Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Le-i-3o

#101
Тож хочу наголосити що поради стосуються саме тих туристів які хочуть погуляти самі без екскурсі від готелю чи якогось агента. Але й тим хто має вільний час під час агентської екскурсії буде цікаво.
Вони побудовані на моєму особистому досвіді і не є ідеальними.
Хоч і був я давно але думаю крім курсу валют і цін нічого не змінилось. Я опишу вам загальні принципи.

1)Пам'ятайте що ви у Арабській країні відповідно коли ви сімєю будете пересуватись самостійно громадськими місьцями не залишайте жінок сами. Не всутупайте в будь які розмови про них з місцевими навіть жартома.

2)Таксі. Не рекомендую використовувати громадський транспорт що добратись до найближчого міста(у випадку якщо ви з особами жіночої статі особливо). Запитайте на рецепції скільки коштуватиме таксі до потрібного вам пункту призначення, так менший шанс що з Вас здеруть забагато за поїздку. Біля готелю зазвичай стоять таксисти з виїздом з готелю проблем не буде. На місці призначення можете спробувати домовитись щоб вас забрали у якийсь визначений час на цьому місці, але не надійтесь на 100% що за вами приїдуть.
Сідаючи на інше таксі назад природньо що ви переплатите за поїздку 15-30% від ціни яку заплатили їдучи сюди.
Обирайте пристойну машину, обов'язково з номерами)

3)Безпека. Отож не входити ні зким в розмови про жінок яких Ви супроводжуєте це зрозуміло.
100% ви стикнетесь з ситуацією коли до Вас підійде місцевий Назве назву вашого готелю, скаже Вам що він працює на кухні поваром впізнав Вас і хоче вам показати або крутий магазин або ще щось. Тут дякуєте і ідете своєю дорогою.В кращому випадку Вас заведуть в якийсь магазин де з вас здеруть в три дорога і гіршом ситуація може бути дуже печальною(пограбують, поб'ють).
У вас на руці браслет з назвою вашого готелю, так людина взнає звідки ви. Каже що з кухні бо тих працівників ви не бачите(так скажімо як бармена) і ви типу мали б почати йому довіряти.
Нас до прикладу завели в магазин килимів показали як їх прядуть зробили демонстрацію продукції і здерли за це 5 динарів.

4)Покупки: В готелі щось купляти дорого переплатите в 5 разів. Якщо Ви відпочиваєте в районі Монастиря Раджу за сувенірами їхати в Сус.
Торг, це невідємна частина торгівлі в арабських країнах. Отож вибираєте якийсь товар, деколи вам запропонують вибрати декілька і тоді вже вам скажуть ціну і тільки так.
Вибрали і вам зразу кажуть ціну завищену в 4 рази. Ділите те що вам сказали на 4 і кажете що купите тільки за цю суму. Далі процес торгу для кожного піде індивідуально звісно але основне правило стоїте на тій ціні що Ви сказали.  В кінцевому результаті якщо після декількох кроків вам не опустились до вашої ціни бажаєте гарного дня прощаєтесь і ідете, в 90% випадків вас зупинять і погодяться на вашу ціну.

Що везуть з Тунісу, якщо маєте місце купіть гарний маленький кашиміровий килимок. На будь якій трасі поза готельною зоною в прямому розуміння за копійки зможете купити крутий інжир, оливки, чи фінікі прямо на гілочках, це перед відїздом. Їхній національний алко-напій БУХА, це фініковий самогон. Круте рожеве вино. Ну і для мене це були спеції такого ви в Україні не найдете, любі і різні і за копійки.


Любителі екзотики можуть собі привезти змію чи скорпіона за шкельцем.

5)Українська горілка, візміть собі пару пляшок. Вона там в почоті. За наш алкоголь ви можете вирішити багато питань. В готелі може помогти поміняти номер на кращий при поселенні(ну не на люкс звісно, мова про краще розміщення номеру) + плюс після такого подарунку подальше ставлення до вас буде краще. Можете подарувати бармену, тоді Вам нічо такі коктелі будуть робити. На базарі можна вибити додаткову знижку, або на щось поміняти.
Я скажімо поміняв пляшку горілки на блок сигарет обмін був дуже вигідний.
Також можете взяти декілька дрібних сувенірів на всякий випадок і майте їх з собою коли кудись ідете. Або для того щоб в готелі за якусь послугу подарувати.

6)Аптечка. Ну звісно всі розуміють що потрібно взяти якихось ліків з собою, якісь особисті само собою по потребах і загальні. Обовязково щось від опіків, травлення і протиалергічні, і якусь мазь також щоб пом'якшувала висипку чи якось так, по їх потребі буде наступний пункт.

7)"ДжаблаФіш" принаймі таку відповідь я почув коли прийшов у медпункти після того як мене щось запекло у воді і потім непогано так обсипало. Спершу думав що це якась рибка, виявилось що медуза. Ні не така як ви собі уявили біла і велика, а маленький комок прозорий 5х5см з маленькими ниточками які ви навіть якщо і побачите то сприймете за водорослі.
В залежності від того як у вас пішла алергічна реакція приймайте рішення самі. Прийміть щось простеньке від алергії і живіть спокійно, пройде швидко.
Лайфхак від місцевого, помазати томатом і все пройде, УВАГА може помогти не всім але діє і то дуже швидко, мабуть томатний сік якось нейтралізує елемент що викликає подразнення.
Ось так вона виглядає


8)В ванній кімнаті та на столику у номері залишайте якусь символічну суму для покоївки, вона сама забере її коли прибиратиме номер, це обовязково. Головне не залишайте у кімнаті на Столику чи тумбочці великих сум, бо покоївка може подумати що це її чайові.

Це мої спостереження якщо маєте хтось чимсь доповнити будь-ласка.
#102
Дякую за запитання про рятувальників.

Отож перетин кордону в самому Солотвино, з Румунією у нас БезВіз тому достатньо буде лише біометричного паспорту.

Оповідей Українців багато гугліть Роднянські Альпи, ось приклад

Решту деталей я буду вивчати і планувати та поступово повідомляти.
#103
Звісно що наші Карпати залишились ще не ходженими повністю більшістю з нас, і є ще безліч крутих маршрутів і є ще ті які можна іти знову і знову.

Але мене особисто дуже манить уже давно можливість пройтись "Роднянськими Альпами", найвищим гірським хребтом східних Карпат, фактично тіж самі наші Карпати тіко трошки вищі і по іншому красиві. 8 двохтисячників на маршруті і найбільший водоспад Румунії.
Ось карта Роднянського нацпарку


Приблизний маршрут
Львів - Солотвино - Марамарош-Сігет — Борша — г. Петросул (2303 м) — г. Бухаеску Маре (2268 м) — г. Ребра (2119 м) — г. Кормайя (2033 м) — г. Лаптеле Маре (2172 м) — г. Гаргалау (2159 м) — г. Омулуі (2135 м) — г. Інеу (2279 м) — г. Інеуц (2222 м) — водоспад Кайлор — Борша — Марамарош-Сігет - Солотвино - Львів. 

Орієнтовані дати 15-23 Червня, 16 вихідний тому робочих днів потрібно буде пропустити лише 4.
Попередній план такий
14(Пятниця) виїхати на солотвино 22-23(субота неділя) повернутись до Львова.

Маємо на планування 4 місяці, думаю протягом весни визначимось з точними датами точним маршрутом і всім решто.
#104
Так звісно читай форум. Решту тобі мабуть не дано

Цитата: Segfault від 29.01.2019 18:16:45
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 17:26:55
Ну якщо ти не займаєшся професійно то не розписуйся за всіх.
Тут багато людей роблять дійсно дослідження. Я в тому числі себе відношу до цього списку. І тут я про спелеологію навіть не згадую.
Можна почитати результати досліджень? Рецензії? В якому науковому журналі опубліковані?
#105
Ну якщо ти не займаєшся професійно то не розписуйся за всіх.
Тут багато людей роблять дійсно дослідження. Я в тому числі себе відношу до цього списку. І тут я про спелеологію навіть не згадую.

#106
Ти попросив пояснити різницю я поясний. Судячи з твоєї відповіді ти мислиш лиш тим що тебе оточує. І щось тобі доводити на фоні цього немає змісту. Бо істина народжуєтся у дискусії а з тобою її не побудуєш.
Суть субєктивної думки в тому що це думка субєкта, тобто на основі твоїх міркувань. Тут вимушиний тебе розчарувати присутня обєктивність, бо моя висловлювання про печери не залежить від думки субєкта, його світогляду та переконань.

Цитата: Segfault від 29.01.2019 15:25:47
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 14:46:48
Ну не тямущий ти тому я тобі поясню, твому рукотворному обєкту від сили може бути якихось пару сотень років, якщо брати до уваги підземелля замків. Печері міліони.
Почув різницю?
По печері можна дослідити всю історію планети в межах даного регіону вплоть до погодніх умов.
Яку цінність для людства загалом несе дослідження індустріального обєкту окрім сатисфакції дослідника?
По дослідженнях печери можна будувати оцінки подальшого розвитку планети які будуть містити пряму важливість для населення.
Елементарний приклад це дослідження клімату і причин його змін, що зараз є найважливішим і болючим питанням.

Вторинні утворення несуть неймовірну цінність, кристали які формувались сотні тисяч років.

Розумієш різницю?
Це суб'єктивна цінність. Для мене природні системи мають вторинну цінність, як для тебе рукотворні об'єкти. Коли тобі пропонують почати палити координати печер, в тебе починає бомбити, і з цілком зрозумілих причин. Постав себе, мегатямущого (лол, це взагалі слабкий аргумент, все одно якби я тебе запитав "ти хоча б щось тямиш в інфільтрації на діючі об'єкти") на моє нетямуще місце і спробуй зрозуміти мою позицію. З моєї позиції об'єкти мають таку ж величезну цінність, як для тебе і твоїх товарищів печери.
#107
Ну не тямущий ти тому я тобі поясню, твому рукотворному обєкту від сили може бути якихось пару сотень років, якщо брати до уваги підземелля замків. Печері міліони.
Почув різницю?
По печері можна дослідити всю історію планети в межах даного регіону вплоть до погодніх умов.
Яку цінність для людства загалом несе дослідження індустріального обєкту окрім сатисфакції дослідника?
По дослідженнях печери можна будувати оцінки подальшого розвитку планети які будуть містити пряму важливість для населення.
Елементарний приклад це дослідження клімату і причин його змін, що зараз є найважливішим і болючим питанням.

Вторинні утворення несуть неймовірну цінність, кристали які формувались сотні тисяч років.

Розумієш різницю?

Цитата: Segfault від 29.01.2019 14:39:03
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 14:31:37
Ти хочаб щось тямиш в Спелеології?
Хоча б щось тямлю в спелестології, природні печери не цікавлять. Мені цікаво, чому ти це зараз питаєш. Ти мені краще поясни, чим цінність природного об'єкта для спелеолога відрізняється від цінності об'єкта рукотворного для індустріального дослідника.
#108
Я озвучу його коментар коли отримаю.

Цитата: onyx від 29.01.2019 14:35:52
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 14:30:19
Можу запитати Пашу, а в якому форматі ти хочеш це робити?
Ну я хз, можна спитати яка його думка з приводу того щоб зробити кадастр публічнішим ніж він є зараз, наприклад так як я писав вище, онлайн карта, знаю такі є але там майже ніемає ні координат ні інфи і тимбільше топ.
#109
Ти хочаб щось тямиш в Спелеології?

Цитата: Segfault від 29.01.2019 14:30:27
Оце цікавий поворот ;D Палити залази на об'єкти - це норм і круто, а в печери - нєнє, краще залишити спелеологам. Це якесь дводумство. Для діггерів об'єкти мають таку саму цінність, як і природні системи для спелеологів, а для новачків вони несуть таку ж небезпеку. Чому ж палити залази в об'єкти - це норм, а палити залази в печери - не норм?

Stinger, я попросив в товаришів останню версію карти Полтви, закину тобі в особисті повідомлення в тлг, коли мені її скинуть. І ні, це геть не те, що ти скинув.
#110
Можу запитати Пашу, а в якому форматі ти хочеш це робити?

Цитата: onyx від 29.01.2019 14:27:10
Спитати бажано Павла Купріча, бо він кадастром займається. Колись дуже давно собі для зручності почав робити http://exploration.if.ua/smap.html    от так само повносити і обєкти з кадастру з інфою, потенціальні обєкти попозначати, зробити категорії і тп, короче було би зручно як на мене. От їдеш кудась, глянув на карту чи по дорозі щось цікаве є, не треба нічо шукати і все таке
#111
Цитата: Bottlehunter від 29.01.2019 14:15:11
Мені ідея подобається. Давай ще спитаємо когось з досвідченіших (Магновського, наприклад) та й можна робити

Я думаю Варто в УСА питати.
#112
Я маю наувазі під нейтральністю що тут не буде ні ніякої особливої шкоди тай великої кількості людей таким не залучиш.

Цитата: Bottlehunter від 29.01.2019 13:52:49
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 13:48:44
Я думаю тут результат буде нейтральним, бо ті хто хочуть займатись спелеологією і так знайдуть координати

Не зовсім погоджуюся. От наприклад, коли ми влітку ходили в штольні біля Сатанова, я на вікімапії бачив позначену печеру "Христинка". Але коли почитав опис входу (десь там за третім каменем) і побачив той ліс вживу, зрозумів, що тут можна лазити до темряви і нічого не знайти. З координатима було би простіше.

ЦитуватиТа я хз. Якщо насправді нікому від того шкоди не буде, а тільки користь, то давайте зробимо. Я готовий)

Тут єдина небезпека лиш для самих відвідувачів. Думаю не варто рекламувати тектоніку та ті печери де є хоч мінімальний рівень небезпеки.

Якщо робити таку річ то зразу по групах печер підвязувати контакти людей або клубів які ними займаются або займались.

Ну і краще це лишити Спелеологам.
#113
Я думаю тут результат буде нейтральним, бо ті хто хочуть займатись спелеологією і так знайдуть координати, а ті хто хочуть почати займатись знайдуть бажаючих у цьому допомогти. Шкода буде нанесена однозначно бо будь яке відвідування свідомим чи не свідомим відвідувачем несе потенційну шкоду.

До слова спробую до тебе вибратись весною.

Цитата: onyx від 29.01.2019 13:32:18
Почитав тут трохи і виникла така ідея, а го опублікуєм повний кадастр печер, з нормальним описом всіми координатами і топами, можна навіть на гуглокарті зробити, з міткми фотками входів і з середини,  щоб зручніше було. По факту наврядчи це сильно збільшить дебіт неадекватів в печери і не думаю що печерам буде якась значна шкода, проте збільшиться кількість нормальних людей які тим цікавляться. Ну так не виключаю що кілька цікавих місць можна втратити, кажанчикам трохи важче жити стане, але в результаті буде рух вперед, будуть відкриватись нові цікаві місця.
#114
Якщо дійсно робити топозйомку так як книжка пише а не просто олівчиком намалювати карту. Якщо використовувати при цьому компас і врахувати те що магнітний полюс зсуваєтся то через років 50 по твоїй карті полтва буде текти вже не під чорновола а кудась в задупенськь і твоя спадщина буде там же)

Цитата: Segfault від 29.01.2019 10:33:55
Цитата: Le-i-3o від 29.01.2019 10:22:19
А нафіга взагалі карта підземної річки?
Карти - це те, що описує систему найбільш повно, це спадщина, яка залишиться після того, як дослідники вийдуть на пенсію. Основне русло Полтви - це добре, але справжні дослідники, на мою думку, мають облазити все. Лазити і тримати всю інфу в голові - це, звичайно, добре, але після того як ця голова піде з дігг-руху, інфи про систему не залишиться.
#115
А нафіга взагалі карта підземної річки? Є основне русло і решта які привязані суто до поверхневої інфраструктури восновному. Тож не печера і штольня. Дарма трата часу робити топозйомку каналізації.

Цитата: Segfault від 29.01.2019 10:03:33
Цитата: Stinger від 29.01.2019 01:53:46
Про Полтву не сміши, ти всю її облазив? Серйозно?))) Я за 10 років напевно маю найбільшу кількість полазок туди, окрім основного русла обійшов більшість приток, залазив в такі ракоходи, де ти б і в хімзі не заліз, і мені не треба карта щоб там лазити, я і так її добре знаю. Якщо Акіси створили карту Полтви, то честь їм і хвала, вони реально Молодці, просто нам карта не треба, ми ходимо без карти, бо тої Полтви кіт наплакав.
Мова йшла про Акіс, а не про мене, я далеко не найвидатніший з полтволазів. Мова йшла про висміювання спільноти людей, яка в цілому дослідила Полтву і її притоки краще за мешканців Львова. Твоїх особистих заслуг я не принижую і не забираю, це ж ніби не ти ті строки в гімн вставляв. Те, що там зараз стоїть відсилочка на урбантріп - це, певно, не менший фейл. Навіщо взагалі висміювати інші спільноти в урочистих піснях і плодити ворожнечу?
#116
Цитата: Drusja від 24.01.2019 12:28:02
Я б на Памір теж з радістю підписався.
Ми говоримо про наш Памір?
#117
Приєднаюсь до Пропозицій:
1)Роднянські Альпи Румунія недалеко просто добратись, круті гори.
2)Молдова
По дальніх
2)Лікійська стежка це дуже круто, прохід її і потім біля моря потусити пару днів.
3)Грузія можна в Сванетію махнути.
Тепер ще цікавіше тут є вже навіть маршрут і досвід колег, ми ж можемо додати обєкти індастріалу
4)Автомобільна поїздка Балканами, Гірська болгарія, і потім там Албанія, Македонія, наметами. бюджет буде мінімальний.

Це просто накидані ідеї а не мої плани.
#118
Ну або якщо бути точнішим Зовсім трошки про Туніс ;)

Отож, пару років тому вдалось побувати в цій чудовій арабській країні на відпочинку. Там про географію і історію країни почитайте на вікіпедії. Я ж у цій темі спробую розповісти про міста, де я побував, та деякі інші цікаві моменти.

Жили ми в готелі між містами Монастір та Сус. Оскільки, одноденних екскурсій від готельних гідів ми не планували, а почитавши про найближчі міста, зрозуміли, що можемо своїми силами відвідати декілька крутих туристичних обєктів.

Монастір


Свою історію дана територія як адміністративна одиниця черпає ще від Фінікійців які заснували тут місто приблизно в V столітті до нашої ери і назвали його Рус Пенна. Загалом, то була нація найкрутіших мореплавців на середземному морі, яка заснувала по узбережю Середземного моря(не тільки Африканському) безліч колоній, які мали стратегічне значення у контролі торгівлі по всьому Середземному морю.


Загалом, якби хто хотів почитати круту статтю про Фінікійців вам СЮДИ .

Спершу Фінікійці стикнулись з греками у боротьбі за торгове господарювання на морі, а потім уже Римляни за три Пунічні війни завоювали Фінікійські колонії в тому числі і ті, що на території сучасного Тунісу.
По завершенню Третьої Пунічної війни Римляни до тла спалють Карфаген та встановлюють контроль над Руспеною, теперішнім Монастирем, та дають йому назву Руспіна.
На малюнку зображена одна з основних битв, яка відбувалась неподалік Монастиря - Битва під Руспіною.


Отож, гостодарювали римляни на території Тунісу до 429р.н.е. поки не почали на них нападати Вандали. Взагалі на той час в володіннях Риму у Північній Африці створилась доволі складна ситуація від внутрішніх повстань та постійних нападів Берберів, тому Вандали легко взяли всі великі та малі міста. Туніс стає центром їхнього королівства. Ну а потім, як ми всі знаємо, і Рим Вони розгромили.

Ближче до сучасної назви міста нас підводить уже Візантійська Імперія, яка у 534р.н.е. після закінчення війни з Вандалами приєднує їхнє королівство до своїх земель. У місті Руспіна будують велику фортецю для захисту порту, основними жителями фортеці були Монахи-Воїни яких називали грецьким словом "монастэр" від того і пішла сучасна назва міста Монастір.

Ну і після Візантії остаточно весь старий Монастір таким яким його можем побачити сформували Араби.

Такий собі Укба ибн Нафи полководець Арабського халіфату починає спочатку походи на Берберські племена, які в свій час вийшли з під контролю Халіфату, а потім 670р.н.е було захоплено частину Тунісу.

Араби будують Рібат - це така собі фортеця "монастир".

Також в цей період була побудована Медіна (якщо порівнювати зі Львовом то типу площа Ринок) та велика мечеть Монастиря.

Після чого довгий період не такої цікавої історії, включно з Османською імперією і Французським протекторатом та здобуття незалежності.

А зараз сама спроба нашої самостійної прогулянки по Монастирю.
За якихось 10-15 хвилин на таксі ми добрались з готелю в центральну частину міста. Там всі Історичні пам'ятки одна біля одної


Мінарети, старі будівлі, пальми... але просто нереально велика купа сміття, всюди та на кожному кроці, ну типу якби після святкування Нового року чи дня міста.

Спершу ми прогулялись до міської набережної






Міський Пляж, кількість людей дуже велика


З міської наберожної видно Рібат - фортецю, яка власне, і захищала порт та була побудована уже за Арабського правління.


Рібат Хартема
Побудували її у 8 столітті під керівництвом Хартема ібн Ааюна, потім часто добудовували та перебудовували, в кінцевому результаті в 19 столітті метраж налічував 4000 м.кв.
В період нашого візиту була закрита на ремонт, тому ми просто обійшли її по колу. В середині є декілька музеїв, а з веж відкриваються круті краєвиди. Тому якщо хто буде в Монастирі зайдіть туди.










Маленький вхід

І після нього вражаючі двері в арабському стилі.

Дуже круто але шкода що не попали в середину. Біля Рібату одразу ж Велика Мечеть

Зверніть увагу вона вся у динаміках Муедзини вже давно не співають з мінаретів азан, тепер це робить запис через динаміки.


Біля мечеті ми зустріли Імама і тут можна було б пробувати домовитись про те, щоб побачити її з середени, але оскільки я не міг лишити Мар'яну саму на вулиці, а жінкам до мечеті не можна, тому навіть не пробував, хоча не факт що би вийшло.


Біля Мечеті та Рібату можна поглянути на розкопки руїн






Попри велику загадженість всіх вулиць та центральної площі, просто горами сміття, клумби гарні і доглянуті.








Отож майже на кінець нашої самостійної екскурсії ми відклали самий крутий об'єкт, навіть я б сказав національного значення.


Такий собі місцевий "Тадж Махал", ну принаймі такий опис я придумав коли побачив цю будівлю в живу. Мавзолей першого президента Хабіба Бургіба.
3 серпня у Тунісі майже національне свято, в цей день 1903 року народився борець за незалежність країни, перший президент одночасно тиран та народний улюблинець, герой .. Хабіб Бургіба

Ця людина довго боролась за незалежність при Французькому протектораті, декілька раз відсиділа за це, була знана на міжнародному рівні як борець за незалежність Тунісу.

У 1956 році Туніс отримує незалежність, Хабіб стає прем'єр міністром, в 1957 стає президентом, і займає цей пост до 1987.
За цей час Хабіб вів Туніс до економічного розвитку, конкретно боровся з неграмотністю населення, модернізував сферу охорони здоров'я та освіти, він конкретно розширив права жінок, підняв шлюбний вік до 17, заборонив багатоженство та дозволив жінкам розводитись. Короче крутий був дятько всі його люблять, кожен житель Монастиря гордиться своїм президентом, згадки про нього в Монастирі на кожному кроці.
Попри це все Хабіб провадив свій культ, додав згадку про себе у гімн країни, а в 1975 Національна асамблея внесла правки в конституцію, де визнала його пожитєвим президентом.
На цьому фото гарно ілюструєтся як возвишав себе президент

Ще за життя він почав будувати собі мавзолей. Цікавий факт, що на його будівництво не було потрачено ні державних коштів, ні особистих президента - всі матеріали надавали дружні країни безкоштовно.
Сам мавзолей також знаходится на центральній площі де Рібат та Велика мечеть, там ж і памятник Хабібу)
Тут фото зі мною щоб повірили що я там був)

На багатьох ресурсах можна знайти інфу що вхід в музей безкоштовний, ми ж попали у мавзолей-музей як справжні експлорери у поза робочий час, підійшовши до нього в районі 10 години  побачили що він ще закритий, покрутившись біля брами побачили араба який махав нам рукою вказуючи шлях до службового входу, ми довго не думаючи пішли туди. Це виявився працівник музею який хотів заробити пару динарів, лівою екскурсією, і це блін було дуже круто.
Почали екскурсію:
Коридори Мавзолею виглядають так

Стелі тут деревяні виконані Мароканськими майстрами
Окрім самого Хабіба у Мавзолеї також похована вся його родина






Окрема кімната в мавзолеї виділена під музей, тут інформація про життя президента та його особисті речі



Праве верхнє фото додаю окремо, на ньому зображений Хабіб його батько  Алі Бургіба,  та чотири його брати Мухамед, Ахмед, Мхамед і Махмуд

Рід Бургіба походить з Османської Імперії, а саме з Стамбулу, це були заможна родина. Після Стамбулу жили у Триполітанії - це провінція сучасної Лівії у місті Сирт(до речі рідне місто і місто. де помер Муамар Кадафі).
В 1795 році прадід Хабіба Хадж Мухамед Бургіба Ель Керіф переїжає з сім'єю, всім своїм майном, своїми рибалками та сорока рабами, сімейним лікарем в Туніс в місто Монастір у Тріполітанський квартал. Туніс на той час вже є відносно незалежним від Османської Імперії, з 1704 року він вважаєтся окремою незалежною васальною країною.
Карта Тунісу того періоду

Бургіби у Тунісі аж до самого Хабіба були відомі як заможна і дуже щедра сім'я, яка завжди допомогала як місту так і потребуючим, яка сприяла багатьом реформам на шляху Тунісу до його остаточної незалежності.
Дуже гарна стаття на англійській про ранні роки Президента та його сім'ї

Попри свою хорошу дружбу і повагу усіх демократичних світових політиків, президент Тунісу вів паралельно дружбу з усіма відомими світу диктаторами і тиранами. На наступних фото є Хусейн, Кадафі і ще багацько відомих осіб.

На міжнародній арені в нього було прізьвисько Друг Всіх президентів




Особисті речі президента

Ручка, що на фото вище, подарована йому президентом Кенеді, думаю під час цього візиту


Далі споглядали сам саркофаг президента, ну він бутафорний для краси, лише сам президент покоїться на пару метрів глибше




Перед саркофагом стоїть коран. На день народження та в день смерті місцевий Імам читає цілий день коран перед саркофагом

На задньому плані на фото видно центральний вхід мавзолею. З вулиці на них якийсь важливий напис, не памятаю уже переклад, та герб Тунісу, також герб є на саркофазі

Ось Сам герб в деталях, в ньому закладений важливий зміст
Корабель -Свобода, Лев з мечем - Порядок, Терези - Правосудя
Що і пише на гербі по арабські «Свобода — Порядок — Правосуддя»

Кожен місцевий гід при розповіді наголосить вам, що меч у лапах лева свідчить, що він слідкує за порядком, але Туніс проти тероризму.

Люстра погребальної зали це щось неймовірне
12 метрів висотою - як місяців у році
365 лампочок - як днів у році
Кришталь, з якого зроблена, один з найдорожчих у світі

Мозаїка, що на стелі центрального куполу, де висить люстра, ну тут фото не передають всієї краси, видно кожен елемент.
Також певний символізм мають вікна кольори яких чергують, нажаль, суті уже не памятаю.

Ще трохи фото з зовні мавзолею











Ззовні центральний купол повністю покритий золотом

Бажаючі тут можуть почитати про титанів близькосхідної політики.
Після насиченої екскурсії мавзолеєм повертаючись від нього, запримітили ще одне круте місце, між Рібатом та мавзолеєм знаходиться мусульманський цвинтар, цвинтар Сіді ель Мерзі
Закладений був ще у 12 столітті і названий в честь місцевого імама Сіді ель Мерзі, якого вважають святою людиною.
Його могила є основною на цвинтарі і називаєтся куба, в таких могилах ховали на цвинтарях лише дуже поважних людей або визначних імамів. Всі могили однакові, ніяких сімейних гробівців чи 2 поверхових постаментів всі люди рівні перед богом.
(кубу видно в кінці фото)

Цей цвинтар вважаєтся святим місцем сюди привозять важкохворих дітей з усього Тунісу і вони там зціляются.
Окрім поховання тут Сіді ель Мерзі місце має ще одну важливу складову, служити у Рібаті Хартема було великою честю для мусульманина і той, хто за життя не зміг попасти туди на службу, мріяв бути похованим біля Рібату.
Фото з простор інтернету зроблене з стін Рібату.

Взагалі, кому цікаво, тут може почитати про похорони в ісламі

Взагалі, мені було дуже цікаво побачити якийсь автентичний побут тунісців, якийсь живий квартал, бажано старенький, а оскільки Медіна і є таким місцем, направились туди.
Тут правда гуляти було якось стрьомнувато з дружиною європейкою вдвох, постійні косі погляди і т.д. тому довго по Медіні не лазили тай багато не нафоткали, але побутом пройнялись.
Отож декілька фото Медіни з маленькими коментарями:



Якщо детально, то Медіна у містах Північної Африки - це стара частина міста збудована за часів Арабського правління, в перекладі з сучасної арабської означає Місто.
Центральна вулиця Медіни Монартиря

Бічні вулички



Трошки фото по периметру










Мені дуже сподобався Монастір, цікаве гарне місто(ну принаймі його стара частина) з цікавою історією, нажаль багато не побачив. хотілось би більше погуляти.

Додам ще декілька дрібничок:
Таких "гідрантів" на вулицях бачили декілька


На паперових 10 динарах зображений Туніський поет Абуль-ель-Касем-Шеббі, найбільшу славу здобув після написання частини гімну Тунісу.


На металевих 5 динарах зображений Хабіб Бургіба, а з іншого боку герб


Кактуси як елементи ландшафтного дизайну






І те що в нас росте на городі в них на клумбах




Наразі завершу першу частину розповіді, старався подати вам всю інформацію, яка зацікавила мене. Наступним дописом розповім про сусіднє місто Сус. А хто буде у Монастирі обовязково відвідайте Рібат та погуляйте по Медіні.
#119
1)Судячи з того що я говорив про ключ з Олександром то це не дуже хороша ідея там лазити.
2)Наскільки я знаю Циклоп просто заборонив-домовився з своїми львівськи спелеологами щоб вони туди ходили.
3)Був випадок коли при присутності людей в печері поїхала стіна така як 2 поверхи

На коли ти плануєш візит?
#120
+2 Буду Я і Brelok