Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Caesar

#21
2 Bottlehunter
Ну ок, я можу написати  ;) готуй фото)
#22
Були, бачили, пробували. Чекайте звіт від Фляшкохантера.
#23
2 Driver
Ради, що ти з нами! Ми з Фляшкохантером будем.

2 ІНТРОВЕРТ 997
Прошу не запізнюватись (щей на 20 хв). І для чого тобі лопата? Краще про сухпайок не забудь. 
#24
2  ІНТРОВЕРТ 997
Води вміє Стефко і я )
#25
ЦитуватиЯкось гортаючи старі архівні матеріали, я натрапив на листування 1944-1945 років між владними структурами Тернопільської області і Академією наук України. Йшлося про геологопошукові роботи на Кременецькому буровугільному родовищі та про перевірку наявності нафти в Шумському районі.

Йшла війна і це вимагало швидкої відбудови зруйнованого господарства. До того ж, наявність паливно-енергетичних ресурсів майже на лінії фронту давала можливість до мінімуму скоротити транспортні витрати. Почалося інтенсивне відновлення видобутку вугілля в Кременецькому шахтоуправлінні і пошуки нафти в Шумському районі.

Гортаю дрібно списані аркуші й дивуюся оперативності та вимогливості виконавців цих робіт, своїх земляків, які ще не мали власної держави і працювали на чужу. Що змушувало цих людей працювати так многотрудно? Страх перед жорстокою владою чи прагнення вижити наперекір долі?

І. Кременецьке вугілля

У Кременецькому районі була одна шахта бурого вугілля з довоєнною потужністю 90 тонн за добу. Здали її в експлуатацію 1940 року. За німців видобуток вугілля збільшили. Але при відході німці шахту підірвали. Вибухом було знищено майже 400 погонних метрів гірських виробок (штольня, штреки). Усе шахтне і поверхневе обладнання вивезли до Німеччини. Приміщення виробничого і соціального призначення теж були зруйновані.

Першого липня 1944 року наказом уповноваженого Наркомвугілля СРСР утворено Кременецьке шахтоуправління, яке приступило до відновлювальних робіт. Вже до 5 вересня було пройдено 56,6 погонного метра нової штольні. Протягнуто 1200 метрів електролінії. Побудовано нафтосховище, відремонтовано гараж, мехмайстерню, їдальню, шахтний клуб, контору і гуртожиток на 200 місць. Заготовлено 1200 кубічних метрів будівельного і кріпильного лісу. Придбано 32 коней, 5 вантажівок і легкову автомашину.

Деталізую все це зумисне, щоб звернути увагу на інтенсивність виконання робіт. Якби ту енергію спроектувати на наш час, то сьогодні ми відчули себе у програші.

До відновлювальних робіт було залучено 132 робітники. На шахті катастрофічно не вистачало кваліфікованих забійників і кріпильників, інженерно-технічних працівників. На початках начальником шахтоуправління був якийсь Ліфлянд, очевидно німець з військовополонених. Але основну роботу виконували наші місцеві люди. Серед кращих значаться імена забійників Івана Данилюка, Степана Дідуха, Івана Халамаца, кріпильників Максима Півня, Уляна Шведа, чорноробів Лідії Мельничук, Надії Комаревич та багатьох інших. Можливо, читаючи цей матеріал хтось ще віднайде себе або ім'я свого близького і зможе доповнити мою розповідь.

Щоб відновити роботу підірваної німцями старої штольні, було вирішено підійти до старих виробіток новою штольнею збоку. Слід сказати, що при цьому здійснювався побіжний видобуток вугілля. Загалом же в процесі підготовки шахти до роботи видобуто 23227 тонн палива.

Шахтоуправління розробляло лише одне поле-ділянку "Куличівка", запаси якого обчислювалися в 346 тис. тонн. Потужність пласта від 1,2 до 2 метрів.

Крім Куличівського вугільного родовища неподалік Кременця було ще одне – "Жолоби", запаси якого досягали 896 тис. тонн, потужність пласта – до 2 метрів. На цій ділянці в 1945 році було закладено ще одну шахту з добовим видобутком 100 тонн.

Крім названих ділянок проводилися геологопошукові роботи в інших околицях Кременця, а також біля Вишнівця і Почаєва, де також знайдено вугілля. Це родовища "Звеняче" потужністю 350 тис. тонн, "Бриківське", "Підлісці", "Ридомиль", "Сичівка", "Підвисоке".

Таким чином в нашій області виявлено значні поклади вугілля. У першій половині 1945 року передбачалося закласти ще дві штольні на нових шахтних полях по 100 тонн видобутку на добу кожна. Отже, добовий видобуток мав зрости до 400 тонн.

Основним споживачем вугілля була місцева промисловість – електростанція, тютюнова фабрика, залізничний транспорт. Через відсутність залізничного сполучення з містами Дубно і Рівне використання вугілля республіканською промисловістю було обмеженим. Нерідко склади по вінця були затоварені видобутим вугіллям. Саме це стало основною причиною подальшого припинення розвитку та експлуатації кременецьких шахт.

Кременецьке буре вугілля має у своєму складі 38% летких речовин. З метою більш раціонального використання планувався монтаж на шахті крекінг-установки для переробки вугілля в рідке паливо і брикет. Слід додати, що під час німецької окупації вугілля, яке тут добувалося, на місцеві потреби не використовувалося, а все до тонни вивозилося в Німеччину і перероблялося на рідке паливо. (с)
#26
Погода не льотна, в мене навіть пес на вулицю виходити не хоче.
#27
Скинь фото рами? Як виглядає чорний мат? І яка вартість робіт вийшла?
#28
Вітання молодому татові! Хай малеча росте велика і здорова, щастя)
#29
Всім джуе дякую!)
#32
Зараз вирішив відновити старий ХВЗ. Виникли подібні проблеми. Місця де хромоване покриття на шатунах знищене, просто відполірував до блиску. А так окрім фарбування і заміни коліс, потрібно поміняти усі розхідники . 

Почитавши купу форумів і відгуків ,зупинився на порошковому фарбуванні в Техмал-Львів орієнтовна ціна усіх процедур 300 грн за вел, це з усіма підготовчими роботами.

#33
Точкові плями, потемніння , розводи просто полірував пастою гоя і войлочною насадкою.
#34
Вітаємо нашого друга Onyxа з днем народження !
#35
Егей! Вітаєм сьогодні нашого камрада Stingera з днем народженням !
#36
+1 до двіжу
#38
Вітаєм нашого  друга і просто хорошу людину з днем народженням! Дякуєм, що уже стільки років ми маєм змогу гульбанити в Пивничці, насолоджуватись прекрасним пивом і хорошою компанією) Просто щастя і досягнення мети! Ура! Вітаєм Yar-79 з днем народження!
#39
2 Alter
Така "пожежа" не повинна зашкодити тим цистернам, оскільки вони зроблені згідно якогось там госту і витримують певні навантаження (а тут детальніше ).

В Брюховичах вже 2 дні, як їжак в тумані, горить всюди, де можна і не можна. А під вечір між залізницями загорілись купа старих шпал, гарний вогник був...
#40
2 Mirjamam
ДЯкую