Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Bottlehunter

#141
Історичний чорний гумор по-чеськи: пивоварня "Фердинанд", яку заснував той самий Франц Фердинанд випускає пиво з назвою "Сім куль". Як відомо, саме 7 куль випустили вбивці в тіло Франца Фердинанда в Сараєво, і ця подія стала приводом для початку Першої світової війни.


#142


Після Другої світової війни Прага, як головне місто соціалістичної Чехословаччини, активно розбудовувалася. Реалізовувалися грандіозні проекти з побудови нових житлових масивів, підприємств, доріг, метро тощо. Щоб збільшити площу, до міста з початку 60-х до середини 70-х в кілька етапів було приєднано більше 60 навколишніх сіл. Звичайно, всі ці величезні території не є забудованими зараз, тому дуже часто фактично посеред міста можна натрапити на цілком дикий ліс, де скачуть зайці, бігають фазани і пасуться косулі.

Одним з таких місць, стежкою вздовж Далейського потоку, я прогулявся на вихідних. Маршрут на мапі



Починається маршрут в колишньому маленькому селі, а зараз віддаленому районі столиці - Репориє. Ви мусіли чути про нього, нещодавно там відкрили пам'ятник бійцям РОА, такзваним власівцям, які в травні 1945 допомогли звільнити Прагу від німців. Вони в той час квартирувалися саме в Репориях і на прохання керівництва празьких повстанців 5 травня 1945р. допомогли зброєю та бійцями. Ця подія відома як Празьке повстання. Звичайно, що комуністична пропаганда згодом "поправила" історію так, що визволителями стала Червона армія, яка насправді заходила зранку 9 травня у вже порожню Прагу.

Взагалі, я просто в шоці наскільки історія, яку нам викладали в школі, відрізняється від того, що відбувалося насправді. Останнім часом намагаюся читати статті та книги іноземних авторів і на більшість подій 20 століття просто заново відкриваються очі. Наприклад, ви знаєте як так сталося, що капітуляцію гітлерівська Німеччина підписала 7 травня, а дєнь пабєди святкують 9-го? Та просто Червона армія не встигала зайти в Прагу, де вже фактично не було німців та почав функціонувати місцевий уряд. Ввід військ в столицю країни після закінчення війни прирівнювався би до окупації, от і довелося влаштувати цирк з підписанням та перепідписанням.

Або, наприклад, ви знаєте як саме почалася Друга світова війна? Ну так, 1 вересня 1939р. Німеччина вторглася до Польщі, але як саме це відбувалося, де та як виглядав початок військових дій? Виявляється, класична тактика "їхтамнєтов" і військова агресія з метою захисту німецькомовного населення. Дуже рекомендую почитати на цю тему відповідний розділ в книзі Нормана Дейвіса "Боже ігрище - історія Польщі", вона перекладена українською мовою (http://historybooks.com.ua/prosmotr_podrobnuy.php?id=2696)








На площі встановлена меморіальна дошка, де, зокрема, процитовані слова Солженіцина з "Архіпелаг ГУЛАГ": "Все ли чехи разобрались потом, какие русские спасли им город?". Збоку на високій щоглі стоїть маленька скульптура російського танка з німецькою гельмою на ньому. Автором скульптури є мабуть найвідоміший сучасний митець Чехії - Давид Черний.



Звичайно, за порєбріком знатно пригоріло від такого пам'ятника. Рускі чомусь дуже не люблять, коли історію, яку вони колись виправили, виправляють назад. Репориї стали третьою за рік подією затяжної агресивної русофобії і ущемлєнія прав рускаязичних в Празі. Спочатку перейменували площу, на якій розміщене російське посольство, з Під Каштанами на Боріса Нємцова. Потім староста міського району Праги 6 сказав, що пам'ятник Конєву підчас карантину стоїть без маски і його треба знести (ну і відразу зніс). Історія на цьому не закінчилася, буквально два тижні тому в пресі з'явилися повідомлення, що поліція взяла під цілодобову охорону мера Праги, старосту Репориїв та того пана, що заставив Конєва дотримуватися карантину. Бо розвідка запеленгувала спеціального дипломата, що за давньою кагебістською традицією прибув з Москви з чемоданчиком отрути. Отаку веселу русофобію в нас в Празі затівають  ;D ;D ;D

Ну але досить про політику. Йдемо краще подивимося що тут є поексплорити. Скульптурна композиція "Охоронці", стоїть біля залізничної колії.



Потічок, вздовж якого якого я йду, колись був набагато повноводнішим, тут було кілька водяних млинів. Під одиним з них:





Цей припинив працювати десь в 50-х роках. Зараз тут тільки порослі лісом коробки будівель





Ще щось промислове і закинуте. В навколишніх горбах колись видобували вапняк, та й зараз є кілька діючих кар'єрів з піском і щебенем.









Збереглися залишки тунелів, по яких вузькоколійкою вивозили породу.





Споруда зверху - щось типу трансформаторної підстанції, часто такі зустрічав по селах навколо Праги. Нічого цікавого всередині.







Хтось має дачу в крутому місці


Навкруги скелі і дуже гарна природа. А ще одноколійна залізниця, якою час від часу проїжджають маленькі приміські поїзди.











Ще один закинутий тунель вузькоколійки, метрів 100 довжиною. Недалеко від нього в лісі знаходиться якась моцно секретна військова частина. Знайшов інфу, що її збудували на місці підземного нацистського заводу, зараз це щось типу ЗКП чеської армії. Як би там не було, але камери висять не тільки на воротах та по периметру, а й в навколишньому лісі на рандомних деревах)))









Затоплений кар'єр


Ще одна промислова пам'ятка Праги, височенний залізничний віадукт, "Празький семмерінг".





В літній період цією залізницею з Головного вокзалу можна проїхати ся на ретро поїзді, і то за невеликі гроші. А сфотканий рівними руками міст виглядає якось так:




#143
1 травня вибрався на найвищу чеську гору - Снєжку, що розташована на польському кордоні в Карконошах. її висота всього трошки більше ніж 1600м., дуже рекомендую як нескладний маршрут на один день. Я не буду описувати дуже детально як туди дістатися, ви це легко нагуглите. Нижче трохи фото і моїх вражень.

Окреме "вау!" для телефонної аплікації  mapy.cz - це направду найкраща апка з туристичними картами, яку я коли-небудь бачив.

Один з маршрутів на Снєжку починається в селі Пец Под Снєжков (Pec pod Sněžkou). Це типове туристичне селище, типу нашого Славського чи Буковеля, зі всіма супутніми магазинчиками, кафешками та розвагами. Хто лінується йти на гору пішки чи має маленьких дітей, може скористатися канатною дорогою. Вона працює в теплу пору року, виїжджає аж на саму Снєжку і є порівняно недорога.



Переходжу через місток за автобусною станцією і йду по маркованому машруту через смерековий ліс. Стежка вимощена каменем.





Перший погляд на Снєжку


Джерело біля місця для відпочинку в лісі


Мисливський будиночок-колиба на шляху


Стайні з вівцями та кафешка, де можна непогано зависнути і далі вже не йти.






Проміжна станція канатної дороги. Якраз сьогодні вона відкривається  після зимової перерви






Далі стежка теж вимощена каменем і навіть є огорожа з металевих стовпчиків




Пам'ятний хрест як нагадування, що безпекою в горах ніколи не можна легковажити


Вже майже вершина






Нагорі холодно, ще й хмара раптом набігла. Але я хлопець передбачливий, маю в рюкзаку теплий одяг.


Все, я в Польщі. Через Снєжку проходить польсько-чеський кордон.


На вершині є обсерваторія, пошта, капличка (1681 року!) та геодезичний знак(19 ст.)








В обсерваторії живе найвисокогірніший в Чехії кіт. Не впевнений проте чи є він водночас і найвисокогірнішим котом Польщі, найвища гора Польщі - Риси - має біля 2500м і розташована у Високих Татрах.


Гречка з м'ясом в горах мусить бути! Якщо нема підкопченої "монашки", буду її їсти з термоса. Правда, вітер такий, що гречку з ложки і термоси зі стола здуває, треба діяти швидко і точно (закидуючи крупу в писок)))


Хтось забив болт і далі не йшов


Краєвиди з західного схилу












Якщо чесно, я трохи розчарований. На гору і назад я зганяв за 5 годин, фотку своїх черевиків після походу докладаю нижче. Де болото, де стрьомні плацкартні поїзди, історії про гуцулів на маршруті, де гречка і тушонка із закопченої монашки та горілка на вечерю, змоклі речі та спалені на вогні черевики? Це мабуть основна причина чому я кажу друзям не ходіть в Перкалабу: дуже можливо, що це виявиться вашим недосяжним ідеалом, в який "двічі не ввійдеш".


#144
Стараннями Johnny тепер на форумі маємо зручну фішку для тих, хто задовбався скролити довгі сторінки.

Тепер можна переходити до наступного/попереднього повідомлення за допомогою кнопок вправо/вліво на клавіатурі або маленьких зелених стрілок, що з'являються в нижньому правому кутку.

Дуже дякуємо за старання, + до карми
#145
Гарне місце для прогулянки на один день.

Звіт треба слухати під однойменний альбом Мертвого Півня, який до того ж є їхнім останнім

https://www.youtube.com/playlist?list=PL2DFA6E879E5EAB1B



#146
Нещодавно лазив західною частиною кар'єрів, шукав підземелля. Тут знаходиться біля п'ятнадцяти найстаріших кар'єрів, що мають під собою 3 поверхи штолень для видобування. Руду по кар'єрах вивозили залізницею, ще й досі залишилися де-не-де рельси, різні механізми, а на дні кар'єру Мексика - ще й кілька затоплених вагонеток.



Моєю метою було потрапити в Головну штольню, яка розташована найглибше, та з якої можна потрапити практично у всі найцікавіші місця. На схемі це довга горизонтальна лінія посередині. Крім того, в довколишніх кар'єрах є ще багато неглибоких штолень та природніх печер.

Починаємо рівно з того місця, де закінчили минулого разу. Спростування твердження, що на дно кар'єру Мексика ніколи не потрапляє сонячне світло:



Техніка на в'їзді до діючої частини підприємства. Недалеко звідси знаходиться кар'єр Канада, звідки починається головна штольня. Ходити тудою не рекомендують, бо, по перше, місце охороняється, а по-друге, металеві ворота в штольню залишають відкритими дуже рандомно, ніколи не вгадаєш потрапиш всередину чи ні.



Кар'єр Мала Америка. Знаходиться на маркованому маршруті з замку Карлштейн до кар'єру Велика Америка, людей тут дуже багато. Зважаючи на карантин, всі чемно гуляли по лісі в масках.









Зверніть увагу на дірки на стінах кар'єру. Це такзвана "галерея", тут штольні виходять на поверхню. Ось так вона виглядає зсередини:



До води можна спуститися, навпроти спуску є ще один відносно безпечний вхід в штольні, з красивою назвою "Ангельські сходи". Потрапити в нього можна, якщо переплисти чи перейти озеро по льоду, що сьогодні точно не мій варіант.

Йду далі в ліс, де печерок побільше, а людей немає. Першим попадається ось такий колоритний вхід, відразу за якоюсь розваленою будівлею:





Всередині нічого цікавого, кілька метрів ходу. Зате трохи далі знаходиться невелика штольня з завалом в кінці і частиною збереженого підйомного механізму







Це місце на схемі називається "Modlitebna" (каплиця). Видно, що тут часто відпочивають, є сліди від вогнища і залишена від попередників їжа. З голоду точно би не вмер. При цьому навколо просто супер чисто, жодної смітинки.





Всередині десь метрів 50 підземель з кількома невеликими відгалуженнями, закінчується завалом. На підлозі видно сліди залізничних шпал.









Більшість закинутих кар'єрів через більш ніж сотню років виглядають просто як яма посеред лісу. Якби не знав, що тут було, було б важко здогадатися



Ще один вхід в штольні. При вході попередждення про зимівлю кажанів і просьба не тривожити їх в зимовий період. Всередині є лаз в якусь природну печерку, дуже вузький і дуже брудний. Я оцінив свої шанси і вирішив відкласти.













На іншій стороні цього ж кар'єру знаходяться кілька природніх печерок, в розломи можна спуститися, якщо мати шнурок







Це не горизонт заваланий, вона дійсно така похила)





І ось на дні чергової ями в лісі помічаю здорові грати. О, мабуть воно...





Один прут хтось акуратно випиляв. Якраз достатньо, щоб просочитися.



Тут набагато холодніше, ніж в попередніх штольнях, сам хід набагато ширший та вищий. В передчутті прекрасного готуюся до кількакілометрової прогулянки, вдягаю куртку, шолом, дістаю другий ліхтарик, рейнкавер на рюкзак. Потім свічу ліхтариком вліво і розумію, що швидше за все на сьогодні нагулявся.



Чотири(!!!) ряди густої арматурної решітки вмурованої в тлустий бетон. Збоку лежать підручні інструменти тих, хто пробував її безрезультатно зламати, різного роду ломаки з лісу і шматки арматури.





Йду в інший бік.







В районі кар'єру "Південний хрест" знаходжу отакий симпатичний хрест з арматури і книгу відвідувачів. На жаль, вона так відсиріла, що написати "тут був львівшький експлорир" мені ніяк не вдалося.





Для галочки обійшов ще кілька кар'єрів в лісі, очікувано нічого цікавого не знайшов. Буду тепер вигадувати спосіб як потрапити всередину. Ну а як вигадаю, то фотки з'являться тут.




#147


Першу гілку метро в Празі відкрили 9 травня 1974 року, відтак Прага стала п'ятдесятим містом в світі з власним метрополітеном. Перший проект був запропонований ще в 1898 році, напередодні будівництва каналізації. Мовляв, місто все одно треба повністю перекопати, то давайте заодно і метро прокладемо. Після того було ще кілька проектів, в тому числі і підземного трамваю. Зрештою, в 1965 році, під чуйним керівництвом товаришів з Москви, будівництво розпочалося. Ось цей історичний момент на фото:



Перший поїзд поїхав між станціями Соколовська (тепер Флоренц) і Качеров. В 1978 почався рух на першій ділянці зеленої лінії, а через сім років відкрилася і третя, жовта. Станції того часу називали за комуністичними канонами, була і Леніна і Московська і всіляких Будівельників... Сьогодні всі вони, звичайно, перейменовані. Єдине, що нагадує про ті часи, це фрески та барельєфи в стилі соцреалізму, як, наприклад, оці космонавти на станції Андєл.



Оригінальна кам'яна мозаїка на станції Гає, яка колись називалася Космонавтів



Дуже класний і дотепний сучасний малюнок на станції І. П. Павлова



Кожна лінія за початковим проектом мала свій стиль оформлення: червона - камінь, зелена - метал, жовта-скло. Пізніше, правда, при будівництві нових станцій, від цих правил деколи відходили.
Кожна лінія також має і свій "голос", тобто різні диктори озвучували повідомлення, що звучать всередині вагону.



Загальна довжина гілок метро на сьогодні більше 65 км, три гілки мають разом 61 станцію. Метро постійно розвивається і модернізується, минулого року розпочалося будівництво четвертої, синьої лінії. Рух там повинен початися в 2027 році, всі поїзди мають бути повністю автоматичні, без машиністів.

Нижче кілька фоток з депо Качеров, де я минулого року побував на дні відкритих дверей.

З нагоди свята, гостей в депо возив старий вагон Ечс, радянського виробництва. Ці вагони були запущені в 1974, разом з відкриттям метро, останній зійшов з лінії в 1997р. Один поїзд повністю на ходу, прописаний в депо Злічин і час від часу виїжджає на святкові покатухи.





Червону лінію обслуговують модерні Metro M1













Пожежна техніка надворі









Ну і оскільки ми в Чехії, всі історії закінчують однаково  8)


#148
Кілька разів на рік в Празі проводять Дні відкритих дверей в трамвайних, автобусних чи метро парках. Досить часто можна цілком легально потрапити навіть в ремонтні цехи або службові тупічки метро. Слідкувати за такими акціями можна, наприклад, підписавшись на фейсбук міського перевізника: https://www.facebook.com/DopravniPodnikPraha/

Ось як виглядав один з таких заходів минулого року. Трамвайне депо Страшніце (Vozovna Strašnice)



Трамваї вишикувані перед депо, кілька різновидів Татра Т3, T6, KT8 та новіші Шкода 14Т та 15Т. Двері у всіх відчинені, а в кількох можна зайти і в кабіну. Під наглядом працівників дозволяють натиснути на всі кнопки! Зрозуміло, що там роїться хмара дітей, а найпопулярнішими кнопками є дзвінок та відкривання-закривання дверей)))
























Службовий трамвай, для очистки паморозі на лінії





Соціальна реклама на вагоні. Згідно правил, в Чехії трамвай має перевагу над всіма учасниками дорожнього руху, в тому числі пішоходами. Дуже часто бачив, як туристи в центрі з круглими очима тікають від трамвая, що чомусь не збирається зупинятися перед пішохідним переходом  ;D

До речі, це мабуть перший і останній раз, що я в Празі бачив трамвай жовтого кольору. Тутешні класичні "лівреї" червоно-білі. Жовтий колір типовий для Плзні.



Дітей та дорослих на території розважають аніматори в костюмах героїв чеських казок та є фотозона. Все це абсолютно безкоштовно.





Навчальний стенд



Спеціальний дядько з радістю відповість на найкаверзніші запитання про різні трамвайні залізяки



Трансформаторна підстанція









Диспетчерська система моніторингу та управління



Всередині депо. Воно майже порожнє, тому що трамваї на маршрутах









В цей же день можна було заглянути і в одне з трьох празьких метро депо - Гостівар. В честь свята до нього їздить отакий ретро-трамвайчик, який ще мабуть пам'ятає цісаря. Тут все по-справжньому, пані кондуктор всередині одягнута в довоєнну форму, на кожній зупинці вихожить надвір і дзвенить в дзвіночок.













Ось і депо, сіра совкова будівля.





На території свято вже йде повним ходом, надувні спускалки для дітей та ковбаски з пивом для дорослих. Раз в 15 хвилин пожежники включають велетенську поливалку, і тоді дитяче "О-о-о-о!!!" заглушує абсолютно всі звуки.



Вагони тут всі одного типу (якщо чесно, я навіть не знаю як вони називаються), депо обслуговує зелену лінію.











Машини для обслуговування колії














#149
Випадково знайшов стару тему. Хто пам'ятає, що сталося такого, що у Львові перестало смердіти, а ми перестали то все логувати?)
#150
Цікавий репортаж, і за фотки дякую. Маю кілька дилетантських питань:
1. Чому треба замовляти аерозйомку саме за 22 червня 1941? Це дата найближча до можливої дати падіння літака?
2. Як ви знаєте, що літак чи принаймні якісь значимі його частини все ще там? Я чомусь думав, що у радянські часи такі затонулі літаки та танки шукали піднімали всілякі піонери на плотах за допомогою так-то матері і шнурків.
3. Як відомо, практично біля кожного села є яка-небудь затонула німецька техніка, з субмаринами включно. Я навіть сам знаю болото, де досі танк лежить  ;D Як ви зазвичай перевіряєте, що чергова історія - не вигадка?
#151
Зачотне пиво. Можна мішати з Руфусом




І з Големом

https://www.facebook.com/golempivo/


#152
Кілька значків з Чехословаччини. Два прямокутні значки у верхньому лівому кутку випущенні в честь проведення сесії Ради Економічної Взаємодопомоги (Совет экономической взаимопомощи) в ЧССР в 1979 році. Це була така міжурядова економічна організація з СРСР на чолі та поважними членами типу Монголії та Албанії. Вікіпедія



В окремій коробочці зібрані значки, присвячені чеській м'ясній промисловості (Masný průmysl). Емблемою промисловців є чеський лев з двома хвостами, який тримає в лапах здоровечу сокиру.

До речі, якщо ви спитаєте чеха, чому лев на державному гербі має два хвости, то швидше за все почуєте класичний жарт: колись на гербі було два леви, але один заліз іншому в дупу  :o А серйозних версій є дві: це символізує об'єднання Богемії та Моравії, а ще в геральдиці тварина з будь-яким подвоєним органом часто означає самця. Тобто можемо бути певні, що перед нами саме лев, а не левиця  :)




#153
Цитата: goom від 29.03.2020 23:46:30
Буровим станком можна бурити і газ нафту, різниці нема. Конкретна з теми, розміщена на газовому родовищі. ;)

В нас в Долині інакші, отаківо:

#154
Тож газова вишка, не нафтова, правда?
#155
Оскільки посилання в першому повідомленні не працюють, додам схожий ресурс іноземною мовою.
Про різні радіоактивні аварії та експерименти, в тому числі над людьми

Лінк на статтю
#156
Цитата: _Tarik_ від 24.03.2020 20:18:51
а сам школоло не був ? Сам по помойках не лазив ? І поправлю, не "КРЛ", а "КЛР"...

Можна розшифрувати ті абревіатури? Думаю, крім мене є ще кілька людей, які не все розуміють. І для історії лишиться  ;)
#157
Цитата: Golem від 06.09.2019 16:42:04

Ну а Нірвана і Оффспрінг самі знаєте ...


The Offspring їдуть в тур цього року. 2 липня в Празі, 17 липня в Києві, а після того в їх розкладі Москва і слухати Оффспрінг стане зашкварно)))
Сподіваюся, зомбі апокаліпсис до того часу вже пройде.

https://www.offspring.com/tour

#159
Свіже інтерв'ю з нами, цього разу на dou.ua  :D

https://dou.ua/lenta/articles/dou-hobby-urban-exploration/

Лінк на статтю в PDF


#160
Цитата: maxiWELL від 09.03.2020 11:37:39
Можливо, якщо буде щось таке закордоном, анонсувати на форумі?

За весь закордон не знаю, звичайно, але в європейських містах такі акції проводяться регулярно.

В Празі Дні відкритих дверей в депо, екскурсії, можливість покататися на історичних трамваях та вагонах метро бувають досить часто. Наприклад, на минулих вихідних на лінію запустили відреставровані Tatra T2, тепер вони будуть регулярно їздити на 23 маршруті. Тут є невелика стаття чеською: https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_1038-tramvaje-t2-se-po-necelych-56-letech-vratily-do-provozu-v-praze

З іншого боку, не знаю чи є сенс про кожну таку акцію писати на форумі. З Чехії нас читають дуже мало людей, а зі Львова чи Києва навряд чи хтось підірветься їхати.
Якщо буде щось дуже особливе, буду писати тут: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,8229.0.html

Інформацію про різні транспортні атракції в Празі можна знайти на офіційній фейсбук сторінці міського перевізнка DPP: https://www.facebook.com/DopravniPodnikPraha