Калуш

Автор Golem, 05.10.2009 12:58:18

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Golem

Хто шо знає про калійний комбінат в Калуші? По розмірам він повинен був бути не меншим ніж в Стебнику. Чи є туда доступ, мо хто які фото має. був би дуже вдячний, так як в листопаді поїду туда в Горрри, то мо б заскочиу.
Дігери всіх країн єднайтеся!

Pantera

Добрий вечір!
Дякую за цікавий та неординарний сайт, а також за інформативні та пізнавальні звіти викладені на ньому.
Бажаю подальших успіхів в дослідженнях індастріалу!
Можливо дана інформація Вам стане у пригоді.

Промзона м. Калуш і справді не поступається своїми розмірами від Стебниківської, а може й перебільшує її. Якщо в Стебниках сконцентровувалася увага на збагаченні та виробництві калійних солей, то в Калуші сформувався цілий хімічний вузол, що свого часу включав як видобуток калійних руд і їх збагачення так і налагодження супутніх виробництв, як то виробництво різноманітних смол (на місцевому говорі –  завод ЄП (як розшифровується дана назва смол не пам'ятаю)), тафтингове і шпалерне виробництво – "ВІНІСІН" тощо. Деякі з даних підприємств активно працюють зараз в роки трансформації – "ВІНІСІН", деякі призупинили свою роботу, деякі загалом на початку 2000-х років були ліквідовані, розібрані й на їх місці зараз споруджуються нові цехи – така доля спіткала магнієвий завод та хлорний.
Сама хімічна промзона міста має дві частини:
   – стара: розміщені виробничі цехи чи точніше те що від них залишилося (виробництво призупинилося в 80-х роках ХХ ст.) старого калійного комбінату. Саме цей район міста так й іменується "Калійний". Вхід на цю зону вільний і відкритий. Тут можна оглянути залишки виробничих споруд айстро-польського Калійного комбінату, і будови совєтського періоду, споруду від колишньої заводської ТЕС, ангар, де завантажували вагони з калійною рудою і залишки колишньої залізничної колії. Найбільш цікаві власне старі виробничі приміщення. Дана промзона розташована в старій частині міста по праву сторону від вулиці Шахтарської (зараз ця вулиця іменується вул. Чорновола) та від вулиці Фабричної. На карті це територія в районі номерів на сірому фоні – № 19 і № 15. - http://www.kalush.com.ua/karta.html
(Не дивуйтесь, що під №19 зазначений готель "Меркурій" – це колишній відомчий готель Виробничого об'єднання "Хлорвиніл". Оскільки, до 1950-х рр., основні хімічні виробничі потужності розміщувалися в даній промзоні, то для зручності добирання до неї приїжджих спеціалістів поблизу був споруджений готель. Зараз він є самостійною одиницею господарювання, але вважається добротним готелем міста. Про ціни в ньому, а також умови облаштування можна віднайти інформацію в Інтернеті. Зразу по ліву сторону від готелю розташоване колишнє головне адміністративне приміщення Калійного комбінату (зеленувата споруда з вежею), де розміщений найстаріший вуличний годинник Калуша. Навпроти готелю міський стадіон – "Хімік").
На схід дана промзона оконтурена р. Сівкою. На жаль, цю промзону активно "окультурює" місцеве населення: розбирає стару айстро-польську цеглу для будівництва. Саму зону можна починати оглядати з сторони вул. Фабричної: від території що розташована навпроти Державного науково-дослідного інститут галургії (№ 14 на карті) і півколом вийти аж біля колишнього залізничного ангару (це практично у 100-150 м. від моста через р. Сівку, що є на вул. Шахтарській). Міст зараз у реконструкції, його зруйнувало минулою повінню. В цілому дана промзона невелика за розміром і достатньо компактна.
– нова: розміщені основні виробничі потужності підприємства колишнього "Калуський Хлорвиніл", що було перейменоване в "Оріана" на початку 90-х років, а з початку 2000-х років на базі перспективних підприємств створено "Лукор" (залучений приватний капітал російської фірми "Лукойл").  Ця промзона є дуже-дуже великою. Вона на карті не позначена, оскільки це карта міста, а сама промзона розташована на землях Калуського району і до адміністративних меж міста не входить. Проте спробую її зорієнтувати: це на захід від Калуша – при русі по вул. Б. Хмельницького на захід це так у 15-25 хв їзди. У м. Калуш від Хіміко-технологічного коледжу (колись технікуму) їдуть спеціальні автобуси, що відвозять працівників на той чи інший хімічний завод: вони мають таблички "Техмаш", "Управління", тощо.
Сама зона велика. Її загальну панораму для уяви, яка вона за розмірами, найкраще оглядати з місцини, що розміщена на Калуському підвищені (в рельєфі – Калуське горбогіря): рухатися по вулиці Височанка (вверх-вверх) аж до завершення житлової забудови і як не парадоксально після проїзду по праву сторону міського кладовища. Після останнього через метрів 300–400 за гарної погоди відкривається по ліву сторону панорама на нову хімічну промзону міста. Видовище захоплююче і для індустріально-урбаністичної людини красиве.     
Щодо виробництв нової промзони, то там де ведеться робота і заводи працюючі є посилена охорона. Територія огороджена парканом та колючим дротом, бігають собаки, є чергові охоронні патрулі (чи мають зборю не знаю), що роблять погодинно обхід території. Здається охороняється і непрацююча територія з метою недопущення розкрадання металу і т. д.
В межах даної нової промзони розташований комплекс хімфабрик (Хімфабрика і сульфатна фабрика, колишній магнієвий завод (завалений)) про проблеми функціонування якого, а власне заповнення водою кар'єру, була передача на ТБ. Варто сказати, що комплекс призупинив діяльність років 10 це вже точно, бо років 15 вже точно не працює шахта з видобутку калійної руди в с. Кропивник.
На карті на заході міста позначений кар'єр з видобутку калійних руд – Домбровський кар'єр (єдиний кар'єр у світі, де видобуток калійних руд відбувався відкритим способом). До нього можна добратися рухаючись по вул. Глібова –Вітовського – Пушкіна (по кольці прямо) по ліву сторону від міського базару – далі дорога виведе на сам кар'єр. Колись до кар'єру вела асфальтова дорога (вона здається збереглася і зараз). Кар'єр вже обжитий природою: заріс з сторони міста молодим ліском і на панорамі промзони виглядає зеленою гіркою (років 7 тому це був страхітний сірувато-сріблястий об'єкт на зразок донбаського терикона лише колір інший). Озера, на карті, вище від кар'єру, якщо я не помиляюся, це відстійники з збагачувального заводу (хвостосховища). Дорога що йде від кар'єру на захід має виводити на сам комплекс хімфабрик: по ній колись рухалися Білази, що вивозили руду на хімфабрики. Щодо охорони, то тут важко сказати. Хвостосховища не охороняються. Територія хімфабрик – проблемно сказати: певна охорона там є, але наскільки вона сурова, яка її кількість і що саме охоронює конкретно на жаль не знаю.

P.S. Якщо Ви будете в'їзджати в Калуш із сторони Львова через Жидачів-Журавно (що на годину часу ближче ніж по трасі через Стрий – Долину) то проїжджаючи по вул. Вітовського по ліву сторону буде змога оглядати закинуту територію, що нагадує напівзакинуті колишні розвалини чи то смітник, що виник між житловими районами. Ця місцина виникла на місці провалля шахтної виробки в середині 80-х років. Територія забудовувалася особняковими новобудовами, добре що тоді обійшлося без жертв. Загалом наслідки просідання ґрунту в Калуші можна спостерігати ще в кількох мікрорайонах міста.

На завершення кілька посилань на інтернет-ресурси міста, можливо вони Вам стануть у пригоді і ще в книгарні "Є" на Проспекті Свободи була карта м. Калуш видання "Картографія", вона достатньо добре зроблена і допоможе для орієнтації в місті.

1.    http://www.lukoil.com.ua - сайт ТзОВ «ЛУКОР», м. Калуш

2.   http://www.kalush.if.ua – сайт Міської Ради м. Калуша в рамках сайтів міст Івано-Франківської області
3.   http://www.kalushcity.if.ua – офіційний сайт Міста Калуша
4.   http://e-kalush.if.ua – приватний сайт про м. Калуш
5.   http://rajtshtoky.iatp.org.ua/kalush.htm  – фотографії м. Калуша початку ХХ ст.
6.   http://www.kalush.com.ua/karta.html -  карта міста.

inkognito

безумовний + за такий концентрат цінної інформації! ДЯКУЮ!
Resistance is futile

Golem

Дуже дякую! Справді цінна і детальна Інформація. Думаю вона багатьом стане в нагоді, хто надумає відвідати цей район. Від мене +.

Я ж планую 1 числа вертатися з Осмолоди на авто. Дорога ітак йде через Калуш так шо гріх буде не відвідати. Хаба шо поки виберемся то вже стемніє. З опису я зрозумів шо найбільш перспективним для відвідувань є Калійний район міста. Спробую там полазити, шось пофотографувати. Якшо є можлиівсть - викладіть пару фото для оцінки. Там мені легше буде переконати моїх супутників, з яких не всі захоплюються індастріалом, погодитися на зупинку в Калуші!

Також я приємно був вражений картою. Не часто в необласних містах є карти хорошої якості. Напевно "Є" постаралося. :)
Дігери всіх країн єднайтеся!

Pantera

На  жаль, нових фотографій сучасної старої промзони у мене немає (якось не приходилось її фотографувати). Та й в місті буваю зараз вкрай рідко. Проте про її минуле свідчать старі фотографії, що ілюструють як виглядав калійний комбінат до середини 80-х рр. ХХ ст. Єдине, що варто додати до цих фотографій - це паркан, яким був огороджений комбінат. Зараз його завдяки місцевим мешканцям вже немає.
Якщо заїду в Калуш до 1 листопада то постараюсь викласти нові фотографії старої промзони.   

Golem

Що ж. Були там. Бачили Ваш Індустріальний район. Вражає! Але особливо ніде не лазили, зимно якось, противно. Але план накинули шо і як. Зробили кілька фоток загального плану. Також неподалік є перспективна недобудова, є сліди гри в Пейнтбол. Знаходиться весь той Індустріальнгий район зразу на вїзді в Калуш зі сторони Льовва, якшо їхати через Жидачів. Думаю в теплу погоду можна було б полазити. Якшо є охорона - тим цікавіше. На такій великій територпії вона малоефективна, буде значно реальніше. Але отой завалений корпус калійного комбінату - взагалі крутою
Дігери всіх країн єднайтеся!

inkognito

 і ще пяток фото відти:
Resistance is futile

Bottlehunter_

Коли я збирався відвідати Калуш, спочатку планував тільки проїхатися ровером на кар'єр, там пожарити ковбасок, попити пива, погуляти і вертатися додому. Але по дорозі здибав стільки цікавого, що п'ять годин до поїзда минули як одна мить. Мені Калуш видався дивним і незвичайним містом, містом контрастів, де дивовижно поєднуються прекрасне і потворне, чистенький доглянутий парк, гарно підстрижені кущі на центральних вулицях (місцями навіть з велодоріжками!) і річка-вонючка, зграї безпритульних собак, великі купи мусору на окраїнах. А ще охайні житлові будинки мирно чи не дуже, але співіснують з величезною, напіврозваленою Промзоною. Цехи, польські та радянські, бомбосховища, тунелі, купа іржавої техніки, кар'єр – і все майже не охороняється.
Нижче даю карту з аматорськими позначками і пояснення до неї. Масштаб в оригіналі 1см = 300м.



1- Калійний комбінат, котрий описувала Pantera







2 - Відразу за комбінатом, на іншому березі річки знайшлося якесь підземелля, найшвидше – бомбосховище. Досить велике, між двома крайніми входами на око було метрів сто, а може й більше. Всередині сухо, але я далеко не заходив.







3 – Розмита річкою вулиця, машиною там проїхати не можна, збоку є тільки вузенька кладка. На березі стоїть трактор, що забиває сваї, для грядущого ремонту дороги, очевидно. Але виглядає так, ніби трактор біля річки ще не раз перезимує.





4- Не знаю, що тут було колись, але мені реально сподобалося. Полазити є де,  а всередині цехів навіть збереглося якесь обладнання. В одному приміщенні тепер справжнє болото, з жабами і ряскою. З болота ведуть сходи до дверей на другому поверсі. Сюрреалізм!














5 – Власне сам кар'єр. Туди веде грунтова дорога, але автомобілем заїхати не можна, перед аварійним  мостом через Сівку стоїть шлагбаум. На самому кар'єрі, біля озера, дощова вода вимиває в м'якій породі підземні порожнини, котрі не видно зверху. Два чи три рази я провалювався по коліно, в кількох місцях розмиті величезні каньйони. До речі, озеро на кар'єрі має чи не більший вміст солі, ніж Мертве море. Деякі екстремали там навіть купалися.









6 – Очевидно, початок комплексу хімфабрик. Вглиб  я не заїжджав, скраю побачив вишикувані в дві шеренги нещасні поржавілі БілАзи, штук 20, що доживають тут  свого віку. Охорона є, але не виглядає дуже злосна. Крім того, дірки в паркані також є ;)





7 – ще якесь підприємство, називається Нафтомашремонт чи щось типу того. Зі сторони вулиці – добротний залізний паркан, охорона, прохідна. Зі сторони залізниці можна пролізти. Більшість території закинута.



Решта промзони Калуша – Терра Інкогніта. Величезна територія для майбутніх походів. Ще мене зацікавили шахти посеред поля між Калушем і Голинем. Хто що знає про них?


Більше фоток тут


Обговорення тут

Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter_

Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter_

Стаття з "Тижня" №140(153):

Поблизу міста Калуш ліквідують найбільший у Європі полігон небезпечних відходів. Тридцять років гексахлорбензол у металевих бочках зберігався у землі. З часом корозія роз'їла бочки і високотоксична речовина почала потрапляти у ґрунтові води. Витік отрути загрожував не лише місцевій екології, а й узагалі всьому регіону. Нині гексахлорбензол викопують і доправляють до Одеського порту. Звідти канцероген, що після потрапляння до людського організму спричиняє ракові захворювання, попрямує до Великої Британії. Там його утилізуватимуть на спеціальному підприємстві компанії Tradebe. До кінця 2010 року планується вивезти 8,5 тиc. т гексахлорбензолу. Всього ж під Калушем «поховано» 11,4 тис. т небезпечної речовини. На реалізацію проекту виділено 298 млн грн із резервного фонду держбюджету.

Най жиє Гуцулія!

Pantera


Bottlehunter_

Минулої неділі потрапив нарешті на Калієво-магнієвий комбінат. Сказати, що був вражений - це нічого не сказати. Хрестоматійний дестрой, нагромадження скла, бетону та заліза. Всередині цехів залишки виробничого обладнання, все можна оглянути і облазити. Охорони не зустрів, якщо не вважати двох дядьків, що пішли кудись в глибину комплексу, коли я оглядав комбінат з висоти хвостосховищ. Через весь комплекс проходять конвейєрні коридори із залишками конвейєрних стрічок всередині, виглядає, що цими коридорами можна пройти добрий кусок території.
Місце ДУЖЕ небезпечне. Небезпечне насамперед тому, що все скрипить і валиться просто на голову. Особливо погана ситуація всередині цехів: всі металеві конструкції добряче прогнили, відповідно маємо явні та замасковані дірки в перекритті на стелі та під ногами. Звуковий супровід також на висоті: вдалині гавкають собаки, від вітру дзвенять шибки і метал. З даху будівлі звисає семиметровий кабель, вітер ляскає ним об стіну і звук виходить такий, як від величезного батога. А ще пугукають дикі голуби, а вітер, проходячи через різної товщини дірки і дроти завиває різними голосами. Пожежними драбинками можна піднятися на дахи високих цехів, але подбайте спочатку про безпеку. Взагалі, це напевно єдине відоме мені місце, куди нізащо не повернуся без комплекту спорядження - окуляри, рукавички, каска, відповідний одяг та взуття, аптечка і - найголовніше - надійні друзі поруч.

Трохи прояснив собі ситуацію із довозом руди з кар'єру: одразу два БІЛАЗи могли розгрузитися в спеціальні резервуари через дорогу від комбінату, звідти ж руда конвейєром починала свій шлях на завод. До речі, на "кладовищі БІЛАЗів" біля кар'єру цих іржавих машин явно поменшало. А ще з'явилися моцні ескаватори та бульдозери, ними, напевно, проводили роботи з очищення території від небезпечних речовин.

Далі я оглянув Калуську ТЕЦ із здоровенною градильнею, проїхався старою частиною міста (австрійський калійний комбінат добряче розібрали порівняно з минулим роком) і виявив старий єврейський цвинтар на межі міста.







Сіль на хвостосховищі. На смак не пробував, але згідно теорії мала б бути трохи гіркувата.







































Оця частина абітаєма. Тут живе сторожі його шабака.







На горизонті - Ново-Голинська шахта









Градильня на міській ТЕЦ



Годинник на старому калійному комбінаті.



Старий єврейський цвинтар









Най жиє Гуцулія!

onyx

Недавно були там з колєгою. Стрьомне місце, дивно як воно все досі тримається купи. Часу було мало, так що нормально оглянути встигли тільки один цех.








На території зустрічались гільзи 12кал, судячи з усього у сторожів є рушниця і вони з неї час від часу стріляють :)


Більше фото тут


Bottlehunter

Під Калушем розкопали підземелля. Сюжет з новин:


Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

Старі фото заводу і околиць. Цезар скинув. Оригінал: http://boleb.livejournal.com/30097.html



Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

Нещодавно з'їздили невеликою, але дружною командою перевірити що там в Калуші робиться. Погода сприяла депресивним знімкам, хороша компанія - гарному настрою.

По дорозі, в селі Бережниця Жидачівського району надибали закинутий водяний млин та залишки дерев'яної церкви 18-го століття.







Щодо церкви - то там все сумно. Отак вона виглядала 1989-го року, фото з Вікіпедії:



А отак виглядає зараз:



Плівкою дерев'яна будівля була накрита для збереження перед реставрацією, але всередині по факту вже нема чого реставрувати. Даху немає, старе дерево струхлявіло і розсипається.



Залишки дзвіниці:



Напис проступає з-під штукатурки на будівлі недалеко від церкви.



Калійний комбінат добряче здестроїли. Ми піднялися на хвостосховище щоб оцінити масштаб:







Відсотків 70 цехів перетворилися на купи бетону вперемішку з арматурою. Залишилося тільки кілька півкруглих ангарів та невеликих будівель.



Далі був кар'єр. Не втримався і спробував брудну воду на смак - солена аж гірка)







Зробили спільне фото біля локальної копії мосту Голден Гейт



Лесик перевіряє міцність моста, Рой щиро вмовляє його сміливо застрибувати відразу на середину)





Ну і насамкінець - золотий Іван Франко в стилі R'n'B, приноситиме вам щастя та удачу впродовж всього наступного року.
Всум гарного настрою та веселих свят!

Прошу решту учасників закинути свої фото теж, знаю, що ви маєте цікаві знимки)

Най жиє Гуцулія!

Roy

Додам трохи фоток, з нашої поїздки в Калуш.

Ось, що залишилося від колись могутнього калійного комбінату:

















З хвостосховища, що поруч відкривались цікаві види.




на "пальничок" олефінового заводу, зокрема


Трохи нас та соленого озера:)










Meine Ehre heißt Treue

Golem

Після екскурсії по АТС наш ше поводили по Калушу поки все не позакривалося. Насправді дуже цікаво побачити різні діючі обєкти на місці. І скільки тут всього є діючого також. Магнієвий правда ріжуть на метал.

От таке от миле виробництво в Україні


Няшні машинки. Думаю і паровозіка теж можуть зробити


Для мажорів. Ці здають за вдвічі дорожче




Форми на яких це клеять


Зазвичай йде лише 4-5 шарів шкловолокна


А потім сушать


І виходить міцна конструкція


Вгадайте куди нас завели?


Правильно! Трубний завод! Причому тут серйозна охорона і вхід по відбитках пальців


Фотографувати дозволили лише загальні плани


На ці бабіни намотують готову трубу


Цей станок змішує багато різних видів ПВХ і присадок і подає це як шприц на форму


Все сучасно і круто! Я реально вражений шо всі ці труби робляться в нас а не везуться з Польщі


Труба для тепла в перерізі. Пальцем я показую на справжнє кевларове скловолокно. З такого ж роблять бронежилети


Тепер я знаю що труба це складна конструкція


Стенд для випробування труб під тиском


Сині труби виходять як сосиски з мясорубки


Хух, треба троха перепочити :)


Галнафтохім


ТЕЦ, діюча




Вид з гори на ТЕЦ


Індустріальна панорама Калуша з Хвостосховища


Це хвостосховище. Тут вода з мінералами для-від різних технічних потреб.


Цими трубами її колись качали навколишні підприємства


Сніг!!!


Ура, знову зима :) Дякую нелегалу за фото


Поруч кришталево-чисте соляне озеро. І це навіть попри дощі




Тепер вже професійний фотограф


Який мальовничий берег озера


День видався на славу!
Дігери всіх країн єднайтеся!

Indigo

Вирушаємо на промзону, - в дорозі наш гід і за сумісництвом працівник міськради (відтак людина, обізнана з цим не з чуток чи тирнету) розповідає про її значення: "Вона впливала на ВВП совка. Зараз є головним наповнювачем бюджету міста і району."
На перший погляд там все розносять, метал ржавіє, руїні і так далі. Це враження трохи підсилено і звітами на форумі з попередніх поїздок. Але одне - поїхати і наобум відвідувати абандони, інше - бути "в делегації зі Львова", маючи місцевого гіда-штурмана. Відтак делегація приїздить на невеличке виробництво туристичних і розважальних плавзасобів. Тут ми отримуємо ще два експонати для майб. музею. Голем як фахівець підтверджує шо вони годні до поєднання, шо звісно тішить засновників тої установи. Поряд з човнярським цехом є інші виробництва, але з тої частини промзони їдемо у ту, де великі підприємства.

ТЕЦ
Вона дає всій промзоні електрику. А також цікавить клятих олігархів.



Трубний завод має площу 9 або 7 га. І за словами директора це найбільший в Україні завод з виробництва пластмасових труб. Кому цікаво може прочитати інтерв'ю, - в ньому чимало тої ж інфи, яку від нього почули і ми. Звісно ж за 7 років є деякі зміни, - та це не суттєво. Крім трубного заводу ше проїздили повз велике підприємтво з виготовл. шпалер і повз ці фотогенічні кулі.



Далі водойми - те, що реально дивує своїми протиріччями. Кому як, а я побачив зі схилів хвостосхощиів-кар'єрів-озер саме протиріччя.
От наприклад тут: виходиш на рукотворний схил-хребет, що складається з уcяких залишків колишнього видобутку, а на ньому цвіте люпин і... ростуть суниці! 29 травня,а ми вже спробували ягід у промзоні.

На лінії горизонту проглядались високий карпатський хребет

Місце потенційно привабливе для оздоровлення, втім тут відпочивають і порівняно мало смітять


Найяскравішим залишком видобутку тут звісно ж є сіль. вона дуже відрізняється від тієї, що у Дрогобичі, під землями Стебника чи була :) у Добромилі. Адже лежить отак просто неба, ніхто її тут не згрібає додому чи на продаж і не сильно тане - зараз регулярно дощить, а їй хоч би що. На смак вона майже не солона, і в писку розтає порівняно з кухонною, моментально. Довкола неї багато різної рослинності.


Рослинність і промисловість





Як вона тут опинилась я не точно запам'ятав, але її вигляд привертає увагу здалеку, - наче текли тут струмки по схилах відвалів і залишили по собі "соляні струмки". Якшо коротко, це наслідок промисловості.




Інша водойма - кар'єр має досить солону зелену воду з гірким післясмаком. Досить чисте повітря контрастує з трубами,що позаду нас димлять, горять... Краєвиди чудові, шо приваблює сюди відпочивальників,і як не дивно, тут майже нема слідів їхнього перебування, - на берегах і схилах досить мало сміття.Ще один різновид активного відпочинку тут - мотокрос.


Та вернусь до протиріччя з одної сторони тут можна класно відпочити (активний чи пасивний відпочинок), оздоровитись, а з іншої - екологічна проблема водойми, як і в багатьох подібних у країні. Вода тут регулярно піднімається. Це видно, зокрема по деревах, що встили колись вирости на березі,а зараз вони "виринають" з плеса.
Голем своєю знимкою наче натякнув шо я на схилі кар'єру фотофапив :)



Підписання книги Тур. креативи перед від'їздом, - примірник дипломатично подарований керівником лелегації власнику більшості приміщень у корпусах обстеженої будівлі телефонного колись монополіста.

onyx

Були недавно на карєрі і хвостовищі, зняли невеличкий відосик

226 Гості, 0 Користувачів