Будівництво бескидського тунелю

Автор Roy, 27.02.2014 01:05:43

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Roy

Нещодавно побували на одній з найвищих залізничних станцій України - Бескид.

ЦитуватиБескидський тунель  — другий за  довжиною  залізничний тунель  в  Україні. Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і на сьогодні є бар'єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині.

Під час Другої світової війни було зруйновано обмурівку тунелю і порталів, що призвело до обвалу північної і центральної частин штольні. Це зупинило рух потягів на лінії Стрий–Мукачево на два роки. Упродовж двох наступних років залізничники спільно з інженерними військами тунель відремонтували, і в липні 1946 року тут вдалося відновити залізничний рух.

Враховуючи тривалий термін експлуатації, внесення конструктивних змін при електрифікації дільниці Мукачево–Лавочне (1954-1956 рр.), деформацію та руйнування дренажної системи, тунель знаходиться на останній стадії зносу.

За технічним станом діючий тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс і  вимагає постійної уваги працівників магістралі. Найбільша проблема – ґрунтові води, які проникають через його стіни.  Взимку волога перетворюється у лід, а це загрожує безпеці руху. Відтак, щодня залізничники змушені колоти кригу і вивозити за межі штучної споруди. Тут потяги рухаються із мінімальною швидкістю, крім того, одноколійний тунель зменшує пропускну здатність ділянки і всього транспортного коридору. Розвиток міжнародних транспортних коридорів Уряд України визначив пріоритетним напрямком інтеграції транспортної мережі нашої держави до європейської. Одним із бар'єрів поки що залишається одноколійний тунель Бескид, технічний стан якого щороку погіршується.

Щоб забезпечити безперебійний та безпечний рух, а також збільшити пропускну спроможність цієї (поки що проблемної) ділянки, залізничники взялись за реалізацію одного із наймасштабніших будівельних проектів України. Розпочали будівництво нового, двоколійного Бескидського тунелю. Він пройде на відстані 30 метрів зліва від діючого. Нова штучна споруда, довжиною 1764,5 м, проляже на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря). Його обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, контрольними датчиками визначення  рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації та зв'язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту. Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожної сторони по усій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей, між старим та новим тунелями передбачено спорудження трьох евакуаційних збійок (переходів).

Після будівництва нового двохколійного тунелю пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу та швидкість проходження тунелю зросте з 40 до 60 км/год.

Згідно з календарним графіком  будівництво Бескидського тунелю має закінчитися у 2016 році

Взято звідси




Будучи на місці, побачили на власні очі всю організовану інфраструктуру.

Гадали, що там буде на пів-розруха, а ні, побачили організованість, чистоту, порядок. На момент проходження 50-ти метрового відрізку, все для повноцінної роботи вже було (гуртожиток, техніка, бетонний завод, під'їзні дороги, охорона), тощо.


Побачивши це, подумали згодом напроситись на офіційну екскурсію, при завершенні будівництва, чи хоча б на половині етапу.



Бетонозмішувальний вузол






Техніка


А от сама станція Бескид виглядає дещо скромніше


Старенький тунель






Що цікаво, коли  в електричці,  ми піднімались до станції, буксувала одна, а може й більше колісних пар. Швидкість була не більше 10км/год. Помічник машиніста весь час бігав, що перевіряв. І як стало відомо, в електричці такого типу не має механізму піскоподачі під колеса.

Meine Ehre heißt Treue

Golem

Цитата: Roy від 27.02.2014 01:05:43
Що цікаво, коли  в електричці,  ми піднімались до станції, буксувала одна, а може й більше колісних пар. Швидкість була не більше 10км/год. Помічник машиніста весь час бігав, що перевіряв. І як стало відомо, в електричці такого типу не має механізму піскоподачі під колеса.

Часто бував в тих місцях. Неодноразово бачив як чіпають додатковий локомотив який і витягує поїзди з Лавочного на перевал.
Дігери всіх країн єднайтеся!

Roy

Meine Ehre heißt Treue

YserL


YserL

Завершено на днях перший етап проходки тунелю.
Найінформативніше на даний час відео:


Попередні звіти:
http://tov-tob.livejournal.com/131254.html


http://tov-tob.livejournal.com/124216.html

Le-i-3o

Вчора зранку На Вокзалі В районі 9 години на першому пероні стояв Потяг аля Інтерсіті можливо наш Крюківський, писало Львів-Бескид Я так розумію ним і можна було попасти на відкриття. В цей час біля кожного стихійного переходу через колію в районі Курмановича стояли пани полісмени і всіх відправляли в підземний перехід, думаю з міркувань безпеки адже Цей спец потяг мав би мчати швидко і неочікувано для людей які там кожен день на роботу через колію лазять.
Він копав, і ти копай!!!

Indigo

Цитата: Le-i-3o від 22.01.2016 15:15:29
Вчора зранку На Вокзалі В районі 9 години на першому пероні стояв Потяг аля Інтерсіті можливо наш Крюківський, писало Львів-Бескид Я так розумію ним і можна було попасти на відкриття. В цей час біля кожного стихійного переходу через колію в районі Курмановича стояли пани полісмени і всіх відправляли в підземний перехід, думаю з міркувань безпеки адже Цей спец потяг мав би мчати швидко і неочікувано для людей які там кожен день на роботу через колію лазять.
уяви собі, я ним їхав! наразі я вже відписав репортажик з кількома фотками й відео. Для форуму теж кіька слів з фото-відео напишу але на вихідних.
наразі найцікавіше - вибух шо ознаменував завершення першого етапу будівництва

Indigo

перші хвилини після вибуху.

Roy

Я так зрозумів що тунелі з'єднали ще раніше, а для офіційного відкриття змурували з цементу коротку перегородку.
Схоже на це?
Meine Ehre heißt Treue

YserL

Цитата: Roy від 22.01.2016 18:49:39
Я так зрозумів що тунелі з'єднали ще раніше, а для офіційного відкриття змурували з цементу коротку перегородку.
Схоже на це?
Теж чув що бутафорська стіна була.

Indigo

Бачу, що питання в темі досить резонансні, цікаві та доречні. Тому свій звіт я розділю на частини.
поїзд
Справді, як написав Le-i-3o потяг чекав о 9 ранку на першому пероні акредитованих журналістів. На виході з тунелю вокзалу на перший перон службовець у формі перевіряв хто заходить. Однак у кожне посвідчення він не заглядав. Вірив на слово, коли львівські медійники діловито заявляли хто вони й звідки. На то є прес-служба ЛЗ. Дівчата ретельно дивились у список акредитованих і звіряли це з присутніми у вагоні Чернівецького дизеля (який запустили восени).

Перший вагон зайняли ЗМІсти, а в другому на івент їхали охоронці урочистостей.



Опишу трохи інтер'єр:
вздовж всього вагону є поручень, за який можна триматись поки йдеш між сидіннями.

Тамбури не розділені дверима. Власне завдяки цьому стоячи біля кабіни водія  у хвості можна побачити двері в іншу кабіну("голову").

Біля обох кабін є туалети. Перш ніж вирушити в сторону ст. "Бескид" машиніст роз'яснив шо можна, а шо зась. Всіх здивувала така цитата: "Щоб закрити двері туалету зсередини натісніть в ньому кнопку з ВІЗЕРУНКОМ ключа". Я перевіряв - працює :).

До слова, у WC нема вікна. Тому шоб не про***ти свою зупинку пасажир може почути про її оголошення в динамік шо в стелі.
Сидячи на унітазі можна регулювати гучність того самого динаміка (спеціальна панель з кнопками "+" і "-"). Унітаз вакуумний, коли цикаєш кнопку зливу, він кілька секунд зі свистом набирає повітря і засмоктує вміст. Потім в унітаз набирається невелика кількість води.

В туалеті є отакий столик. Хоча, якшо включити фантазію, то його можна використати на лише за прямим призначенням ;) Кімнатка досить простора.


Коли поїзд розганявся до 100 і вище, відчутно колисало у тамбурі. Макс. швидкість яку він розвинув було 120, десь біля Стрия.

Вай-фаю на щастя нема. Та й навіщо, коли за вікном прекрасні краєвиди?




Десь за Славським інструктор з охорони праці залізничників провів інструктаж як ми себе мусимо поводити біля тунелю. Потім прес-служба ЛЗ розщедрилась і дозволила нам познімати в кабіні. Красиво, цікаво. Мене цікавило що бачить машиніст на екрані з камер спостереження, адже у вагонах є наклейки які нагадують про старшого брата. Однак машиніст стежить за тим, шо робиться на дорозі.





Indigo

наближаємось.

Довкола тунелю
До самого тунелю приїхало 4 маленьких поїзди, три з яких првезли делегації: одну - від залізничників (тут є вагон-ресторан),


іншу - від міжнародних інвесторів


й останню - вітчизняних політиків


це машина шо пробурює отвори для встановлення амоніту в породу. позаду неї порода, це аргіліт. Зверху є залізобетонний жолоб, в який направили частину річечки Віча.



Виглядає потужно


Це в'їзд у старий тунель. Каміння, як бачите лежить одне на одному ненадійно, між ним є щілини.



Indigo

ЗАХІДНИЙ ПОРТАЛ ТУНЕЛЮ
Коли рвануло, то якось і не вразило. Найкрутіша частина шоу почалась тоді, коли техніка почала виїжджати з нього! Уявіть соі: падає сніг, ми всі стоїмо за обмежувальною стрічкою, грає козацький марш і здалеку бачимо, шо в темряві ледь-ледь рухаються якісь вогники. Їх стає більше, вони наближаються до нас,  ехо гуркотом трохи глушить музику.

Звідти виходять жваві робітники.

і нам дають можливість зайти в портал.
тепер про чутки шо вибух нібито бутафорний вибух. На жаль це так. Я знайшов серед моїх знимок як виглядає та сама ЗАЛІЗОБЕТОННА перегородка. Тобто підготована до вибуху. "Навіщо це?" - спитаєте ви. Та просто для цікавої картинки в ЗМІ, для видовищності, символізму: десь ріжуть стрічку, десь розбивають пляшку шампусіка чи тарілку. А в нас підірвали амонітом стіну






розмаїття касок. До речі делегації НЕ ЗОБОВ'ЯЗАЛИ надягти каски входячи в тунель! Хоча й підготували штук 30. Мені нагадлось як недавно декому бракувало каски в шахті :/










Indigo

Східний портал (терторія Львівщини)
Біля нього є тимчасове містечко для робітників: адміністративний корпус, їдальня, склад, гуртожиток
















ФОТОЗВІТ від ЛЗ

Indigo

Ну що ж, завтра ОФІЦІЙНО відкривають цю споруду (пруф).
Я буду там. На ґранду приїде "керівництво держави". Хто саме - точно ше невідомо. Ймовірно, президент.

Roy

Епілог  :)


А це якісний, детальний репортаж звідти - https://tov-tob.livejournal.com/147246.html
Meine Ehre heißt Treue

Indigo

Додам ше кілька деталей, що не увійшли в офіційні репортажі.
Поблизу тунелю непогано тягне мобільний зв'язок. Навіть 3джі.

ВІП-делегація прибула на відкриття мотрисою, а потім частина цих ВІПів ПОЛEТIЛА звідти у Яворівський район. Для цього до тунелю пригнали 4 вертольоти. Виглядало ефектно, наче в кіно: вони неочікувано вилітали один за одним з-за гори, а ехо від них, сильніше, ніж зазвичай.

Приземлялись вони на місці, де ще кілька місяців тому були склади і бетонний міні-завод.


Посадкові майданчики складені з бетонних блоків.


Ну і отаке поєднання авіації та залізниці в одній деталі

Загальна панорама здалеку. По ній видно як "заховався" старий тунель десь у схилі, позаду малих технічних споруд. Його законсервують і будуть використовувати для інших цілей.




267 Гості, 0 Користувачів