Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - dali_bude

#1
Робочий лінк на карту - http://goo.gl/maps/xn1qn
#2
Форум щось робить з лінками на гугл мапс. Оцей має працювати: http://goo.gl/maps/RIeL9
#3
В неділю лосячив Львівським Опіллям, в частині між Стрийьскою та Ходорівською залізничними гілками в районі Миколаєва Дністровського. Тут великий лісисто-горбистий масив, який обіцяв гарну природу і мальовничі села, а також озеро Барвінок - одне з небагатьох на Львівщині вільно доступних публіці великих озер.


<small>озеро Барвінок</small>

Повна карта маршруту

Почалася мандрівка з поїзда Львів-Жидачів, який довіз мене до села Великі Глібовичі. Звідти я рушив до першого пункту своєї розвідки - колишнього села Гутисько. Краєвиди по дорозі були фантастичні. При всьому незавидному становищі підльвівських сіл, візуально вони завжди чисті та охайні, гармонійно вписані в довколишню зелень.









В 1944 році польське село Гутисько було знищене, причому знищене вояками УПА, у відповідь на винищення сусідніх українських сіл Армією Крайовою. Зараз від села залишилася порожня долина і пам&#39;ятний знак.









Наступним пунктом було село Поляна. Оскільки Гутисько знаходиться в тупиковій долині, в яку веде єдина дорога, то я був готовий пробиратися в Поляну лісами. Це, звісно, був ризик. В найкращому випадку з Гутиська в Поляну веде лісова дорога, яку просто не видно на супутнику. Але в найгіршому мене чекали майже три кілометри чагарів.

На щастя, варіант виявився проміжним. В ліс мене завела досить широка, їжджена стежка, яка через триста метрів закінчилася. Це надзвичайно поширена практика, коли стежки і дороги просто закінчуються. Почався звичайний ліс.



Час від часу в мій шлях вливалися старі стежки, просіки чи закинуті грунтівки, які давали мені можливість проїхати сотню метрів верхи, перш ніж закінчитися.



На щастя, цей ліс старий і ціоком прохідний навіть без стежки. Я ровер навіть не ніс, а нормально котив біля себе. Там же, де почався колишній зруб з хащею, виникла мисливська стежка. Загалом виїхав я до Поляни без жодних проблем.


<small>село Поляна</small>

Далі я мав прямувати до іншого села - Сухої Долини, до якої нормальні люди роблять здоровенний гак, об&#39;їжджаючи інше лісове пасмо. Я ж, натхненний своїм першим успіхом, вирішив знову пошукати короткий шлях і звернув з дороги. І тут моя везуха скінчилась. Лабіринти стежок і багатообіцяючих грунтівок обривалися на найцікавішому місці, а оскільки ліс був вирубаний порівняно недавно, він був цілком захаращений і не могло бути мови про рух без стежок. Остання дорога, яку я спробував, довела мене майже до самої Сухої Долини, перш ніж впертися в глибоку й стрімку річкову долину і благополучно закінчитися. Я був змушений грязно виругатися і повернутися у вихідну точку. Втрачений час - година чи більше.

Я натис педалі і похекав селами. Суха Долина, Мала Воля, Стільсько. Суцільні підйоми і спуски.





І ось нарешті підйом до останнього села перед озером Барвінок - села Ілів. Як і Гутисько, воно розташоване в глибокій тупиковій долині між горбами і лісами. Але, на відміну від Гутиська, існує досі.



Скажені комарі, крутий схил, і ось Ілів переді мною як на долоні. Краса.





Звідси до озера просто вниз. По дорозі побачив, як з лугів та пасовищ роблять великий штучний ставок, явно для чергової бази відпочинку.



Між мною та озером все ще було дачне містечко. Логічно було припускати, що до озера Барвінок, яке лежало в кінці цієї самої долини, можна пробратися. Але двоє людей, яких я опитав, стверджували, що проїзду там немає ніякого.



Я би піддав це сумніву, але найгірше, що мене вже підтискав час. Тому я був змушений рухатися стежкою, на яку мені вказали - вона йшла зовсім не туди, піднімаючись з долини в гору і виходячи в сусіднє село. Але в мене не було вибору. Я знову набрав сто метрів висоти, знову їх скинув, і потрапив в самісінький Новий Розділ.


<small>на тлі - Миколаївський цементний</small>

З Нового Роздолу до Барвінка було два кілометри. Але час в мене вже скінчився майже повністю. Від Нового Роздолу до залізничної станції Пісочна, за моїми оцінками, була година, а до поїзда лишалося півтори. Теоретично я міг ще з&#39;хздити до Барвінка і вскочити в поїзд. Але виюзати запас часу і не лишити ні хвилинки - це останнє діло. Тому я тяжко зітхнув і вирішив, що мушу обійтися без заключного акорду своєї мандрівки (фотографія на початку допису - чужа, я вас намахав).

В цьому місці я довірив Гуглу прокласти мені найкоротший шлях до Пісочної. Гугл успішно зробив це, і я покотився дорогою, очікуючи знову приємну дорогу красивими селами. Тим не менше, по гуглівській дорозі мене чекав КПП зі шлагбаумом. На щастя, КПП я пройшов непоміченим. Але за КПП була величезна, страшнюча промзона колишньої Роздільської сірки, про яку я не підозрював.



Контраст був разючий, але пошкодувати мені не довелося, бо промзони я теж люблю, вони мають свою магію. Єдине, чого я боявся, то це щоб Гугл, який змовчав про КПП, не змовчав також про яку-небудь стіну чи канаву з сірчаною кислотою. Слава Богу, такого не сталося, я перетнув промзону вздовж і виїхав нарешті на нормальну сільську дорогу. Решта шляху до поїзду вже була справою техніки.

На станцію я приїхав за 25 хвилин до поїзда. Витративши 30 хвилин на Барвінок, я б не встиг. Нічого, якось поїду ще раз - там ще є де блукати.
#4
Формально велосезон на зиму не закривався, але вперше в цьому році за місто я виїхав тільки в четвер. "Суб-сезон" було вирішено відкрити новим візитом в Розточчя, а саме в загадкове село Поляни. Розточчя, нагадаю, це двохсоткілометрове горбисто-лісисте пасмо, поділене між Польщею та Україною навпіл; Львів з Високим Замком вважається його східною межею. На Розточчі розташовано чимало природніх парків та заказників.



Дорога моя пролягала через Брюховичі. Можна було сісти на поїзд о дев"ятій ранку і зекономити 10 кілометрів дороги, а можна було трохи довше поспати. Я, очевидно, вибрав сон і поїхав в Брюховичі своїм ходом - спочатку дачним містечком, тоді асфальтованою дорогою на Збиранку, а тоді лісовими стежками аж до розгалуження вулиць Курортної та Львівської. Цей шлях довший, але дозволяє уникнути руху трасою, неприємною і небезпечною. Педалював я аж до села Лісопотік, перед яким повернув вправо.

Повна карта маршруту

Львівщина цвіте і пахне.







Дорога до Полян пролягала селами, що сховалися між лісистими горбами у вузькій долині. Я давно хотів нею прогулятися, і, як виявилося, недаремно, бо місця там справді дуже гарні. Сільська місцевість чергується з таємничими тінистими улоговинами, а довкола височіють зелені кудлаті міні-гори.





Несподівано дорога вперлася в замкнуті ворота. Ізоляцію посилював колючий дріт по периметру, судячи з усього, чималої території.





Що за нафіг, подумав я, невже хтось купив собі усі Поляни? Ровер лекго пролізав під ворітьми, а я - над ними, однак, побоюючись бойових собакевічусів, я змушений був спантеличено відступити. Кінець мандрівці?

На щастя, ні - я трохи не туди звернув і з"їхав з головної дороги. Повернувшись півкілометра і вилізши на горбочок, я розгледів ознаки будівництва. Супутник підказує, що огороджено кілька гектарів землі.



Поляни ж виглядають точно так, як я собі уявляв. Це величезна полонина, якою розкидано кілька хаток, від одної до другої багато сотень метрів. Частина землі розорана.









Остання хатка геть попід самим лісом. Виглядала доглянутою, але стояла порожньою; мабуть, мешканці набігають періодично, але постійно тут не живуть.









Далі в планах було вибратися з Полян через ліс у східному напрямку і втрапити на поїзд з Рави Руської до Львова, для чого обрати одну з найближчих залізничних станцій і подолати до неї з десяток кілометрів. Супутникові карти натякали, що якісь просіки у лісі є, тож я поволі став намацувати свій шлях. Але щойно я занурився у ліс, то зрозумів, що у мене виникла невелика проблема з прохідністю лісових стежок, а тому й швидкістю мого пересування.

Одного зимового дня рослинність Львівщини виявилася покритою доволі товстим шаром льоду. З неба сіялася переохолоджена вода і перетворювалася на лід, як тільки досягала поверхні. Вага затверділої води згинала дерева до землі, відламувала гілки. Коли лід розтанув, міські служби оперативно все розчистили, однак у львівських лісах все залишилося лежати на землі. Грунтівки та лісовозні магістралі, які мій ровер би комфортно міг долати за інших обставин, стали виключно пішохідними.







Тим не менше, я відносно оперативно вибрався з лісу і став оцінювати, де я і скільки в мене часу. Була четверта, до поїзда залишалося півтори години. До залізниці я міг заїхати хвилин за сорок. Мозок радив заминати і їхати помаленьку на поїзд, але інша частина тіла прагнула продовження пригод. Постоявши деякий час, я зітхнув і розвернувся на 90 градусів. Попереду ще цілих півдня, мандри тривають.

Наступним моїм пунктом було село Майдан. Заховане, як і Поляни, між лісів, воно теж обіцяло бути гарним. До Майдану я розраховував проїхати через ліс - супутник, знов-таки, показав просіку. І хоч просіка ця могла бути звичайною лісовозною дорогою до найближчої вирубки (ось вона на супутнику, ця вирубка, на півдорозі до Майдану), я був готовий ризикнути. В найгіршому випадку я пройду останню пару кілометрів лісом без дороги - а старим листяним лісом можна йти швидко і комфортно навіть навпростець.

Дорога справді виявилася лісовозною. Власне, місцеві ліси не належать до заказників чи заповідників, і дороги в них бувають тільки двох типів: дорога, по якій їздять лісовози, і дорога, по якій не їздить ніхто, причому дуже давно. Лісовозна дорога не особливо дружня до велосипедів - півметрової глибини колія, а посередині в"язке багно, тому, при нагоді, я намагався обминати лісом по менш накатаному бічному об"їзді. Добре, що об"їздів таких було досить.

Зараз, дивлячись на карту, я бачу, що один з таких об"їздів міг бути насправді відгалуженням від основної дороги під дуже гострим кутом, і я не помітив, як відхилився вправо, на північ. З іншого боку, основна дорога під кінець стала вже дуже заболоченою і непрохідною. Так чи інакше, мрія втрапити в Майдан швидко і по прямій почала згасати, в той час як я відхилявся все далі на північ і марно шукав можливості вирівняти свою траекторію в правильному напрямку.



Рухався я практично весь час пішки; точку неповернення було пройдено. Мій шлях урізноманітнило широке і гарне пасовисько, яке, як я сподівався, було вузловою точкою лісових доріг, і звідки я міг знайти напрям на Майдан.





Але, незважаючи на те, що від пасовиська справді відходила пара доріг в правильному напрямі, перша дорога завела мене в стару вирубку і цілковитий тупик.





А друга, по традиції, вигнулася і повела мене знову на непотрібну північ. І тут я зрозумів, чому так тяжко їдеться мені на Майдан і чому ніяка дорога на нього не хоче вести: ліс перетинала довга, глибочезна балка. На супутникових фотографіях таких моментів, на жаль, не видно. Моя пряма лінія ніяк не могла провести мене до Майдану, тому що здолати цей яр є фактично неможливо - він глибиною з п"ятиповерховий будинок і повністю захаращений.

В цей момент я мимоволі почав прикидати, як би я при потребі в тому лісі ночував, бо вже надходив вечір, а кінця моїм блуканням видно ще не було. В мене не було ніякого ліхтарика, батарея в телефоні сідала. Але залишалася ще надія, що дорога на північ оминає балку згори. Я сказав собі, що якщо я балку не омину, то я плюну на цей Майдан і почну вибиратися з лісу кудою завгодно.

На щастя, дорога оминула балку згори і почала спускатися донизу. Пригоди на цьому не закінчилися, адже в тому місці, де я опинився, ліс від льодового побоїща постраждав найбільше. Я повзав під деревами, перелізав через них, оминав їх величезними петлями - все це з ровером на горбі.





Але жопа не може тривати вічно. Балка стала пологішою, я спустився до чарівного потічка, де втамував спрагу.



А берегом потічка йшла стежка, яка своїм виглядом виражала близькість до цивілізації. Десять хвилин - і я вже на березі озера в селі Майдан.







Швидкий перекус, коротка екскурсія селом - і додому.



ctrl+c ctrl+v
#5
В цій мандрівці околицями Львова вперше побачив три озера, повторно відвідав ще два, і на одне з них знайшов класний велосипедний маршрут.

Минулого разу я проїхався Винниківським лісопарком по велосипедному маршруту, який, як люб"язно вказали в коментах, якраз готувався до велозмагань "Night madness". Проїхав я тоді лиш половину кола - до Волиці, звідки мій маршрут пролягав далі, але учасники марафону повертали назад і перлися нагору назад до Пасічної. Вчора я вирішив проїхати другу половину кола, але "проти шерсті", тобто знову згори донизу - з метою остаточно поставити велосипедну "галочку" в тому лісі. Як і першого разу, промаркований там кожен пеньок і стежки дуже комфортні (лиш болота більше через близькість грунтової дороги). Тому Винниківський ліс від Пасічної до Винників оголошую лісом номер один в аспекті велогостинності та велоінфраструктури.

Карта маршруту на Google Maps

Випадково чи невипадково, але з середини маршруту я звернув вліво, і дорога привела мене прямісінько на Винниківське озеро. Чому я був дуже радий, бо знайшов класний велотрек і зміг ще раз глянути на прекрасне місце не лежачи пузом догори на пляжі, а як любитель пам"яток природи.













На Винниківському був аж цілий один раз, але в упор не пам"ятав цього острівця. Користуючись безлюддям, трохи по ньому поблукав.











А це сільська хата прямо на березі озера. Можу тільки уявити, які суми озвучували власники бази відпочинку мешканцям хатинки - і які причини були у мешканців відмовитись від них.



Далі моя дорога лежала через Винники на озеро Електрон.





Минулого разу я бачив в лісі паркан, який оточував водойму. Нечисленні коменти, які я знайшов в неті, вказували, що озеро Електрон для публіки недоступне ("якийсь олігарх купив"). Я хотів вияснити, що воно насправді. Добравшись до входу, я поцілував клямку. Було зачинено.

До мене вийшов работяга, який щось зварював недалеко від хвіртки, і пояснив мені, що "базу закрито". Переговори про можливість пофотографувати всередині виявились безрезультатними. Я з цим змирився і спробував познімати хоча б знадвору. Фотка унизу - це найкраще, що мені вдалося вхопити.



В работязі спрацював синдром вахтера, і він мені заборонив фотографувати навіть з-за хвіртки. Пояснення, що я стою на вулиці і можу знімати що завгодно, не мали ефекту.



Сперечатися не було сенсу, бо від хвіртки і так я нічого доброго б не зняв. Залишається чекати, що "базу відкриють" і коли-небудь влітку я зможу туди потрапити.

Наступним пунктом був таємничий об"єкт, який на супутникових картах виглядав отак.



Таємниче поселення серед густого лісу. Палаци місцевих феодалів? Військовий об"єкт? Ізольований хутір? Всезнаюча Wikimapia мовчала, і дуже цікаво було вияснити, що це таке.

Шлях туди лежав через село Соснівку і його озеро - також обгороджене, але так, що можна при бажанні потрапити.





Заїхавши у Виннички, я трохи поблукав, перш ніж знайшов підступи до таємничого об"єкту. На шляху лежало ще одне гарне озеро - цього разу необгороджене. Його необгородженість (і його близькість до села) визначала його засраність, тому при всій його красі рекомендувати його для відпочинку важко. Саме ця обставина примушує мене з розумінням ставитися до створення баз відпочинку довкола гарних місць. Можна обурюватись, що природні об"єкти є надбанням людства і негоже ставити довкола них паркани і збирати гроші на ремонт провала. Але якщо коло озера принаймні прибирають сміття і доглядають територію, це з моєї точки зору вже дає право на життя огородженим та небезкоштовним базам і таборам. Я волію заплатити цей "податок на свинство", але бачити пам"ятку природи в незагидженому стані. Власне, озерце, яке далі в об"єктиві моєї фотокамери, було в стані доволі загидженому - я сміття намагався з нього викадровувати і показати його природню красу.













Хтось організував дренаж озера прямо в басейн у себе в дворі:



Стрімкий підйом від озера лісом до таємничого об"єкту - і в око впадає звичайне, банальне дачне містечко, з городами, кумедними напіврозваленими будками і саморобними парканами. Коли я вперше напоровся на такий дачний квартал, я був захоплений його фотогенічністю і присвятив цілий допис. Пізніші дослідження Львова показали, що дач таких - куди не плюнь, в кожному околичному районі, і якщо скласти їх площу, то взагалі вийде помітний кусок міста. І ось чергові дачі, - щоправда, ізольовані від світу лісовим масивом, що росте на стрімких схилах: з одного боку сосни, з іншого буки-граби.





Виїхавши з дачного містечка, шляпа у меня не упала, але темрява почала вже "хапати за очі". Я прошмигнув повз руїни птахофабрики, від яких досі тхнуло.



Міг виїхати на трасу і почесати вулицею Зеленою до рідного дому, але я не люблю трас і вулицю Зелену. Тому краще я ще попетляю в сутінках. Через ліс я виїхав назад в Виннички і рушив в напрямку кільцевої дороги, майже тим шляхом, яким їхав сюди.







Околиці Львова в районі вулиці Пасічної, через які мусів пролягти мій шлях в центр, лежать на порівняно високому плато висотою приблизно 350 метрів. Це геологічне формування так і називається - Львівське плато. Воно стрімко уривається в іншу геологічну сутність - Надбужанську котловину. Винниківські ліси лежать (і, очевидно, завдячують своїй дотепер збереженості) саме в місці даного стрімкого уривання. Цей перепад і відділяв мене від рідного дому. Мені лиш слід було обрати, де саме набрати сімдесят метрів висоти в практично повній темряві. Нічого кращого від Бережан я не придумав: західніше від мене лежала небезпечна, неприєнма автомагістраль обласного значення на Бібрку. Правіше - горбиста лісова глухомань. В цій ситуації Бережани представляли грунтову дорогу, яка проводила мене через ліс, піднімала на гору і виводила в цивілізацію. (Бережании самі по собі живописні - село в довгій котловині, оточене лісами.) Тож я включив фару, яка гарантувала більше психологічний комфорт, аніж якісь реальні люмени, і похекав догори.

Як останній бонус подорожі мене чекало озеро в Бережанах, яке я одного разу бачив краєм ока, а зараз міг роздивитись краще в сяйві зірок та рідкісних сільських лампочок. На березі озера будували якусь приблуду, яку сторож охарактеризував як майбутню базу відпочинку. Озеро було гарне і чисте.



Пізніше я оглядав зображення цього місця: на давніших фотках було видно вдосталь ряски й очерету, а поточні супутникові зображення в Google Maps взагалі показують замість озера яму, в якій тривають якісь земляні роботи. Можна зробити попередній висновок, що орендатори території з озером провели роботу з його очищення, за що їм, якщо правда, то исполать. Буду в тих місцях знову - попитаю місцевих, що воно насправді було з тим озером.

Я виїхав на Пасічну і вирішив, що мені замало пригод, тому спускався в центр для подальшого добирання я не через ніяку не Личаківську, а через абсолютно темну - хоч в око стрель - лісопарк Погулянку. До центральної алеї я ровер так-сяк звів за роги, а на центральній алеї я просто сів в сідло і відпустив гальма. Лагідний схил розігнав велосипед до комфортної швидкості 20 км/год, яка трималася до самого низу; обабіч поволі пропливали темні силуети дерев, не світило ні дідька, було дуже тихо, дуже сюрреалістично і офігезно. Можна було забути про шлагбаум в кінці алеї, але я про нього не забув.

(ctrl+c ctrl+v)
#6
Погода дала таку можливість, і я поїхав досліджувати ровером кусок Львова, про який ще мало знав - "середній" сектор Винниківського лісопарку. Північним його сектором є відомі всім Чортові (Чотові) скелі; до речі, небагато хто в курсі, що в тому ж лісі, недалеко від дріжджзаводу, є місце масового знищення нацистами мирного населення, що теж пасувало б знати ширшим колам львів"ян. Південний сектор - це ліс Вулька, що славиться своєю трасою для гірського роверування. А середній, оточений ділянками Майорівка та Ялівець, був ще мені невідомий.

Я хотів його проїхати вздовж - починаючи від розвилки Пасічна-Личаківська і до Вульки, але топографічні карти підказували, що ця затія буде нетривіальною через рельєф. Затія виявилася справді абсролютно нетривіальною - настільки, що мій маршрут довелося прокласти диким серпантином. Ну але все по черзі.

Карта маршруту на Google Maps

Ялівець виявився нудним, важкопрохідним скупченням болота й особняків.



Найбільшою його принадою є краєвид на Чотові скелі.



Тупиковою вуличкою я пробрався на границю міста й лісу.



Близькість лісового масиву - це нагода для мешканців створити чудову зону відпочинку, де було б приємно тусити різним верствам населення. Натомість мешканці традиційно користуються лісом у якості великого смітника.



Чим далі в ліс, тим чистіше, звісно. Невдовзі стає зовсім приємно.





В потічках замість води тече пісок :)



Земляний форт



Єдина наявна стежка мене повела вниз і назад на Ялівець. Це було цілком логічним, тому що справа красувався глибокий яр, через який жодна раціональна стежка не поведе, навіть якщо dali_bude дуже треба саме направо. Попетлявши, я виперся назад і об"їхав яр єдино можливим шляхом: через вулицю Таджицьку, потім Пасічну, і потім вже виїхавши на Медову Печеру. Це не дивно, бо всі ці "бічні" квартали Пасічної є побудовані на більш-менш рівному терені, а ліс в тих околицях зберігся виключно через яри і горби, на яких будувати радянським зодчим було впадло.

Вхід в ліс з боку вулиці Таджицької. Надпис на щиті - бережіть ліс від пожеж.



Деякий час я провів в бічних закавулках Медової печери в надії знайти виїзд в ліс справа від яру. В більшості випадків втикався в нездоланні загиджені провалля.



Але врешті одна зі стежок вивела на лісову дорогу, якою я з вітерцем проїхався аж до Личаківської, в її відтинку між дріжджзаводом і Винниками. Цей шлях дуже класний, його можна запам"ятати як непогано велосипедну трасу - шкода тільки, що вона відносно коротка, хвилин за 10-15 її можна проїхати. Ну і кінець її з точки зору логістики не дуже зручний.



Доїхавши донизу, побачив справа від себе струмочок, глибока долина якого не дозволяла повернути направо аж до цього моменту. Перейшов його, і на тому березі знайшов лісову дорогу, яка вивела мене назад в район Пасічної - Медової Печери. Всі ці маніпуляції включали в себе скидання і набір 50 метрів висоти.





Крутелики собі будують свої багатоповерхові особняки на межі лісу.



І знову яр зліва і справа. Цього разу я проїхав кілька сот метрів в південно-східному напрямі і повернувся назад. Скидати ще раз висоту і набирати її мені вже було лінь. В результаті щоб об"їхати яр і вибратися на наступний "відріг", я знову виїхав на Пасічну і спустився в кінець вулиці Лисинецької.









З цієї вулиці відкривалися краєвиди на яр, який я щойно обігнув.





І знову особняки крутеликів, що підходять під сам ліс:



Одна з будов тільки розпочалася, і з її даху відкривався хороший краєвид.



Я знову поткнувся в ліс, знову вперся в яри, і знову повернувся назад. Знову обігнув яр Пасічною і знову зробив спробу зануритися в ліс з дачного поселення.





Мінус тридцять метрів висоти, я знову в лісі, але навколо - правильно, знову яри, видолинки і струмочки.



Наткнувся на файне джерело.



А ось типовий яр, схожий на всі ті яри, що ставали на заваді моєму прямолінійному пересуванню.





Вилізши назад на Пасічну, я доїхав до лісу Вулька і початку велосипедної траси. Сонце вже майже сіло за багатоповерхівки, моцно темніло, але я ще мав повно наснаги і напружено думав, чи повернути мені назад додому, чи проїхатися ще вульківською трасою. Незважаючи на всю раціональну безглуздість цього вчинку, я натиснув педалі і почесав по трасі. Я не пошкодував про свій вибір - до цього часу я повзав ярами, а тепер я швидко мчав по добрій, ідеально промаркованій стежці. Під колесами, звісно, було всяке, але кайф летіти переважно вниз по добрій трасі в порожньому сутінковому лісі - величезний.

Так влучно позначаються небезпечні ділянки траси:



Маркування не давало шансів звернути з траси - здається, якесь змагання пройшло недавно (edit: там готувалися змагання "Night Madness")



А ось так виглядає славне лісове озеро Електрон для сторонньої публіки. Хто знає, туди можна зараз потрапити хоч за гроші?



Виїхав я в Волицю (присілок Винників), було вже зовсім темно. Варіанти такі: пертися трасою з Винників на Личаківську, пертися поїздом з Підбірців до Львова, пертися Глинянським трактом своїм ходом. Траса з Винників на Личаківську не манила взагалі - там такий трафік, що ніякої радості. Вирішив поїхати в Підбірці, може щось їде? Жахливими манівцями виїхав на Підборецьку станцію, поїзд аж за годину. Тю, за годину я вже буду в хаті. Тож, виїхав я на Глинянський тракт, набрав останні півсотні метрів висоти і за хаті був навіть не за годину, а скоріше.

(ctrl+c ctrl+v)
#7
Хоститись в Україні дорого і незручно. За ті гроші, які в Україні мені давали 100 мб диску і кілька гіг трафіку, я в Штатах маю практично анлім по диску і трафіку (в цпу ще не впирався).
#8
На Руській, навпроти Успенки, на зупинці трамвайній висить совецкий (десь із 60х, певне) знак з номерами трамвайних маршрутів, дуже стильний.
#9


У Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про мови в Україні», який проголошує «українсько-російську двомовність» і запроваджує тотальну русифікацію. Цей законопроект – докладна інструкція зі знищення української мови в усіх сферах суспільного життя. Якщо його приймуть, українська швидко зникне зі шкіл і вишів, з телебачення й кінотеатрів, книгарень і крамниць, органів влади і війська.

4 жовтня ми здобули маленьку перемогу. Як сказало Радіо "Свобода", "Парламент після акції протесту відклав розгляд законопроекту «Про мови»". Однак голова фракції Партії регіонів у Верховній Раді О. Єфремов заявив, що вони вичекають певний час і все ж таки винесуть його на розгляд. Тому боротьба триває, бо законопроект залишається зареєстрованим у Верховній Раді.

18 жовтня (понеділок) ми знову йдемо на 10.30 до Комітетів Верховної Ради (вул. Грушевського, 18/2 – через дорогу від бічної частини ВР), щоб вимагати зняття цього антиукраїнського законопроекту з реєстрації. Акції пройдуть також в регіонах.

У Львові акція відбудеться в понеділок о 13:00 біля облдержадміністрації.
#10
Чув я про напівпровідникові перетворювачі, які з кількох батарейок дають 110 вольт змінного (але невеликого) струму, якими можна заряджати всякі мобільники. Цікаво, чи є у нас таке?
#12
До речі, в трампарку на Промисловій я вже був і маю звідти фотозвіт (але не хочу спойлати, тому не викладаю). Я був там один, ні з ким не домовлявся, до мене вже в процесі підійшов сторож, якому я ввічливо пояснив мету свого візиту, і він не мав нічого проти. Це було роки 2 тому, -- зараз, може, там і строгіше. На Городоцькій точно строгіше.

Для львівських трамваєфілів є ще одна цікава крапка - маловідома трамвайна гілка по вулиці Татарбунарській ( http://dali-bude.livejournal.com/375964.html ).

Тому, якщо це можливо, просив би Городоцьку поставити першим порядковим номером, щоб на Промислову я вже не їхав.
#13
Йєс!
Здоров"ячка вам усім!
#14
Мене пишіть. Трамваї то найкраща в світі річ :)
#15
Оооо, Плішка то місце де ми вже років 10 поспіль зустрічаєм Новий Рік :) Влітку там був тільки раз.

На Перекоп цікаво ходити з Майдану: http://dali-bude.livejournal.com/267495.html
#16
Рануватенько...
Постараюся вирватися, але не обіцяю...
#17
inkognito, дякую за + і вибачай за неточності - я на цьому сайті рівно з першої години ночі суботи :)
#18
Чудово сходили, дякую! Нижче копіпейст мого звіту, який я опублікував в LiveJournal. (UPDATE: в мене чомусь остання частина звіту не відображається в браузері - якщо у вас те саме, пройдіть за лінком http://dali-bude.livejournal.com/558555.html )

Чуюся трохи ніяково, що публікую деякі фотографії, які обіцяв работягам не публікувати, але сподіваюся, що ні вони, ні їхнє начальство про це не дізнаються - у нас інша цільова аудиторія :-)

Відеозамальовка "бурление говн" була зроблена на очисних спорудах селища Рудно, куди мене занесло абсолютно випадково, коли ми з сім"єю любо шпацерували сосновим лісом, - адже тотой об"єкт саме й захований серед лісу, від чого всі місцеві шпацерувальники, мабуть, в захваті. В неділю ж я наніс візит львівським очисним спорудам цілеспрямовано, в рамках досдіжження таємничої промислової зони на Збоїщах, в якій очисні споруди лишилися останньою великою білою плямою. Для цього я зайшов на сайт http://explorer.lviv.ua, знайшов репортаж про похід на очисні споруди, з задоволенням познайомився з його адміністратором і домовився про повторну експедицію, щоб вже взяти участь.



Отже, <lj-cut text="Welcome to Shitland">Бути пропущеними через ворота і КПП у нас не було жодних шансів, тому ми рушили розвіданим Олегом шляхом - боком через залізничну гілку, яка пролягає поруч.



Після повороту з вулиці Пластової на залізничну гілку ми пройшли метрів сто, і її перетнув бетонний жолоб, по якому текли говна. В своєму старому звіті про "зону" я нерозумно назвав цей потік Полтвою, але, як просвітив мене Олег, це не Полтва, а її притока, котра тече із Богдана Хмельницького і Рогатки. Біля бетонного жолоба стояла труба й з напором викидала в нього новий потік говн.



Олег пояснив, що ці говна - це відходи дріжджового й лікеро-горілчаного заводів, які збираються в спеціальний каналізаційний колектор і викачуються насосною станцією в потік, котрий впадає в Полтву й тече до очисних споруд. Насосна станція стояла поруч, одноповерхова циліндрична будова метрів 30 в діаметрі. В пошуках ракурсів я так і не сфотографував її цілком.



До будівлі якраз підійшов дядько, який її доглядає. Страшна робота в цього чувака: він сидить в цій будці, серед шуму й смороду, в каптьорці, яка навряд чи щось ізолює, і страждає фігнею, наглядаючи за насосами. Через брак спілкування він радо нас пустив всередину і ще й розказав, що до чого. Всередині все було прозаїчно - стояли насоси і качали собі лайно.





Після відвідання насосної станції ми рушили на самі очисні споруди.



Долго лі, коротко лі, але раптом з-під землі величаво витекла Полтва. Почався конкретний штин, до якого я так і не звик за всі три години, проведені в "зоні".



За декілька метрів Полтва розділяється на дві частини. Ліва тече на очисні споруди, щоб пройти очистку і вийти, за сміливими твердженнями працівників, придатною до пиття. Права, за браком потужностей, старим руслом тече неочищеною і пізніше зливається з очищеною.







А це - засохлі говна, які заблокували одну з проток. Глибина цих засохлих говн - кілька метрів. Час від часу приїжджає екскаватор і видлубує говна, очищаючи протоку. Саме такі роботи й спричинюють масовий викид смороду в атмосферу, який мешканці прилеглих районів (а часом і центру) вдихають у своїх домівках тихими вечорами, забувши закрити вікна.



Працівники очисних споруд не менш спраглі до спілкування і радо нас запрошують всередину на екскурсію. Спочатку нас завели в цех більш тонкої механічної очистки.









Отут в сміттєвій машині воно собі збирається, поки не назбирається.





Пункт керування всією технікою виявився дуже сучасним, там усе комп"ютеризоване й перекладене українською мовою. Будь-які параметри будь-якого процесу можна побачити в реальному часі в інтуїтивній графічній формі.











Далі ми пішли на насосну станцію. Її функція - після механічної очистки качати говна до споруд, в яких відбувається подальша очистка.



Самі насоси виглядають так.







На кожному насосі по 5 кіловольт і 500 ампер, що примушує заповажати. Насоси також компутеризовані й українізовані. Люди на насосній станції раді були показати й розказати.



Пройшовши сотню метрів під землею, говна виринають з товстих труб, щоб уже під відкритим небом прослідувати до наступних споруд.



Потуга і міць, з якою говна вилітають на білий світ, важко піддається опису.









Наступна зупинка - великі круглі басейни, де відбувається відстіювання мулу. Вибирання й висушування цього мулу є ще одною з тих процедур, які сповнюють місто Львів неповторною атмосферою.







З цього басейну потроху викачують воду:





А з цього викачали й мул визбирали:



Наступна й остання стадія - аерація. Говна розподіляють прямокутними басейнами і починають прокачувати крізь них повітря. Бактерії, які живуть в говнах, починають їх активно хавати і нейтралізувати. Відбувається інтенсивне бурління говн. Це видовище не для делікатних людей.













Деякі басейни стоять порожні і порослі:



А з деяких саме викачували говна для якогось планового ремонту:



А деякі просто стоять розвалені:



Повітря для бурління постачає оця негостинна компресорна станція, в яку нас не пустили злі дядьки на балконі:







Якщо вийти за ворота, можна побачити, як сумно тече неочищений сегмент Полтви своїм природнім руслом.





На цьому наша мандрівка спорудами закінчилася. Ми вийшли через КПП повз прифігілого охоронця і почали віддихуватися. Мушу сказати, що здоров"я екскурсія Шитлендом нам не додала аж ніяк - смороди там стоять моцні, мені потім цілий день хотілося кашляти, так шо ліпше вам туди зайвий раз не ходити. Як то кажуть в одній телепедерачі, "we are doing this, so that you don't have to".</lj-cut>
#19
Блін, я давно вже хотів туди потрапити! Я багато лазив по промисловій зоні довкола, і той  маленький колектор, про який ви казали, знаю. Але до споруд все ніяк не міг добратися. Ех, шкода що спізнився. Може ще будете йти?