Кременецькі катакомби

Автор MadLife, 23.09.2015 23:24:32

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

MadLife

На початку цього літа мене занесло в Кременець, де я під час пошуку місцевих печер наткнувся на досить цікаві катакомби. Всіх їх я так і не облазив, так як в середину я поліз один і не мав великого бажання там заблудитися. На просторах інтернету ніяких згадок про них я так і не знайшов. Тому появилася ідея зібратися і поїхати найблищим часом проексплоулерити їх. До того ж, я думаю, в тому регіоні можна ше багато всього цікавого знайти. Попереднью думаю їхати 4 жовтня. Є бажаючі приєднатися?
Життя - це подорож

Bottlehunter

Я би не проти, особливо якщо погода гарна буде. Тільки треба машину шукати, громадським транспортом в Кременець зле їхати.
Най жиє Гуцулія!

ІНТРОВЕРТ 997

Попередньо + 1 ( може ще когось смикну ) на рахунок машини в знайомого є жигулік ( тобто платимо лише за бензин і хавчик ) і я його обов"язково спитаю ...
П.С. Кременець якої області ( їх декілька )
Тут могла бути ваша реклама...

Roy

+1
Але на 4 жовтня не зможу ніяк.
Meine Ehre heißt Treue

Bottlehunter

Цитата: ІНТРОВЕРТ 997 від 24.09.2015 08:22:12
П.С. Кременець якої області ( їх декілька )

Я так розумію, йдеться про Тернопільську область?
http://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,6210
Най жиє Гуцулія!

MadLife

Саме так, йдеться про Тернопільську область. А числа можна вибрати такі, які будуть всім зручні.
Життя - це подорож

Caesar

ЦитуватиЯкось гортаючи старі архівні матеріали, я натрапив на листування 1944-1945 років між владними структурами Тернопільської області і Академією наук України. Йшлося про геологопошукові роботи на Кременецькому буровугільному родовищі та про перевірку наявності нафти в Шумському районі.

Йшла війна і це вимагало швидкої відбудови зруйнованого господарства. До того ж, наявність паливно-енергетичних ресурсів майже на лінії фронту давала можливість до мінімуму скоротити транспортні витрати. Почалося інтенсивне відновлення видобутку вугілля в Кременецькому шахтоуправлінні і пошуки нафти в Шумському районі.

Гортаю дрібно списані аркуші й дивуюся оперативності та вимогливості виконавців цих робіт, своїх земляків, які ще не мали власної держави і працювали на чужу. Що змушувало цих людей працювати так многотрудно? Страх перед жорстокою владою чи прагнення вижити наперекір долі?

І. Кременецьке вугілля

У Кременецькому районі була одна шахта бурого вугілля з довоєнною потужністю 90 тонн за добу. Здали її в експлуатацію 1940 року. За німців видобуток вугілля збільшили. Але при відході німці шахту підірвали. Вибухом було знищено майже 400 погонних метрів гірських виробок (штольня, штреки). Усе шахтне і поверхневе обладнання вивезли до Німеччини. Приміщення виробничого і соціального призначення теж були зруйновані.

Першого липня 1944 року наказом уповноваженого Наркомвугілля СРСР утворено Кременецьке шахтоуправління, яке приступило до відновлювальних робіт. Вже до 5 вересня було пройдено 56,6 погонного метра нової штольні. Протягнуто 1200 метрів електролінії. Побудовано нафтосховище, відремонтовано гараж, мехмайстерню, їдальню, шахтний клуб, контору і гуртожиток на 200 місць. Заготовлено 1200 кубічних метрів будівельного і кріпильного лісу. Придбано 32 коней, 5 вантажівок і легкову автомашину.

Деталізую все це зумисне, щоб звернути увагу на інтенсивність виконання робіт. Якби ту енергію спроектувати на наш час, то сьогодні ми відчули себе у програші.

До відновлювальних робіт було залучено 132 робітники. На шахті катастрофічно не вистачало кваліфікованих забійників і кріпильників, інженерно-технічних працівників. На початках начальником шахтоуправління був якийсь Ліфлянд, очевидно німець з військовополонених. Але основну роботу виконували наші місцеві люди. Серед кращих значаться імена забійників Івана Данилюка, Степана Дідуха, Івана Халамаца, кріпильників Максима Півня, Уляна Шведа, чорноробів Лідії Мельничук, Надії Комаревич та багатьох інших. Можливо, читаючи цей матеріал хтось ще віднайде себе або ім'я свого близького і зможе доповнити мою розповідь.

Щоб відновити роботу підірваної німцями старої штольні, було вирішено підійти до старих виробіток новою штольнею збоку. Слід сказати, що при цьому здійснювався побіжний видобуток вугілля. Загалом же в процесі підготовки шахти до роботи видобуто 23227 тонн палива.

Шахтоуправління розробляло лише одне поле-ділянку "Куличівка", запаси якого обчислювалися в 346 тис. тонн. Потужність пласта від 1,2 до 2 метрів.

Крім Куличівського вугільного родовища неподалік Кременця було ще одне – "Жолоби", запаси якого досягали 896 тис. тонн, потужність пласта – до 2 метрів. На цій ділянці в 1945 році було закладено ще одну шахту з добовим видобутком 100 тонн.

Крім названих ділянок проводилися геологопошукові роботи в інших околицях Кременця, а також біля Вишнівця і Почаєва, де також знайдено вугілля. Це родовища "Звеняче" потужністю 350 тис. тонн, "Бриківське", "Підлісці", "Ридомиль", "Сичівка", "Підвисоке".

Таким чином в нашій області виявлено значні поклади вугілля. У першій половині 1945 року передбачалося закласти ще дві штольні на нових шахтних полях по 100 тонн видобутку на добу кожна. Отже, добовий видобуток мав зрости до 400 тонн.

Основним споживачем вугілля була місцева промисловість – електростанція, тютюнова фабрика, залізничний транспорт. Через відсутність залізничного сполучення з містами Дубно і Рівне використання вугілля республіканською промисловістю було обмеженим. Нерідко склади по вінця були затоварені видобутим вугіллям. Саме це стало основною причиною подальшого припинення розвитку та експлуатації кременецьких шахт.

Кременецьке буре вугілля має у своєму складі 38% летких речовин. З метою більш раціонального використання планувався монтаж на шахті крекінг-установки для переробки вугілля в рідке паливо і брикет. Слід додати, що під час німецької окупації вугілля, яке тут добувалося, на місцеві потреби не використовувалося, а все до тонни вивозилося в Німеччину і перероблялося на рідке паливо. (с)
І рай, і пекло мають свої переваги. У раю чудовий клімат, а в пеклі – вишукане товариство.

Bottlehunter

Є кумпанія на цю неділю - Я, Цезар і MadLife. Але наразі нема чим їхати  :(

Хто має машину і бажання покататися?
Най жиє Гуцулія!

ІНТРОВЕРТ 997

Якщо вмієте водити спитаю за машину ( не моя )
Тут могла бути ваша реклама...

Caesar

2  ІНТРОВЕРТ 997
Води вміє Стефко і я )
І рай, і пекло мають свої переваги. У раю чудовий клімат, а в пеклі – вишукане товариство.

ІНТРОВЕРТ 997

Я спитаю , але на жаль ніц не гарантую  :-\ бо машина не моя ( але схрестимо пальці , бо шанс є )
П.С. О те в дужках то для підбадьорення ...
Тут могла бути ваша реклама...

ІНТРОВЕРТ 997

Все зле  :( машину не дадуть ...
Тут могла бути ваша реклама...

MadLife

Можливо попробуємо виїхати на якісь інші вихідні, але вже з ночівлею? Я думаю в тому регіоні багато цікавого можна знайти.
Життя - це подорож

ІНТРОВЕРТ 997

До неділі ще є час поки ніц не плануйте до сьогоднішнього вечора , сьогодні приїде ще один знайомий ( раніше ніж планував ) тому почекайте до вечора ...
Тут могла бути ваша реклама...

Bottlehunter

Мені на інші вихідні найближчим часом не вийде точно. Якщо знайдеться чим їхати в найближчу неділю, то поїду.
Най жиє Гуцулія!

ІНТРОВЕРТ 997

Отже машина є ( водій входить у комплект  ;D) машина вмістить нас усіх плюс 400 літрів багажника , щодо вартості з людини ( на нас чотирьох ) бензин 170 грн ( разом 680 грн загальна відстань 400 км , відстань в обидва боки і запас  ) мені треба знати де і о котрій краще зібратися в неділю тоді точно все відпишу . Певно поїдемо через Броди ( шкода пускову шахту прикрили ) .
П.С. Точно зручніше ніж маршруткою .
Тут могла бути ваша реклама...

Bottlehunter

Цитата: ІНТРОВЕРТ 997 від 01.10.2015 08:09:43
Отже машина є ( водій входить у комплект  ;D) машина вмістить нас усіх плюс 400 літрів багажника , щодо вартості з людини ( на нас чотирьох ) бензин 170 грн ( разом 680 грн загальна відстань 400 км , відстань в обидва боки і запас  ) мені треба знати де і о котрій краще зібратися в неділю тоді точно все відпишу . Певно поїдемо через Броди ( шкода пускову шахту прикрили ) .
П.С. Точно зручніше ніж маршруткою .

Я, Цезар і MadLife в ту машину влізаємо?
Най жиє Гуцулія!

MadLife

Я думаю, цікаво було б попробувати знайти ше цю печеру http://www.turystam.in.ua/2012-03-11-08-21-24/125-2012-03-19-06-58-36/2044-2012-03-19-14-09-17.

PS. То коли і де тоді збираємось?
Життя - це подорож

Bottlehunter

Цитата: MadLife від 01.10.2015 17:53:54
PS. То коли і де тоді збираємось?

То вже під водія треба підлаштовуватися, думаю. Чекаємо поки Інтраверт відпишеться.
Ідеально було б годинку на 8 ранку десь в районі АС-2. Так підходить?
Най жиє Гуцулія!

MadLife

Життя - це подорож

176 Гості, 0 Користувачів