Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Topics - Svyatodiy

#1
Чесно, складно підібрати якісь слова для початку цього звіту. Пройшло майже три роки з початку повномасштабного вторгнення росії на наші території. Три роки, які кардинально змінили наше життя і нас самих. Три роки, сповнені страждань і втрат близьких, друзів, рідних. Багато учасників нашого урбекс ком'юніті стали на захист країни, хтось втратив своє здоров'я, хтось життя. І чесно, в такі складні часи все, чим ти раніше займався, все чим ти захоплювався втрачає сенс. Кращі часи вже позаду і з цим потрібно змиритись.

За ці три роки в мене знайшлось сил та мотивації всього на один недозвіт на нашому форумі (це буде другий). Що стосується ситуації з полазками загалом? Зі всіх львівських дигерів, кого я знав, залишилось буквально кілька людей, які продовжують лазити всупереч. Я в тому числі. Лазити ми не перестали, хоч і тепер це стало в рази складніше та ризиковіше. Показувати публічно якісь свої вилазки, експедиції, бажання і натхнення зовсім не було.  Тим не менше, на завершення цього року, таки прийняв рішення зробити вижимку з того, що бачив я та об'єктив мого фотоапарату за ці три останні роки. Лише те, що я хочу і можу показати. Можливо для когось це буде цінним.

Мої попередні звіти такого формату:
2021
2020
2018-2019

1.


2. Перші числа січня 2022 року. Тоді я був у робочій поїздці в Німеччині, де у вільний від роботи час, як завжди, глянув чи поруч з готелем є щось цікаве, куди можна було б сходити. Знайшов на гуглокартах в лісі щось схоже на військові склади, які знаходились на відстані +- 8 кілометрів від мене. Сходив, виявилось, що це дійсно військові склади та ще й покинуті.


3. Вентшахта за стандартами НАТО.


4. Тоді рік в плані полазок почався дуже активно, за короткий час вдалось багато де побувати.


5. Лабораторія з величезним помножувачем напруги.


6. Полярна експедиція.


7.


8. Порізаний старенький Ан-30.


9. Один з небагатьох підводних дюкерів, конструкція якого дозволяє переміщатись людям всередині.


10. Буквально кілька днів перед початком повномасштабного вторгнення росії на територію України. Тоді ми гуляли київськими бомбосховищами і навіть не могли уявити, що дуже скоро ця і багато інших захисних споруд цивільної оборони запрацюють за своїм прямим призначенням та будуть рятувати людські життя.


11.


12.


13. Ну, а потім життя для багатьох змінилось на "до" і "після".


14. Пам'ятаю, що в перші дні повномасштабного вторгнення я переживав повну апатію, не було сил робити нічого. Але такий стан протривав приблизно 2-3 дні, після чого з'явилось протилежне і дуже гостре бажання. Щось робити. Не дуже важливо що, головне чимось себе зайняти. Тож ми з Vasi4, Roy та Stinger вирішили порозчищати деякі бомбосховища, про які ми знали, але вони були недоступними для людей. Тоді, як і насправді в багатьох інших подіях, мені було ліньки носити з собою фотоапарат, про що зараз трохи шкодую. Так, що показую фотографії з телефону.


15. Баянисте ЛАЗівське бомбосховище ми також допомагали розчищати. Правда керівництво просто скористалось безкоштовною робочою силою, щоб відремонтувати та почистити бомбосховище для своїх потреб. Людей під час тривоги туди не пускають. А нам, які намагались боротись з несправедливістю почали погрожувати "переламати ноги". Ось такі на жаль реалії. Допомагати потрібно, але краще за можливості переконатись, чи в правильне русло ви вкладаєте свої сили. (Фото з ЛАЗу: Vasi4).


16.


17. Обідня перерва.


18. Втомлений Stinger на горі мускусу, який ми витягували з-під землі.


19. А ось кому точно можна і треба допомогти - так це Lambda custom та Company Group Team зібрати кошти на авто для бійців 103 бригади ТрО, а також взяти участь у розіграші крутих призів. Посилання на інформацію про збір, а також посилання на банку

 P.S. Станом на 26 грудня 2024 року збір вже ЗАКРИТО, дякую всім, хто до нього долучився!

Так сталося, що в 2022 році я випадковим (дуже кумедним, але не для широкої публіки) чином, познайомився з Владом (Lambda custom), який робить дуже круті ножі ручної роботи. А він в свою чергу часто проводить спільні збори з Company Group Team, в яких розігруються ножі. Часто я допомагаю зробити фотографії для таких зборів.


20. Лімітований ніж "Помста", який зроблений з залишків російської артилерійської установки Мста-С (2С19). До речі, протигаз ПМК-4, який є на фото мій, можливо колись зроблю на нього огляд. Це найсучасніший протигаз, який знаходиться на озброєнні російської армії, їх виготовлено доволі мало, трофейних екземплярів ще менше і тут є про що розказати.


21. Ладно, повертаємось до теми урбексу.


22. Як я писав вище, лазити як раніше стало дуже складно. Сильно звузився перелік об'єктів, які можна досліджувати. Та і навіть на здавалось би звичайних закинутих корівниках чи санаторії в лісі часто можна побачити те, що бачити не варто. Тому потрібно бути максимально пильним. А краще взагалі не лазити.


23.


24. Львівська пупс-колія і серйозний начальник.


25.


26.


27. Metro 2022.


28. Так сталося, що завдяки роботі де я працюю, за час повномасштабної війни, мені вдалося побувати у багатьох країнах. Проте в жодній з них я не захотів лишитись, навіть в США, де мені пропонували залишитись і влаштуватись на хорошу роботу. "Вдома" я відчуваю себе лише в Україні, навіть якщо вдома війна.


29. Але я дуже радий, що деколи маю можливість побувати в нових місцях і побачити щось цікаве.


30. Можливо комусь буде цікаво, де і ким я працюю. Працюю я музикантом в симфонічному оркестрі, граю на ударних інструментах. Насправді дуже круто, що зараз світ, хоч і за трагічних обставин, але почав цікавитись українською культурою і що є можливість представляти музику українських композиторів на міжнародній арені. Також завдяки цим концертам з'являється можливість нагадувати людям з інших країн про те, що у нас відбувається, проводити збори. Покажу кілька кращих залів, де доводилось виступати останнім часом.
Radio City Music Hall, Нью-Йорк, США.


31. Так виглядає моє робоче місце.


32. Берлінська філармонія.


33. Konserthuset Stockholm, Швеція.


34. Birmingham Symphony Hall, Велика Британія.


35. Деколи в таких поїздках знаходиться вільний час і для полазок. Якось будучи в Празі, списався з Bottlehunter, того вечора він якраз був вільний. Вирішили залізти в один бункерочок, мали лише його приблизні координати. Нам вдалося знайти його і потрапити всередину, при чому залаз був доволі епічний. Ще ніколи раніше не бачив вентиляційних шахт з горизонтальним поверхом між самою шахтою. Та і сам скельний бункер доволі серйозних масштабів, приблизно як наша "Лощина".


36. Можливо, колись навіть напишу окремий звіт про нього.


37. Але це не точно...


38. Київські панельні ліси.


39.


40. Покинута дитяча психлікарня.


41.


42. Захід сонця над Балтійським морем.


43. Вперше в житті плавав на поромі, дуже сподобалось.


44. В тому числі через те, що з палуби можна побачити всяке цікаве.


45.


46. Списаний Tornado.


47. А ще мені вдалося напроситись посидіти в кабіні британського стратегічного бомбардувальника Avro Vulcan (ровесник радянського Ту-16).


48. Церква святого Іллі в селі Циблі, яка опинилась на острові внаслідок будівництва Канівської ГЕС і подальшого затоплення великих територій. Тепер до неї можна дістатись лише двома способами. Або йти по коліна в воді, або чекати зими і морозів, поки ця вода замерзне.


49. За останні три роки, мені вдалося побувати у багатьох музеях німецького автопрому. Найбільше сподобався музей Порше в Штутгарті. Більшість машин, які тут представлені, мають відношення до автоспорту. Що дуже круто, майже всі автомобілі можна обійти, оглянути і помацати зі всіх сторін, а в деякі з них навіть можна сісти і посидіти за рулем.


50.


51. Також в Штутгарті знаходиться музей Мерседес Бенц. Він набагато більший, ніж музей Порше і представлений максимально різностороннім спектром автотранспорту, який випускався і випускається компанією. Якщо музей Порше про гонки, то цей музей про історію.


52. Коли ми грали концерт в Інгольштадті, компанія Ауді виступала нашим спонсором. В цьому місті в них знаходяться головні виробничі потужності і музей підприємства. Представники компанії запропонували бажаючим відвідати або виробництво, або музей. Мені звісно, що дуже цікаво було відвідати сам завод, проте там не можна було робити фотографії. Тож довелося йти в музей, що теж непогано.


53. Підземний заплив.


54. Недобудований хмарочос SkyTowers.


55.


56. І вигляд з нього на Берестейський проспект.


57.


58. І ось така лампова плівкова фоточка, яку я зробив на старенький Смена-8м.


59. Ну, і ще одну.


60. П'ятничний Клов.


61. Американські діди ремонтують пошкоджене хвостове оперення B-57 Canberra.


62.


63. Мертва штольня.


64. Починаючи з вересня 2022 року, оскільки можливостей займатись звичними полазками стало набагато менше, я почав активно займатись скелелазінням, щоб кудись дівати енергію. Насправді давно хотів спробувати, але вагався почати. Завжди найскладніше - це перший крок. Ну, а далі втягнувся, відразу дуже сподобалось, через 9 місяців я вже спокійно лазив маршрути складності 6b+, нормально так прокачав свою фізичну форму. Насправді навіть з практичної точки зору - це дуже корисний навик, особливо в сфері урбексу. На жаль, останній рік не мав можливості приділяти скелелазінню достатньої кількості часу і дуже сильно втратив форму. Але сподіваюсь, в наступному році відновлю тренування. Якщо хтось давно хотів спробувати, але вагався почати - пишіть, з радістю допоможу чим зможу.


65. Навіть їдучи на гастролі по роботі, завжди брав з собою скельники, систему і магнезію, по можливості знаходив поруч з готелем скеледром і йшов лазити. На двох фотографіях нижче - дуже крутий скеледром в Стокгольмі, який облаштували всередині старого газгольдеру, залишивши частину промислового обладнання. Скеледром, який заслуговує окремого звіту.


66.


67. Ком'юніті в скелелазній тусовці дуже відкрите і класне, де б я не був, але особливо у Львові.


68. Бомбарний мешканець.


69. Осінній ЕР-9М.


70. Збита російська х-55см (ну, або ж х-555, не певен).


71. Крило посічене готовими уражаючими елементами зенітної керованої ракети.


72. Операція "висотна добича мідія".


73. Гайворонська вузькоколійка.


74. І власне німецький репараційний потяг серії "Гр" на перегоні Гайворон-Бершадь.


75.


76. За останні кілька років довелося побачити доволі багато різних паровозів. Як вузько, так і ширококолійних. Ось на приклад паровоз серії "Эр" в Києві.


77. Село Кудринці і річка Збруч.


78. БПС-6, якому погано.


79.


80. З початком повномасштабної війни мені перестали подобатись бомбосховища. Раніше ми лазили в них заради розваги, та і як правило основною розвагою був саме процес проникнення до захисної споруди. Завжди це був цілий квест, потрапити до бетонної коробки, яка закопана в землю і всі нормальні входи до якої надійно закриті. Зараз більшість бомбосховищ стоять відкритими, а всередині залишені особисті речі людей, які рятуються від ракет "брацкава народа". Особливо важко знаходитись в бомбосховищах, де безпосередньо проходили бойові дії.


81.


82. Тепер для мене бомбосховища представляють інтерес лише в окремих випадках, коли можна побачити нетипову захисну споруду, або нетипові конструкторські рішення, як на приклад у цьому випадку, де аварійний вихід веде не до вентиляційного кіоску, а в дренажно-штольневу систему. Унікальний випадок.


83.


84. Будучи в Берліні, відвідав фотовиставку під назвою "Edge Of Freedom", яку організовували наші українські урбанексплорери Юра Мармеладов, Віталій Раскалов, та Владислав Вознюк (більш відомий під ніком Генерал Космоса).


85.


86. Дякую Юрі, що спеціально приїхав зустрітись і підписати його фотокнигу "Діти столиці".


87. Двоконтурний турбореактивний двигун Д-18Т, який є двигуном таких літаків, як Ан-124 "Руслан" та сумнозвісного Ан-225 "Мрія". Дуже радий, що встиг побачити "Мрію" в небі вживу. На жаль, завдяки неадекватному сусіду, навряд ми ще зможемо колись побачити цей літак.


88. "Охохо, я не поняв, це шо Таймс-Сквер чи шо???". Насправді завжди думав, що ця площа дуже велика, а по факту +- таке ж за розміром, як площа Ринок у Львові.


89. До речі, про ком'юніті урабнексплорерів у Нью-Йорку. Я знаходився у місті тиждень, мав досить багато вільного часу, відповідно було бажання подивитись на щось окрім звичних туристичних місць, кудись попробувати залізти. Тим більше, що в мене було досить багато людей з місцевої тусовки, кого я знав особисто, показував наші об'єкти у Львові, коли вони приїжджали сюди. З кимось просто переписувався, або знайомі знайомих. В результаті я написав близько 20 людям з питанням чи має хтось можливість зустрітись, показати як лазити в цих ваших Нью-Йорках, щоб дядя Джон не вийшов з глоком і не вистрелив мені в голову. Можна вдень, можна вночі, коли кому зручно. Або хоча б порадити когось, хто розкаже, покаже як тут все працює. За весь тиждень не знайшлося жодної такої людини, навіть серед тих, кого я особисто водив по об'єктах у Львові. Типова відповідь: "Sorry bro, i have no time", далі ігнор. На жаль, в їх тусовці відносини суто ділові "я тобі даю ось це, а ти мені даєш ось це". Ніхто тобі щось показувати і витрачати свій час просто так не буде. Навіть просто зустрітись з кимось з місцевих випити кави - це надто складно.


90.


91. Тим не менше, в Нью-Йорку я відвідав ось це, що ви бачите на фотографії. Важкий ударний авіаносець Intrepid, який був закладений аж у 1941 році, спущений на воду в 1943 році, брав активні участі в бойових діях Другої світової війни, а після її завершення кілька разів проходив модернізацію (останній раз у 1965 році). Це дуже крутий музей, в якому просто взяли і зберегли все, що можна було зберегти в первозданному вигляді.


92. Панорама з бойової рубки авіаносця.


93. Авіаносець навіть зовні виглядає величезним, ще більше ти переконуєшся в його масштабах, коли попадаєш всередину, переміщаєшся між палубами, проходиш купу приміщень різного призначення і бачиш обладнання, речі, які залишились тут з часів останньої модернізації. Я і досі не розумію, яку частину всіх приміщень я відвідав, шкодую що не приїхав сюди на кілька годин раніше, так як мав обмеження по часу.


94.


95. Пости бойового управління.


96. Зустріч з дванадцятим архангелом. Якби колись хтось сказав, що я буду мати змогу доторкнутись до цього витвору інженерної думки - не повірив би. Раніше я дивився відео про нього, розглядав фотографії, читав статті, а тепер ось, він стоїть прямо переді мною. Lockheed A-12 - на стільки цікавий та унікальний літальний апарат, що втиснути якийсь внятний опис в межах одного абзацу мені просто не получиться. Тож наполегливо рекомендую ознайомитись тим, кому це цікаво з історією не тільки цього літака, а і всього сімейства архангелів. Для мене досі лишається загадкою, як в кінці 50-х, на початку 60-х років можна було створити техніку, яка літала на висоті 26 кілометрів зі швидкістю 3300 км/год? Як інженери змогли провести міцносні розрахунки, аеродинамічне проектування, скомпонувати, порахувати теплові нагрузки і це все без сучасних обчислювальних систем та методів аналізу? Цікавим є той факт, що конструкцію А-12 виготовляли з титану, який ЦРУ темними схемами закуповувало у СРСР, оскільки природні поклади цього металу в США мізерні.


97. Але це навіть близько не все, що тут є... Ще ось підводний човен USS Growler...


98. Який також збережено у відмінному стані.


99.


100. А ще тут є Конкорд.


101. І шатл Ентерпрайз (ні, це не копія, це той самий один існуючий шатл)... Адміни, помилуйте мене, ви цього всього не бачили! У мене життя не вистачить написати про це все звіти.


102. Закордоння це звісно добре, але немає нічого кращого рідного міста.


103.


104. Восьмизірковий готель-ПВП арена для поєдинків з шершнями.


105. Спойлер, одного разу нам не вистачило і ми приїхали в ці краї для поєдинку з шершнями ще раз. Тільки цього разу ПВП ареною було вибрано ліс. А якщо серйозно, ніколи не вбивайте шершнів поруч з їх гніздом. Вбитий шершень виділяє феромони, які сигналізують своїм побратимам про те, що пора йти наказувати негідників. Битву було програно швидко, з криками і хаотичним закидуванням назад всіх речей, які ми щойно подіставали з рюкзаків, щоб нарешті хоч щось поїсти і поспати.


106. Тікали з поля бою ми так далеко, що від одних шершнів прибігли до інших.


107. Дякую шершням в погонах, що хоч не тримали нас до ранку, а всього лиш десь до 1:30 ночі. Тим часом, на годиннику вже третя година ночі, ми завалюємся спати в рандомних кущах так нічого і не з'ївши.


108. Поспати довго не вдалось, бо вже в 6 ранку нас почало смажити сонце. Один з найневдаліших ПАХОТів останніх років, зате є що згадати.


109. Більш невдалий лише...


110. Але все добре, що добре закінчується.


111. На коростівській вузькоколійці нами було освоєно технологію прокладання залізничних колій з застосуванням бетонних шпал. Ну, або ми так думаєм, що освоїли.


112. Колійова бригада в процесі освоєння технології. Фото: Vasi4.


113. Серйозна така барокамера в одному з покинутих інститутів.


114. Модуляція у висхідну тональність.


115. Паскуда.


116. Ствол "патріотичний".


117. Останні кілька років перед новорічними святами я їздив на гастролі в Швейцарію, де як тільки знаходилась вільна від роботи година-дві - біг чимдалі в гори, а потім в ужасі ще швидше біг назад, щоб встигнути відіграти концерт. Цього року я не зміг поїхати, вже навіть відвик, як це не працювати, коли більшість людей відпочиває на різдвяні та новорічні свята.


118. Ну але гарно ж!


119.


120.


121. Це остання, обіцяю.


122. Після Швейцарії ми традиційно продовжуємо наші концерти в Німеччині, а зупиняємось в місті Ротвайль (місто, де вивели породу ротвейлерів). Що я можу цікавого розповісти про це місто? Тут є височенна башта для тестування швидкісних ліфтів.


123. Ось так от там зверху.


124. Також тут є кілька гарних заводів.


125. А ще я знайшов тут дренажно-штольневу систему (всередині не сильно цікава).


126. Ну і мабуть найцікавіше - залізнична станція, де знаходиться чи то музей, чи то депо, я так і не зрозумів, але на новорічні свята тут нікого нема.


127. Видно, що за частиною території доглядають, інша частина покинута, або як мінімум менш доглянута.


128.


129.


130. Легендарна експедиція "Калуш".


131.


132.


133. Львівські під'їздності.


134.


135. А це типовий під'їзд в найзвичайнішій київській панельці.


136. І щоб ви розуміли, це не зроблено ради приколу. Місцеві жителі кажуть, що тут жив дуже дивний дядько художник, який на повному серйозі це все зробив, вважаючи прекрасним.


137. Якщо сміттєпровід вашого будинку не виглядає так - навіть не кличте мене в гості.


138.


139. Панельний мурашник.


140. Textures of war.


141.


142. Золото Карпат.


143.


144. Відбувається інспекція річки "Ямка".


145. "Ми ходити вмієм через стіни!"


146. Кудринецький замок.


147.


148. Приватна колекція автомобілів Міхаеля Шумахера в Кельні. Вхід безкоштовний, більшість автомобілів виставлено на продаж. Нещасний випадок стався вже більше 10 років тому, про стан здоров'я пілота на даний момент досі достеменно нічого не відомо. Але думаю очевидно, що якщо автомобілі з колекції виставлені на продаж - навряд все добре.


149. Ось такий Астон, до прикладу, можете купити всього за 649к євро.


150. Боліди та особисті речі пілота не продаються.


151.


152.  - Рване?
      - Не повинно.


153. Оновлення в пам'яті навичок спуск/підйом. Фото: Vasi4.


154.


155. Старенький тепловоз ТЭ3.


156. Уламки однієї з ракет, яка прилетіла в моє місто.


157.


158. Незнайомий пікет.


159. Три роки тому не подумав би, що колись буду сидіти на місці навідника підбитого російського т-90м.


160. Такі сучасні реалії.


161.


162. Недобудовані тунелі гілки метро на Виноградар.


163. Дядя Roy віддає останнє, приносить в жертву дядю Мідю, щоб мати змогу оплатити домен нашого форуму. А ви звіти не пишете...


164.


165. Незламний пункт незламності.


166. Найстрашніше сміттєзвалище, на яких колись бував.


167.


168. Печера "Атлантида". На жаль, не брав з собою фотоапарат, а на телефон фотографії получились сумнівної якості. Причина повернутись ще раз, тим більше, що печера дуже гарна, плюс останнім часом було відкрито дуже багато нових районів.


169. "Оптимістична" печера мені сподобалась менше, ніж "Атлантида". Тут більш зручні маршрути, майже ніде не потрібно проповзати, протискатись. На мою думку, в печерах якраз найцікавіший сам процес переміщення. Коли дивишся вперед, не розумієш як людина повинна подолати складний відрізок маршруту, але якимось чином таки просочуєшся далі.


170. Зате, тут є дуже гарні підземні озера.


171.


172. Нарешті відбулося оновлення герба.


173. Меч будемо вважати трофейним.


174. Всередині руки Батьківщини-Мати.


175. Російські танки на Хрещатику. Але є нюанс.


176.


177.


178. Нетипове бомбосховище, збудоване зі збірних трапецієподібних залізобетонних конструкцій. Знаходилось в зоні бойових дій та ймовірно врятувало не одне людське життя.


179. Крутезні станції стокгольмського тунельбану. За один вечір я об'їздив і відфотографував всі підземні станції синьої гілки. Цікаво, що це був період приблизно 7-10 вечора і людей практично не було, на деяких станціях я взагалі був сам один.


180. Мабуть, одна з найгарніших станцій - станція Rådhuset.


181.


182. Мозаїчне панно "Охорона природи". Ніяк не можу зрозуміти, що робить дядько в скафандрі. Схопив рибу і світить на неї якимось нанотехнологічним пристроєм?


183. Якось з закордонними товаришами вирішили піднятись на один з дахів в центі міста. Заходимо в під'їзд, просочуємся між решіткою, щоб попасти на верхній поверх з горищем, відкриваю двері, а там сидять дівчата віку десь 12-13 років, їдять тортик з кукурудзяними паличками і дивляться на мене такими очима, ніби це останні секунди їх життя і зараз їх тут всіх заріжуть. Довелося заспокоїти, пояснити, що ми не до них, а на дах. На зворотному шляху запитав чи можна зробити фото цієї смішної ситуації.


184.


185. Дуже крутий індустріальний музей у Бредфорті. Створений на базі старої текстильної фабрики "Moorside Mills" 1875 року. В музеї представлена велика кількість промислового обладнання, парових двигунів, транспорт, друкарські та текстильні машини. І головне - вхід абсолютно безкоштовний.


186.


187.


188. Англійська заводська дідівня.


189. Гостомель після "асвабаждєнія".


190.


191. Тут був супермаркет "Сільпо".


192.


193.


194.


195. Не легковаж майбутнім.


196. Зразково-показове сховище.


197.


198. З золотими фільтрами.


199. І сучасним електросамоваром з кнопками.


200. Стареньке покинуте таксі в промзонських заростях.


201. Крутезний під'їзд на Русових.


202.


203. Вечірнє канівське водосховище.


204.


205. Панельні лабіринти.


206.


207. Величезне різьблене дерев'яне панно і унікальна люстра в одному з покинутих будинків культури, який колись належав потужному оборонному підприємству. Буквально через кілка тижнів після того, як я зробив ці фотографії, в будинку культури сталася пожежа, після чого обгоріле панно вивезли, а люстру порізали на метал.


208.


209. Інфільтрація в підземелля незрозумілого призначення в районі Зеленого театру.


210.


211.


212. На жаль, за той час, відколи почав займатись скелелазінням, на справжні скелі мені вдалося виїхати всього один раз. Сподіваюсь, в наступному році зможу виправити це.


213. В кабіні заведеного Ан-24.


214. Помойний променад!


215. Коли спочатку збудував бомбосховище, а потім зверху збудував заводський цех. В результаті вентиляційний кіоск заховався між станків. Ніколи ще такого не бачив.


216.


217. Останній горизонт.


218. Незрозуміла споруда.


219. Всередині якої ще більш незрозуміло.


220. Розкопності.


221. Тепличні умови.


222.


223. Раніше у нас була традиція проводжати останній день літа на якомусь з львівських дахів. За три роки вдалося зібратись один раз 2023 року дуже маленькою компанією.


224. Мій соляночний звіт добігає кінця. Чесно, було дуже складно знайти якусь мотивацію його написати, особливо в такі складні часи. В часи, коли що б ти не робив, піддаєш сумніву чи має це взагалі хоч якийсь сенс. Але сподіваюсь, що для когось мої світлини принесуть позитивні емоції, або як мінімум дадуть змогу відволіктись на кілька хвилин.


225. Дякую всім хто був і хто буде зі мною надалі. А також дякую своєму фотоапарату, який вже 8 років терпить мої знущання, продовжує працювати та робити фотографії.


226. Бережіть себе і своїх близьких.


227. Як завжди сподіваємось, що наступного року буде краще...


#2
Ну що ж, продовжую свою традицію писати один звіт на рік, в якому міститься 100 фотокарточок за весь минулий сезон полазок. Чому звіти пишуться так рідко? Ті, хто в темі - і так прекрасно все розуміють. Тим не менше, якщо вас зацікавить якийсь з об'єктів і ви захочете побачити окремий звіт про нього - пишіть. Можливо я знайду в собі сили написати ще один-два звіти за наступний рік.

Минулі звіти такого формату:
2020
2018-2019

1. (Титульне фото для привернення уваги)


2. Рік почався з спроби розгадати страшну загадку 13-ти атмосфер на манометрі. Коли загадка була розгадана - стало ще страшніше.


3. Зимовий холодний Львів.


4.


5. Весь рік ознаменувався великою кількістю техніки, яку вдалося побачити. Це і танки, і авіація, величезні роторні екскаватори, та багато іншого.


6. Кабельний колектор максимально стратегічного призначення


7. Протиатомні гаражики.


8. А ось гараж трохи потужніший, ім'я якому - "Панцир". Це масштабна захисна споруда, яка дуже рідко, проте таки зустрічається серед глухих воячних лісів нашої країни. Розмір в'їзних герметичних воріт та їх товщина вражає. Такі споруди будувалися для укриття військової техніки та обладнання на випадок атомної війни.


9. Так "Панцир" виглядає всередині.


10. Не знаю чому, але серед всієї військової авіації, яка є у нас на озброєнні - мені найбільше подобаються Су-24. Якщо хтось має зв'язки на авіабазі в Старокостянтинові - пишіть. Було б цікаво подивитись на ці літаки в дії.


11.


12. Максимально близькі дослідження двох жіночих скульптур на даху пасажу Феллера.


13. Вечірній завод Більшовик.


14.


15.


16. Бмп-1, якій стало погано. Добре, що є бригада Петровичів, які завжди допоможуть.


17. Спот для спостереження за двіжем на фабриці.


18. Спостереження дали свої результати, то ж на нас чекав "вечір відкритих дверей".


19. Шахта-фальшивка. Створена для того, щоб студенти, які вчаться на гірничих, не наражаючи себе на небезпеку в справжній шахті, мали змогу наочно побачити чим один метод видобування копалин, або спосіб будівництва відрізняється від іншого.


20.


21. Прикольно, коли вилазиш на якийсь рандомний дашок серед Києва, а там вже хтось є, та ще й не проти пофоткатись.


22. Іл-62, на якому колись літав сам Леонід Брєжнєв. Проте тільки шість разів. Рівно стільки перельотів на одному літаку він вважав безпечними, після чого повітряне судно передавалось у користування звичайним смертним. А ще колишній генсек любив грати в доміно, тому після кожного перельоту персонал повинен був заново полірувати розкішні дерев'яні столи. Тепер цей літак стоїть серед болота, недалеко від столиці.


23. Труднощі інфільтрації в авіаційну техніку.


24. Протягом всього літа хотів поїхати в Карпати, щоб підкорити якусь нову вершину. Получилось з'їздити всього один раз, але не ради гір, а ради того, щоб допомогти будувати вузькоколійку у Коростеві.


25. Цікаво було зайнятись чимось новим. Наступного року обов'язково поїду ще.


26. Повернення до Львіва після важкого дня колійовця.


27. Захід сонця над панельним лісом.


28. Взяли якось на терикон дозиметр ради фоточок, а виявилось, що пуста порода має підвищений фон. Мабуть містить в собі багато торію.


29.


30. Якийсь серйозний тактікульний двіж.


31. Концерт завершено, гасіть світло.


32.


33. Мало хто знає, але в 2012 році я з людьми на фотографії закінчив 12-те училище при в/ч спецзв'язку. Ви можете побачити фото з зустрічі випускників, яка відбулась минулого року. Людина посередині - наш викладач. Людина з великої букви, яка допомагала нам на злетах та падіннях. Тільки завдяки ньому ми добились того, що маємо зараз. Колись в училищі він сказав: "Ви всі мене дістали,  ви порожнячки, нікуди я з вами не піду". І тільки завдяки лев'ячому серцю він прийшов на нашу зустріч.


34. Фото, яке я робив на замовлення представників компанії Canon в Україні. Ним вони вітали своїх клієнтів з Днем Незалежності.


35. Бекстейдж правда виглядав трохи епічніше.


36. Власне річницю незалежності вдалося зустріти у Києві.


37.


38. Вечором того ж дня ми вирішили подивитись на святкові салюти з висоти. Правда з незрозумілих обставин, так їх і не побачили. Чи то не дочекались, чи то чекали не в тому місці. Тим не менше, гарно провели вечір з місцевими лазаючими товаришами.


39. Трохи пейзажів вечірнього Києва.


40.


41.


42.


43.


44.Київська телевежа, висотою 385м. З 1973 року - це найвища рукотворна споруда в Україні.


45. Покинуте льотне училище, де представлена величезна кількість двигунів цивільної авіації.


46.


47.


48. Якийсь невідомий мені бронеоб'єкт-мішень на Яворівському полігоні. Спочатку думав, що це 2с1, або 2с3, але не схоже.


49.  А на фоні зруйнований храм Святого Михайла, який теж довгий час використовували в якості мішені для артилерії.


50. Відкапіталений т-72 на ходових випробуваннях.


51.


52. "Ну залізли... ну і шо?"


53.


54. Покинуте містечко Орбіта, в якому колись жили будівельники Чигиринської АЕС.


55.


56.


57. Хоч і баянний, але мабуть один з найепічніших об'єктів цього року.


58.


59.


60.


61. Мускусні посиденьки біля пробитого другого за день колеса.


62.Недалеко від Львова знайшли фургончик серед болота. Чому б не провести йому фотосесію?


63.


64.


65. Кебобна точка.


66. Будинок, в якому живуть хвороби.


67. Всередині чисто "євроурбекс". Не думав, що в нас можна знайти щось подібне.


68. А ще кріпові медичні кабінети.


69. Раз мова зайшла про "євроурбекс", слід згадати, що я цілий місяць прожив в Нідерландах, де крім роботи намагався зрозуміти чи варто сюди повернутись чисто для полазок.


70. Робоче місце в одному із +-10 міст, де ми давали концерти.


71. Міста тут доволі гарні, проте саме для урбанексплорейшену сюди їхати точно не варто. Відсутні як об'єкти в нормальній кількості, так і ком'юніті в цілому. Бельгія в цьому плані виглядає в рази привабливішою, хоч і знаходиться поруч.


72. Проте, дещо я таки зміг подивитись. А саме, взнав, як там справи у солдат НАТО.


73. Старий F-84F Thunderstreak на військовому полігоні.


74.


75. За кордоном добре, але вдома точно краще.


76.


77. Місце, де народжується титан.


78. Величезний роторний екскаватор ЭРШР-1600, вагою 4000 тон.


79. А поруч розташувався трохи менший KU-800 чеського виробництва.


80.


81.


82. Дослідники скляних трикутних призм.


83. Після роботи - на завод!


84. Гермодвері, які ведуть туди, куди не можна.


85. Сидиш собі в кукурудзі, нікого не рухаєш... А тут хоба і МіГ-21 летить.


86. Вигляд від лиця пілота.


87. Насправді дуже цікаво, як цей літак опинився серед поля біля глухого села, де толком навіть нормальної дороги нема.


88.


89.


90.


91. Шахта з встановленим в ній контейнером УКП РВСН.


92. Дизельний флєкс.


93.


94. ДШС "Аскольдова".


95. Місце, де скорпіон жалить сам себе, а верблюд кусає свій власний горб.


96.


97. Естетика львівських під'їздів.


98.


99. Передноворічні підземні прогулянки.


100. Власне якось так рік і пройшов. Хоч подій було ніби не так і багато, проте коли почав перебирати фото - зрозумів, що таки буде, що згадати.


Новий 2022-й рік почався доволі активно та спонтанно, тому додаю 10 бонусних фото.

1.Першого січня я поїхав на роботу в Німеччину, де у вільний час відвідав покинуті сховища ядерного озброєння.


2.


3. Далі події спонтанно переносяться в Україну, хоч так і не планувалось.


4.


5. Дослідна лабораторія з високовольтним обладнанням. На фото можна побачити величезний і дуже старий помножувач напруги. Подібні помножувачі колись використовувались в перших прискорювачах елементарних частинок при розробці атомних бомб.


6.


7. Доволі унікальний об'єкт, який розташований під Дніпром та постачає гарячу воду з одного берегу річки на інший. Мабуть це єдиний підводний тунель у Києві.


8. Полярна експедиція в -15


9. За фото з кабіни літака дякую Tryohgranka


10. На цьому точно все. Дякую за перегляд.



#3
Давненько вже нічого не писав на форум. Тому було і надалі залишається багато причин, але зрештою мова зараз не про це. Сьогодні я хочу поділитися з вами підбіркою своїх фотографій за 2020-й рік. Рік, який безумовно був важкий для всіх, проте озираючись назад, бачу скільки хороших і яскравих моментів у ньому було. Минулого року я викладав подібний звіт, який ви можете прочитати тут

Отож, солянка з рівно 100 світлин деяких моментів 2020-го року. Впевнений, що на цьому форумі ще є люди, які цінують такий контент.

1. Ранок над промзоною, Рясне.


2. Бомбосховище дуже рідкісного проекту 50-х років. В народі названий "Ромашкою", через нестандартне кругле планування.


3. Воячні лісові чіпсини.


4. Празький банк.


5. Спалюєм мости.


6. Всю весну я провів поруч мальовничих лісів Рівненської і Хмельницької областей. Місця, якими я блукав виключно завдяки карантину.


7.


8. Бетонні башти на вул. Стрийській.


9. Рік був доволі багатим на нові локації.


10. Nuclear Aurora.


11. Покинута прохідна комбайнового заводу.


12. Зимова ТЕЦ-1.


13. Вітчизна слухає!


14.


15. Зіграємо партію?


16. Restricted area.


17.


18. Що може бути приємнішим, ніж зустріти тепле літнє сонце над самим центром Львова?


19. Покинута залізнична станція Славута-ІІ. Ідеальне місце, щоб в майбутньому покататись на дрезині.


20. Крокуючий екскаватор посеред болота.


21.


22. Нічні кіноперегляди у бомбосховищі. На жаль, буквально через декілька місяців після цього, бомбосховища не стало. Зате будем мати черговий житловий комплекс. Найс.


23. Бетонний крейсер посеред засніженого поля.


24. Whispers of decay.


25.


26. Ан-124-100 у Львові.


27. Стратегічний холодильник.


28. Церква Бориса і Гліба, що знаходиться в парку Бондарівка. Мало хто знає, але до 1988 року на цьому місці діяв кінотеатр в салоні літака Ан-10.


29.


30. МТ-ЛБ десь на задвірках львівских промзон.


31. Атмосферний цех, нашпигований всілякими реакторними установками, резеруварами і купою проржавілих труб.


32.


33. Road to ПАХОТ!


34. Dark castle.


35.


36.


37. Кінотеатр, який показав все, що міг.


38. Ранкові туманні конструкції ЛЕП.


39. 30-ти кілометрова зона ХАЕС.


40.


41.


42. Протиатомні гермовафельки.


43.


44. Винуватець свята.


45. Приміщення антенного павільйону надгоризонтної РЛС 5Н86 "Дніпро".


46.


47. ДОТ, захований серед глухих лісів.


48.


49.


50. Нічний Сихів.


51. Стара водонапірна башта, Новий Львів.


52.


53. Бійся, не бійся - підсумок один. І неминуча твоя зустріч з ним..


54. Костельності.


55.


56.


57.


58. Дизель пауер!


59.


60. Inside the Death Star.


61.


62.


63.


64.


65. Прогулянки під заводом.


66.


67. Вибери свого бійця! Ну або просто лізь у венткіоск.


68. Продовжуючи тему радянських мозаїк.


69. Самовар згнив, чайна церемонія відміняється.


70.


71. Хоч і все своє життя живу у Львові, але 2020-го року вперше побував в будинку вчених. А все завдяки друзям з Білорусі.


72. Underground love.


73. Lviv layers.


74. Традиційно провадили останній день літа на даху.


75.Забута експериментальна автомотриса.


76. Проміжна опора ЛЕП 330кВ ХАЕС-підстанція "Хмельницька".


77. Apocalyptic thermoelectric plant.


78.


79.


80. ЦКДЗ "Азимут".


81. Пульт управління антеною КТНА-200.


82.


83. Помойний променад!!!


84. Геометрія вічного спокою.


85.


86.


87. Одні з наймасивніших воріт, які колись доводилось бачити.


88. Командний пункт РЛС.


89.


90.


91. Літні дахові посиденьки.


92. Forged in fire.


93. Кінцева зупинка.


94. Чи зрозуміють печерні люди, навіщо ми залізли сюди?


95. Кладовище тліновозів.


96. Ствол "Новорічний".


97. Вриваємось в 2021-й рік.


98. Більше фоток з якого буде потім.


99. Колись.


100. Можливо...
#4
Якось на вилазці в Калуш, Vasi4 знайшов на підлозі адміністративної будівлі шахтного комплексу ось цю брошуру, яку я оперативно в нього віджав і відсканив. На жаль збереглися не всі сторінки цієї брошури, тому кидаю які є.











































#5
Пропоную цієї суботи повторити вилазку 10-річної давності

Що з собою мати:
- Засоби індивідуального захисту: протигази, респіратори, костюми хімзахисту.

План приблизно такий:
-  о 14:00 збираємося біля пам'ятника Шевченку. Потрібно декілька людей, які мають повну екіпіровку (костюм хімзахисту, протигаз і можливо якийсь пристрій типу ВПХР, дозиметр), щоб зробити атмосферні реалістичні фотографії. Прохання решту прийти пізніше, щоб не привертати до себе багато уваги.
- о 15:00 до нас зможе приєднатись решта людей, хто має тільки протигаз, або хоче просто зустрітись прогулятись.

Якщо є якісь пропозиції - пишіть, також при потребі можна створити окремий чат в телеграмі.

#6
Трохи яскравих моментів за 2018-початок 2020 року.

Для тих, хто любить читати звіти під музику:



1. Коли всі дороги ведуть в нікуди - саме час вернутись додому.


2. Велетенська чіпсина!


3.


4. Дивний у вас тут сарай.


5. По ту сторону бруківки завжди цікавіше.


6.


7. Епічні артефакти мертвої цивілізації.


8. Славне місто Рівне.


9. Безехова наукова воєнщина.


10. Старий колектор річки Полтва.


11. Лісова лікарня.


12. Рижики трудяться.


13. Лабораторії з на стільки злими хімікатами, що вони проїли декілька верхніх поверхів будівлі і стікають на нижні.


14. Restricted area!


15. Поїхали!


16. Якесь чергове нудне картоплесховище.


17. - Алло. Так, так, всім по 10 год тюрьми. Оформляйте!


18. Підземне озеро на глибині 120м.


19. Гостя з Шанхаю. Розказала декілька цікавих історій. Одного разу вони вирішили влаштувати парад на дах хмарочосу. Через деякий час їм стало нудно і захотілося поїсти піци. Не довго думаючи, Чіссі (так звати цю дівчину) замовила доставку їжі до себе на дах. Не пройшло й 15 хвилин, як кур'єр приніс гарячу піцу прямо на місце тусовки.


20. Залипалово


21. Незвичний ракурс на львівську оперу.


22. Річка Лодка, Польща.


23. В безпечну дорогу посилають тільки слабких.


24. Ніч спустилась на промзону.


25. Автобус, який так і не виїхав за межі рідного заводу.


26. В зими є один мінус - мінус десять.


27. Політ в темряву.


28. Німецькі гермосвітилки.


29. Clear Sky.


30. Володар сталевих іскор.


31. Глибина - та ж вершина, тільки без дна.


32. Гниленькі БелАЗи на задвірках промзони.


33. Львів міняється.


34. Ящички з циферками і синусоїдами.


35. Помойний променад!


36. Ти заходь, не бійся.


37. Монтерський відпочинок.


38. ЦОФ.


39. Під'їзди, як окремий вид мистецтва.


40. Нічне локомотивне депо ТЧ-1 Львів-Захід і старезний електровоз ЧС-2, якому вже давно місце в музеї. Укрзалізниця дивує своєю спроможністю підтримувати музейні експонати в робочому стані і активно експлуатувати їх.


41. Труднощі інфільтрації.


42. Для поціновувачів монументального мистецтва.


43.


44. Львів зустрічає гостей!


45. Ти не повинен боятись. Бо страх вбиває розум...


46. Підземна фауна.


47. Нічна Варшава.


48.


49. На кожен звук зовні є своя тиша всередині.


На впиадок, якщо попередній трек закінчився:


50. Стоянка старих винищувачів, Чехія.


51.


52. Два самовари для чайної церемонї.


53. Великому бункеру - величезні венткіоски!


54.


55. Я також не зразу помітив монтера, коли видерся на дах.


56. Abandoned.


57.


58. ЛАЗ-парад.


59. Subterra.


60.


61. MRU.


62. Пацани до успіху йшли.


63. В нас тут своя атмосфера.


64.


65.


66. Ржаві грузовички.


67. Секрети воячних лісів.


68. П'ять в ряд!


69. Місце, якого вже рік як не існує.


70.


71. Пульт керування кінцем світу.


72.


73. Підземні пустоти.


74. Сніданок справжнього урбаністичного естета.


75. Explore Lviv and around.


76. Кінотеатр забороненого сеансу.


77.


78.


79. Головне - не залишати сліди.


80.


81.  Покинутий будинок відпочинку.


82. Спатоньки на заводі. Що може бути крутішим!


83. Mr. Roy.


84. Один з останніх автобусів заводу ЛАЗ.


85. Сяйво темряви.


86. Цьому місту НЕ потрібні нові герої!


87. Вогняне шоу для охоронців.


88. Танчики приїхали.


89. Прогулянки в цеху під звуки включеного телевізору.


90. Забутий хідник львівського метрополітену.


91. Перегін Клепарів-Рясне.


92.


93. ББ.


94. Dead Aurora.


95. Командний пункт судного дня, який так і не настав.


96. Стоять вентшахти по країні, заварені, залочені...


97.


98. Ніч робить обхід.


99. Спецдизелятина.


100. Та й таке.


Всім дякую за перегляд.
#7
Текст: від імені Голема, цензурований, відредагований і доповнений мною
Фото: мої, Голема і Васіча

В цьому звіті мова піде не про «німецькі» машини, «німецьку якість» чи «німецьке кіно». Я збираюся розповісти про наш досвід по дослідженню німецьких бункерів.

А все почалося з концерту Металіки. Перформанс випав на середу, дуже незручний день. Ні тобі на море не поїдеш, ні на роботі сидіти. То ж я придумав план. Беру два законних тижні відпустки і виїжджаю в суботу вночі. Далі не поспішаючи в Катовіце на шахти. Потім Берлін, відвідати чотирьохповерховий бункер. Ну а потім у Варшаву на концерт і далі на море. Цим планом я поділився зі Святодієм під час навчання гри на барабанах. Він підписався їхати зі мною. Правда морська засмага його не дуже цікавила. Тому він запропонував взяти ще Васіча, щоб лишитися з ним похитати Варшаву коли я поїду на море.

Свят з Васічем засіли за пошуком об'єктів. Доволі скоро в них горіли очі і ні про яке Катовіце мови бути не могло. Лише в одному місці коло Берліну вони знайшли поза 23 «годних» об'єкти. Нехай дупа зростається в машині, але будемо їхати зі Львова в Берлін за раз. А це 1000 км разом з кордоном.

Спочатку дорога була дуже схожою на відвідування Праги. Але далі пішли німецькі автобани без обмеження швидкості. Все правильно, навіщо їм це обмеження якщо дороги постійно якщо не в пробках то в ремонті? Ми виїхали о третій ночі, годину я всіх збирав по Львову, по суті ніде не зупинялися і десь о 8 вечора були лише за 100 км від Берліну. Вписка була до 10 вечора. До речі дуже гарне місце. За адекватні гроші маєш цілий перший поверх будинку рівно в епіцентрі бункерляндії. А господиня, таке враження, вже звикла до подібних бетонних туристів.



Рюкзак справжнього альпініста.



Маючи годинку часу ми вирішили розмочити наш Євро-тріп бункером з Cotobus-а. Не то щоб це був якийсь визначний об'єкт, просто нас заперла назва міста Cotbus. Уявлялось це якось так:



Так от, наш перший досвід – німці за тобою пасуть. До бункера треба було проїхати через село. Кожна друга хата оглядалася хто ми і куди їдемо. Добре що в нас Джиммік, а не Ланос. Здалека не схожі на Українців. Напевно вони ще й номери втіхаря запам'ятовували. Аналогічна ситуація була і по інших селах. То ж на майбутнє якщо можна вибрати дорогу не через село – їдьте нею.

Залишивши машину в лісочку, ми пішли в розвідку. Бункер обгороджений парканом з колючкою. Всередині зеленка і висока вежа. На воротах табличка про регулярні екскурсії. Але, судячи з листя на землі, тут мінімум як два місяці ніхто не бував. Це стандартно для Німеччини. Багато подібних об'єктів беруть під опіку волонтери. Проводять там екскурсії раз-два в рік, а решту часу об'єкт просто стоїть. Ззаду бункера була дирка в паркані. Тільки но ми зібралися в неї залізти як почули звук мотоцикла що зупинився неподалік.







Нічого не ясно. Ніби як можна лізти ::)





Оглянувши все навколо ще раз, ми дирчика так і не знайшли, то ж вирішили лізти. Я залишився на стрьомі і слідкував за дорогою з села. Якщо б хтось їхатиме мав їм подзвонити і вони швидко вилізуть. В обумовлений час хлопці вилізли самі. Кажуть що всередині багато вентшахт та дверей. Всі залочені китайськими замками. На деяких з них видно дроти від давачів. Також біля головних дверей світилася червона лампочка, яка натякала на присутність сигналізації.





















Антена мала ручний привід і могла повертатись у різні сторони.



Наступного ранку ми вирішили відвідати Лисячу нору. Це музейний бункер, що знаходився не дуже далеко від хати. Спочатку його будував Гітлер, потім там радянський союз розташував систему слідкування за літаками "Алмаз". Це була автоматична мережа, яка збирала та відображала дані з усіх радарів країн Варшавського договору. А у сімдесятих поруч добудували другий бункер для системи "Радуга".



Заходили ми ззаду бункера, до входу багато було обходити лісом. По звичці перелізли колючку, трохи поцарапалися. Не встигли толком зализати рани як уздріли що в кількох метрах поруч паркана взагалі немає, можна було перейти так. Поржавши самі з себе, ми вийшли на дорогу з кількома військовими будівлями і сучасними бетононасосами. Територію бункера взяв в оренду приватний інвестор і будує тут щось своє. А бункером завідують волонтери.











Забув сказати. Сьогодні неділя і, само собою, нікого немає. То ж ми спокійно попадаємо на плац і там палимося перед всюдисущими камерами. Але зараз ми нічого не порушуємо, просто тут гуляємо. На плацу є великі казарми і монументальний вхід в гітлерівський бункер. Він закритий гермодверима, з яких знято штурвал.





Коли совєти відступали в 1995 році - вони залили всі входи в бункер бетонієм. Цей вхід також був залитий. Німецькі ентузіасти в 2005 році прорізали автогеном отвір в гермі і продовбали бетон. З того часу бункер працює як музей зі 100% збереженням техніки, все як було колись.





Запасні входи.





Глибинний водяний насос


Трохи вище на пагорбі розташований ще один бункер, сучасніший. Тут височить цікава кругла вентшахта як міні-обсерваторія. Напевно у випадку прямого попадання круглий верх краще тримав удар. В цьому місці ми знайшли аж два входи під землю. Зі старого ангару з краном і по драбині через аварійний вихід. Очевидно що через ангар всередину подавали великогабаритні речі. А цей другий власне і був лисячою норою. Обидва входи колись теж були залиті бетоном і виднілися сліди сучасних відбійних молотків.











Ми пішли через лисячий лаз. Внизу валялися лампи, продовджувачі і гермодвері. Ми їх не рухали і через кілька шлюзів акуратно просочилися всередину бункера. І тут спрацювала машина часу. Ми перенеслися на тридцять років назад. Криві стіни помальовані емалевою фарбою ПФ-1, масивні труби вентиляції над стелею, всі двері, вимикачі, апаратура на місці, немає жодного напису «Metallica» на стіні. бункер такий, яким він був. Навіть лампи працюють і світло вмикається. Впевнений якщо передьорнути пару рубильників то ці всі стійки з обладнанням заживуть, вентиляція загудить і в Москву поступить шифрограма.





Чорний Діггер, Чорний Діггер, у Залаз Інсталиться


Чорний Діггер, Чорний Діггер, від ментів ховається


Ось ми і в лисячій норі


Домовляємося більше жодні двері не рухати і ходити лише там де відкрито. Оглядаємо пост чергового, якісь шафи з платами, технічні приміщення. Є сходи вниз на -2 поверх, там теж багато дверей та приміщень. Хлопці помічають заховане під підлогою ліжко чергового. Він мав слідкувати за обладнанням. Але коли нікого не було - просто спав. А щоб йому обстановка була рідніша, то на стінах висіли штори які нічого не закривали.









Спуск на -2 поверх
















Потаємне ліжко


Пневмопошта до Москви


телефонна комутація
















І тут в поле зору попадають двері з написом «Дизель». Напевно якби там була табличка «Опілля» то це б мало такий же ефект. Забувши про обережність, ми заломилися всередину. Дизеля там не виявилося, хтось розібрав і поставив собі в підвал як аварійний генератор. А от камера була на місці, висіла собі непомітно під стелею. Вона привітно поморгала нам червоною лампочкою і, кілька разів пере-клацнувши, навела на нас фокус.

-2 поверх




Стоїть ще з часів перебудови


Той самий дизель :(




Автоматика на вентиляції


Коротка нарада. Якщо це просто камера спостереження за туристами то боятися нічого. Але навіщо її лишати ввімкненою коли тут нікого немає? Значить вона щось охороняє. Якщо так, то може і відсилати e-mail з нашими мармизами кому треба. А це вже запал. Тому ми швидко евакуйовуємся і йдемо до машини. Палитися на початку дослідження нам ні до чого. Тільки втратимо купу часу.

Німці, напевно, потім подумають що якими варварами вони були в 1945 році такими і лишилися в 2019. Тим не менше пробратися в музей нелегельно було, як мінімум, цікаво. Ну і вони не всі кімнати дозволяють оглядати рядовим туристам. А нам можна було.

Гарно пообідавши вдома, ми вирушили на розвідку головного командного пункту країн Варшавського договору. Про це є окремий звіт тут.. Ця атракція трохи затягнулася і ми були вільні вже аж на наступний день після обіду.

Далі ми поїхали на БАРС. Це система тропосферного зв'язку країн Варшавського договору. Нею і циркулювала вся інформація між країнами. Чому БАРС? На цьому наполіг я. Колись в 2009 році один з кращих походів літа був саме на наший БАРС. То ж мені дуже хотілося побачити все вживу тут.

БАРС-ік виявився кусючим. Три ряди паркану і сторож. Він на німецькій привітно нам пояснив що тут справді є регулярні екскурсії і якби ми прийшли в середу (день коли Металіка) то нам би все показали.











То ж не сильно розчаровані ми пересунулися до наступного бункера з дерев'яним похильником! Він взагалі розташовувався майже в селі і машину ми запаркували коло дамочки, яка вигулювала ручного песика по лісі. Далі на дорозі лежала гілляка і ми не стали її переїжджати.

Головний вхід з дороги виявився закритим. Але, навчені попереднім досвідом, ми пройшлися попри колючку і доволі швидко попали на територію. Навколо ліс, бетоній і страйкбольні укріплення. Може десь тут і є сторож, хто зна. Тихенько крадемося в сторону цілі. По дорозі зустрічаємо типове німецьке укриття. Це невеличке бомбосховище на 8 осіб. Проста система вентиляції, ліжка на пружинах і характерні гермодвері з вмятинами-антистресами. Для колекції годиться, таких ми ще не бачили.







Територія частини де бункер обжита. Є сигналка на дверях, нові антени на дахах. На території пусто. Ніби ніхто не ходить. Бачимо шість масивних гермоворіт, куди може в'їхати навіть машина з атомною ракетою на причепі. Тихцем прокрадаємся до дерев'яного похильника, що розташований над цими гермоворотами. Він справді зроблений з дерева, наче карпатська колиба. Чому б і не зайти?


















Але на дверях виявилося дачло. Ми вирішили не ризикувати і майже бігцем чкурнули назад у зеленку. Це десь 400 метрів від похильника. Ховатися і йти навпочіпки територією вже не було сенсу. Ми і так знали, що сторожа тут немає. Та не встиг останній з нас стерти об землю коло паркану комарів зі спини, як ми почули звук шин на дорозі, що поруч. Добре, що зараз літо. Весною цей ліс би проглядався наскрізь. Потім проїхав ще й мотоцикліст. Його ми бачили, він нас ні. Ну а далі майже як в голівудському фільмі. Троє хлопців в камуфляжі раптово з'являються з лісу, забігають в машину, на ходу закриваючи двері мчаться на повній швидкості пофіг куди. Головне минути ці осудливі нам вслід погляди добропорядних бюргерів. Думаю висновки всі зробили самі. Час реакції нас здивував, тим більше що німці встигли навіть забрати ці повалені гілки на дорозі.

Так ми опинилися за двадцять кілометрів звідти у ще одному лісі. На цей раз бункер був «ісконно» німецький. Побудований їхньою таємною поліцією для якихось своїх цілей, допитів напевно. Таких бункерів по Німеччині було багато. Після об'єднання східної і західної Німеччини цей підрозділ поліції розформували, а бункери закинули. Зараз він як наша Лощина, майже баян. Але боян великий і цікавий. До того ж ми там ще не були, то ж нам цікаво.





Бункер розташований під мальовничою галявиною відносно неглибоко в землі, до 5 метрів. Поруч галявини є кілька розмальованих будівель. Трохи намахавшись ми все таки знайшли серед цього всього сміття та графіті драбинку, яка вела під землю. Далі був довгий предовгий коридор зі стандартних бетонієвих блоків. Майже як теплотраса тільки вищий. Стіни обписані матюками та назвами музичних груп, всюди повно сміття. Ну не так багато як в Лощині, але по німецьких мірках тут просто сміттєзвалище.

Махровий бункерний дослідник




Напевно сатаністи приволокли




Гермодвері характерні німецькі. Мають особливість, що фосфорують у темряві. Можна на них навіть слово «Експлорер» ліхтариком написати. Багато однотипних відносно сухих кімнат. Генератор, фільтри, коридори і ще один вихід сходами назовні. На іншу сторону галявини.













Всі написи на німецькій, а фільтри замовляли в Союзу








Двоциліндровий дизель генератор





Над сходами колись був дах. Зараз він повалений. Ми замели за собою сліди і пішли до машини. Вона була схована глибоко в лісі, щоб в разі чого погоня не знайшла. Але все було гуд. Це, по суті, був наш перший і єдиний «білий» інстал в Німеччині.

До


Після


Так ще напевно це слово не писали


Колись тут "їздила криша"


Замітаємо за собою сліди






Ну і їдучи вже зранку в вівторок у Варшаву ми не втрималися і ще раз провідали Лисячу нору. Просто щоб глянути чи хтось засік, що ми там були чи ні. Склалося враження, що ні. Принаймні всі предмети лишилися на своїх місцях. Наші брудні сліди на їх блискучій  підлозі ніхто шваброю ще так і не повитирав. То ж, маючи більше часу, можна було б покорчити рожі на їх камери ??

Підсумовуючи: якщо ви цікавитеся бункерятиною – вам у Східну Німеччину. Тут їх багато, вони «годні» і є навіть зі «100% сохраном». Німці поки ще не схарилися від подібних дослідників і свої бункери не сильно пильнують. Ну або якщо ви в Німеччині мешкаєте чи у відрядження – відвідайте все це офіційно та напишіть звіт на Експлорер. Ми всі будемо дуже вдячні!

ПС: Ну і спостереження для Східної Німмечини: якщо є ліс – значить є бункер. В основному тут поля. То ж, хазяйновиті німці, просто так густому лісу простоювати не дадуть. ??

#8
Такі приводні радіостанції раніше використовувались в якості радіонавігаційного обладнання багатьох аеродромів. Радіопередатчики давали можливість повітряним суднам визначити курсовий кут. а також передавати повідомлення за допомогою азбуки Морзе. Саме ця станція мала позивний "ББ" (кодом Морзе "-... -...") і транслювала сигнали на частоті 432 кГц
Передавач ПАР-10С.



Зараз такі станції активно виводять з експлуатації, оскільки на зміну даній системі прийшли новіші засоби радонавігації. Одна з таких знаходиться в Бібрці і вже практично повністю розібрана на металобрухт. З трьох антен залишилась лише одна.















#10
Ми йдемо туди, де нас ніхто не чекає аби знову зірвати заборонений плід.



Сьогодні я презентую вам без перебільшень один з наймасштабніших звітів за всю десятирічну історію експлорера, який присвячений Львівському автобусному заводу. Матеріалу назбиралося так багато, що весь звіт довелося  розділити на декілька частин. Перечитати його повністю зможуть лише одиниці, тому додаю посилання на всі частини для зручнішої навігації:

Прелюдія

Історія

На кордоні життя і смерті

Вторгенення

Інкубатор

Притулок

Церква комуністів

Вічна стоянка

Постлюдія

Бонус

Також сьогодні Рой презентує свій звіт, який можна прочитати тут.

Хочу подякувати всім, хто був присутній зі мною на вилазках та допомагав з написанням цього звіту. Без вас це було б неможливо. Також велике прохання всі коментарі залишати тут. Приємного читання!

Любі журналісти, я категорично забороняю використовувати матеріал з цієї теми без мого відома і видавати його за свій :) Я доклав неймовірну кількість зусиль і не хочу аби хтось наживався на моїй праці.

Прелюдія.

12 квітня 1961 року. В автобусі доставки ЛАЗ-695Б сидить разом зі своїм дублером і супроводжуючим персоналом Юрій Гагарін. Не можу навіть уявити рівень хвилювання, який наповнював його, адже за декілька хвилин він відправиться туди, де людям знаходитись взагалі не прийнято. Це хвилювання не зумовлене страхом перед небезпеками, воно зумовлене радістю перед невідомим і недослідженим... Перед космосом...



Своєріденим мікрокосмосом серед міста для мене став завод ЛАЗ. Саме той завод, який колись виготовив спецавтобус, у якому сидів космічний експлорер Гагарін. Величезна територія площею 52 га стала покинутою зоною в місті, де панує тиша і своя неповторна атмосфера. Як і Гагарін, практично кожна людина має бажання досліджувати щось нове. Але часто немає ні часу, ні достатньої кількості коштів, щоб відправитись у далекі мандрівки. Та і нема потреби. Ти живеш у місті, де ще стільки прихованих від людського ока цікавих локацій і об'єктів, що досліджувати їх можна не один рік.



Одного разу, гуляючи дахом недобудованого цеху, ми зустрілися з місцевою дітворою, в якій згадую себе.



Моє дослідження цієї території почалось ще у 2015 році. У той час я практично нічого не тямив в експлорінгу, але мені дуже подобалось гуляти там разом зі своїм колишнім однокласником. То була неймовірна атракція, за яку ми таки поплатилися і через свою недосвідченність попалися в руки охоронцям. Тоді цей гігант машинобудування тільки зупинив свою роботу і ще був у відносно гарному стані. Офіційно це трапилось у 2014 році, але за деякими даними конвеєр був зупинений 12 березня 2013 року. З того часу завод вмер і навряд чи колись воскресне. Вже було зовсім темно, коли ми разом з охоронцями йшли до КПП. Пам'ятаю, як один з них сказав: "Ну що, сталкери, не так-то й легко в зону ходити?"... Коли ми підійшли до прохідної, з будівлі вийшов дідусь і вигукнув: "О! Ласкаво просимо, заходьте!". Всередині було темно. Тільки тліючі жаринки в буржуйці давали хоч якісь промінці світла. Я запитав, чи не можна включити світло, на що отримав відповідь: "Економимо". А й справді, не тільки на КПП, а й на всій величезній території не було жодного увімкненого прожектора чи лампочки. ЛАЗ занурився в абсолютну темряву, хоча зовсім поруч на вулицях кипить життя...

#11
Каталог продукції заводу 1994 року



































#12
Недільний ранок. Ніщо не передбачало нічого...
Виходжу на вулицю Князя Романа, а там стоїть військова техніка. Добре, що був фотоапарат з собою. Фотографую.















































Парад вже ось-ось почнеться. Думаю про те, що класно якби хтось з форумчан був тут. І ось моя думка матеріалізувалась. Через деякий час сюди телепортуються Stinger, Vasi4 та Зелена Миша. Але просто так дивитись на парад як всі люди - якось не по-експлорівськи. Наступна думка була про те, що класно було б подивитись на парад з даху будівлі. І ось вона знову матеріалізувалась.











































В декого також VIP-місця  :)

























Всім дякую за компанію і за крутий день! Докидуйте сюди свої фото.
#13
І знову спонтанна вилазка, яка спланувалась за день до тріпу. Дякую Electri4king та ІНТРОВЕРТ997 за компанію.

Перш за все ми попрямували до адміністративного корпусу.





За гілками дерев видніються копри шахт.





Ось і адміністративний корпус.









Йдемо ближче до копрів.









В дворику стояло декілька вагонеток.



Техкомплекс, поруч з яким проходить діюча колія.







У ньому знаходиться дуже затишна кімнатка, яка стала для нас пунктом відпочинку.







Верхні поверхи техкомплексу та види з вікон.

























Інсталимось всередину одного з копрів.













Вид на шахтний комплекс з терикону.





Після експлору цієї шахти ми попрямували до ЦЗФ. Фотографії з неї будуть у наступному звіті.



Дякую всім за увагу.
#14
Надибав декілька цікавих фото, тож ділюся ними з вами.

Територія заводу. На зворотній стороні фотографії дата - 1948 рік.



Також декілька новіших фото з території.









Експерементальний двохосьовий причіп.



І на сам кінець - найцікавіше. Цитую підпис олівцем на зворотній стороні фото: "Летчики космонавты Попович П.Р., Артюхин в салоне автобуса доставки ЛАЗ-699П". Фотографія з автографами.




#15
Ціна: 210 грн.

Пишіть свій нікнейм, кількість футболок, колір футболки, розмір
#16
Ця історія почалась ще весною минулого року. Неодноразово у Великому лісі біля території колишньої військової частини, експлорівці знаходили незрозумілі записки.

Цитата: Bottlehunter від 19.04.2017 11:25:33














Одного разу я вирішив провести експеримент. Позривав усі знайдені записки, приїхав через тиждень... А їх стало ще більше. Хто їх пише і для чого невідомо.
Останній раз я там був ще осінню. Приїхав сьогодні, аби подивитись чи щось змінилось. Автор добре підготувався до зимового сезону. Записок досі багато. Всі вони нові і заламіновані. Більше того, з'явився новий тип послань - друкований текст, прибитий степлером до стовбура дерева.





Пропоную якось зібратись і сходити туди. Також якщо у когось є дозиметр - беріть. Цікаво буде перевірити правдивість послань, оскільки майже у кожному є "радіація де просіка над кабелем".

Пропонуйте дату і час.
#17
Отож, розповідаю як це все було. Вирішили ми одного разу після свят проїхатись до Червонограду. Вилазка спланувалась спонтанно, тож на логістику у нас було обмаль часу. Компанію склали bodyabighit та ІНТРОВЕРТ 997. Швиденько глянули на карті на що там можна подивитись, забронювали місце на BlaBlaCar та й полягали спати. Зранку взнаю, що водій скасував поїздку і не повідомив про це. Ну, нічого, дзвоню хлопцям, аби сповістити про це. Виявилось, що Інтроверт приїхав на АС-2 більш, ніж на годину раніше і встиг змерзнути. А виною тому був легкий одяг. На вулиці -7, а він в одних джинсах без підштанників і в легкій куртці. Вмовити його не їхати з нами не получилось. Приблизно о 8-й ранку ми вже всі були на АС-2 і купили квитки на автбус. Ціна не така вже й велика: 46 гривень. В автобусі було тепло та комфортно, тривалість поїзки склала близько 1,2 год. Вилазимо з маршрутки і впадаємо в легкий шок від погодних умов. Вітер, мороз, окраїна міста. Коли дивишся на Інтроверта - стає ще холодніше. Пересиливши себе починаємо шлях до першої мітки, якою була шахта "Червоноградська" №2 та її терикон.

Ось наш приблизний маршрут за день.



Дорогою, проходимо повз водосховище



Підсвідомо розуміємо, що далі так діло не піде і потрібно буде розвести багаття. І тут, несподівано, Інтроверт знаходить у кущах кимось забуту сокиру. Рвемо ще засохлого листя очерету і беремо його з собою. На жаль багато чого сфотографувати не вдалось, оскільки на такому холоді кажен кадр цінний. Тим більше, коли у тебе всього один акумулятор. Весь процес фотографії зводився до того, аби зробити кадр, витягнути акумулятор і гріти його рукою у кишені.

А тим часом на обрії почали виднітись копри шахти





А далі - несподіванка. На городі взимку росте капуста ;D Всяке буває



Трохи няшностей









Через деякий час ходьби полями, ми дійшли до дороги, що веде на терикон









І ось, ми на териконі. Краєвид доволі цікавий. Навколо рівнини, поля, а ти  стоїш на величезному горбі. І дуже сильний вітер...











А далі нас чекала приємна несподіванка. Серед невеликої кількості дерев, що росте на териконі, нам вдалось знайти чийсь куточок з дровами, стільцями, клейонкою проти вітру і навіть теплою курткою. Нарубали сокирою, яку ми знайшли раніше, дров, розпалили їх за допомогою очерету та й пішли грітись.





Добряче відігрівшись, спускаємося вниз та йдемо до початкової точки маршруту.





Дорогою натрапили на закинуту котельню







І на лісопилку



Дуже сподобався захоплювач на крані. Виглядає епічно :D







Ми дійшли до точки, з відки почали маршрут. Потрібно було вирішувати куди йти далі, оскільки поїзд, котрий їхав до Львова, прибував на станцію о 17:15, а на той момент було 14:00. Було вирішено пройтись до шахти "Бендюзької". Знаходиться вона на достатній відстані від вокзалу. Йшли до неї поспіхом і дорогою нічого не фотографували. Через годину ходьби, ми таки дійшли до неї. Весь комплекс будівель знаходиться у жахливому стані. Метал вирізали і злишились одні кістяки. Шкода.



Сильно не сваріть за HDR :-\















І ще одне HDR-не фото. Обіцяю, що воно у цьому звіті останнє і ваші очі більше не зазнають дискомфорту













Також біля території колишнього шахтного комплексу знаходиться один із дотів Кам'янка-Бузького укріпрайону







Оглянувши все, попрямували в сторону вокзалу. Час у нас ще був, тож  ішли не поспішаючи і мали змогу пофографувати Західний Буг, поля, болота і т.д.



























Наша прогулянка Червоноградом добігала кінця. Ми купили квитки на дизельний потяг за 16 гривень. Поки чекали його - добряче намерзлись. Вже вечоріло і температура повітря дуже швидко знижувалась. Нарешті поїзд прибув. Заходимо всередину, а там холодніше, ніж на вулиці. Батареї не працюють та і людей практично немає. Вагони пусті. Картаємо себе, що пошкодували грошей на маршрутку. Через годину дороги дивлюся на карту де ми є, а ми ще й половини дороги не проїхали. Дякуючи VeNick-у, взнаємо, що у вагонах ближче до голови потяга може бути тепліше. Перевіряємо, дійсно так і є. Батареї хоч трохи, але працюють. Інтроверт обліпив батарею всією площею свого тіла і так їхав до самого Львова. А їхали ми 2 години 45 хвилин :(

Висновок - не сідайте на дизельний потяг. Краще переплатіть за маршрутку. Швидше доїдете та і комфортніше.

На цьому, моя розповідь завершується. Можливо bodyabighit та Інтроверт докинуть сюди свої фото/відео.

Залишити коментар, або пораду що до того, як потрібно одягатись на зимові вилазки можна в Обговоренні
#19
Ця вилазка планувалась вже досить давно, проте з різних причин постійно відкладалась на потім. Але, ми змогли зорганізуватись і зробити це ;D На жаль, організатор вилазки Bottlehunter прийти не зміг. Та розчаровуватись не раджу, оскільки маю надію, що подібна вилазка не остання. Обійшли ми далеко не весь Сихів і далеко не те, що планувалось відвідати.

Ось наш маршут, за 5 годин ми пройшли близько 10км.



Отож, зустрілись ми об 11 ранку біля ринку "Іскра". На сам початок вилазки прийшло четверо людей: Aндрій74, ІНТРОВЕРТ997, bodyabighit і я.
І розпочали нашу прогулянку не далеко від станції "Сихів".



Пропустивши потяг, ми рушили в сторону ДБК













Міст через колію до вулиці Зелена







ІНТРОВЕРТ997 з новою камерою ;D



Тим часом, ми вже підходили до ДБК





Повз нас проїхав дизельний потяг, котрий прямував до Ходорова







Також вирішили пройтися до відстійників ДБК









Не дуже то й хотілося :)







Металобаза "Дністер-М"









І знову виходимо до залізниці





На території ДБК стояв тепловоз ТГМ4Б. Ми не змогли не підійти до нього











Покидаємо територію і прямуємо до сихівського мосту











Проходимо повз львівський військовий лісокомбінат





Дорогою натрапили на затоплене сховище








                           
Тепер з нами ще й Soulstorm



Йдемо до станції "Персенківка"









Сам вокзал









Далі ми вирішили пройтись вздовж колії, що веде на бронетанковий завод





А далі нас занесло зовсім не туди, куди планувалось. Хтось запропонував пройтися по вулиці Персенківка до колишнього монастиря Кармелітів.





І нам дуже пощастило, оскільки по дорозі зустріли мужчину, котрий якраз займається цим монастирем. Поспілкувались трохи, обмінялися контактами та й пішли далі.







З вулиці монастир практично не було видно, тож ми пішли напролом :)



І тут нас гукає дядечко з колишньої будівлі КПП автобусного заводу "хлопці, давайте я вам дах відкрию"







І ось, несподівано, ми на даху





Час перебування на ньому був обмежений, тому хутко фотографуємо все, що можемо



















На жаль, потрібно було йти. Подякували та й пішли у напрямку оптового ринку















Ще пройшлись до кінця колії. Ворота бронетанкового заводу







Ось така у нас була вилазка. Всім дякую за компанію. Більше б таких прогулянок ;)

#20
Мав нагоду побувати там разом з Electri4king .
Розповідати про саму установу не буду, оскільки все прекрасно описано тут.

Спочатку оглянемо головний корпус.









Далі ми потрапили по іншу сторону будівлі. Кругом акуратний газон, кущі і все дуже гарне та доглянуте  :D















Також на території навчального закладу є церква Пресвятої Богородиці.









І на сам кінець - психолого-тренувальний полігон та гаражні бокси з технікою.



















Такі от цікаві повітряні подушки для розбирання завалів.





Дуже крута хімза. Мабуть кожен про подібну мріє  ;)













Кімната з кисневими масками та балонами до них.