eXplorer.lviv.ua

Звіти => Краєзнавство та Історія => Тема розпочата: Олесь від 18.01.2022 21:40:35

Назва: Українські Аміші - Кашкетники
Відправлено: Олесь від 18.01.2022 21:40:35
Проїжджаючи Дністровським каньйоном відвідав декілька замків та зупинився на ночівлю біля села Будзин.
Там, де на карті намет:
(https://i.ibb.co/6XQ19jg/2022-01-18-203347.jpg) (https://ibb.co/fDJn6j4)

Поставив намет, авто та провів там пів дня купаючись в Дністрі, гуляючи околицями та готуючи бограч. Звернув увагу, що місцеві там доволі дивні. Зустрічалися групи дівчат різного віку, від 4 по 12 - 14 штук в компаніях. При чому в одній компанії знаходились різного віку, від 5 до 15 р. Одягнені були доволі дивно, всі в хустках, чорних сукнях, та якихось блюзках.
Це була неділя, у будень вони одягались вельми яскраво. Хлопці теж ходили групами різного віку та всі в кашкетах.
На привітання не відповідали, повністю ігнорували будь які спроби спілкування. Ну можливо я був дивно одягнений, камуфляж, танто-рікон, берци, CZ83...
Я так зрозумів, якась секта. Вони мене не уникали, розглядали на віддалі.

І ось, лиш недавно, я дізнався, випадково.
Це тупикова гілка (п'ятидесятників), це рух пішов з Росії, якийсь колишній австрійський солдат на прізвище Франко, повернувся з полону та почав проповідувати Євангелію. За пророка вони мають Івана Деркача, який помер в 2009р., та похований в Космирині. Це поряд з Будзином.

Ці сектанти поділяються на чорних та білих. Білі живуть заможніше, чорні ж бідніші.
- Чорні не використовують світла, газу, радіо, телефону їздять лише фірою.
- Білі уже частково використовують світло і навіть їздять автомобілями.

В Будзині їхні дворища огороджені парканом, побудовані як старі гуцульські хати. В квадратному обійсті, по краях забудова, по середині невеличке подвір'я. В сім'ях там від 8 до 18 дітей і двадцять, тридцять онуків.
Живуть всі оцією величезною групою в одному обійсті. Вважаються добрими майстрами по каменю, дереву. Добре заробляють, їх з охотою беруть на роботи, бо не п'ють, не палять, не крадуть і сумлінно ставляться до праці.
Раніше в школу малеча ходила до 5 класу, зараз до 9.
В їх поселеннях значне перенаселення, громада навколишніх сіл зібралась і узгодилась, не продавати їм хати. Бо як вони розведуться, їх не виведеш.  ;D

Пральних машинок не мають, всі перуть в Дністрі. Там же ж і по берегах можна їх масово бачити за цим заняттям.
Весіль не проводять, а померлих хоронять без хрестів, просто закопують і більше туди не ходять.
Розселяються, групами по навколишніх селах. Навіть десь біля Трускавця є їх громада.

У військо не йдуть, зброю їм заборонено брати в руки. Раніше, за радянських часів за це їм давали статтю та садили.

Керують спільнотою пріори, проповідники, або як ще їх звуть - пресвітер.
В Ковід не вірили, це болячка косить лише грішних, а вони люди святі, їх це омине. Аж допоки не захворів їх присвітер темних, і ще декілька десятків. Відкачували його в Івано-Франківську.
До лікарів не ходять, у них там природній відбір. Якщо дитина "не вийшла" (даун, ембіцил...) то сидить в хаті, його на вулицю не випускають.

З місцевим населенням якось вживаються коли ті їх не рухають. Та в міру зростання їх громади за рахунок природнього приросту, ну по 18 дітей в хаті... Які одружуються у 16, їм стає тісно. Тож потрохи розповзаються громадами по сусідніх селах.
Уже заселили як правий так і лівий берег Дністра.

В Одаєві, був там проїздом, вчинили бійку з місцевими. Підмога їх приїхала на авто, мабуть, світлі були. Темні ж на фірах їздять. Проламали комусь череп, комусь ніс зламали, це одаївцям.
На берегах Дністровського каньйону добувають камінь цілими селами. А оскільки це заповідник, подібні роботи незаконні. Журналістів, які приїхали висвітлити це, все село взяло в заручники, з сокирами збіглись.

Так, вони виглядали в неділю, всі однаково, від 5 річних, до 15 річних.
(https://i.ibb.co/DWvPgKf/2022-01-18-211220.jpg) (https://ibb.co/g9fbFgZ)

А це уже в понеділок. Фото не мої, з мережі. Якби завчасно знав про існування такої цікавої громади, обов'язково походив би більше по селі, та відзняв матеріал.
Але тоді, мені треба було ночувати там, а сектанти, це сектанти, могли і намет спалити і камінням закидати авто. То ж я їх не фотографував тоді взагалі.
(https://i.ibb.co/2SKNvvf/2022-01-18-211237.jpg) (https://ibb.co/NrYS99H)

(https://i.ibb.co/zsRxn6z/2022-01-18-211519.jpg) (https://ibb.co/LStRkN3)

Хлопці в неділю виглядали доволі цікаво, своєрідні кашкети, які самі, мабуть і шиють. Та піджаки, безрукавки.

Неподілк від їхнього села знаходяться залишки печі, теж кілька фото зробив. Здалеку виглядала як залишки замку у лісі.
(https://i.ibb.co/kKHzXWf/IMG-2975-1.jpg) (https://ibb.co/mJDd4Mw)

(https://i.ibb.co/fMq4hqX/IMG-2985-1.jpg) (https://ibb.co/LSYnLY0)

(https://i.ibb.co/ZzKj9my/IMG-2990-1.jpg) (https://ibb.co/r2Mj9sn)

(https://i.ibb.co/cwRNvk6/2022-01-18-213316.jpg) (https://ibb.co/YXJtWPc)

Можливо, хтось знає, де вони ще розселені, окрім Одаєва, Будзина, Стінки та Космирина (це їхня столиця).
Назва: Re: Українські Аміші - Кашкетники
Відправлено: Bottlehunter від 18.01.2022 21:46:06
Взагалі не знав, що в нас є такі закриті релігійні громади.
Чув про старовірів на Одещині, які теж старалися жити відокремлено, але то було давно, зараз майже повністю асимілювалися.