Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Bottlehunter

#21
Цитата: _Tarik_ від 22.05.2021 01:02:48
зате зручно ))
Я й не кажу, що то зле, скоріше навпаки
#22
Місто Мост на півночі Чехії було засноване приблизно в 12 столітті під замком Гнєвін. Відновлений замок і досі стоїть на однойменній горі і непогано виглядає. От тільки панорама з нього відкривається абсолютно інша, ніж та, яку тут можна було побачити років сто тому.

Старі фото, типові панорами містечок центральної Європи, джерело: http://starymost.wz.cz/






Справа в тому, що після Другої світової війни просто під історичним центром міста було розвідане потужне родовище бурого вугілля, яке оцінювали на сто млн. тон. Комуняки вирішили побудувати збоку нове місто, старий Мост зруйнувати, а на його місці зробити вугільний кар'єр.

Тепер центр міста виглядає так:













Барель'єфи та мозаїка





Будівля міської ради, теж в брутальному соцреалістичному стилі.









З багатої історичної архітектури майже нічого не залишилося. Кілька статуй, фонтан, моровий та Маріїнський стовп перенесли в сучасний центр міста. На фоні будівель у стилі бруталізму, статуя, скажімо, св. Яна Непомуцького з початку 18 століття, виглядає гротескно.

Статуї-алегорії стихій перед міською радою, друга половина 19ст.



Бароковий Маріанський стовп з 1710 року біля типових сталінських житлових будинків. Статуя нагорі зображує Діву Марію, зліва - святий Йосиф з Дитиною, справа - святий Ян Непомуцький, якого ще називають найвідомішим чехом на світі.



Найбільший артефакт Старого Мосту, який вдалося зберегти - готичний костел Успіння Діви Марії, що був збудований в 1515 році та відновлений після пожкжі в 1602. Найцікавішим є те, як саме це зробили - його ПЕРЕСУНУЛИ на 841 метр по спеціальних рейках. Костел таким чином потрапив в Книгу рекордів Гінеса як найважчий вантаж, який переправили за допомогою рейок.



Фото з переправи костела









При підготовці до переправи з костелу демонтували все, що можна було демонтувати та розібрали дзвіницю. Після того стіни укріпили сталевою конструкцією. На заводі Шкода виготовили 53 спеціальні транспортні возики. Деформацію та зміщення елементів будови контролювали за допомогою електроніки, а переміщенням будови керував комп'ютер.

Після довгої підготовки, пересувати костел почали 30 вересня 1975р, а закінчили 27 жовтня. Реставраційні роботи тривали аж до 1988 року. Зараз костел відкритий для відвідувачів, можна також піднятися на дзвіницю. На жаль, коли я там був, ще діяли карантинні обмеження.





Вигляд від костела на гору Гнєвін з однойменним замком



З Гнєвіна весь Мост разом із сусідніми містами як на долоні







Пам'ятник



Мост є одним із семи міст Чехії, де їздить трамвай. Трамвайна мережа об'єднана із сусіднім Літвіновем. Більше про мостецький травмай тут



А ще в Мості розташоване найбільше в Чехії циганське гетто, Ханов. Циган в місті насправді дофіга. Вони голосно вирішують свої справи, курять траву на вулиці в білий день і обзивають "білих" образливим на їх думку словом "Ґаджо". Чехи в боргу не лишаються і теж вигадують про них різні дотепи, типу "гнєдочеші" ("hnedý" чеською означає "коричневий").

В 2019 році вийшов шикарний міні-серіал серіал Most! За відгуками, режисеру надзвичайно точно вдалося показати життя чеської провінції та типажі людей, що там живуть. Це мабуть єдиний серіал (крім Альфа, звичайно), який я дивився двічі і мабуть подивлюся ще. Доступний чеською мовою з субтитрами тут



Крім незвичної архітектури в Мості та околицях є що подивитися. На місці колишнього вугільного кар'єру та старого міста тепер величезне озеро з відпочинковою зоною. Також тут розташований один з найбільших в Чехії автодромів, Подкрушногорский технічний музей та багато іншого.
#23
Шикарно написано, два плюси цьому руферу)

Тарік і справді в тих обладунках виглядає дофіга тактично. Побачив би десь на об'єкті, свалював би далі ніж бачив :D
#24
Хороші ідеї, мені подобаються.

Проблема в тому, що з нашим форумом (двіжком) їх дуже важко реалізувати.
Може колись перейдемо на якусь сучаснішу платформу, то можна буде всіляке вигадувати. Або хтось з молоді, в кого більше часу, цим займеться.
#25
ЦитуватиА якшо я плюсанув, а потім передумав, бо звіт-простиня під кінець скурвився, то мені шо робити?

Можна, наприклад, у звіті написати повідомлення, типу "я тебе плюсанув, але ето била ашибка".
Або просто наступного разу тому ж автору вподобайку не ставити, він вже її типу отримав авансом.


#26
Модель Tatra T3SUCS в традиційній лівреї транспортної компанії Мост-Літвінов. Можна собі купити тут.


Два промислові міста на півночі Чехії, Мост та Літвінов, мають об'єднану трамвайну мережу. Цікава вона передусім тим, що чотири маршрути мають такий графік, щоб обслуговувати промзону, тобто довозити робітників на підприємства, найбільшим з яких є хімічний гігант "Уніпетроль". Через це і графік руху виглядає дещо дивно, трамвай починає їздити дуже рано, натомість на вихідні частота руху на маршруті виразно зменшується.



Отак, наприклад, виглядає графік руху маршруту №3, він їздить тільки в будні дні і тільки годину на добу, а останній вагон з початкової станції відправляється в 05:57 ранку.



Трамвайне перехрестя



Tatra T3 на маршруті №2



Загальна довжина колії складає трохи більше 18км. Возовий парк - переважно Татри Т3, є кілька Vario LF, Skoda 03T та EVO. По четвертому, найдовшому, маршруту в той день якраз каталися два EVO2, назустріч один одному. На одному з них я і проїхався.



Трамвайна зупинка, як кажуть американці, "In the middle of nowhere". Дуже точне визначення.



Щоб дійти до трамвая, потрібно спочатку перейти через стрьомний підземний перехід



Жодних безконтактних платежів для купівлі квитка. Тільки готівка, тільки хардкор. Нагодувати автомат монетами на повному ходу не так легко, вагон кидає зі сторони в сторону. А шум всередині такий, якби їхав на гранітній дробилці.



Колія з Моста до Літвінова є однією з чотирьох в Чехії, що з'єднують різні населені пункти. Ще три знаходяться в Брні, Остраві та Ліберці. На жаль, мені не вдалося проїхатися з кінця в кінець через ремонт колії, який протриває ще довго. Трамвай розвертається біля хімзаводу, а далі пасажирів забирає автобус.

Коротке відео з розворотного кільця



Фотосесія EVO2 на кінцевій. Пані водійка була навіть симпатичніша за свій трамвай, але її я фоткати повстидався  ;)









На початку року транспортна компанія Моста і Літвінова представила нове лого до 120-річчя громадського транспорту. Його відразу ж номінували на премію "Графічне сміття 2021". Після жвавого обговорення в мережі, від логотипу відмовилися.



Загалом місто Мост - це трохи не те, що зазвичай в людей асоціюється з поняттям "чеське місто". Мост має непросте промислове минуле, типові постіндустріальні болячки сьогодення і архітектуру, яку один мій знайомий назвав "скансен соцреалізму". Але мені, як нелюбителю популярних туристичних міст, дуже сподобалося. Спробую якось написати і про це.


#27
Цитата: Олесь від 11.05.2021 23:29:49
Реалізували, оббігали все вищезгадане.

Гарне відео, класно змонтоване. Скільки часу на монтаж витратив?
#28
Сходили з Любком до підземного нацистського заводу випробувати новий ліхтарик і заодно зробити фото кращі, ніж два роки тому.

Convoy S2+ показав себе суперово, тепле світло з широким рефлектором висвітлює немаленькі приміщення так, що непогані фотки виходять навіть на звичайному телефоні.

Старі вапнякові штольні після війни служили як сховище льоду, який добували на Влтаві. Можливо саме з цього часу тут і залишилася 600-мм колія.











Довжина всіх ходів всього 250м. Небезпечні місця, де обвалюється порода, позначені стрічками.



Сміття немає, знайшли кілька заіржавілих артефактів







Безпека під землею - на першому місці. Шолом обов'язковий  :)


#29
Короткий відеосюжет про те, як вручну чистять маленькі каналізаційні ходи під центром Праги. Відео чеською мовою можна подивитися тут.

Переклад тексту:

Не тільки стічні води, але і черв'яки, каміння та грудки жиру. Все це плаває в каналізації Праги. Кожного дня 60 працівників Водоканалу (Pražské vodovody a kanalizace) спускається під землю, щоб розчищати завали.

"Раніше я працював на кухні, ця робота мені зовсім не подобалася," - розповідає один чистильників каналізації, Мартін. "Сюди мене привів брат. Мене завжди цікавили бункери та всілякі такі речі, тому ця робота направду подобається. Запах зовсім не заважає."

Довжина каналізації столиці Чехії - 3500 кілометрів. З цього біля 250км. ходів мають розмір 60*110 сантиметрів, це найменший профіль, який вважається прохідним для людини. Знаходиться в центрі міста, це найстаріша частина каналізації міста, яку проектував ще Вільям Ліндлей.

Якщо каналізацію не чистити регулярно, вона все більше і більше буде замиватися, зрештою воді не буде куди текти. Це безкінечна робота, за словами інженера. Через два тижні щойно очищена каналізація знову засмічується. Це робиться переважно вручну, в каналізаційний колектор спускається спеціальна ємність, робітник її наповнює, інші тягнуть його нагору.


#30
Я не сумнівався, що ти будеш в курсі :) Класно, що є люди, які розвивають спелеологію в Україні.
#31
В нашу групу на Фейсбук написала організаторка цікавого заходу - фестивалю "Все пропало" та запросила приїхати, потусити та за можливості виступити та розповісти про Експлорер та урбекс. Вилядати все має типу як річниця Експлорера, тільки зі спелеологічним ухилом - намети, озеро, печери, їжа на вогні, спілкування.

Цитувати"ВCЕ ПРОПАЛО" Міждисциплінарний фестиваль

Організатори: ідеолог - Юрій Зарембський та Арт платіорма "Дивина".
Плануємо проведення події на приватній території з озером та річкою, у форматі покращеного кемпінгу, в районі печери Млинки. В планах - виступи спікерів, виїзди до печер, вечірня арт програма.

- Концепція події. Печери – справжній Клондайк! Спелелогія, геологія, біологія, гідрологія, фізіологія, мінералогія, мікробіологія. Крім того - рекреаційний і спортивний потенціал – безмежний.

- Закликаємо до діалогу навколо Печерного Питання як ветеранів спелеології, так і молодь, не залежно від фаху.
В конструктивному диспуті і діалозі буде вибудовано здорову стратегію розвитку Спелеології і захисту печер.

- У важкі часи важливо знайти час і можливість конструктивного діалогу. Віднайти вічні цінності людяності, згуртуватися на міждисциплінарному рівні. Налагодити нові дружні зв"язки, відновити старі і підтримати існуючі.

Більше інформації, учасники, розміщення - у презентації. Орієнтовна дата проведення - 20 червня, місце - Тернопільська область, приватна територія біля однієї з печер.

Якщо хочете поїхати, напишіть, будь ласка, в цій темі або мені в приватні повідомлення.

#32
Ми забрали можливість мінусити карму, щоб у світі стало трохи більше добра :0)

Якщо хочете дати знати автору допису, що він (допис) вам сподобався, тисніть "Вподобати" під аватаркою. Якщо ж КГАМ, то пишіть це автору в Приватні повідомлення або просто новим повідомленням в цій же темі.
#33
Дякую за звіт. Дата на фотках відповідає дійсності?

В 2014 році санаторій ще виглядав пристойно, вікна цілі були, стояв зачинений. Біля нього робив зупинку "Карпатський трамвай", туристична вузькоколійка з Вигоди.






#34
Ви молодці, що не побоялися і сплавилися на гумовому човнику. Але з того старого, дерев'яного, не варто сміятися. То одна з легенд форуму. Навіть якщо він в Полтві так і не був, ми всі непогано розважилися і провели час разом, коли його робили.
Цікаво чи він і досі стоїть в ZED'а в підвалі)
#35
Надибав сьогодні крутезне місце для пікніка або просто споглядання світу та роздумів про вічне. На крутій скелі, що розташована на західній околиці Праги, стоїть маленький ДОТ. Він нецікавий, ще й засипаний сміттям, але з рівного бетонного даху відкривається суперовий краєвид на цементний завод.



По дорозі ще випадково надибали на тайник геокешерів.


#36
Моя невеличка стаття на krystynopol.info про музей-скансен на території колишньої шахти Майрау в Чехії - https://krystynopol.info/muzej-vugilnoyi-shahty-majrau/. Написано за мотивами цього звіту.

Дякую RedShift за співпрацю!

#37
Годно погуляли :D Я теж страшенно любив колись по тих болотАх лазити, то така дика околиця Львова. Ось один зі стареньких звітів: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php?topic=4954.0

Пе.Ес і ще одна крута точка в тих краях, звідки давно не було свіжих фоток:
https://explorer.lviv.ua/forum/index.php?topic=4892.0
#38
Не польська, не австрійська, і навіть не стара. Ці надписи знайшов в Єгипті. Розміщені на торці пустотілої цеглини, розміром меншої від середньостатистичної нашої разів в півтора. На жаль, не знаю, що ці клейма означають: виробника чи щось інше.





#39
Цитата: Maksym Tkachenko від 03.04.2021 16:55:04
Дуже шкода, що фото не завантажуються

Спробуйте через vpn чи проксі, фотки з цього допису в ЖЖ залиті на Яндекс. Тому й не показуються.
#40
Цитата: Петро від 24.03.2021 10:24:02
Не підскажете наскільки рідкісною та ціною є ось така цегла? Може хтось володіє якоюсь інформацією?

Ця цеглина не є рідкісною чи цінною, хоча й має гарно збережене клеймо. Коштує гривень зо двадцять. Краще залиште собі для декору.