Трамвайне бінго в Чехії

Автор Bottlehunter, 10.06.2020 21:46:58

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Bottlehunter

Знаєте що то є трамвайне (а також тролейбусне, метро чи що-небудь інше) бінго? То є така гра для брадяг і фанів громадського транспорту, а грають в неї так:
1. Вибираєш собі країну
2. Вибираєш вид транспорту
3. Пишеш на листочку всі міста, в яких цей вид транспорту ходить
4. По черзі то всьо об'їздиш і по одному ставиш галочки в своєму списку
5. Після останнього кажеш "Бінго!" і йдеш пити пиво

Трамвай в Чехії водиться в семи містах (клікабельно):


Першим містом я вибрав Ліберець. Тут є багато цікавих речей, але сьогодні тільки трамваї, тільки хардкор  :D Їздять тут переважно Татри Т3 кількох модифікацій і є один EVO2, його я так і не побачив.
Міський транспорт має трохи незвичні біло-оранжево-зелені лівреї, але дуже часто заклеєний рекламою різних кольорів.

В інстаграмі фотки ліберецьких автобусів і трамваїв можна шукати за тегом #dpmlj







Трамвайна мережа цікава тим, що тут ще з 1960 року уживаються колії різної ширини - 1000 та 1435мм. Через це вулиці виглядають якось отак:



А ще тут є найдовша міжміська трамвайна лінія в Чехії, між містами Ліберець і Яблонець, довжиною біля 13км. Їздит тут вузькоколійний 11 маршрут, ним я і проїхався.



Колія переважно одна, трамваї роз'їжджаються тільки на зупинках



Дорога проходить через ліс, дуже красиво (фото не мої)





Розворотне кільце в Яблонці.



Яма для ремонту. До депо далеко, мабуть деколи таки доводиться заганяти туди вагон



Пройшовся трохи по місту. Гарне, але курча скільки тут циган (їх я щось не сфоткав, мусите повірити на слово  ;D)

Стріт арт





Захист від лазунів по трубах



Вулички в центрі





Перший пункт "трамвайного бінго" закреслений, сподіваюся, вдастся закрити решту ще до кінця року.

На завершення кілька фото з місцевого музею транспорту
















Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter


Вирішили студенти пожартувати і випустили на території студмістечка три свині, написавши кожній на спині фарбою номер. Номери були 1, 2 і 4. Всі дуже довго намагалися знайти свиню №3


Пам'ятаєте цей бородатий анекдот? Так-от, з трамвайними маршрутами міста Плзень та ж сама історія: їх три, а номери 1, 2 та 4.



Колір міських трамвайчиків - щасливо-жовтий, як в новонародженого курчатка. Крім традиційних Татра Т3, тут можна зустріти вагони LTM10.08 - Astra, кілька різновидів Vario, "Євку" (EVO2) та довгий як великодня ковбаса KT8D5R

Багато інфи чеською є на сайті місцевих транспортних фанатів: http://www.plzensketramvaje.cz/ Ідею з трамваями, що їздять по сторінці, я злизав в них) Крім Плзні тут є статті про поїздки до інших міст, в тому числі і в Львів.

Кілька фото. VARIO LFR.S на кінцевій 1 маршруту


Всередині


Проїжджаємо через панельні райони


Спарена Татра Т3


Типова зупинка


EVO2, яку працівники ласкаво називають Євка, на зупинці "Головна пошта"


А оце взагалі дика історія :D Дуже шкодую, що в той час не знімав відео, бо таку кумедію не кожного дня побачиш. Стою собі в центрі, фоткаю все, що мимо проїжджає. Раптом з-за повороту вилітає трамвай і біля нього "Мустанг", видно що змагаються  ;D "Мустанг", звичайно, його починає обходити, і тут трамвай видає нервовий дзвінок і стартує так, що йому ледве ніс не піднімається. Дорога попереду, метрів за 30 звужувалася, водій авто явно очканув зв'язуватися з рейковим трансортом і здався  ;D Переможця звати VarioLF plus



Центр міста досить типовий, схожий до багатьох європейських міст. Домінантою є готичний собор св. Варфоломія, його вежа - найвища церковна споруда в усій Чехії(102 метри)


На центральній площі саме проходив дитячий футбольний турнір


А очь як він виглядав з оглядового майданчика вежі) Вхід туди коштує всього 50 корун.


Трамваї та місто з висоти








Користуючись нагодою, хочу передати привіт Юлі Безерко з Чернівців та Ірі з Іваничів. Бажаю вам перестати поводитися як худоба та розмальовувати стіни історичних споруд.




А ще Плзень відома на весь світ своєю пивоварнею, що випускає Pilsner Urquell, Kozel, Gambrinus та Birelli. Pilsner багато чехів вважають еталонним пивом. Навіть приказка така є: "Ну, то явно не Плзень". То так чехи кажуть, коли будь-де за кордоном пробують місцеве пиво. Пхати пивоварню в звіт про трамваї буде нечесно, тому сьогодні тільки її ворота  :D


Саме через пиво глупо їхати в Плзень на авто. Дорога з Праги поїздом займає приблизно той самий час, коштує 125 крон. Пора і мені йти на вокзал.

Безпритульні під мостом


Всередині вокзалу кілька цікавих фресок, барельєфів та статуй в стилі післявоєнного соцреалізму. Той випадок, коли він не напрягає.











Отака Плзень та її трамваї. До наступних зустрічей в ефірі, як то кажуть.

Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

3 листопада 2020 року виповнюється 60 років з дати випуску першого прототипу (він на чорно-білій фотці нижче) найпопулярнішого трамваю в світі - чехословацької Татри Т3. Всього з 1960 до 1997 року їх виготовили біля 14 тисяч. Т-трійка була популярна переважно в країнах Центральної та Східної Європи, але також часто у вигляді "братської" допомоги потрапляла до таких екзотичних країн, як Північна Корея. Трамвай виявився таким вдалим передусім через ряд технічних новинок, нові модерні матеріали (склоламінат для фірмових сидінь), новаторський дизайн. Зараз існує безліч модифікацій Татра Т3, вагончики досі бадьоро бігають в багатьох трамвайних містах. В Україні Т3 можна зустріти в Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі. Дуже шкода, що не збереглися вони у Львові. (виправив, дякую Рою за коментар, що нижче)
У Львові також збереглися дві Те-трійки: одна перероблена на вантажну службова, а інша, відреставрована, катає туристів.

Многая літа ювіляру!  :D








Най жиє Гуцулія!

Roy

Цитата: Bottlehunter від 02.11.2020 23:13:41
Дуже шкода, що не збереглися вони у Львові.

Насправді збереглись дві штуки. :)
Одна Т3 службова, а інша капітально відновлена, використовується для екскурсійних маршрутів.
Meine Ehre heißt Treue

Bottlehunter

Цитата: Roy від 03.11.2020 09:22:57
Насправді збереглись дві штуки. :)
Одна Т3 службова, а інша капітально відновлена, використовується для екскурсійних маршрутів.

Дякую, виправив попередній допис. Про службову забув, а про туристичну не знав...
Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

Модель Tatra T3SUCS в традиційній лівреї транспортної компанії Мост-Літвінов. Можна собі купити тут.


Два промислові міста на півночі Чехії, Мост та Літвінов, мають об'єднану трамвайну мережу. Цікава вона передусім тим, що чотири маршрути мають такий графік, щоб обслуговувати промзону, тобто довозити робітників на підприємства, найбільшим з яких є хімічний гігант "Уніпетроль". Через це і графік руху виглядає дещо дивно, трамвай починає їздити дуже рано, натомість на вихідні частота руху на маршруті виразно зменшується.



Отак, наприклад, виглядає графік руху маршруту №3, він їздить тільки в будні дні і тільки годину на добу, а останній вагон з початкової станції відправляється в 05:57 ранку.



Трамвайне перехрестя



Tatra T3 на маршруті №2



Загальна довжина колії складає трохи більше 18км. Возовий парк - переважно Татри Т3, є кілька Vario LF, Skoda 03T та EVO. По четвертому, найдовшому, маршруту в той день якраз каталися два EVO2, назустріч один одному. На одному з них я і проїхався.



Трамвайна зупинка, як кажуть американці, "In the middle of nowhere". Дуже точне визначення.



Щоб дійти до трамвая, потрібно спочатку перейти через стрьомний підземний перехід



Жодних безконтактних платежів для купівлі квитка. Тільки готівка, тільки хардкор. Нагодувати автомат монетами на повному ходу не так легко, вагон кидає зі сторони в сторону. А шум всередині такий, якби їхав на гранітній дробилці.



Колія з Моста до Літвінова є однією з чотирьох в Чехії, що з'єднують різні населені пункти. Ще три знаходяться в Брні, Остраві та Ліберці. На жаль, мені не вдалося проїхатися з кінця в кінець через ремонт колії, який протриває ще довго. Трамвай розвертається біля хімзаводу, а далі пасажирів забирає автобус.

Коротке відео з розворотного кільця



Фотосесія EVO2 на кінцевій. Пані водійка була навіть симпатичніша за свій трамвай, але її я фоткати повстидався  ;)









На початку року транспортна компанія Моста і Літвінова представила нове лого до 120-річчя громадського транспорту. Його відразу ж номінували на премію "Графічне сміття 2021". Після жвавого обговорення в мережі, від логотипу відмовилися.



Загалом місто Мост - це трохи не те, що зазвичай в людей асоціюється з поняттям "чеське місто". Мост має непросте промислове минуле, типові постіндустріальні болячки сьогодення і архітектуру, яку один мій знайомий назвав "скансен соцреалізму". Але мені, як нелюбителю популярних туристичних міст, дуже сподобалося. Спробую якось написати і про це.


Най жиє Гуцулія!

212 Гості, 0 Користувачів