Підтоплення вулиці Торф'яної

Автор Roy, 26.05.2015 20:28:01

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Stinger

На Торфяній ми вже були колись)

Golem

І я там був :) Тудою відбувався мій перший залаз в далекому 2008 році. Цікаво подивитися як воно зараз






Дігери всіх країн єднайтеся!

Roy

Знаєте, добре б було сфотографувати місце повороту русла, де підключений південно-західний колектор.
Там, по ідеї, бокова стінка має бути добряче покоцана.
Meine Ehre heißt Treue

Golem

Цитата: Roy від 15.11.2018 16:22:23
Знаєте, добре б було сфотографувати місце повороту русла, де підключений південно-західний колектор.
Там, по ідеї, бокова стінка має бути добряче покоцана.

Так, погоджуюся. Прогноз каже, що має бути сухо. Ось тема в плани, приєднуйтеся!.

Друге питання, хто знає яка там ситуація з входами вздовж липинського? Надіюся хоча б їх не позамуровавули. Хто там живе в тих краях - гляньте будь ласка! Буду Дуже вдячний

Дігери всіх країн єднайтеся!

Stinger

На крайньому фото не ПЗК ??? Ось ПЗК







Описано в цій темі, і це точно пзк, бля буду!

Golem

Цитата: stinger від 16.11.2018 00:20:28
На Липинського, крайній раз як я там шукав люк в полтву, то там були дуже вузькі і не зручні бортики, на мою думку ліпше піти стандартно з правого берега через місток на лівий, а далі через Чорновола-Липинського і вже там

Дякую за виправлення ПЗК, твоє фото правильне. Похід тоді у вас був справді епічний!

Бачу недоліки йти зверху по течії. 1 - Якшо в Полтві буде туман(цілком імовірно) то ми протилежний берег нормально не пофоткаємо. 2 - Якшо руйнування хоча б чу-чуть нижче ПЗК, теж їх пропустимо  А йти знизу цілком безпечно, неоднократно перевірено на собі. Спокійно доберемся аж до бортика де затримуються матолки які звалилися в Полтву.

До речі, можна цей виступ гарно пофоткати і зробити інформацію для матолків. Типу якшо ти звалився в Полтву то наймовірніше опинишся тут. Світла звісно шо нема. Вибирайся на правий берег. Якшо хтось знає шо ти звалився - сиди спокійно і чекай поки такі самі матолки-рятувальники по одному провірять всі люки і через пів дня накінець доберуться до тебе. Якшо ніхто не знає - рухайся проти течії до виходу на Чорновола. По дорозі буде стільки то приток... ну в такому стилі
Дігери всіх країн єднайтеся!

Golem

Набережний Квартал

Ось стиснений підсумок за 3 хвилини:

1) Бетонна стеля Колектора в місці коло вулиці Торфяної піднімається саме тому, що тут колектор звужується. Далі вниз по течії колектор суттєво нижчий і незданий прийняти ту кількість води, яку постачає весь Львів з Полтви і ПЗК. Рішення – збільшити об'єм колектора, піднявши стелю.

2) Після руйнувань в серпні місяці хтось розумний посадив бетонні плити колектора на будівельну піну, або закрити щілини. Звісно що черговий сильний дощ і тій піні вагіна. Як мінімум слід було використати цементний розчин.

3) Чи знають жителі новобудов над Полтвою (а це проспект Чорновола в районі Арсену і вулиця Торфяна) що їхні домівки знаходяться прямо над урвищем стрімкої та повноводної річки Полтва? І що ніхто, повторюю – ніхто не обслуговує її береги в принципі от уже багато років? Не обслуговує - тому що туди не спускається. Всі входи в Полтву надійно закриті важкими бетонним плитами або замуровані цеглою. Теоретично аварія в колекторі може статися будь-якої миті.

4) В парку на Липинського є мінімум два! незакриті люки що світять прямісінько в Полтву з 3-и метрової висоти. Без сходів і драбини, просто впав, зламав ноги, знепритомнів від болю, захлиснувся і виплив трупом на очисних. Нова трагедія, як колись на Левандівці, може статися знову. То може замість того щоб замуровувати цілком безпечний вхід на стометрівці - ці кошти слід було б спрямувати на справді аварійні люки?













Ну а тепер про все по порядку для любителів повноцінного годинного читання.

Моє перше знайовство з Полтвою відбулося саме у цих виБухових місцях вулиці Липинського куди ми прямуємо. «А Ви – бухові?»- гречно питається патруль у затриманих тут з пляшкою і сєльодкою відпочиванців. ВиБухова земля коло церки на Липинського рясно всіяна пляшками, стаканчиками, вириганою закускою та використаним одноразовим посудом. Йдеш як по сміттєзвалищу на Грибовичах. Та тут навіть противніше ніж у Полтві попри її всі ці лимончики на презервативи що звисають зі стін. А люди ж сюди приходять відпочивати?! Як на мене, - в Полтві серед води іто буде куди інтелігентніший відпочинок!

Ну місце інсталу я вже майже спалив (попри нього йде втоптана стежка 😊) тому далі можна писати про мандрівку. Чому майже а не повністю спалив – бо воно закрите широченною і важилезною бетонною плитою. На жаль, всі місця куди я колись вільно спускався 10 років тому теж зараз похапцем закриті. І це Жопа! По суті на всі 20 км Полтви від памятника Грушевському і аж до Очисних споруд лишився один єдиний люк куди можна нормально спуститися і подивитися шо там діється всередині. І то його сам власноручно різав болгаркою та зварював Стінгер з Експлорера. А всі решта входи у Полтву якщо і не заклали бруківкою так що і не здогадаєшся що він тут був, то навіки замурували чи закрили бетонними шлакоблоками.

Ми копирсаємося коло входу, знімаючи з себе всю верхню одежу аби хоч якось просочитися у вузьку щілину у бетонній плиті. Підходить патруль: «Добрий вечір. Я такий то і такий то. Що ми тут робимо вночі, для чого роздіваєтеся на морозі???». Тикаю їм під ніс посвідку ГО і пояснюю що ми ведемо журналістське розслідування на тему: «Що приховує влада від Львів'ян у Полтві?. Чому всі входи в колектор замуровані та так, шо туди не спуститися навіть сам Водоканал? Ми хочемо глянути в якому стані колектор і чи не несе він загрози мешканцям Львова!».

Після цих слів Патрульні погодилися посторожити нашого Джимміка поки ми будемо фоткати колектор і посвітили своїми ліхтариками поки ми спуститися вниз.










Перше правило – в Полтві завжди Жарко. Тому попри обморожені в пошуках входу пальці ніг та рук ми скидаємо з себе усе зайве аби не спотіти. Хто ж любить потних діггерів! Друге правило – для категорійних походів треба палиці, рукавиці і шапку(бажано каску). Це рятує від контакту з інфекціями при продиранні затопленими частинами Полтви.

«А ви помітили які бортики криві тут, і які вони є рівні в Польській частині колектора?» - каже Стінгер. І справді, таке враження що васервага у них була одна на всіх, а тверезих робочих бригадир на зміну не допускав в принципі. Ширина бортика, по якому ми йдемо, гуляє +- метр з кроком як хитався бригадир. Одразу ж згадуємо інтелігентних польських інженерів що гордо фотографувалися на фоні свого новозбудованого колектора. А совєтських работнічків крім як на дошку пошани та медветверєзніка ніхто ніколи і не фоткав.

Час від часу в колекторі ТрампЛяються метрові врізки від новобудов. Нічого похабного нема, все чисто і культурно, води правда також нема. Також, час від часу, привертають увагу замуровані подвійні ворота в стінці колектор збудовані ще за радянських часів. Для чого їх колись лишали і хто та чому замурував? Така враження шо ними колись сюди міг заїхати навіть екскаватор такі вони великі, напевно щоб мул з дна почистити. А зараз зась!

Тут опа – і нам дорогу перегороджує холодно-траса. Бо теплої води по ній не дочекаєшся!. І суть не в трубах, труби обійти можна. А в тому - що на них налипла біла борода всяких брудних ганчірок що, невідомо як, опинилися у колекторі. Таке враження шо люки наволочки в унітаз змивають! Відповідно, перелізти трубу не вдасться бо висока. А пройти під неї – занизька бо шмаття. Ми палицею брезгливо відсовуємо жовто-коричневі, просочені фекаліями ганчірки в сторону і тільки тоді йдемо далі. Потім така ж перешкода нам зустрінеться ще раз і то навіть більша! Дві години роботи для бригади з трьох чоловік і пропускна здатність колектора збільшилася б на 10 відсотків то точно. Може б його не затоплювало тоді на Торфяній? Ці десять відсотків важливі, всюди на стелі видно залишки бруду від потопів. Тобто якшо вода сягає стелі то все, далі їй нема куди розширятися і вона тисне вверх, це як гідроудар в двигуні внутрішнього згорання. От і випирають потім плити на Торфяній.





10 років тому


























В цій мандрівці ми йдемо від Липинського - кінцева 6 трамваю аж до проспекту Чорновола – заправка ОккО. Час від час нас шлях перегороджують заплави метрів 200 в довжину і сантиметрів 30 води у висоту. Тобто ми йдемо тупо по воді проти течії слизьким дном, доволі важко. На цих ділянках колектора рівень води є суттєво вищий ніж проектований! Якби так було всюди по колектору  – я б повірив що це все новобудови насцяли, багато людей і колектор не розрахований. Але якшо це тільки на локальних кусках – то причиною є банальне замулення дна. От вода і розливається вширину. Тобто, коли воді нема як текти по центральному руслу, то вона виходить з нього і затоплює весь канал, руйнуючи таким чином стінки тунелю які на постійний контакт з водою не розраховані по конструкції. Якщо ж на це зараз забити, то через кілька років тунель під час чергового дощу може зруйнуватися взагалі і вода почне підмивати фундаменти прилеглих будинків.

Через годину ходьби ми вже коло злиття Південно-Західного Колектора (ПЗК з Наукової, Південного, Левандівки) і Полтви. ПЗК так ніби прогризав дирку в цеглі щоб прорватися в Полтву але не догриз до кінця. Видно нерівні цегляні краї овального отвору, його вода з часом все таки доїсть і зробить круглим.
Стоїмо майже по коліна у воді і все фоткаємо під магічними променями Sunn-і. Десять років тому я тут по сухому бортику водив групи туристів майже до вул. Хімічної без бахіл взагалі. А зараз... Шкода за Львів.

Добре видно як щілини на стелі колектора всюди закриті монтажною піною! Це так хтось (напевно забудовник) ліквідовував наслідки аварії цього літа. Попри побоювання Роя, бокові стінки колектора вода не зрушила, вся сила пішла вверх. І цьому є фізичне пояснення.

























Полтва і ПЗК зливаються разом, в цьому місці колектор має висоту приблизно 5 метрів. А зразу після зливу і аж до очисних споруд колектор йде висотою приблизно 3 метри. Ширина всюди однакова. Очевидно, шо коли є надлишок води і вона не встигатиме йти вниз по вузькому триметровому колектору, то вся сила зосереджуватиметься вверх саме в точці зливу, тобто на цій п'яти-метровій ділянці в районі Торф'яної. От і маємо підняті плити, все згідно закону Паскаля з 7-го класу фізики. І монтажною піною тут не зарадиш.

Насправді рішення дуже просте але дороге  – потрібно наростити висоту колектора після місця зливу, той що йде по Липинського. Технічно це просто, достатньо зняти краном бетонні плити що прикривають стелю і поставити ще один ряд прямокутних блоків. Але я реаліст, навряд чи це хтось буде зараз робити, хіба на наступні вибори. Простіше і дешевше закрити всі ходи в колектор щоб ніхто не бачив проблеми. Ніхто не дізнається що там і як і не буде репортажів подібних цьому. Аж поки не станеться лихо...



























Недавно у сні бачив статтю в гламурному журналі Порадниця: «Мій чоловік ходить в Полтву» або у Lviv Today «Який колір бахіл вам пасує?». Але це все для того старого Львова, що був колись з Батярами, Каналізацєрами та панянками. Зараз у Полтву так просто не спустишся. Люки що ведуть пологими сходами вниз закладені бруківкою. А ті, що раптово спускають тебе вертикально у річку з 3-и метрової висоти чи показують дігерам Неба Зорі десь посеред парку на Липинського – цілком відкриті. Тобто владу більше турбує щоб хтось недай Боже не заліз у Полтву навмисно! А не то, щоб хтось туди випадково не впав, як ото було з хлопчиком на Левандівці кілька років тому. Ще раз наголошую, вертикальні незакриті люки які введуть прямо в Полтву (впав і тобі хана) знаходяться прямо посеред парку на Липинського навпроти Арсену. В той час як значно безпечніші закриті металевими листами сходи в Полтву на проспекті Свободи додатково замуровуються бруківкою. Де тут логіка?

По дорозі додому знаходимо невідому польську споруду 1920 року випуску прямо на берегу тодішньої Полтви. Річка тоді ще була не замурована і тому нам зовсім незрозуміле її призначення. Якшо є в когось ідеї – викладайте!









Патруля вже не було, напевно пішли грітися в найближчий алкомаркет, проте Джиммік стояв цілий та неушкоджений. Пакуємся всередину. Салон наповнений адреналіном, враженням та характерним гумовим запахом щойно використаних бахіл. Навіть суха хімза все рівно ароматизує твій цивільний одяг на кілька наступних днів, а що вже говорити про мокру! Але це теж саме як за запахом вогню та поту впізнавати в маршрутці туриста що вертається домому з гір. Вся маршрутка морщиться та кривиться, а ти думаєш «Як ще йому недавно було добре!». Хоча, може це він тільки зібрався в гори?

Ну і наостанок, кілька спостережень. Проходиш під заправкою – в колекторі пахне бензином. А як же герметичні контейнери закопані в землю, вже проржавіли? Йдеш попри незакритий люк – всередину втягується дуже багато свіжого повітря, зразу робиться туман і нічого навколо не видно. Тому якшо Ви думаєте шо Полтва смердить через відкриті люки – це неправда, вода що тече вниз, тягне повітря за собою, всередину колектора. Також ми бачили кусок білого пінопласту – плив на самій поверхні і його дуже добре було видно. Це на замітку для майбутнього Полтва-Тревелу.

Сходили, пофоткали, все описали. Можливо перед виборами і буде якийсь толк. Але насправді важливий висновок підкинув Стінгер:

«Де буде Полтва через 10 років?» - спитав Він
«Десь тут, над бортиками» - відповів я проводячи рукою верхом бахіл.

І справді, населення росте, колектор ніхто не розширяє, як і школи, дороги, парковки та садочки. Тільки супермаркети та новобудови ростуть краще ніж гриби на стінках колектора. Цілком імовірно шо Полтву спіткає доля інших індустріальних об'єктів та бомбосховищ. У неї скоро просто неможливо буде ходити! Бо води там буде по пояс і тебе зноситиме течією. А все через відсутність обслуговування, новобудови та їх врізки в колектор. То ж приєднуйтеся до Регулярних вилазок в Полтву поки ще є така можливість!



тут є план міста з нанесеним на ньому колектором в цьому районі
Дігери всіх країн єднайтеся!

Golem

Приємно що допис набув популярності. Багато хто дорікає чого ми лишили люк відкритим. Соррі, ми були знизу, люки зверху. Та й зрештою від часу вилазки пройшло не більше 48 годин.

Народ, хто мешкає в тих районах: зайдіть будь-ласка гляньте шо там зверху. Закрийте їх чи нанесіть координати на ЖПС. Два люки є в закинутій будівлі коло Замарстинівської, інший - троха далі по течії в сторону до Очисних.

До речі, аналогічне підтоплення було ще в 2015 році. Ось класні відяшки! Тобто проблема повторяється з періодичністю раз на кожну зливу. І, очевидно, монтажна піна не дуже помагає. :)



Дігери всіх країн єднайтеся!

Golem

Торфяну затоплює тому, що колектор по вулиці Липинського має замалий діаметр. З центру міста приходить колектор висотою 5м. На вулиці Торфяній в нього вливається колектор з Півдня Львова (Наукова, Виговського, Левандівка). І після цього висота колектора зменшується до 3м. Де логіка?

Ось реальна ілюстрація


Це колектор коло ОККО - Торфяна де цього року був потоп. Фото зроблене з місця впадіння ПЗК (він ліворуч)


А це той самий колектор, але 100 метрів нижче по течії в сторону Замарстинівської.


Відчуваєте різницю у висоті? Коли води стає багато то вона не встигає просочуватися вниз у вузький колектор і тому починає випирати назовні.

Тут є план міста з нанесеним на ньому колектором в цьому районі

Повний опис цього місця є тут
Дігери всіх країн єднайтеся!

Stinger

Маленький звітик, після зливи 29.05.2019 року























На деяких фото можна побачити шматки тої монтажної пінки, якою "ремонтували" коллектор в минулому році... :(

Golem

Дякую за фото! Як ми і прогнозували під час нашої зимової вилазки - перший же дощ змив всю ту їхню будівельну пінку. :)
Дігери всіх країн єднайтеся!

Ser Gio

У Львові говоритимуть, що місто може змінити, аби уникнути підтоплень вулиць і шкідливих викидів у повітря.

У дискусії візьмуть участь кліматологи, представник НУ «Львівська Політехніка» Володимир Жук, в. о. директора ЛМКП «Львівводоканал» Дмитро Ванькович, керівниця проектного офісу GIZ у Львові Оксана Олійник, заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко, головний архітектор Львова Юліан Чаплінський та голова Асоціації велосипедистів Львова Орест Олеськів.

http://tvoemisto.tv/news/u_lvovi_govorytymut_pro_prystosuvannya_mista_do_zmin_klimatu_de_podyvytys_101231.html

Golem

Дякую за інфу! Хотілося б щоб у подібних дискусіях брали участь і люди шо знають проблему зсередини. Тобто ті хто там був і бачив все на власні очі. Та, на разі, Львівводоканал і далі продовжує заварювати входи в колектор. Ніякого огляду, профілактики чи очистки колектора не проводиться. А це зменшує його пропускну здатність і створює передумови для аварійних ситуацій.

Звісно шо потрібно модернізовувати та розширяти існуючу мережу. Але не забувати підтримувати і ту що є.

Як матимеш запис чи стенограму про що вони говорили - кидай сюди! Цікаво буде глянути.
Дігери всіх країн єднайтеся!

Ser Gio

Я тому і скинув сюди, бо тут є шарячі люди, які бачили стан речей в колекторі))

Завтра, тобто вже сьогодні, 25 числа на їхній фейсбук-сторінці можливо буде лайв-стрім, цікаво чи в онлайн-коментах буде можливість якось натякнути, або спитати що вони думають стосовно тонких місць в колекторі.
*************************
UPD. Запис трансляції https://www.facebook.com/tvoyemisto/videos/2375016102583329

Indigo

Питання зрушило з місця.
11 липня на сесії ЛМР депутати розглянули петицію «Реконструкція каналізаційного колектора, що проходить по вул. Торф'яній, вул. Замарстинівській та просп. В. Чорновола».

Начальник Секретаріату ради Ю. Лукашевський повідомив, що 3 червня 2019 року на порталі e-dem.in.ua – Єдина система місцевих петицій було зареєстровано електронну петицію під назвою «Реконструкція каналізаційного колектора, що проходить по вул. Торф'яній, Замарстинівській та просп. В. Чорновола». Автором петиції є Салітра Андрій. 20 червня петиція набрала необхідних 500 голосів».
44 депутати підтримали петицію і доручили департаменту житлового господарства та інфраструктури до наступного пленарного засідання підготувати дорожню карту щодо вирішення питань, порушених у ній. ​Автори петиції вимагають провести експертне обстеження цієї частини каналізаційного колектора, а за результатами обстеження - розробити проект реконструкції. 

Співавтор петиції Олег Панчишин розповів: «Вже 2 роки поспіль під час травневих дощів відбувається руйнування каналізаційного колектора по вул. Торф'яній. Також вода витікає через колодязі випуску в колектор, оскільки вони не обладнані зворотніми клапанами, що є порушенням норм ДБН. Такі клапани є обов'язковими до встановлення в можливих зонах підтоплення. Як наслідок пошкоджуються пішохідні доріжки, елементи благоустрою та припарковані поруч автомобілі, а підвали і цокольні поверхи житлових будинків заповнюють нечистоти з каналізації. Навіть найменші ділянки газону перетворюються на басейни з брудною водою. Така ситуація є небезпечною для життя і здоров'я мешканців, які проживають у цьому районі. Окрім цього кожного разу мешканці несуть значні витрати на відновлення території і пошкодженого майна.

​У 2018 році після першого руйнування відповідальні працівники «залатали» стики каналізаційного колектора монтажною піною та засипали зверху грунтом. Проте, як показав час, такого «ремонту» недостатньо. Цей район активно розвивається. Кожного року на просп. Чорновола ростуть нові житлові будинки, висота яких вже перевищує 20 поверхів. Навантаження на каналізаційну систему постійно зростає і буде зростати надалі, оскільки населення району  збільшується. Окрім цього, зміна екологічної ситуації та щорічні весняні зливи також навантажують систему водовідведення району
».


Golem

дякую! Один з знайомих має там помешкання. Стан справ такий:

1) Якшо поставити клапани у всіх можливих точках підтоплення то вдоканал побоюється що єдиний вихід тиску буде через колектор і його зруйнує
2) Один з варіантів це пустити додаткову трубу поверх існуючого колектора. Проблема - треба пересікати дорогу.
3) Також як варіант забрати поперечні труби з існуючого колектора і троха його почистити. Це збільшить пропускну здатність.
4) Фантастичні способи вирішення: озеро в парку що поруч для прийняття води і розділення полтви на дощову і таку.
5) Альтернативний варіант це використати старий колектор. В паралель до існуючого колектора зараз йде старий. Від хімічної і аж на очисні. Але він практично повністю замулився і тому був побудований новий. Якшо старий прочистити і модернізувати то тудою тектиме значна частина Полтви з центру.

Додаю розміщення старого колектора на карті



Дігери всіх країн єднайтеся!

368 Гості, 0 Користувачів