Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Машиніст

#41
Суворість наших законів компенсується їх невиконанням  :) Хоча я слабко уявляю такий закон взагалі. А щодо сабжу... Чорні археологи - вони різні взагалі-то. Декому окрім викопанних предметів та профіту від їх продажу нічого не потрібно. Інші ж кістки не розкидують і жетони здають куди слід.

А архів УПА - щось мені підказує, що це з розряду історій про золото Колчака чи Янтарну кімнату.

#42
Це не просто кран, схожий на хату  :) Це справжнісінький паровий (на жаль, в минулому) кран ПК-6 (паровий кран вантажопідйомністю 6 т). Двигун - реверсивна парова машина потужністю 40 к.с., паровий котел - вертикальний, на 8-9 атм тиску. Працює на всьому що горить. Такі крани перероблялися на дизельні/бензинові, паросилову установкзнімали і заміняли ДВЗ-ом. Такі крани застосовувалися для екіпірування паровозів. Обслуговували його 2 особи - машиніст і кочегар.
І що добре, один кранівник з Росії таки зняв машину з крана (сам кран викупити йому не дали і порізали на брухт  :'() і довів її до робочого стану, в чому можна пересвідчитися тут:
http://www.youtube.com/watch?v=dVEc_MWrmo8
#43
Приємно чути :) Спочатку думав не зупинятися на деталях, але тепер з радістю це зроблю.

Про котли "Міцубісі". Не знаю як зараз, але в першій половиниі 20 сторіччя судові котли сильно відрізналися від енергетичних. Бо умови експлуатації і вимоги занадто різні. Найпоширенішим типом судового котла був т.з. "трикутний" - один верхній барабан (на флоті їх чомусь називали коллекторами) і два нижніх. Нижні сполучаися з верхнім системою труб, в яких вода і кипіла. Пароперегрівачів не було, тиск пари сягав 20-30 атм. Для електростанцій ці котли були непридатні як через малу продуктивність, так і через невисокі параметри пари. Вже в кінці 40-х років в СРСР нормою було 90 атм і 480 град пари, на початку 60-х - 240 атм і 530-540 град. Ці величини параметрів зберіглися до сьогоднішноього часу - підвищити можна, але виграш в економічності не окуповується вартістю легованних сталей. Проте експериментальні установки були - на Шатурській ДРЕС був котел на 300 атм і 650 град (потім параметри пара знизили).

Про млини. КБМ-и були винайдені раніше від молоткових. Проте КБМ краще підходить для розмелювання твердих матеріалів (антрацит, пісне вугілля), а молотковий - для м'яких (торф, довгополум'яне вугілля). При цьому на холостому ходу молотковий млин споживає значно менше енергії ніж кульовий (тому майже все одно - при вихолощеному млині ампераж сягає 80 А, при завантаженному - 95-100). Але схема за КБМ і промбункером пилу надійніша і маневренніша (можна брати пил від інших котлів та спалювати пил при зупиненому млині). Хоча вибирати пиложивильники - це дещо мерзенне: доводиться змінювати расу і ставати трошки негром  ;D

Дарницька ТЕЦ - 1953 року пуску. Проте перші 4 котли не працюють: №№1-2 перероблені в 1978 на водогрійні і споживають лише газ, №3 виведений з резерву і слугує джерелом запасних частин, №4 - раніше давав пару на підприємства промзони, а зараз є резервним (його можна розвернути від аккумуляторів і дати пару для пуску ТЕЦ). Котли №№5-10 енергетичні, на вугіллі можуть працювати №№6-9 включно, №5 і 10 чисто газові. Є ще 4 водогрійних ПТВМи. Турбогенератори №№1-4 порізані на початку 80-х, №№5-7 працюють і постійно модернізуються в міру наявності коштів  :)
Пилоприготування - з КБМами, 2 млина на котел. Автоматика живлення вугіллям через мерзенну якість палива відімкнена, вмикання/вимкнення живильників сирого вугілля ручне (що призводить до постійних пересипок). Підсвічування факела - газом/мазутом.

Пилосистеми взагалі-то повинні були бути вирізані за постановою Мінекології СРСР (мені так розповідали). Але вистачило розуму цього не робити, і тому зараз саме старенька Дарницька ТЕЦ не боїться постійних газових війн (нову ТЕЦ-6 зупинили влітку позаминулого року, тоді ж ТЕЦ-5 працювала на мінімальній потужності).

Проблема не в наявності БЩК, а в тому, що все що може ламатися - ламається. Те, що начебто ламатися не повинно теж ламається. Ну і вродженна криворукість поектувальників - деякі засувки не закрити і не відкрити, до обладнання не підлізти, вугілля постійно зависає в бункерах тощо. Система гідрозоловидалення - окрема історія.

А що за перепускне вікно ?
#44
Я не впевнений, що в експлуатації стара техніка набагато краща. Бо час свою справу робить все одно. У нас на Дарницькій ТЕЦ в Києві мав змогу відчути це по повній :-)

А Львівська ТЕЦ чисто газомазутна чи на вугіллі ?
#45
В Лондоні при земляних роботах досі знаходять масові поховання часів Великого Мору (чуми) 1665 року. В Хіросімі - поховання жертв бомбардування. І... нічого страшного не відбувається.
#46
Шкода якщо закриють  :-[ Обожнюють у нас все руйнувати. В Англії в 2008 році збудували паровоз через те, що однотипних не залишили свого часу. В Швейцарії теплохід переробили на пароплав (хоча й з мазутним опаленням котла), паровози в їх горах - звичайна річ. І ніхто нічого на брухт не здає.