Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Topics - YserL

#1
Відео ICTV
#2
ЗВІТ: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,6703.msg57279.html#msg57279

Виїзд зі Львова о 07:00 01 серпня автобусом на 22 місця.
Початок екскурсії о 11:00.

    Екскурсія на надгорізонтну РЛС 5Н86 "Дніпро" в Мукачеві (РО-5)
https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/3062950-strila-so-zavzdi-pokazue-na-rim.html, призначену для роботи в системі контролю космічного простору і раннього попередження про ракетний напад. Включають кілька разів на рік, а в 2020 році зробили туристичним об'єктом (48° 22'40", 22° 42'27") с. Шенборн. Знята з чергування з 2009 року.
Це одне з перших поколінь надгоризонтних радіолокаційних станцій метрового діапазону з режимом межтактового когерентного накопичення сигналів (за класифікацією НАТО: Hen House - "Курник"), побудованих в 60-х роках уздовж кордонів союзу, для раннього виявлення атак балістичними ракетами з різних напрямків на дальності до 4000 km. Всього було побудовано шість Орту на основі таких РЛС. Названо по іменах річок Дністер і Дніпро. Кожне крило станції являє собою 2-х секторну рупорні антену довжиною 250 m і висотою 12 m, що має два ряди щілинних антен в двох хвилеводах з набором передавального і приймального обладнання. Кожен ряд виробляє сигнал, скануючий сектор 30° по азимуту (60° на антену) і 30° по куту місця (від 5° до 35° по висоті) з керуванням частотою.





НЦУВКЗ Західний центр радіотехнічного спостереження (ЗЦРС)

Тривалість екскурсії ~1.5 години всередині.
Бонус: екскурсія туди куди не водять стандартні групи...
Вартість екскурсії 200 грн з людини.
Лінк на групу скидаю у приватні.

Умова: тільки громадяни України, списки з паспортами і датами нар.- за 2 доби, паспоти- з собою на КПП.[/list]

Скидаємо мені ПІБ, дату народження, дані паспорта:
Ткаченко Мар'яна Іванівна, 24.08.1991
КС 123456, Іванівським РВ УМВС України у Львівській обл., 01.01.2009
#3
Завітаємо на найстарішу насосну станцію Львівводоканалу (1900 року), яка розміщена за 30 км від Львова "Воля Добростанська".



Спочатку воду піднімають із свердловин з глибини 30 метрів. Цемент виглядає ідеально. Всередині видно осадкову трубу, із заклепками.



Вода накачується у проміжних резервуар, а далі перекачується на станцію хлорування у Карачинові.

Насосна станція була збудована 1900 року.



Адреса Vola Dobrosl 136.



Подвійне автентичне засклення приміщення вітражами.



Є система тяг для синхронного відкривання вікон.



У основному залі стояли парові машина.



Від них залишився тільки фундамент у підвалі. Поруч був збудований димар, його було демонтовано разом із паровими машинами.



Для монтажу/демонтажу збереглися кран балки.



Тут стоїть ресіверна колона. Зверху повітряна подушка, яка пом'якшує гідроудари.



Без зварки, тільки заклепки.



Красива латунна фурнітура.





Незважаючи на корозію циферблату, манометр робочий.



Для великих трубопроводів великі вентилі.



Номер показує який номер агрегату.



Для парових машин було потрібно озеро, і цей рівнемір показує рівень ставу.





Насосний агрегат №1 Tvardovskogo. На даний час в гарячому резерві.



Для масштабу колеги в кадрі.



Потужність двигуна 480 кВт, напруга живлення 6 000 В. Виробник Siemens-Schuckert.



По логотипу 1936 рік.



Контактна група мотора.



Демпферна муфта між мотором і насосом. Присутня захисна сітка.



Насос продуктивністю 1000 м3/год.



Насос від Zaklady mechaniczne inż. Stefan Twardowski.



Гідрозасувка, переміщення штоку від тиску воду.



4 ходовий кран керування засувкою.





Сучасні агрегати №2 і №3 Grundfos



Запущенні у експлуатацію у 2006 році.



Електромотор 380 вольт (0,4кВ).



Пульт керування електромоторами і заслінками.





Заслінки Auma із механізованим приводом. Є ручний привід.



Керувати можна віддалено або з самого привода.



Насос відцентровий Grundfos.





На виході по манометру можна бачити тиск на виході мотора.



Аналоговий гліцериновий манометр. Майже 10 бар на виході.



Є і цифрові давачі тиску.



Зворотній клапан (Check Valve) EPDM.



Для гасіння вібрацій між агрегатом і магістраллю встановлений вібробар'єр із товстої 2 сантиметрової гуми.



Для старих двигунів використовувалася реостатна система керування. Можна було використовувати для обігріву приміщення. І ККД був в 2 рази менший.







Вихід насосів накачує водопровідну магістраль в напряму Львова. Вихідний ресівер.



По трубках можна бачити рівень води.





Електромагнітний витратомір Siemens MAG3100W.



Перетворювач вимірів Siemens MAG5000. На момент фото насосна станція віддає 713,6 м3/год за годину. Цифра 79 720 052 м3 каже що це обладнення рахує дані більше 10 років.



На території нас зустріячає водяна колонка. Можна набрати свіжої води.



Виробник Rudolf Schmidt місто Biała.



Можна побачити еволюцію типи трансформаторів.



Сухий трансформатор.





Також є вимикачі від Siemens-Schuckert.





Поєднання австрійського електрообладнання і ссср.



А це трансформатор 220-36 вольт. Оскільки на тоій час не було диференційних реле, у вологі приміщення дозволялося заводити не більше 36 вольт.



Система керування підстанція 35 кВ - 6 кВ.



І система конденсаторів для вирівнювання cos φ.



Кожен елемент у будинку виконаний з любов'ю. В ссср просто зварили сходи з кутника іпомалювали масляною фарбою.



На стиках стоять клейма майстрів.



Усі деталі підпасовані.



Трьохходовий кран



Артефактний барометр B. Kopernicki i Syn, Lwow, Hetmanska 10 (По написах Burza Deszcz Odmiana Pogoda Susza можна судити про погоду, ми були у дощ, тому все показує правильно).



Реклама 1917 року</a> магазину:



На території можна зустріти автентичні таблички.





А це реперні точки висоти моря 316 метрів Балтійського моря



і 317 метрів Чорного моря.



Висловлюю подяку керівництву Львівводоканалу і працівникам насосної станції за проведену екскурсію.
#4
Опустошення 20 000 метрів труби, 1 м погонний це 4,5 куба, всього 90 000 кубів води злили. По комерційні ціні 900 000 гривень.

На водогоні «Стрий-Львів» аварійна ситуація: З 19 до 20 ЛИСТОПАДА ВОДОПОСТАЧАННЯ ДО ЧАСТИНИ ЛЬВОВА БУДЕ ЗА СКОРОЧЕНИМ ГРАФІКОМ

В зв'язку з проведенням аварійно-відновлювальних робіт на магістральному водогоні діаметром 1200 мм «Стрий – Львів» в районі с.Верчани комунальне підприємство «Львівводоканал» попереджає про зменшення об'єму подачі води до міста. З 9.00 19.11.19р. до 18.00 20.11.19 водопостачання здійснюватиметься з пониженим тиском за скороченим графіком, а саме: з 7 до 9 год зранку та з 19 до 21 год увечері 19 листопада, та з 7 до 9 год зранку 20 листопада) у Франківський район, центральну частину міста і прилеглі до неї житлові мікрорайони Шевченківського району, житловий масив Броньова, частину житлового масиву "Сихів" (вул.Ч.Калини, Довженка, Чукаріна, Хуторівка і прилеглі до них вулиці), житловий мікрорайон «Новий Львів», Залізничний район, обмежений вулицями Городоцька – Чернівецька – Залізнична – Б.Міхновських.

Відновити стабільне водопостачання у повному обсязі заплановано з 18.00 год 20.11.19.

Коментує головний інженер Анатолій Шимоняк:
«Вийшла з ладу чавунна засува на головному магістральному водогоні 1978 року побудови. Це перша така масштабна аварія за останні 10 років. Зазвичай на цьому напрямку ми проблем досі не мали. Ремонтні роботи надзвичайно складні, нам доведеться зупинити водозабір у Стрию та спустошити понад 20 км трубопроводу, змонтувати нову засуву, промити і знову наповнити водою увесь об'єм водогону. На час зупинки водозабору будемо подавати воду по графіку з водозбірників. До аварійних робіт залучені 9 одиниць спецтехніки та кілька ремонтних бригад. Запевняємо мешканців міста, що докладемо максимум зусиль, щоб виконати роботи максимально швидко і відновити водопостачання у повному обсязі»








src https://www.facebook.com/vodokanal.lviv/photos/a.104584881011509/104584817678182/
#5
Перелік обєктів, на якмй було накладено заборону приватизації, а тепер скасовано
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/847-14 зокрема:

14309238

Спеціальне виробництво заводу "Лорта"
290040, м. Львів, вул. Патона, 1

14314601

Український державний науково-дослідний інститут приймальних електронно-променевих трубок "Еротрон"
290044, м. Львів, вул. Антоновича, 90

07802932

Спорткомплекс СКА
246048, м. Львів, вул. Клепарівська, 39а
3187714

Львівське державне експериментальне підприємство засобів пересування і протезування
290052, м. Львів, вул. Рудненська, 10


Державний науково-дослідний інститут інформаційної інфраструктури
79031, м. Львів, вул. Хуторівка, 4-а
#6
В кінці квітня соціальні мережі сколихнула інформація про пожежу на Рівненській АЕС, а ми давно планували заїхати на екскурсію. Тому вирішили організувати відвідини РАЕС.




При під'їзді до міста Вараш (до 2016 року Кузнецовск) нас здалека зустрічають градирні. Їх видно за десятки кілометрів, оскільки висота їх 150 метрів. Зразу асоціація із Спрінгфілдською АЕС. Білий димок це водяна безпечна пара.



Проїхавши 300 км за 5 годин вирішили провести контрольні заміри природного фону. Все в межах норм.



Офіційну екскурсію ми почали із інформаційного центру Полісся, у приміщенні колишнього кінотеатру.



Всередині нас зустрічають анімовані макети атомної електростанції.



Гарна деталізація основних компонентів і трубопроводів.



Тут знайомимося із типами ректорів. На станції використовується 2 типи водо-Водяних енергетичних реакторів:
ВВЕР-440: 1 і 2 блок (об'єднані в одному приміщення), теплова потужність 1375 МВт, мають 2 турбогенератора. При пошкодженні однієї турбіни, реактор може працювати на 50% на одну турбіну. Має 6 ГЦН (продуктивність 7100 м<sup>3</sup>/год). Має систему локалізація аварії (система камер справа на схемі).

ВВЕР-1000: 3 і 4 блок (окремо стоячі), теплова потужність 3000 МВт. мають по 1 турбогенераторі. Має 4 ГЦН (продуктивність 21050 м<sup>3</sup>/год). Ректор розміщено в гермооболонці, купол містить систему натягнутих канатів, здатний витримати падіння літака.


КПД енергоблоків біля 30%.

На стіні зустріли карту станцій моніторингу навколо станції. Про пости моніторингу читаємо далі у статті.



Є архівні фото, зокрема заливки градирень.



Працівники станції також брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Пропуск із найвищим рівнем допуску: ВСЮДУ.



Гарний артефакт: контейнер для перенесення рідких радіоактивних проб, зокрема із першого контуру реактора.



Йдучи по вулиці контейнер "взагалі не кидається в очі" )



Також віртуально побували всередині станції.


Далі вирушили в навчально-тренувальний центр (НТЦ).

В холі поганяли борні стержні на ТВЕЛі.


З допомогою 3D принтерів, кожен може роздрукувати макет реактора.



Безвідповідально, раніше станції не мали тренажерів станцій, і навчання робилися на діючому реакторі. Тому зараз є вимога МАГАТЕ про наявність повномаштабних тренажерів, який 1:1 відповідає реальному. На ньому зміни відпрацьовують позаштатні ситуації. В НТЦ є тренажери ПМТ-440 (енергоблок-прототип № 2) та ПМТ-1000 (енергоблок-прототип № 3).



Цікаво, що за жовту лінію до щитів може перетинати тільки зміна, всі решта стоять за лінією, але не ми.



Величезна кількість лампочок, перемикачів, шкал. Червоний колір означає перекриту заслінку чи перемикач, зелений відкриту.



Ну десь так)



Панель, яка визначає потужність реактора. Присутнє дублювання.



А це пульт керування групами стержнів. Автоматика не дає розігнати реактор більше 103%.



На мнемосхемі відображаються положення стержнів. Вони використовуються для заглушення реактора. Сама потужність реактора керується наявність іонів бору (борної кислоти) у теплоносію.



Також на моніторі видно параметри активної зони реактора.



Кнопки захисту, використовуються в крайньому випадку, захищені ковпачками і пломбами.



Кожне табло має функціонал перевірки справності індикації, хоч лампи дубльовані, можуть перегоріти.



Є різне обладнання, різних виробників.



Мнемосхеми дають зразу орієнтуватися у процесі.



Усі електростанції працюють у одній мережі, і важливо дотримуватися сталої частоти. При відхиленні частоти, починаються каскадні відключення споживачів.



А це індикатор обертів турбіни.



Також параметри відображаються на комп'ютерах.



Непідготовлена особа зразу губиться у призначеннях кожного елементу.





Нам дали попрацювати на щиті, і ми емулювали пошкодження автотрансформатора 330 кВ. Так як було 29 квітня 2019 року по 21 годині соцмережами почалася розходитися інформація про пожежу на станції. ДСНС оперативно загасили, і опублікували повідомлення.



Загорівся автотрансформатор АТ-7 типу АТДЦ-125000/330/110 на 330кВ. Через збій систем 3 енергоблок РАЕС автоматикою систем безпеки було заглушено.



Отож відрізаємо енергоблок від об'єднаної енергомережі.



Системи не дали турбіні розігнатися, через втрату навантаження. Надлишок енергії пішов в градирні, також скидання пари спричинило шум на станції.



Далі відключив живлення трансформаторів внутрішніх потреб.



Автоматика успішно справилася, і блок працював у штатно доки дизель генератори виходили на режим.

Цікава комбінація шкали і кнопок.



Оскільки це емулятор, то відображенням даних керує комп'ютер.



Тисячі входів виходів, як дискретних  так і аналогових. При модернізації щитів, закупляється парна кількість: один комплект йде на реальних щит, а друга на тренажер.



Зустрічаються аналогові самописці із записом на папір у резерві.



Покидаємо тренажер, і роздивляємося куток дозиметрів.





Далі ми поїхали на територію захисного сховища № 1 біля станції.



Спочатку відвідали станцію радіоактивного моніторингу. Ззовні є лічильника гейгера.



Всередині стоїть спеціальний фільтр АФА-РМП-20, який 10 днів фільтрує повітря для аналізу. Саме тут було зафіксовано радіонукліди після Фукусіми, а також фіксуються викиди на росії.



Також стоїть автоматизований комплекс для відбору проб повітря. Запускається дистанційно.



Сурова промислова техніка.





А це система керування Remtech Doppler Sodar, який аналізує потоки повітря на різних висотах.



Промислова панель оператора.



Індустріальні конектори.



Метеорологічний комплекс "Sodar" PA5 станція зонування атмосфери до 3 кілометрів. Акустична потужність 60 ват, частота 1 КГц.



А це метеостанція MAWS-110.



Будка Вільсона для захисту сенсорів від нагріву сонця.



Датчик хмарності. Виглядає як НЛО.



А це каретка, яка фіксує кількість опадів. Є підігрів для снігу.



Ультразвуковий сенсор.



Далі ми зайшли в бункер. Сховище контрольних зразків радіонуклідів.

У радіологічній лабораторії здійснюють моніторинг забрудненості радіонуклідами фільтрів із станція, рослинності.



Досліджувальні зразки досліджують спектрометрами. Жовте це свинцевий контейнер, знизу є екранування свинцем від випромінювання землі. Під резервуари Дюара із рідким азотом для сцинтиляційних сенсорів.



Аналіз на бету і альфу виконують у MPC 9604.



А це рідкий сцинтилятор. До зразка води дадається люмініфор, вимірюється забруднення слабо активними ізотопами, наприклад тритію.



Далі ми спустилися на 5 метрів під землю. Купа гермодверей.



Повноцінний діючий бункер.



Тут розмістилися стійки із комп'ютерними серверами. Захищений міні дата-центр.



А це система радіаційного моніторингу.



Захищене робоче місце. Аналітичні системи, зокрема RODOS, можуть малювати в реальному часу карти забруднення, робити прогнози у разі надзвичайних ситуацій.



А це чорний ящик енергоблоків. Сюди весь час пишеться більше 2000 параметрів реактора.



У бункері створюється надлишковий тиск.



Є сучасні моніторингові комплекси.



А це ситуаційна кімната. Тут збираються все керівництво у разі ЧП.



Комплекс має два корабельних дизеля, для живлення у разі блекауту.



Є шлюзові камери, а також детектори забруднення людини.



А це в'їзд транспорту. Згадується Термінатор, де вони заїхали в гору.



Далі ми проїхали навколо градирень до 4 блоку, але там не можна робити фото і відео зйомку.



Тому ми зробили знімки біля стели.



Отож радіаційний фон менше ніж у Львові, можна спати спокійно.



Далі обід-вечеря, і назад додому.



Висловлюю подяку керівництву РАЕС.

Посилання:
Офіційна веб сторінка https://www.rnpp.rv.ua/
Офіційна сторінка у Facebook https://www.facebook.com/rnpp.rv.ua/
#7
На даний час в Україні є діючих 15 енергоблоків ВВЕР на 4 діючих атомних електростанціях.


Запорізька АЕС
6x1000 = 6000 МВт
Хочемо потрапити туди

Південноукраїнська АЕС
3x1000 = 3000 МВт
Наш репортаж звідти

Рівненська АЕС
2x440+2x1000 = 2880 МВт
Наш репортаж звідти

Хмельницька АЕС
2x1000 = 2000 МВт
Наш репортаж звідти

Чорнобильська АЕС
4x1000 = 4000 Мвт - виведено з енергогенерування
Наш репортаж звідти

Дослідний реактор
Також відвідали дослідний атомний реактор Інституту ядерних досліджень Національної академії наук України
Оскільки, нам не дозволили там знімати, влаштували шмон та позабирали телефони, опис від київських колег про реактор прошу читати тут.
#8
У зв'язку із актуальність теми РАЕС (глушіння блоку після пожежі автотрансформатора).
Відпишіться коли хто хоче відвідати (потрібно вказати терміни у листі).
На саму станцію кажуть не пустять, но тренажери мають.

Список:


  • YserL (?auto)
  • Roy
  • Golem  (auto)
  • Svyatodiy ? червень
  • Dima_Bear
  • Electri4king
  • Опілля
  • Fenriz
  • Beliy_voron
  • Drusja
  • Drusja +1
  • Stinger
  • Гандзя
  • Sunnyman

Скиньте в приват ПІБ, ДН, Паспортні дані

Дата 24.05.2019 10:00

Автопоїздкка: Львів-Радехів-Луцьк-Ківерці-Оконськ-Полиці-Вараш 284км
Скоріш за все буду на авто (потрібно замінити систему охолодження).


#9
Я тут так щось подумав, і пропоную:
1. Викинути авторизацію через мейли і т.д., залишити тільки через OATH через G+, Facebook, або дуже сильно заховати.
2. Переробити базу обєктів, додати інтеграцію із постом, позначки "Я тут був" і "Я хочу тут побувати".
3. Швидке створення вилазки по події (інетграція із G календарем) із нотифікацією по мейлу тих хто має позначку "Я хочу тут побувати" із пропозицією відвідати.
4. Ресерч нового CMS оскільки дана система не підтримується із 2010 року.
#10
Якщо Ви ще не відвідали дендропарк Софіївка, Вам варто запланувати і відвідати його. Природа вражає!

Фото Drusya
В межах нашої мегапоїздки після музею Ракетних військ по дорозі до Києва ми заїхали у Національний дендрологічний парк «Софіївка», який розміщений біля Умані у Черкаській області.
Фотографій зробили мало, дощ в перемішку із вітром не дуже хотів сприяти фото ласканню.
Історична довідка: парк заснований 1796 року, періодично щось оновлювали, додавали, і відновлювали. Детальніше є у вікіпедії.
Після насичених днів і теплого автобуса всі виглядали приблизно так. Алея біля входу із різними палатками виглядає як краківський. Варто зробити стилізовані будки у дусі епохи 19 століття. Тут і кава, чай, глінтвейн, подарунки і, увага, дощовики! За це їм жирний плюс, а то довелося б мокнути під дощем.

Фото Andriy Royuk
Фото біля фонтану "Змія", вода йде самопливом із верхнього озера. Перепад рівнів верхнього і нижнього озер до 2,5 метрів, завдяки звуженню сопла вода викидується на висоту до 16 метрів.

Фото Andriy Royuk
Обов'язково варто включити у програму поїздку на гондолі підземним водяним тунелем (річка Ахеронт) довжиною 211 метрів, ширина 3 метри.

Фото Drusya
Ходили, роздивлялися, пили чай, періодично слухали гіда і історії. Давно всі знають що гіди розповідяють всякі АХ історії, щоб чимось забити час, і однією із таких була історія про радіоактивний камінь. Но не тут то було, в мене із собою був дозиметр Терра-П. Камінь не був радіоактивним, але природній фон значно вижчий ніж по Укрраїні через наявність гранітного щита під землею. Середній фон у парку 0,23 мкзв/год.

Тут не буду розміщувати безліч фото, яких є в інтернеті предостатньо, просто виділіть день і приїдьте із сімєю, повірте тут є що оглядати і захоплюватися технічними ріщеннями.
Фото із пташиного польоту:
#11
Якось спонтанно вирішили купити квитки у Литву за дуже смачною ціною від МАУ. Нас зібралося п'ятеро хто мав діючу шенгенську візу.

По дорозі у аеропорт сфотографував літак Антонов, який вивантжував 2 гелікоптери U.N. Фото на телефон на вулиці і на GoPro із терміналу.





Пройшли митний і паспортний контроль. Останні 3 роки питають по батькові і місце народження, через однофамільця/іменем/року. Народ заправився спиртним у дюті-фрі, при купівлі товарів сканують шрихкод із посадкового талону: PDF417, який називають BCBP, який містить прізвище, ім'я, референс замовлення, код аеропорту вильоту і посадки, номер рейсу, дату вильоту, клас, для доступу у лаунж зони, ряд і місце, номер пасажира на реєстрації, і службову інформацію. У нових версіях вже присутній цифровий підпис щоб унеможливити підміну інформації і відвідання зон бізнес класу.
M1PUPKIN/VASYA        EX7RMTN LWOVNOPS 0167 352S008F0067 31C&gt;2080      B0E             0

M1PUPKIN/VASYAMR      EX7RMTN VNOLWOPS 0168 353T017B0057 13B&gt;10B0  6353BPS 2956624042409280

Після посадки лишаються тільки корінці, дехто їх колекціонує.



Вилетіли рейсом PS167 Lviv (LWO) - Vilnius (VNO) на Boeing 737-8Q8, бортовий номер UR-PSP, летіли на ешелоні 350 (~10,7 км), тиск в салоні був на рівні 2,3 км.





При взльоті через поворот і нахил літака були відчуття як на атракціоні:



Прибули в аеропорт Вільнюса, вигрузили через трап і в автобуси. Різниці у часі немає. В однаковий час прибули літаки Lufthansa і руссофлоту.



Доки стояли в черзі з годину встигли зачекінитися, благо є wifi. Тихо завидували citizens-ам які проходили без черги. Пройшли паспортний контроль назвавши ціль візиту, показавши палець, бронювання готелю і зворотні квитки. На виході зловили таксі мінівен, і за 20 євро похали в готель Florens Boutique біля залізничного вокзалу.

Оцінили джакузі у номері і лягли по 2 ночі спати. Інтернет так собі.

Достатньо виспавшись почали досліджувати місто у суботу по 11-дцятій. Більша частина команди пішла у заклад для веганів Holigans, а я традиційно у McDonalds. Біг тейсті меню і є запас енергії на день. Також файний інтернет для IP телефонії.

Зразу на вокзальній площі розміщено несподівано залізничний вокзал.



В холі зліва розміщено макет реконструкції привокзальної площі. Дуже добре що зразу біля вокзалу розміщено автобусну станцію.



Справа макет якоїсь складної інфраструктури.



На станції чисто, купа інформаційних повідомлень.



Є каса міжнародного сполучення, каси у яких можна розраховуватися банківськими картками.



Є інформаційна служба із розкладами рухів, зокрема і в аеропорт, а в холі гарна ялинка.



На другому поверсі варто відвідати музей залізниці, який був закритий через корпоративи.

В країні дуже поширені банківські рішення для вендінгу від Nayax.



і Ingenico



Також є комплексні рішення для бізнесу на базі iPad від Revel.



Цікаво що у терміналах не дуже поширена підтримка NFC.

Гуляти містом, розглядали цікаві місця. Місто як місто, можете подивитися Орел і решку.



Дуже сподобалася ялинка із ярмарком.



Освітлення у формі шалаша робить приємну атмосферу.



Зразу на площі можна піднятися на дзвіницю.



У закордонних поїздках при відвідуванні музеїв дуже економить бюджет посвідчення журналіста.



Подивився на ярмарку/ялинку з висоти голубиного польоту.



На проміжній зупинці є атракція у вигляді поворотної камери із гарним зумом, можна заглядати у вікна.



Поруч розміщена вежа Гедиміна, і є фунікулер, який не працював.



Піднялися пішки.



Із середини фото не буде, не мають знижок для преси.



Краєвиди гарні, особливо вночі.



Далі вирішив прогулятися до хмарочосів.



Повечеряли, і на наступний день по обіді вирішили поїхати у Тракай подивитися на замок. На автовокзалі зразу біля залізничного голуби в перемішку із ручними воронами і горобцями клянчили перекус.



У середині автовокзалу інформативна дошка і графік руху.



На автовокзалі у Тракаї сподобалася ручний графік. Олдскул.



Ось і Тракайський замок.



Літом тут напевно дуже гарно. Лебеді і качки.



Зала, у якій 2 музиканти грали на музичних інструментах.



Дуже сподобалася експозиція печатей особливо із мінералів.



Атракція, яка дозволяє зачекінитися печаттю.



Була ідея пропечатати закордонний паспорт.



На вечір завітали у Акрополіс, найбільший торговий центр. Із вокзалу їздить швидкісний трансфер.



Вирішили із торгового центру їхати на таксі у аеропрот. Викликали Uber. Встигли.

В місті працює злагоджено система громадського транспорту. Для турсистів можна купити одноразові квитки в кіосках або у водія дорожче. А для жителів є безконтактна карта Vilniečio kortelė. Сайт доступний лише литовською мовою. Молодці. Купив собі сувенір за 1,5€, колекціоную проїзні nfc карти.



На зупинках встановлені інформаційні монітори із часом прибуття транспорту. Також продубльовані номери на паперовій інфотаблиці.



На жаль, не вдалося покататися і скористатися валідатором.



Як вирішують проблему голольоду: на зиму встановлюються контейнери для піску, яким посипають тротуари.



Актуальна тема для Львова: сортування сміття. Там цим займаються давно, навіть у торговому центрі 4 смітника: сміття, пластик, скло, папір.



На вулиці встановлені великі смітники:



При купівлі у супермаркеті продукції у пластику чи жестяній банці, до чеку плюсується депозит 0,1€, які можна повернути у пунктах збору.



Відволікся, приїхали ми у аеропорт. Пройшли реєстрацію. На митному контролі забрали старий талін (не можна провозити більше 100 мл в одній упаковці у ручні поклажі), посадка у літак. Випускали через гейт поруч із туалетом і гейтом на москву. Ну й контингент туди летів. Завантажилися у два автобуси і похали на стоянку літака. Простояли 20 хвилин, помилувалися аеропортом, і сіли у літак. Вилетіли із затримкою.

Верталися рейсом PS168 Vilnius (VNO) - Lviv (LWO) на Boeing 737-8HX, бортовий номер UR-PSC, летіли на ешелоні 300 (~9,1 км), тиск в салоні був на рівні 1,6 км.





Точка повороту біля Бібірки:





По прибутті паспортний контроль і похід з аеропорта додому.
#12
Маю книжку
Сучасний Львів
Олена Степанів
Путівник Львова. Перевидання з 1943 р. Стереотипне. - Львів. Видавничий центр "Фенікс". 1992.-144 с.
ISBN 5-87332-004-7

думав сканувати років з 5, але натрапив на текст книги: http://www.lvivguide.info/sources/stepaniv1.html
Тепер думаю чи сканувати чи ні  :)
#13
Отож в продовження традиції років 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.
Вибераємо місце і час. Відписуємося у темі.
#16
Усім дякую за компанію, отож починаємо розповідь.
Відповідно до теми Екскурсія аеродром Jagellon ці вихідні (9 або 10 липня) зібралися,
Zelya, Drusja, Блондинка в кедах, STALKER, ІНТРОВЕРТ 997, bodyabighit, Андрій і YserL. Пізніше приєднався до нас, пройшовши весь аеродром, Electri4king.

Перш за все що кидається в порівнянні з минулим (я тут був у 2009 році), так наявність повноцінної охорони, периметру, порядку на території. Це діючий аеродром із обмеженим доступом. Назва взята від короля Ягайла, серце якого згідно легенди поховане у цих місцях.
На вході нас зустрів 150 кг цуцик який хотів з нами потусити)
Дякуючи нашому провіднику Вікторії наша екскурсія відбулася. Величезне дякую за гостинність!
Тут має бути групове наша фото( може в когось є

На початку екскурсії нас привітав UR-ACL виконавши проліт

Злітно-посадкова смуга
далі ми поїхали на злітно-посадкову смугу із вітерцем


Всередині краєвид теж супер:

Панорама смуги

Оскільки злітно-посадкова смуга спроектована для військових літаків, була зроблена із величезним запасом по усіх параметрах. Зараз 1200 м х 30 м покрита асфальтом, збоку по 15 метрів.

В майбутньому планується збільшення довжини ВПС, колись до крадіжок мешканцями бетонних плит була довжина у 3,0 км, у 2009 році заміряли таврією довжина була 2 км.
На взліт готові!

Решта учасників вимірюють фото нівеліром якість смуги

Вітровказівник

Фотосесія Aquila A210
далі зробили фотосесію UR-ACL: одномоторний двомісний літак Aquila A210. Вага всього 500 кг. Максимальна швидкість 240 км/год. Круїзна швидкість 190 км/год.

Решта займають фотозйомкою

Серцем є чотирьох поршневий Rotax 912 потужністю до 75 kW.
Споживає бензин А-95 Super. Є 2 баки по 60л розміщені у крилах. Цього вистарчає на 1,148 km / 6 годин польоту.

Амортизатор

Проблискові маячки

Диспетчерська вежа
Оскільки літаки виконують візуальних захід (VFR) на посадку, дуже важливою є роль диспетчера. Автоматизованих систем точного приземлення, вогнів поки що немає.

Робоче місце диспетчера:


Польотні карти, я б таке собі в кабінеті б повісив

Спотерам: частота вежі 135.900 МГц
Ангари для зберігання і обслуговування літаків
Існуючі ангари будують із дугових бетонних тюбінгів, тобто переносять старі ангари, зверху покриваючи металевими листами, задню сторону замуровуючи цеглою, спереду встановлюючи сучасні розсувні ворота.

Фото із будівництва: https://www.facebook.com/jagellon.airport/posts/112155835797893








Всередині побілка, комфортний мікроклімат. Я б тримав свій літак в такому ангарі.

Залишки старої інфраструктури
Колишній командний центр. Напевно Зеля розважався із ломом )
Фото до 2009

тепер

Ідемо по руліжній доріжці

Ангари для військових літаків. Майже нічого не змінилося)

Засипані землею для захисту від ударної хвилі, у грунті перекладені бетонними блоками для поглинання удару

Такий непримітний холмик


Плани на майбутнє аеропорту (навіть близьке):
- Початок парашутних стрибків
- Відкриття готелю для любителів авіа теми
- Повний комплекс аеродромних послуг (заправщик, пожежна машина, клінінг)
- Авіаційний сервіс

Отож, якщо ви не маєте KK$ на купівлю власного літака рекомендую вам політати на літаку це не так і дорого і/або стрибнути із парашутом типу крило, яке відзначається кращою маневреністю, в порівнянні із парашутом класу купол. Першочерговою ціллю є забезпечення максимального рівня безпеки.

Наостанок офіційне відео від Lviv Jagellon Airport



Посилання:
Тема про військову історію аеродрома explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,500.0.html
Запис у нашій базі http://explorer.lviv.ua/db/obj_8.html
Офіційний сайт Lviv Jagellon Airport http://jagellon.com/
Офіційна сторінка у FB Lviv Jagellon Airport https://www.facebook.com/jagellon.airport/
Мінісайт Черляни http://cherliany.at.ua/

Цікаві можуть вивчити міжнародний фонетичний алфавіт ICAO (NATO Alphabet , раз використовував коли спілкувався із супортом американської фірми, таке враження що в них на аутсорсі індуси)


До речі, до 15 числа маєте шанс виграти ознайомчий політ у розіграші "ХОЧУ В НЕБО!". Для цього потрібно вподобати сторінку Lviv Jagellon Airport у FB, лайкнути пост, і написати комент до поста.

Цікаві блоги пов'язані із авіацією:
Із сторони пілота http://denokan.livejournal.com/


Із сторони технічного персоналу http://lx-photos.livejournal.com/


Дякую керівництву аеропорту за екскурсію і усім хто її відвідав  :)

обговорення http://explorer.lviv.ua/forum/index.php?topic=7468
#17
Запрошую на екскурсія на аеродром Jagellon (Черляни) на ці вихідні: 9 або 10 липня, час 16:00. День підберемо коли кому підходить.
В вихідни активний аерорух, тому буде що подивитися.
Доїзд своїми машинами, або маршруткою.
Зголошуємося коли кому підходить, вистарчає плюсика, якщо немає різниці по часу.
#18
Потрібно 2 рації на 15 липня.
#19
отож, вчора усі зірки сходилися, і все йшло по плану.
Зустрілися, zelja, Блондинка в кедах, я, сіли у електричку, оплатили за проїзд цілих 14 грн  :)
Попробували покемарити.
В мостиськах2 приготувалися до виходу, і тільки вийшовши з елекрички дали газу і поїхали на кордон. Людей із електрички було небагато. Тільки 2 бусіка везли людей.
На кордоні ні черги машин ні на пішому черг не було.
Погода була ідеальна.
Проходячи український кордон, мені звернули увагу що я не маю діючої візи...
Виявляється в мене віза починається 24.06 і не травня як я писав в анкеті і виробив страхівку. От такий нежданчік. Забравши візу півтора місяці тому не подивився на дати  :) Такого epic fail зі мною давно не було. Розділивсшися на 2 групи, я так і залишився в україні.
В Шегинях побачив такий значок і поїхав на Поповичі.

Поперше, Поповичі до форта не мають відношення, подруге ніхіра там не 8 км а 12 км.

Скажу вам дорога просто ппц. не ппц а ПЗД! На сітібайку їхати трохи напряжно.
Виїхавши в Поповичах на газову станцію, виявив що форти в тій стороні звідки я приїхав, причому знаків до фортів не було.


Було лінки крутити педалі назад, і я поїхав на Мостиська.
По дорозі підкрипився шоколадкою:

По дорозі проїжав через Мишлятичі, все село в борщовику сосновського.

В Мостиськах 8 із 10 людей давали неправильни напрям на залізничну станцію, напевно через обилия машин на польських номерах.
Велотранспорт для собачки:

Також я бачив ладу на польських номерах  :o

У мостиськах-1 сів на електричку і поїхав додому то засинаючи то прокидаючись.
Основна проблема україни: дороги а точніше їх стан, відсутність нормальних вказівників, пофігізм усіх, і те що всі вміють пі$діти і пи$дити!
Вдома на спідометрі було 53 км. Було скаладно їхати бо релєв посійно то вгору то вниз.
Усім дякую за компанію, і вибачайте що Вас так підвів.
#20
Спроба №2 (спроба 1) апгрейту заднього ліхтаря bumm 339.

Куплено червоний світлодіод PM2B-1LRE-S1
, почаджено на радіатор,

стабілізація струму на базі AMC7135.

Додано на всякий випадок стабілітрон 6V8.

Покрито лаком, спереду встановлено оргскло товщиною 10мм де врезою вибрано місце під діод для матування.

Світить дуже яскраво від 4 км/год. Передній фарі у не вистарчає енергії, нормально світить від 12 км/год. Натрапив на проект апдейті фари: http://www.standlicht.rnolde.de/html/baugruppe.html