Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts

Messages - Bottlehunter

#321
Офіційний сайт музею

Всі фото в альбомі

Після відвідин кар'єру я зі швидкістю ранЕної в дупу антилопи заскочив в орендований Шевік в надії встигнути на останню екскурсію в Ракетний музей, розташований неподалік. Забіг на рецепцію за десять хвилин до початку і почув, що квитків вже не є і щоб я приходив завтра. Курча, на завтра я собі запланував літачки і пустелю, і витрачати зайві 50 кілометрів та кілька годин часу зранку не збирався. "Пані", - кажу, - "я сам з Долини і пхавсі осюдаво в ту вашу Арізонщину спеціально аби зовидіти музей. Літаки в тій вашій Америци літают як собі хочут, через то я сі спізнив і шо тепер маю робити? Біда чорна, давайте шос думайте!" Пані трохи подумала і вирішила, що присутність бойка на екскурсії тільки її прикрасить. Так я дістав омріяний квиток за 10,50 і зайняв разом зі всіма місце в кінозалі, де нам показали невеликий фільм з екскурсом в історію та технікою безпеки, а згодом відвели під землю, показати гордість американської армії і залізний аргумент в часи холодної війни.

Ось гарне відео про музей та історію холодної війни, рекомендую



Вхід під землю, зовсім непримітний


Охоронний периметр




Кришка шахти


Загалом музеїв, присвячених балістичним ракетам, в світі є всього три: тут, біля Тусона, в нашому Первомайську та в німецькому містечку Пенемюнде (присвячений "бабці" ФАУ-2). Працівники американського музею на моє запитання про схожі музеї ще згадували якийсь в Росії і що він нібито згорів) Ну згорів то згорів, все одно туди не збирався)))

Екскурсії тут бувають до кольору до вибору (і, відповідно, за різну ціну): від звичайного туру на годину, де можна побачити командний пункт і ракету через віконечко, до нічного туру, де музей можна облазити уздовж і навпоперек і надодачу ще й там переночувати. Більшість екскурсій треба бронювати задовго наперед, вся інфа і ціни є тут: http://www.titanmissilemuseum.org/tours

На бойовому чергуванні тут стояла ракета Титан-2, єдина рідкопаливна ракета, що "служила" в Штатах після 1965 року. Вона мала б нести на собі одну боєголовку з зарядом 9 мегатон і долетіти до Москви за 25 хвилин. Такі потужні боєголовки були призначені для ураження захищених об'єктів типу командних бункерів та баз підводних човнів. В 1982 році ВЧ була знята з бойового дежурства, а у 1986 тут відкрили музей.
Загалом навколо Тусона було розташовано 18 таких шахт з ракетами, ще по 18 в штатах Арканзас та Канзас. Що цікаво, всі списані ракети Титан 2 (близько 60) зберігаються теж біля Тусона, на авіабазі Девіс-Монтен, поряд з найбільшим в світі кладовищем літаків. До нього ми теж доберемося трохи згодом.

Вхід всередину починається з Мегадверей, вагою 2.7 тонни. Проте відкриваються вони дуже легко - це можна зробити одним пальцем) Пройшовши двері, потрапляємо в захищену частин, розраховану на попадання поблизу мацкальської ракети. Від прямого попадання шахта Титан-2 захищена не була. Підлога тут змонтована на величезних амортизаторах, а лампи освітлення висять на пружинах. В задній частині приміщення з пультом управління заходиться червоний сейф, з картами та кодами підтвердження команди "Пуск" на випадок війни. У всіх приміщеннях, окрім зони відпочинку та кухні, працівникам заборонялося знаходитися одному.



















Титан-2 виглядає епічно: висотою як семиповерховий будинок і з написом "Військово-повітряні сили США" на боці. Запустити її можна було всього за 58 секунд.

Ось хороше інтерв'ю одної з перших жінок, які служили тут, Івон Морріс: https://www.bbc.com/russian/vert-fut-37156455














#322
Збираючись в лютому в чергове відрядження в Штати, я почав планувати, чим би то таким зайнятися на вихідних. Згадав, що десь біля міста Тусон (Tucson), що на Арізонщині, має бути музей ракетних військ, такий, як в нашому Первомайську. Відкрив Вікімапію, і чим більше часу роздивлявся околиці Тусона, тим круглішими ставали мої очі, щелепа відвисала, а з писка текла слина. Крім музею з ракетою Титан-2, там був діючий кар'єр з можливістю його відвідати, кілька закинутих кар'єрів, здоровенний авіаційний музей, найбільше в світі кладовище літаків, два природні парки в пустелі, пішохідні стежки в кам'янистих горах і ще купа всього. Стало зрозуміло, що одних вихідних точно не вистачить і що їхати точно треба! А вже на місці розберуся куди йти.



Asarco Mineral Discovery Center
Перша точка, на яку я прибув пізніше, ніж запланував через значну затримку літака. В Штатах літаки шалено популярні, в результаті аеропорти переповнені і працюють на межі можливостей. Найменший збій викликає ланцюгову реакцію в розкладі і, як результат, запізнюються всі. По дорозі назад я сидів біля бортпровідниці і та жалілася комусь, що за останні три місяці її літак з Фінікса жодного разу не відправився вчасно.
Музей компанії ASARCO, присвячений видобуванню міді. Офіційний сайт музею

Відкритий з жовтня по квітень, влітку через екстримальну жару туристам тут не раді. Щоб хтось випадково ласти не склеїв) Час роботи та розклад екскурсій уточняйте на сайті.

На території безкоштовного музею можна побачити виставку, присвячену історії видобування міді, шматки породи, навчальні фільми. Надворі навічно запарковані кілька вражаючих кар'єрних самоскидів Тут же можна придбати квиток на автобусну екскурсію діючим мідним комбінатом. Це власне те, за чим я сюди і приперся!









Надворі поміж кар'єрної техніки ростуть здорові як шляк кактуси, а з нір визирають суслики. Погода в лютому тут просто бомба: дме холодний вітер, так що фліска з трекінговою курткою стають дуже доречними. Визирає сонечко - роздіваєшся до футболки. І так разів з десять протягом дня).







У визначений час приїжджає білий автобус, народ з квитками пакується всередину. В автобусі я наймолодший, всі решта - американські пенсіонери. Не знаю, де вся молодь і як можна при здоровому розумі ігнорити екскурсію на діючий мідний комбінат. Ми їдемо по арізонській пустелі, здіймаючи за собою хмару куряви. Види американської пустелі - це мабуть найкрутіше, що я бачив в своєму житті (після Перкалаби, звичайно). Відразу з тобою улюблені вестерни та фільми Тарантіно та Родрігеса. І розумієш, що вони зовсім не перебільшували в своїх сценаріях, а навіть часом трохи недоговорювали, щоб не шокувати непідготовлену публіку зі, скажімо, Східної Галичини. 

Збоку простягається величезний відвал терикону, а екскурсовод тим часом розповідає історію видобутку міді в цих краях. ASARCO (American Smelting And Refining COmpany) була заснована в 1899 році і є одним з найбільших виробників міді в Північній Америці та світі. Компанія має кілька кар'єрів в Арізоні та Техасі, кілька років тому відкрили комерційні тури для туристів.







Перша зупинка автобуса на вершині величезного кар'єру. Майданчик обгороджений  і обладнаний біноклями, щоб можна було ближче роздивитися грузовики та екскаватори внизу. Кар'єр працює безперервно, без вихідних і в три зміни. Загальна кількість працівників - біля 600















Наступна (вона ж остання) зупинка - цех з дробилкою. Руда подається сюди і розмелюється, згодом методом пінної флотації з руди розділяються мінерали. Групу туристів супроводжує працівник цеху, який в теорії мав би відповідати на різні каверзні запитання. На практиці це не зовсім вдається, бо звук від дробилки як... від дробилки))) Тому (принаймні в мене склалося таке враження) народ запитує одне, працівник відповідає зовсім про інше, ніхто нікого не чує, всі посміхаються і всі щасливі. Ще більше вражень додають великі круглі відстійники, з яких штинить так, що аж очі сльозяться. Тому туристи довго в тому місці не затримуються, а чемно і без нагадувань пакуються в автобус. Після приїзду назад до музею кожному вручають на згадку зеленуватий камінчик мідної руди.

















Всі фото в альбомі
#323
Плани / Re: Є ідея!
07.12.2018 10:47:36
Можеш хоч натякнути про що та ідея? А то раптом вона безалкогольна або з настільними іграми і прийдеться вигадувати причину щоб швидше піти  ;D
#324
Ось як повинен виглядати під'їзд справжнього львів'янина. За метеріалами Ua-Travels Вул. Котляревського, 37а







#325
Маленький апдейт по планах:

Ми вирішили не їхати автом і взяли квитки на поїзд. Прибуваємо 29.12 о 7:33 поїздом 050Л. Назад того ж 29.12 о 22:37
Щодо місць куди піти, поки думаємо. Швидше за все, зранку поснідаємо і підемо в Клов, а наступні плани поки обговорюються.

#327
З'явилися залізничні квитки в продажі! Підписуйтеся хти ще вагався.
#328
Апдейт від Васіча: продаж квитків на поїзди відправленням після 20 грудня ще не відкрито, до 5 числа обіцяли завести всі поїзди в продаж, через новий графік поїздів.

Тобто потенційно буде чим їхати. Якщо так, я мабуть теж поїду поїздом, хай вибачають мене інші автоучасники)
#329
Може хтось приєднається на авто або іншим способом добереться до Києва
#330
Їдемо проводжати насичений експлорерський рік в Київ!!!
Точної програми ще нема, тому підписуйтеся і пропонуйте цікаві локації. Точно хочемо відвідати Клов, а що далі - будемо писати по ходу розвитку фантазії в цій темі. Київ багатий на експлорерські місця, нудно точно не буде.

Деякі старі спогади тут: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,6698.0.html

Оскільки квитків на поїзд зараз нема абсолютно ніяких, ми вирішили їхати Golem'овим автом. Виїжджаємо зі Львова 28.12 близько 4 години, ночуємо в якомусь хостелі, субота на полазки, знову ніч в хостелі і в неділю зранку їдемо до Львова.

Наразі ще є два вільні місця в машині. Якщо хтось бажає приєднатися зі своїм автом і готовий взяти пасажирів, велкам.

Можете також дістатися до Києва на 29 число своїм ходом. Головне, щоб ми всі зранку зібралися в одній точці, біля входу в Клов.

Якщо хтось з київських товаришів нас читає і хотів би зустрітися та провести разом час, будемо дуже раді.

#331
Крім теплої лампової атмосфери та розмов про небуденне,
тілівізія Залізка буде показувала документальний фільм про експлорерів - Urban Explorers: into the darkness. Слоган фільму "You'll never look at a manhole cover the same way again". І це якнайкраще пасує до всієї сьогоднішньої зустрічі.



#332
В нас з'явився новий розділ, присвячений старій цеглі, черепиці, кахлям тощо: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/board,46.0.html

Досі все лежало в одній великій купі темі. Буду дуже вдячний, якщо поділитеся будь-якими матеріалами на цю теу.
#333
Я трохи погуглив, оригінально стаття була взята звідси: http://ogogo.if.ua/tsikavo/pryhovana-katastrofa-yak-33-roky-tomu-v-karpatah-shukaly-rozbytyj-vijskovyj-litak-foto/
Це переклад з російської оригіналу автора, Віктора Верховинця, https://victour.io.ua/s94331/zvezda_sverknuvshaya_v_karpatah, про що він з обуренням повідомляє в коментах на Ogogo!

Ще одна стаття автора на цю тему: https://victour.io.ua/s88806/v_jerepi_arshici

Спробую з ним зв'язатися і опублікувати повний текст з фотками до нас.
#334
Маленькі зміни в структурі форуму. Ми перенесли всі теми з підрозділів "Звіти" кожного з основних розділів ("Інженерні споруди", "Віськові об'єкти", "Природні об'єкти", "Краєзнавство та історія"). Відповідно, маємо простішу структуру для читачів та пошукових роботів.
#335
Цитата: John від 10.11.2018 17:56:04
Там вже мало хто зрозуміє де був люк. Все рівномірно закладено гранітною (?) плиткою як і весь проспект. Тобто ніяких слідів на поверхні.
Так само як біля Стрийського ринку?
#336
Плани / Re: Бережани, 11.11
09.11.2018 07:27:51
Цитата: Нелегал від 09.11.2018 00:24:21
я +
але 50 на 50. ближче до неділі чіткіше знатиму. якшо буде більше охочих, ніж місць, готовий уступити.

Мість вже нема, хіба хтось ще з машиною буде або не зможе поїхати
#337
Плани / Бережани, 11.11
08.11.2018 21:27:25
В найближчу неділю збираємося в Бережани та околиці, в краєзнавчо-розважальну експедицію. Чіткого плану поки нема, пропонуйте цікаві місця. Їдемо моєю машиною, старт в 11-30 з Зеленої 269. Є ще два вільних місця, підписався їхати ще Руфус. Ставте плюса нижче хто буде, також якщо хтось має бажання їхати своєю машиною, напишіть скільки людей можете взяти.
Вартість пального ділимо на всіх, повертаємся у Львів година 8-9 вечора.
#338
Гарні статті про підземелля та каналізацію Праги. Сайт в них зроблений трохи дивно, весь список "підземних" статей можете побачити внизу сторінки

http://prahafx.ru/stavba/podzemi/kanalizace1.htm
#339
Загалом погоджуюся, але є деякі рідкісні випадки, коли я особисто не можу писати в плани. Бо або кількість людей лімітована, або не своїх не беруть або банально компанія вже зібралася, є самодостатньою і нікого з собою брати не хоче.
#340
Ну так, такий справжній ремонтний цех. В тому, де автомат з газованою водою, живуть вгодовані дикі голуби. Гудуть як поліцейська сирена)
Торфобрикети збувають переважно всіляким школам і дитячим садкам, де твердопаливні котельні є. Ще багато відправляють на металургійні підприємства на Схід.