздами. До поїзду з обох кінців чіплялися тепловози ТУ3 і з кінцевої станції поїзд повертався без обгону локомотива.
У 1989 році тепловоз ТУ3-040 був списаний, і сьогодні ТУ3-039 залишився єдиним на території колишнього СРСР тепловозом цієї серії, експлуатація якого продовжується до цих пір. Усвідомлюючи унікальність цієї машини, керівництво дитячої залізниці приділяє особливу увагу її збереження. В даний час ТУ3-039 використовується лише в особливих випадках - на свята та за спецзамовленнями. В основному для водіння поїздів використовується ТУ2-087
![]()
Фото представляє урочисте відкриття Львівської дитячої залізниці 8 листопада 1951 р. – популярного дитячого атракціону та навчальної бази для майбутніх залізничників.
(c)Олег ВведенськийПовністю вичерпний історично-технічний опис Львівської Дитячої Залізниці є
тут (рос.)
Недавно проходив з другом поряд станції "Сонячна". Друзяка мені заявив, що ніколи не катався на дитячій залізниці. Хм...подумав я, глянув на годинник...ок, тоді пішли на станцію. Якраз в голові поїзда був ТУ 3 039. От і супер, підійшов, на прохання проїхатися усередині тепловозу отримав згоду. Краще все ж таки, ніж в вагоні, серед дітей. Хоча діти й в тепловозі були, і діти машиністи.
![]()
Юний машиніст самостійно зрушив потяг з місця, як і керував ним в подальшому. Проте під пильним наглядом старшого.
![]()
Кабіна ТУ 3. Простора, правда шось крісел я не замітив. Хіба відкидні були.
![]()
Панель приборів. Все тут дуже просто
![]()
![]()
тумблери зі світловою індикацією
![]()
А скоростемір знаходиться позаду машиніста
![]()
Пронто...просто пронто, мабуть талісман)))
![]()
Тумблер який відповідає за очисні щітки на склі
![]()
Сподобалась мені технологія обігріву лобового вікна
![]()
V12 у всій красі
![]()
![]()
Вітерець бере старт
![]()
А тут "стрєлачнікі стрєлкі перєводят"
![]()
Та невже?

![]()
Курсуємо в депо
![]()
Так всередині. Видно трубу для вихлопу тепловозу.
![]()
ТУ 3 у всій красі
![]()
ТУ 2 йде на посадку
![]()
кабіна в ньому низька та тісна. Зате сидіти можна
![]()
Дані ТУ 3
![]()
решта фоток
тут