Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Golem

#761
Так. Залізна вода. Цікаво буде порівняти дебет з джерелом на поверхні.

Про центр не погоджуюуся. Є, наприклад, Джерело на Високому замку. Були і інші джерела та криниці які просто завели в каналізацію. Бувають ще підземні джерела, пливуни. Ми ж маємо місто на болоті!
#762
Цитата: Bottlehunter від 28.05.2019 08:23:04
Про резервні водосховиша все-таки спитай. Це цікава тема.

ОК! Обовязково!
#763
Я ідею всіляко підтримую і постараюся приєднатися.

На рахунок приток: ми знаємо що доволі багато є чистих приток в самій Полтві які не мають прямого виходу на поверхню. Це і на Проспекті Свободи, і на Чорновола, Стуса, Сахарова. Та всюди є чиста вода.

ось лише кілька прикладів що були під рукою.




Тому для обєктивності репортажу слід їх врахувати також.
#764
Дякую! Виділив жирним ті шо пасуватимуть. Наскільки я зрозумів ця людина вже в поважному віці. А в старших людей своє почуття гумору. :)
#765
Привіт Всім!

Після публікацій на фейсбуці про Полтву мене пообіцяли звести з людиною що знає все про каналізацію. То ж я вирішив підготуватися. Ось список питань. Якщо хтось має ще якісь питання - пишіть. Спорбую задати. Є час до кінця робочого тижня.

Полтва

1 Тунель паралельно Полтві коло Макдональдса?
2 Чи є фото Марії сніжної до реконструкції?
3 Сахарова і Торфяна і затоплення: гіпотеза про два великих колектори шо зливаються в один малий?
4 для чого закривають входи?
5 Скільки ще простоїть колектор в центрі?
6 Де і що з старим колектором на Стуса?
7 КНС Сихова. Для чого аж дві ? Чому не зробили самотьоком?
8 Чому на Сихові немає вентиляції колектора а в ПЗК є?
9 Доки йдуть труби з Сихова і де саме вони зливаються в яйце. Довжина Яйця?
10 КНС сихів? Що буде якшо нема електрики?
11 Якшо КНС ввімкнути на повну то наскільки зросте рівень?
12 Чому смердить на Стуса?

ПЗК
1 як прокладали ПЗК?
2 Чому закинута Кнс Наукова і для чого вона була потрібна?
3 Чи ще відкритий спуск коло фанерного заводу?
4 Чи є спуск в ПЗК на Варшавській?
5 Як передбачаєтсья боротися з брудом і чому його не обслуговують?
6 човен для дослідження ПЗК?
7 Чи є запасний старий колектор в паралель ПЗК?
8 Куди ходить вся Стрийська від Автовокзалу?
9 Чому на Стуса впадає дві труби, тонша і грубша?
#766
Ідея не нова. Девять років тому ми вже нею займалися. навіть книжку видали були. І фільм зняли.

Я погоджуюся з Лесиком і не бачу в цьому майбутнього. Поки шо.

А от петицію за створення туристичного маршруту "памятник Шевченку - Оперний театр" я б підписав.
#768
Каналізація вулиць Наукової, Виговського та всієї Левандівки попадають у Полтву через південно-західний колектор (ПЗК). Це спеціальний тунель що йде глибоко під землею, місцями до 40 метрів. Наверх стирчать лише вентиляційні труби як на вул. Ряшівській, наприклад. ПЗК був прокладений щитовим методом. Таким же методом прокладають лінії метро. В Полтву він впадає коло кільця на Липинського.



ПЗК є сумнозвісним через трагедію що сталася у 2013 році. Тоді двохрічний хлопчик впав у відкритий люк на Левандівці. Його тіло знайшли аж через два дні. Віднесло хлопчика недалеко. Пошуки ускладнив стан колектора. За словами рятувальників він захаращене сміттям. «Експлорер.Львів» тоді суттєво допоміг рятувальникам інформацією про ПЗК та його входи.



Про засмічення дна ПЗК я писав ще в 2009 році. Пройшло десять років і ми вирішили спуститися на те саме місце ще раз. Перевірити як змінився стан колектора за цей час. Було нас четверо. Incognito ta Stalker страхували нагорі, Electrichking і Golem спускалися вниз.

2019 рік


2009 рік


Ось короткий підсумок:

1)   Стан колектора погіршився. Сміття лежить де і лежало. Місцями мул сягає по коліна.
2)   Скоби у вентиляційних шахтах згнили повністю. Їх просто немає. Спускалися і піднімалися ми виключно на шнурках
3)   Входи, які ми обстежили, завалені сміттям та іржею. Ледве можна протиснутися всередину колектора.
4)   КНС на вул. Науковій закинута та зруйнована вщент. Після добудови колектора в 2004 році стоки, напевно, течуть самоходом.

2019 рік

Бетоній троха змучився


Драбини і слід простив


Ледве протиснулися


2009 рік
Гладкі і рівні бетонні стінки


Ще є драбина


Вхід внизу доволі просторий


Позитивні моменти:
1)   Після трагедії входи закриті кусками бетонію. Ніхто вже не провалиться.
2)   Сліди від води в недавню зливу сягали нам лише по пояс. Тобто в колектора є запас під новобудови.
3)   Тут стерильно в порівнянні з колектором на Стуса. Ні тобі сантиметра слизу під ногами, ні сопель що капають в очі прямо зі стелі, ні багатошарового грибка на стінах. Та і запах куди менший. Все таки наявність вентиляційних шахт та чистої води дає свої плюси.





Ми спустилися в точці 104 і спробували пройти до точки 103. Точка 104 це навпроти Аеропорту, де закінчується нова дорога. Ось карта. На жаль, доволі скоро ми стикнулися з впадінням у ПЗК двох дренажних систем: з Скнилівського парку і з Аеропорта. Чому нажаль? Тому що вони нанесли в колектор мулу та іншого сміття. Звичайна каналізація несе лише какашки. Дошки та куски глини в унітаз ніхто не зливає. Нога провалювалася в мул аж по коліно. Витягнути її вимагало суттєвих сусиль. І це була лише перша притока з двох. Вона була проти течії праворуч.



Позначили рівні води до вилазки


Видно шви від тюбінгів з яких складається тунель


Перша притока дренажки в ПЗК


Друга притока дренажки в ПЗК


Дуже дивне рішення сплавляти дощову воду в каналізацію навіть у новозбудованих районах. ЇЇ ж можна було відвести в природні річища. Вода, очевидно що, наноситиме в колектор багато гілок, каміння та мулу. Це все повинні будуть потім фільтрувати очисні споруди.



Вода з дренажки йде по певерхні. Вона замулюється і забруднюється. і потім попадає сюди


Фоткаю це все по коліна в мулі. Друга дренажна притока ПЗК


Вхід через який ми прийшли. Він наполовину завалений іржею та сміттям


Далі проти течії ми прорубатися не змогли, тож вирішили йти за течією до точки 105. Це в сторону Любінської вулиці та Аеропорта. Йти за течією легко. Тунель круглий, його висота поза 2 метри, дно не слизьке. По міркам Полтви тут взагалі немає води: лише 2-3 метри ширини і 30 см глибини. Мокрі позначки на стінах вказують на рівень води під час пікових навантажень. Він не перевищує 1м. Забігаючи наперед додам, що за годитну перебування в колекторі ми не помітили коливання рівня. Тобто, судчи з усього, ніхто сюди насосами стоки не качає.

Висоти ПЗК вистачить навіть для високих дігерів


Вав, і тут є сталактити!


Ура! Ми перші з Експлорера йдемо досліджувати ПЗК!




Залишки будівельного устаткування


Спочатку ми думали шо це іржа або фарба. Але таки грибок!




Води тут буває по ту оранжеву мітку


Ось людина для орієнтиру


Притока прямо зі стелі. Через десять років тут буде дира. Вода бетон точить!


Карамельні стіни поруч




Сам тунель ПЗК складається з тюбінгів. Їх видно на фото. Тюбінги це такі частини кола з яких можна побудувати цілу трубу. Тобто тунель після проходження щитовим способом укріпляли не суцільною бетонною стіною, а її частинами. Схоже як в шатхті. Зараз стан бетону тюбінгів середній. Тріщин та сколів поки що не видно. Але повсюди нарости сталактитів та солей.

Похід до вентшахти 105 та назад нам зайняв годину часу. Вентшахта виявилася повністю закидана сміттям. Тож в разі надзвичайної ситуації не змогла б послужити надійним притулком. Цікаво, а кудою ж Водоканал збирається спускатися в разі аварії у ПЗК? І скільки цей спуск, разом з прокопуванням шляху, займе часу?



Вже раз тут то вирішив все обфоткати по повній. Хто зна коли буду наступний раз


Стики тюбінгів




Вхід 105 ще більш завалений ніж 104 звідки ми прийшли


Хіба що фотік туди просунути


Ось що вийшло. Майже як комин


Йдемо назад до 104


Сталактити зі стелі


Рівень води коло входу такий як і був.


Наш вихід назовні


Дуже дивне відчуття йти незвіданим колектором вперше. Небезпека та невизначеність загострює усі рецептори. Це тобі не комфортна Полтва у центрі міста, де почуваєшся майже як дома. Тут навіть немає люків куди можна екстренно евакуюватися в разі чого. Палицею промацуєш перед собою дно у пошуках ям. Прислухаєшся до віддаленого гуркоту води у пошуках колекторних хвиль. Тішишся як дитина коли нарешті коло виходу назовні. Але ж ще жумаритися наверх!

Так виглядає спуск в ПЗК


Електричкінг вперше спускається на шнурку






Команда підтримки. Заодно і пильнує шнурок та решту споряги. А також відганяє зівак.


2019р


2009рік


Всередині ПЗК


Що стримує Водоканал від покупки квадроцикла чи трактора і розчистки колектора за його допомогою? Риторичне запитання, напевно. Тому що коштує він недорого, а свіжого повітря для роботи двигуна в середині достатньо. Чистий колектор та справні входи це запорука його безпеки та довговічної роботи. А зараз під час спуску кожному з нас на голову було звалилося кілька кусків сміття. Входи у ПЗК настільки вузькі, шо скоро вже і не протиснешся у них. Та й вентшахти поросли деревами та іншою живністю. Ще через десять років вони можуть попадати взагалі. На прикладі Припяті знаємо як вона бере верх над людськими будівлями.

Каналізаційна насосна станція на Науковій (КНС)


Свіжа траншея для кабеля


Судячи зі стану не діє вона давно


Всередині КНС


Тут напевно колись була накопичувальна ємність і насоси. А зараз пустили напряму






Електричний щит КНС


1971 рік, коли будувалася Наукова


Ого, аж 630КВА. Жерло електрики немало


За щитком


Зараз в приміщенні стоїть трансформатор. Це його вихід


Прямий туалет у Полтву


Дно КНС


Фарба встигла добряче облущитися. Напевно пустує з 2004 року


Кому Електричку-Гриль?


Напівзамулена дренажка Кульпарківської. Йде коло КНС паралельно колектору


Третина труби в мулі. Якшо злива то може і затопити


Все що лишилося від автосервісу. Напевно тут скоро новобудови будуть раз так все зачистили








Ну і наостанок стандартне питання: «А чи смердить у Полтві?». Раніше я впевнено відповідав: «Ні, не смердить!». Але зараз кажу: «Незнаю». Поясню на прикладі. Коли сам сходив у туалет то тобі воно не смердить. Але варто комусь зайти після тебе, і ця людина може навіть втратити свідомість. Той самий ефект спрацьовує і у Полтві. Якшо це твоє – то воно не смердітиме 😊

Дякую всім за увагу а учасникам мандрівки за класний день. Досліджуймо Львів!


#769
Прогноз погоди нарешті без дощу. Так шо все в силі!

Ніхто більше не хоче з нами?
#771
Привіт Всім!

Маю два акуми 12В 7АH від сигналки. По 5 років кожному. Ще живі, але змучені. Сигналка сідала суттєво швидше ніж повинна. Віддам в добрі руки або на свинець :)

Якшо комусь треба то підвезу їх на Лугандонську або Угарську.
#772
Цитата: Roy від 24.05.2019 20:13:38
Інтроверт, кувалда +  ;)
Також повідомляйте, хто лишатиметься на ніч.

Кому треба можу позичити свою кувалду! :)


На рахунок ночі то подивлюся по атмосфері. Якшо буде в кайф то лишаюся. Ні - то мені 25 хв додому їхати

#773
Цитата: Electri4king від 24.05.2019 19:18:11
+1 тільки не вмію спускатися..(

О супер! А то я вже був подумав що всі на фестиваль НебуХай і в Ботанічний Сад подалися. :)

Я тебе спущу, не проблема. Підеш першим. Там є додаткова страховка. Якшо шо не так то просто зависнеш на шнурку.
#774
Привіт Всім!

На неділю прогнозують гарну суху погоду. Тому є пропозиція сходити в ПЗК

Ціль експедиції: глянути на стан колектора 10 років по тому і пройтися до точки 103 звідки будувалася нова його частина.


Спуск вниз зі страхівкою на шнурках. Шукаю 2-3 напарників і одного добровольця шо буде допомагати наверху,  але вниз не спуститься. Сторожитиме шнурки. Надіюся що вся процедура триватиме до 2 годин

Я спорягу всю беру. Треба буде тільки бахіли і ліхтарик. Діаметр труби десь 2 метри, тобто там горбитися не треба буде.



Збираємося коло точки 104. Це як йти з Пізденного недобудованою дорогою в сторону Аеропорта.





Вхід закритий куском бетонію. Я матиму машину і домкрат. туди можна підїхати. Думаю її посунемо в сторону а потім вернемо на місце.

Якшо раптом ЧП і прогноз підкачає - можемо поїхати в Карпати і пошукати печеру.
#775
Привіт Всім!

Вирішив зібрати тут лінки на всі наші багаточисельні звіти з Полтви та приток. І самому легше буде шукати, та й новачкам є шо почитати. Зелена Миша була висунула розумну думку аби перенести їх всіх в один підрозділ форуму. Але ми недавно якраз позносили всі підрозділи бо вони були неефективні. Тож хай будуть просто лінки. Зрештою лише 16 тем. :)

0) Центр міста і гарні описові фотки з-під Проспектів Свободи та Шевченка
1) Залізна Вода (вулиця Стуса)
2) Сорока (вул. Сахарова - Вітовського)
3) Колектор №9А вул. Стефаника - Городоцька і тут
4) Зубра як дренажна система Сихова
5) ПЗК (Щитовий) або Наукова - Виговського - Левандівка
6) вул. Торфяна - Липинського
7) Очисні споруди Полтви
8 ) Впадіння Полтви в Західний Буг
9) Старий польський колектор №4 по Липинського
10) Колектор №7, вулиця Куліша - Проспект Свободи
11) Колектор №9 під вул. Городоцька
12) Колектор №2 на Високий замок
13) Колектор №12 на вулиці Валовій
14) Колектори №14 і №16 на вулицях Пекарська і Князя Романа
15) Колектор на Левандівці
16) Колектор номер п'ять або де в Полтві пахне Пивом? Хімічна - Джерельна
17) Колектор номер 16 або Притока Полтви на Мечнікова
18) Колектор Полтва - Ринок Торпедо - вулиця Щурата

Окрема, але дуже важлива тема Дослідження теми Євреїв в Полтві під час ДСВ
#776
Do you sprech Lvinglish?

Ну ви напевно зрозуміли, я пофоткав будинок Шпрехера, підїзд першого Львівського хмарочоса де знаходилося перше управління Львівської джалізниці. Площа Адама Коперніка 8 :)

Зайти в підїзд легко, коду нема. Як і безкоштовного туалету на поверхах. :) Охороноць на мою схарену пику уваги не звернув.  Правда на горище без Лесика не попадеш. Бо двері залочені а розлочуються вони лише підвязаним язиком та розмовою з властєліном замків. Але і без того підїзд вражає своєю величністю. Є багате оздоблення, ліфт. Немає обісцяних кутків. Дуже фотогігієнічне місце.
















#777
Вперше з 2014 року річниця відбуватиметься не без мене :) Тобто я буду

Щодо планів то є думка не напиватися в Полтву, а зранку кудись скочити полазити. Так шо хто бажає запрошуєцці в Джиммік.

Серед ідей: Поруч є впадіння Зубри в Дністер, Миколаївський цементний ну і Карпати! З задоволенням наклею Експлорер на Параску :) Інші ідеї теж вітаюцци!

Я розішлю це запрошення своїм знайомим і потім відпишу скільки буде.






#778
Репер, це не тільки співак, а й спеціальна геодезична точка замурована у будівлю! Від неї вимірюють межі та висоти сусідніх ділянок та подвірь. Вона замурована в стіну аж на 15 см, щоб надійно.

У 19 ст у Львові створили першу нівелірну мережу. Вона складалася з 18-ти реперів. Ця мережа була потрібна для спорудження каналізаційної системи міста. Щоб какахи текли вниз, а не застоювалися в ямах.

На фото центральний репер що на фундаменті Ратуші. Написано «znak wysokości», орел (герб Речі Посполитої), та літери «P. N.». Від нього "танцює" весь центр міста в нашому кадастрі.

Ну і на фото видно залишки старих газових труб освітлення навколо ратуші. А ви їх помічали? ;)














Гарна стаття про реперів тут
#779
Я тепер Стінгеру винен ящик пива за це відео :) Докину сюди його ж фоток( скромняга :) ), як було до і під час дощу

Суха погода



В сильну зливу. Інтенсивність 25мм опадів за годину.


В дощ валіть геть і то пошвидше!

Та якщо вже біда застала і тебе несе течією то можна спробувати плисти. Швидкість тут не більша ніж в гірській річці, може навіть менша. В Полтві можливі удари об нависаючі труби і повороти. Тим більше ти будеш в темноті. Але шолом однозначно збільшить шанси на виживання. Принаймні в туризмі це спрацьовує. Коли сплавляєшся на байдарках то обовязково видають шоломи на голову. Щоб коли тебе понесе вода і стукне головою об камінь ти не втратив свідомість. Думаю у випадку зливи в Полтві шолом також може пригодитися.

ПС: Киньте сюди будь-ласка якшо хтось має більш якісні фото з цього входу.
#780
Я не їду. Мені троха накладно брати цілий день вихідних і не попасти на саму станцію.