Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Bottlehunter

#61
Не переживай, зараз практично все можна підлікувати/реабілітувати, головне твоє бажання. Тут на форумі є історії схуднення від Голема і Зєлі, може щось звідти почерпнеш для себе.

Про платівки - якщо там є в доброму стані якийсь рок чи танцювальна музика, з радістю куплю або на щось заміняю.
#62
Привіт. Бажаю якнайшвидше прийти в форму та купити собі ще кращу спорягу.

Хочу спитати чи то в ящику платівки? І якщо так, то чи є щось цікавішеш за Аллу Пугачьову?
#63
Один відомий львівський сайт не перестає дивувати. Виявляється, що на Добротвірській ТЕС сьогодні аварійно відключили один з реакторів.



Наш спеціальний кореспондент Рой доповнив статтю актуальними фото з місця події, а також додав, що інші три реактори в Добротворі працюють в штатному режимі.


#64
Якщо ви претеся від коліЇ і всього, що з нею пов'язане, чи просто любите витріщатися на великі залізні машини, мусите виділити собі день для душі і поїхати до залізничного музею в містечко Лужна У Раковніка.

Ось їх сайт: https://www.cdnostalgie.cz/muzeum-luzna/muzeum/-32734/

Найбільше мені сподобалося те, що всі машини тут живі. Їх люблять, за ними доглядають, і постійно відновлюють нові й нові експонати. Наприклад, паровози з музейної колекції регулярно відправляють покататися, щоб не заіржавіли і веселили людей.

На фотках світить сонечко і є зелене листя. Це тому, що зроблені вони в травні минулого року. Тоді тільки послабили карантин, і залізничний музей наважився відкрити літній сезон. Всі ходили в масках і лякалися від новин типу "вчора в Чехії було виявлено 71 випадок коронавірусу, з них 20 в Празі". Зараз те саме, тільки з показниками більшими в двісті раз, жодних емоцій вже не викликає.

Музейні експонати починаються ще на парковці



Відразу йдемо до ангару, де стоять паровози. Їх тут біля 15, різних епох. На кожен можна вилізти пофоткатися, діти в захваті. Оскільки паровози робочі і регулярно "заводяться", притулятися до них дуже не рекомендується)))





















Менші паровози стоять надворі. Оскільки моделі паровозів в ті часи називали не дуже мальовничо - просто цифрами - залізничники придумували їм ласкаві назви. Наприклад, "Млинок", "Всудибув", "Коцур", "Папужка", "Вухатий"











Один вже пихтить, шипить і свистить на поворотному колі, готовий везти пасажирів







Інші жителі музею. Маленький маневровий тепловоз з ласкавим прізвиськом "Поросятко"





Один з перших ЧМЕЗів, ці легендарні машини родом з Чехословаччини. На табличці біля нього написано, що з народженням ЧМЕЗів закінчилася ера паровозів. Хоча я не впевнений - сама закінчилася чи "ШОК! СЕНСАЦІЯ! ЧМУХА ВБИЛА ПАРАВОЗИ!!!"



Ще кілька експонатів.









Гість з України - Луганський локомотив М62, який в Чехословаччині чомусь називали Т 679 і дали кличку "Сєргєй".









Всередині пасажирської автомотриси 50-х років







Люксусна швидкісна автомотриса "Срібна стріла". Вироблена 1938 року. На жаль, через війну та технічні недоліки так ніколи регулярно і не поїздила.







Експозиції в приміщенні не менш цікаві. Чого варті тільки працюючі моделі залізниць! При нас діти працювали над одною з них, що не менш цікаво, ніж дивитися на готовий результат.









Залізничні квитки. Пам'ятаю, що Рой викладував на форумі схожі зі Львова, але не можу знайти



В музеї є ще дуже багато цікавого, але в цьому дописі і без того вже вийшло забагато фоток. Напишіть, будь ласка, про свої враження, якщо коли-небудь тут були або будете.
Наостанок солянка з різних залізничних артефактів.
























#65
Терезін - це місто-фортеця в Чехії, недалеко від Літомеріц, приблизно за 60 км від Праги. Заснував його наприкінці 18 століття цісар Йозеф II і назвав на честь своєї матері, Марії-Терезії.

Будівництво було закінчене через десять років. Основною задачею було забезпечення оборони від військ Прусії. Фортеця оточена валами і ровами, і з висоти має фантастичний вигляд.





Під час Другої світової війни тут було розміщене єврейське гетто. Нацисти намагалися зробити з Терезіна показушний концтабір, щоб показати як начебто добре живеться тутешнім мешканцям. Ось пропагандистський фільм тих часів

З огляду на тяжку історію - табір для військовополонених, військова фортеця, концтабір, в'язниця Гестапо, в'язниця для нацистів, знову військова частина - Терезін доволі похмуре та депресивне місто. В доковідні часи сюди хоча б приїжджали туристи, зараз і тих нема. Справжнє тобі місто-привид.

Вхідні брами, Річка Огрже, та старий млин біля дамби















Заходимо в місто





Брами, будинки та вулиці























Гарнізонний храм Воскресіння Христового. Виглядає вражаюче.





І потворна совкова будівля, що примістилася за ним



Розвалений будинок, де колись була військова частина соціалістичної Чехословаччини. Вицвілий напис: "Варшавський договір - щит соціалізму"







Видираємося на вали, щоб розглянутися навколо.









Йдемо шукати підземелля. Тут був мабуть якийсь віддалений пост, де вартові не мали роботи і малювали карикатури на своїх камарадів











Бінго! Одна з дощок, що закривають численні входи, віддерта, і ми всередині.





















Ходи є різні, більші і менші. Деколи трапляються просторні приміщення, а деколи ракоходи. Сміття всередині нема взагалі, цегла акуратно поскладана на купки вздовж ходів.
Вікна-бійниці, що виходять в рів.







Виходимо в рів через отакий мальовничий залаз.





Терезін крутий. Не зважаючи на жахливу історію, це дуже цікаве місце з точки зору військової фортифікації та архітектури.



#66
Знайшов отаку алюмінієву банку, з написом "Цукор" німецькою мовою. Ніяких інших клейм, позначок і т.д. немає. Кажуть, що період Австро-Угорщини.
порадьте, будь ласка, якщо бачили щось схоже.



#67


Для любителів залізниці та архітектури, Головний вокзал в Празі (чеською - Hlavní nádraží) - обов'язковий для відвідування. Я трохи повештався тут недавно.

Центральна будівля вокзалу - це один з найвідоміших в світі прикладів архітектури сецесії (модерну). Всередині можна знайти, окрім всього іншого, дуже гарно відреставрований центральний зал очікування та затишну кав'ярню, названу на честь архітектора - Фантова кав'ярня.













Модель вокзалу з кубиків лего. Більше про це тут



Поїзди та колії

















Останні приготування перед дорогою



Навіть каналізаційні люки тут фірмові



Пам'ятник на першій колії встановлений в честь сера Ніколаса Вінтона,який вивіз 669 дітей з окупованої нацистами Чехословаччини до Великобританії. Це були переважно діти єверїв, тобто таким чином він фактично врятував їх від смерті в концтаборі. У пам'ятника регулярно крадуть окуляри і так само регулярно роблять нові  :D





Відразу за пам'ятником є вхід до будівлі вокзалу, через який можна потрапити то пишно оздоблених "салонків", тобто таких віп-залів очікування. Свого часу тут чекали на поїзд Чарлі Чаплін, Едісон, Кім Ір Сен; окремий кабінет для прийому гостей мав перший президент Чехословаччини Томаш Масарик. Час від часу салонки відкривають для відвідування, наприклад, під час фестивалю Open House Praha чи Дня Архітектури.









Парк перед вокзалом трохи контрастує зі спокоєм та чистотою всередині. Він має народну назву Шервуд, мабуть в честь легенд про Робін Гуда. Це надзвичайно веселе місце, де щоденно розважаються десятки волоцюг та безхатьків. Вони сплять на траві, курять драп, посеред білого дня на лавках "дають по вені", сваряться і б'ються між собою, деколи бігають за поліцією або ж поліція за ними. По-всякому буває, одним словом, але завжди цікаво та креативно. Спостерігати за цим бедламом краще з висоти парковки, що розміщена над терміналом метро; звідти вам буде видно все, але вас не буде видно нікому. Міська влада довгі роки намагається очистити парк, але поки що без особливих результатів.



Оскільки ми вже згадували про архітектуру, тут же в парку, на розі вулиць Оплеталова і Болзанова, стоїть єдиний в світі кіоск в стилі Кубізм. Походить він з 20-х років 20-го століття.





З колії 1А якраз відправлявся Празький моторачек (Pražský motoráček). Це дизельна автомотриса моделі М 262.0, які вироблялися з 1949 по 1960 рік на трьох різних заводах. Вагон кілька років тому пройшов лагідну реконструкцію зі збереження всіх історичних деталей, для любителів історичної залізниці буде на що подивитися. Моторачек їздить по вихідних, за винятком різдвяного періоду, з Головного вокзалу Праги до зупинки Прага-Злічин з кількома зупинками по дорозі. Розклад руху можна глянути <a href="https://pid.cz/zabava-a-zajimavosti/prazsky-motoracek/">тут</a>. Оскільки поїздка триває в межах Праги, тут діє квиток міського транспорту. Тобто якщо ви вже купили собі проїзний на трамвай на кілька днів, тут можете їхати безкоштовно. Якщо ні - не біда, можна розрахуватися всередині. Головне прийти вчасно, мотриса має тільки 56 сидячих місць і не факт, що пан кондуктор захоче брати стоячих.



Поїздка до кінцевої триває півгодини. Якщо їдете в напрямку з Головного вокзалу, рекомендую сідати з правого боку. По дорозі ви проїдете через Віноградський тунель, що має більш ніж кілометр довжини та проходить під історичним центром Праги, потім історичним залізничним мостом через Влтаву, через знаменитий височенний віадукт, який називають Празький Земмерінг. Потім колія петляє між скелями, а після зупинки Жвагов відкривається чудова панорама на все місто. По приїзді на кінцеву можна трошки почекати та повернутися назад, або погуляти в околицях і подивитися як виглядають панельні райони Праги. А потім сісти на 9 чи 10 трамвай та повернутися в центр.

Празький моторачек не єдиний історичний потяг, який можна зустріти на регулярних пасажирських маршрутах. Більше їх можна знайти, включно з фотографіями, історією та розкладом руху, на сайті історичних поїздів. Можна навіть орендувати собі поїзд для покатушок; історичний чи вантажний локомотив. Також рекомендую фейсбук-сторінку
Клубу залізничних мандрівників, тут дуже багато залізничної інфи та анонсів подій на поїздату тематику.
















#68
UPD: Тема закрита. Дякуємо всім, хто долучився!


Наш камарад Бобер потрапив в невелику халепу і тепер потребує нашої невеликої допомоги 8)

Опис події від metalhead:
Цитувати
26.01 зранку поблизу н.п. Дубровиця ми потрапили у дтп. Внаслідок заледенілої траси і відсутності відбійника - злетіли з дороги у кювет і перевернулись на дах. За кермом був наш хороший друг, Подолян, на передньому пасажирському - я, на задніх - Орест з Бобром. Подолян, я і Орест народилися в броніках, тому маємо тільки пару синців і поламаний ніготь :smile:.
Бобру на жаль повезло менше, він серйозно травмував ключицю. На місці дали йому знеболююче, зафіксували постраждалу руку і одразу ж з допомогою небайдужого чоловіка поїхали в медпункт села а звідти вже в лікарню швидкої допомоги у Львові, де після обстеження та рентгену був поставлений діагноз: закритий перелом правої ключиці зі зміщенням. Мішу госпіталізували. Для повноцінного відновлення необхідна операція - остеосинтез ключиці з допомогою титанових пластин та гвинтів. Вартість набору - 14746 грн з комісіями), плюс 2000 грн за роботу хірурга та анестезіолога. Додаткові витрати типу ліків, рентгенів, перебування в лікарні вже не рахуємо... В Бобра на даний момент таких коштів нема, оскільки буквально два тижні назад він вийшов з карантину (корона). А взагалі дядько займається висотними роботами (промисловий альпінізм) і найближчі 1,5 місяці йому ніяка робота не світить, хоча жити на щось треба :pensive:.


Наперед дякую всім за допомогу!










#69
BBC виклали у вільний доступ величезну бібліотеку звукових ефектів, яку збирають вже більше, ніж сто років.
Тут є все, що тільки можна придумати: звуки різних машин і механізмів, натовпу, спортивних змагань, звуки моторів літаків часів Першої світової, кроки людини, що йде по печері, шлюбні крики птахів і багато-багато іншого.

Доступна за посиланням: https://sound-effects.bbcrewind.co.uk/

#70
Круто сходили, аж самому захотілося) Не холодно спати було?

Ті самі місця, але влітку і на ровері: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,7329.msg48200.html#msg48200 Мінус сніг, плюс всіляка комашня. Ліс і тоді був зовсім дикорослий і нечищени, ровери їхали добрий кілометр на нас, а не ми на них)
#71
Всім привіт!

Гарні новини: всі, хто хочуть допомогти нам оплатити хостинг та долучитися до розвитку форуму, тепер можуть це зробити на Patreon.

Підписуйтеся на сторінку Експлорера

explorer.lviv.ua в різних формах існує вже більше 15 років. Весь цей час основними принципами були і залишаються:

- україномовний контент
- відкритість, тобто кожен може додати свої матеріали на сайт чи приєднатися до вилазок
- жодної реклами на форумі, всі витрати ми покривали виключно з власної кишені

Ваш внесок допоможе оплатити хостинг та зробити форум зручнішим і сучаснішим. Наперед дякуємо всім, хто долучився!


#72
Недавно в Чехії відкрили пішохідний маршрут через всю країну, довжиною 1000км. Він проходить дугою наймальовничішими місцями попід північний кордон, від Німеччини до Словаччини. Дуже сподобалася ідея, сподіваюся щось схоже колись облаштують і в Україні.

Офіційний сайт, є англійська версія.

Фейсбук сторінка.

Маршрут на карті.


#73
За повідомленням ЛОДА, в монастирі найближчим часом пройде реставрація. Тут мають зробити дитячий будинок сімейного типу.

Цитувати
Роботи виконують в межах проєкту міжнародної технічної допомоги  «Монастирі близнюки: Венгрув та Рава-Руська – використання потенціалу історичної спадщини закону Реформаторів для розвитку туризму та соціально-культурного життя в Польщі та Україні» Програми транскордонного співробітництва «Польща – Білорусь – Україна 2014-2020».

«В межах проєкту заплановано виконання будівельних робіт в Монастирському комплексі отців Реформаторів - Храмі св. Михаїла та монастирі, шляхом їх адаптації для розміщення житлових місць та будівництва Центру діалогу культур, а також дитячих будинків сімейного типу, закупівля необхідного обладнання»,- розповів керівник департаменту МТД Роман Шепеляк.

У Центрі діалогу культур передбачено низку приміщень: історичне, спортивне, тренінгово-освітнє та рекреаційно-інтеграційне.

#74
Цитата: Blukach від 24.01.2021 13:06:55
Всім привіт) я так зрозумів вишка вже демонтована?

Так, вже демонтована.

Але лишилися спогади про неї https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,1738.msg26539.html#msg26539
#75
Цитувати
Скільки нас не збулось,
Переходячи міст понад Полтвою,
Скільки... перейшло через міст
І назавше пропало в гущавині правого берега?..
Правого берега...

Я сто разів чув цю пісню від Мертвого Півня, але аж сьогодні допетрав, що вона про Полтву!
Причому і слова (авторства живого класика укрлітератури Юрія Андруховича) і музика - просто топ.

Слова повністю можна почитати тут: https://nashe.com.ua/song/4360

#76
Круто з'їздили, зимові гори заворожують.

Як дорога до Осмолоди від повороту з Франківської траси? Середньостатистична "шкода" проїде?

Цитата: Golem від 14.01.2021 19:47:05
Фраза дня: «хочу Рево» :)

Я не великий фанат Пісенника дослідника, але ці слова просто просяться на музику Віки. Ще й співачку звати так, як ту падругу, що ви всюди за собою возите. Ця пісня настільки геніальна, наскільки і ідіотська, тобто на всі сто :D

#77
Наприкінці року всі традиційно підбивають підсумки і загадують бажання. Ми теж не будемо відставати, тим  більше, що згадувати є що)

Не зважаючи на самі знаєте що, для Експлорерів рік вийшов загалом так нічого. Та й дійсно, хіба може якийсь там вірус настрашити тих, хто 24/7 шукає собі пригод і завжди готовий залізти в найбруднішу дірку чи на найіржавішу вежу? Єдине, за чим шкодую: цього року так і не провели річницю. Ну нічого, на наступний зробимо вдвічі крутішу :)

Трохи цифр за рік:
- біля 560 000 унікальних переглядів форуму
- 120 000 людей щось читали у нас на сайті
- 140 користувачів створили на форумі 1200 повідомлень, з яких біля 250 - інформативні звіти з фотками чи відео.
- Dezer в травні написав ювілейне 50-тисячне повідомлення. Тепер міримо на стотисячне, тому мусимо до цього всі докластися, щоб швидше написати і відповідно потім відсвяткувати.

Не зважаючи на обмеження в пересуванні, було багато крутих вилазок і подій, як і розповідей про них. Мені особисто найбільше запам'яталися пошуки літаків, проходження закапелків Полтви, РЛС Дніпро, ЧЗВ та круті фотки з дахів Львова та інших українських міст.

Дуже круто, що до Експлорера приєдналося багато молоді, і в квадраті круто, що ви регулярно ділитеся розповідями про свої пригоди на форумі. "Старожили" трохи бурчать, звичайно, в кращих галицьких традиціях ("Шо то має бути хлопчі, шо туво таке")))). Але фотки з походів десятирічної давності досі спокійно висять на форумі, як доказ, що експлорерський дух зазвичай проявляє себе досить однаково і з часом не міняється.

Експлорер буде існувати доти, доки ми всі на ньому пишемо і збираємося разом. Тому в Новому році всім бажаю більше вилазок, більше планів, більше зустрічатися і спілкуватися, більше приємних моментів, коли відчуваєш, що життя тішить. А рідному Експлореру бажаю побільше нових цікавих звітів та людей, що їх пишуть.

А чим вам запам'ятався 2020 та які плани маєте на новий рік?


#78
Лиса Гора - дуже поширений топонім в Україні. Та, про яку піде мова далі, розташована на південний захід від Вигоди. Зайти сюди можна двома шляхами - з села Новий Мізунь або (як йшов я) зі сторони траси з Долини на Хуст. Стежка починається навпроти колиби "Гостинний двір", що трапиться вам з лівого боку майже відразу після того, як проїдете Вигоду. Жодних відгалужень чи поворотів, просто йдеш собі вверх. Часто доводиться перелазити через впалі дерева. Видно, що люди тут ходять нечасто. Підйом на гору і назад до колиби нам зайняв трохи більше чотирьох годин.

Місце на карті

З вершини в добру погоду видно Вигоду, Долину, Болехів, Калуш. З іншого боку синіють гори Аршиці. Звідси можна ненапряжно за два дні дійти пішки, наприклад, до Славського.

Взагалі, цей район Карпат досить глухий, підійде тим, хто любить ходити в гори і не любить бачити там людей. Саме тут, від річки Мізунка, починаються Бескиди, які тягнуться аж до річки Морава в Чехії.

Про Лису гору небагато інфи в інтернеті, але історія її цікава. Найперше, тут були розміщені артилерійські позиції. Біля стежки і далі в лісі ми бачили не менше п'ядтесяти окопів, викладених з каміння. Проте я так і не знайшов інформації про те, хто ці окопи будував і чи були тут реальні бої.
Після Другої світової в цих горах відбувалися бої УПА з НКВД, проти повстанців організовували численні військові операції. За кілька кілометрів звідси розташована гора Яворина і сумнозвісний бункер Роберта
А на кам'янистій вершині Лисої гори збереглися сліди язичницького капища, зокрема жертовних каменів.

Фоток багато не робив. Докидуйте свої, як будете в тих краях.




























#79
Дуже крутий проект, сподіваюся у них все вийде. Вхід в Полтву тут буде дуже пасувати.
Тільки цікаво як вони збираються фіксати наслідки регулярних потопів, що в тій частині стаються регулярно після літніх злив? Це ж треба кожного року в бюджет закладати)

#80
Годне відео про Пущу-Водицю, її історію і трамвай. Є і кадри з цього об'єкту.