Перегляд повідомлень

У цьому розділі можна переглянути всі повідомлення, зроблені цим користувачем.


Повідомлення - Bottlehunter

1
Знахідки / Re: Фалеристика
« : 07.04.2020 11:55:03 »
Кілька значків з Чехословаччини. Два прямокутні значки у верхньому лівому кутку випущенні в честь проведення сесії Ради Економічної Взаємодопомоги (Совет экономической взаимопомощи) в ЧССР в 1979 році. Це була така міжурядова економічна організація з СРСР на чолі та поважними членами типу Монголії та Албанії. Вікіпедія



В окремій коробочці зібрані значки, присвячені чеській м'ясній промисловості (Masný průmysl). Емблемою промисловців є чеський лев з двома хвостами, який тримає в лапах здоровечу сокиру.

До речі, якщо ви спитаєте чеха, чому лев на державному гербі має два хвости, то швидше за все почуєте класичний жарт: колись на гербі було два леви, але один заліз іншому в дупу  :o А серйозних версій є дві: це символізує об'єднання Богемії та Моравії, а ще в геральдиці тварина з будь-яким подвоєним органом часто означає самця. Тобто можемо бути певні, що перед нами саме лев, а не левиця  :)





2
Буровим станком можна бурити і газ нафту, різниці нема. Конкретна з теми, розміщена на газовому родовищі. ;)

В нас в Долині інакші, отаківо:


3
Тож газова вишка, не нафтова, правда?

4
Оскільки посилання в першому повідомленні не працюють, додам схожий ресурс іноземною мовою.
Про різні радіоактивні аварії та експерименти, в тому числі над людьми

https://nuclearpeace.jimdofree.com/%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BE%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5-%D1%8D%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B-%D0%BD%D0%B0%D0%B4-%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D1%8C%D0%BC%D0%B8/

5
а сам школоло не був ? Сам по помойках не лазив ? І поправлю, не "КРЛ", а "КЛР"...

Можна розшифрувати ті абревіатури? Думаю, крім мене є ще кілька людей, які не все розуміють. І для історії лишиться  ;)

6

Ну а Нірвана і Оффспрінг самі знаєте …


The Offspring їдуть в тур цього року. 2 липня в Празі, 17 липня в Києві, а після того в їх розкладі Москва і слухати Оффспрінг стане зашкварно)))
Сподіваюся, зомбі апокаліпсис до того часу вже пройде.

https://www.offspring.com/tour

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=us8OhI-OTHg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=us8OhI-OTHg</a>

8
Смітник / Re: Добу до Будапешта
« : 11.03.2020 17:27:12 »
Соляні копальні в Турді, Румунія
Турда в стилі Експлорер

Вид з підземелля в глибину землі. Я зараз знаходжуся в соляних копальнях Турда


В звіті також буде дестрой і помойки


Ну і як же без дахів і горокраксів Експлорера


Деколи хочеться поїхати кудись за кордон, але щоб не дуже далеко і було на що подивитися. Одним з таких місць є Турда, Румунія. Всього 250км від кордону мальовничими гірськими перевалами і ти в серці Трансильванії. В Труді знаходяться величезні та надзвичайно красиві соляні копальні. Сіль тут добували ще римляни. А зараз всередині облаштували туристичний рай. Соляні копальні вражають як своїми розмірами та і красою. Всередині є парк розваг і навіть соляне озера по якому можна кататися на човні.

Соляне озеро глибоко під землею


Для тенісу теж ок. В сухому повітрі напевно краще грається


Це острів посередині соляного озера. Самому не віриться що цю красу я бачив насправді


А як же черги на кордоні?!- спитаєтеся Ви. Я теж за це переживав тому виїхав з запасом. День перед поїздкою я катався на Буковелі. І раз вже тут, на Закарпатті, то чого б не відвідати Турду?! Неспішна дорога через Яблуницький перевал, чудові краєвиди на Петрос і Говерлу. Потім минаємо Рахів, Ділове і кілометрів з двадцять петляємо Тисою вздовж колючки і синьо-жовтих стовпців. Тут проходить Україно-Румунський кордон. GPS кудись веде, але пунктом пропуску щось і не пахне. Може він давно закритий і мені з обломом прийдеться вертатися назад?

Яблиницький перевал. Готуються до атомної зими?


І звідки цей гОцул взяв "участок" між Говерлою і Петросом?


Затишна брукована вулиця в Солотвино раптово обривається шляк-баумом. Біля нього стоїть людина в формі з маскою і термометром. Це і є Український кордон. Наші прикордонники віднеслися до мене з підозрою. Мовляв що я тут забув, чому не їду через Краковець, чи не везу часом бурштин або ікони і тому подібне. Я зробив висновок що наступного разу треба хоча би блок цигарок в багажник кинути аби менше привертати уваги.

Далі їду на Румунську сторону по дерев’яному мості! Уявіть собі: сполучення між двома європейськими країнами йде по дерев’яному мості!!! Під моїм маленьким Джимміком він звісно що не завалиться. Але багатогодинні черги ця хитка конструкція виключає як такі. Ну і фури та автобуси теж напевно не проїдуть.

Деревяний міст між Ромунією і Україною


Румунія мене почала вражати ще з кордону. Пропустили мене менше ніж за хвилину. Причому найдовше часу зайняло записати номер моєї машини на листочку!!! В наших прикордонників хоча б комп’ютери були! І взагалі наступні 150км шляху я постійно дивився в GPS щоб пересвідчитися чи я справді в Румунії. Вигляд з вікна, села, фіри з кіньми і дороги нічим не відрізнялися від Українських десь там в Путильському районі Карпат. Тому їдучи в Румунію не розраховуйте перетнувши кордон опинитися в шику і гламурі. Навіть у великих містах все плюс мінус так як і в нас, а деколи і гірше. Румунія – це насамперед колорит і самобутність. Це історичні пам’ятки та чудові краєвиди. Якщо це ваше – тоді вперед у дорогу!

Звичайна Ромунія мало чим відрізняється від України


Точно так само є сміття попри дорогу


Циганський телефон


Завершуючи тему кордону скажу що назад через Дяково я проскочив ще швидше. Бо Українці мене не шманали. І це не через корона вірус немає людей. Попри Вилок і в Берегово я спостерігав цілком звичні для цього місця черги на Угорщину. Це чомусь в Румунію нема бажаючих. Зі Львова до Турди через Мукачево вийшло 500км.

Дехто скаже шо пиляти 500км це капець як багато і тяжко. Але я дорогу сприймаю як відпочинок. Їдеш чудовими горами, минаєш стрімкі перевали, дивишся на нову країну і час минає швидко. До речі, я тепер розумію чому Трансфагараш побудували саме Румуни. Та в них тут всі дороги такі звивисті! Деколи в поворотах на першу передачу приходилося перемикатися. Просто Трансфагараш це фінал-апофеоз їхнього РомАвтодору.



Власне Турда це маленьке та симпатичне містечко з дуже довгою історією. Спочатку тут стояв великий римський табір. Потім розміщувався уряд Трансильванії. То ж тут є на що подивитися і поза копальнями. Але Саліна (так їх називають) того справді варта щоб лише заради неї сюди їхати…..

Центр, Турда


В принципі це і є десь пів-міста. Небагато. Копальні за тим горбом


де Урбан там і Поліція


Чому копальні а не шахти? Тому що видобуток вівся зверху вниз. Тут немає глибоких стволів та заплутаних ходів як наприклад у Велічці чи Стебнику. Зате є величезні підземні кімнати - виробітки. Всього три штуки відкриті для туристів. Ці виробітки настільки великі що всередину вмістилося колесо огляду, дитячий майданчик, тенісні та більярдні столи та інше. Усе це майстерно підсвічено то ж навіть на телефон фотки виходять офігенні! Попри всю цивілізацію атмосфера тут справжня, соляна. Повітря стерильне, ехо тишини та відсутність запахів… поки не сядеш у ліфт з іншими людьми 😊 Тому я користувався дерев’яними ходками

На дні трапеціїдальної камери






Вхід в копальню. 1857 рік.


Всередині є ліфт щоб не ходити сходами


Навколо справжні соляні стіни


Дякую Юркові і Олесю що своїми звітами спонукали мене сюди приїхати


Висота стелі кімнат коло 100 метрів, довжина кілька сотень. Вхід через верх, тому практично зразу виривається «Ваааав!». Мене вразило як така величезна пустота під землею може триматися і не обвалюватися. Може тут немає грунтових вод, то ж нічого не розмивається і не потрібно відкачувати. Виняток становить найглибша точка копалень з озером.

Старий вхід в копальні. Ним транспортували сіль до Турди


А це новий вхід для Туристів. Старий з тої сторони горба


Новий вхід спеціально зробили щоб всім було зручно попасти в копальні


Я рання пташка. Зранку лажу, ввечері відпочиваю. Більшість людей навпаки. Тому користуюся перевагою поки тут нікого немає


Апрув! Все як має бути. Хто був в інших соляних шахтах зрозуміє


Людський ходок вниз


Соляни сталактити на стінках.


Вид зі сходів. Трапеціїдальна форма мала перевагу над круглою. Вона дозволяла робити рудник в довжину, тобто добувати більше солі.


Видобуток солі припинили аж в 1930-х роках бо він став нерентабельним. Під час війни тут ховалися від бомбардувань а потім зберігали сири. Зараз водять туристів. «Цигани» циганами, але нам потрібно брати приклад. Вони свою копальню зберегли через десятиліття, а ми умудрилися зовсім недавно прокохати шахти в Солотвино. Тепер їздимо в Румунію дивитися на сіль під землею. Є ще Стебник… Дуже б не хотілося щоб він повторив долю Солотвино і Калуша. Хоча до того йде. Берімо в них приклад як потрібно поводитися з Приємно що цей  а зараз водять туристів.

Соляне озеро на дні копальні


Виглядає як у фантастичному фільмі


Це кругла дзвоноподібна копальня. Одна з найстаріших. Через ці отвори є вихід на поверхню


Місток з копальні соляного озера в трапеціїдальну копальню. Вони були незалежні і обєднали їх недавно.


Стовп для масштабу...


Люблю аварійні виходи!


Вид з аварійного виходу на озеро




курча! Треба сфоткатися а то потім сам не повірю що я тут був!


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fwdhGCJCw5k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fwdhGCJCw5k</a>

Писати про копальні нема сенсу. Це треба бачити на власні очі! Місце реально тру ще й легкодоступне як для грудних дітей так і для сіньйорів на візочках. Вхід в районі 200 грн. Найближчий аналог це Велічка. Але в Польщі все ж класична соляна шахта. Тож аж настільки масштабних кімнат там немає. Також у Велічці не покатаєшся на човні по підземному озері.

В принципі вони і зараз схожі


Це дуже крута річ! Її крутили коні і вона піднімала сіль нагору. Небагато схожих механізмів збереглося в Європі


Кілометровий тунель. називається старий вхід. Його спеціально зробили щоб легше було сіль транспортувати. По поверхні це займало 5 км.


Позначки скільки ще залишилося йти на стінах


F J означає Franc Josef, імя однієї з копалень


Власне старий вхід з поверхні


Реально шкодував що Васіча зі мною не було. Він без розводла з дому не виходить. В копальнях є ще дві аналогічні виробітки. Але вони зараз закриті для туристів. Аж плакати хотілося шо в рюкзаку нічого корисного не маю.

Вхід в стару закинуту копальню


Зубами такий не перегризеш


Крім Саліни, в Турді є ще багато цікавого для Експлорерів. Тут є великий індустріальний район, половина з того закинуте. За тих пів дня що лишилося я встиг зробити розвідку боєм і намітити потенційні точки для наступної вилазки.

Вид на індустріальну Турду


Ну і на карті є чітко позначений район де треаб лазити


Крім часу стримуючим фактором були цигани. Я розумів що вони тут живуть як звичайні громадяни. Але є негативний український досвід. Тому коли бачив групу коричневих замурзаних людей в різнокольоровому вбранні то я підсвідомо групувався і готувався що будуть зараз або просити, або красти. Це мої упередження, насправді ніхто і слова не сказав. Тим не менше з чорним поясом карате я б чувся впевненіше на всіх цих помойках.

Щоб добратися до тієї недобудови треба пройти ці циганські поселення


Навпроти є склад ізоляторів. Електричкін би приторчав!


Ось СПИСОК!!! 😊 В фотках є спалені координати.

1)   Бомжатник коло річки. Виглядало що до мене тут не було жодних дослідників чи графіті. То ж я вирішив що це годне місце щоб лишити нашу наклейку любуватися на промислові пейзажі.



Це щоб влітку на даху не душно було пити Рево :)


Ось і верх. щось не дуже високо


Насправді вони молодці що балки зробили бетонні. були б деервяні то все давно б вже знило і впало


Деруся клеяти наклейку


Так що вона все місто бачила. Але її ні дощ ні сонце не пошкодив


Індустріальний вид для наклейки


До речі, сюди водять екскурсії. Але конкретно в той день все було закрито


Па-па, полізли далі досліджувати. Хто тут буде - робіть селфі, викладайте!






2)   Недобудований універмаг в центрі!!! Причому він чистий і там навіть презервативів на підлозі не було. Не кажучи про інше сміття. Аж просилося лишити тут ще один горокракс.

На перший погляд будівля як будівля


Придивляємося ближче: щось тут не так!


А ззаду взагалі капець.


Ну що, класична недобудова


Дивно що вікна цілі і чисто


Я зауважив що не на всіх вікнах збереглися заводські наклейки


Як рідна!


Помийна, тобто оркестрова, яма.


Центр міста


Кількома поверхами вище


Рекомендую для фотосесій з тянками. Гарне чисте місце


3)   Військова частина з танками, літаками та радарами

І як я здогадався що тут воєнщина? ;)






Натівські!


Якщо уважно придивитися то видно що паркан шатали


Правда це закинута частина


ось що за воротами




Троха далі є діюча


Охоронець розповідав що тут час від часу це все літає і тоді зівак збирається багато


ні ні, тільки на телефон! ;)


Ще радянські Т-54, згідно класифікації Альпініста


РЛС дециметрового діапазону. Короче того добра тут вистачає. Було б бажання фоткати і лазити.


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Dl0XcyXw6x0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Dl0XcyXw6x0</a>

4)   Закинутий завод з офігенними трубами

Свят би з цього зробив гарну фотку :)


"А так то тлєн і униніє"


Це з іншого боку


5)   Старі будівлі коло заводу

Ууу, як надійно вхід залочили!


Напевно тут колись жив власник заводу


Гарний історичний будинок. У Львові такому б пропасти не дали


6)   Закинута міськрада в центрі міста

Ось цей двохповерховий будинок мені нагадав пошту в Будапешті


Вхід у будинок. Видно що пошту давно ніхто не перевіряв


7)   Засрані купальні коло шахти

Добре що вона здохла, боюся уколів. Тим більше від сказу


Русская глубінка?


Точно! Двоє из ларца згадалося


Вихід назовні




Ззовні цілком пристойно виглядає


Але всередині краще заходити тільки в повному хімзахисті


напевно тут колись текла вода чи що...






8)   Римська цегла

Ось тут колись був величезний римський табір


Все що залишилося


Старі казарми






Бані на кількасот квадратних метрів. З розмахом!






З розмахом будували!


Ну і цегла з клеймом як і обіцяв ;)


Таке враження цього тут ніхто не цінує


9)   Закинута ферма коло Сату Маре. Це вже як на Україну їхати. Таких ферм тут багато попри дорогу зустрічалося. Вирішив одну пофоткати для прикладу.

Фасад. Адмінбудівля


Головний вхід до будівлі


Але інстинкт дослідника потягнув мене в тил будівлі.


Бачите дроти на землі? А ще кажуть що цигани все крадуть. На Львівщині вони би тут не лежали.


ну а далі "мальовничі руїни" як каже Максівел




Знову ж таки. Безхозний метал! шкода що в багажник не влізеться.




Всередині адмінки


Чимось нагадало пресозаготівельний на ЛАЗ-і






Під дахом є купа місця щоб знімати файні індастріал кліпи


Ну і тут лишив свій знак. Реально на цьому місці я перший. Хай буде як знак де в Румунії треба зупинятися правдивим дослідникам на пересик












Спочатку був обережний. А потім помітив що дроту ж то нема! В нас вони б так довго не провисіли.


Лізу назад в сіру будність автоподорожей


10)   Недіючі вишки коло кордону. Антен на них немає, значить лізти має бути нескладно.


Розвідка показала що ніхто тут ще нічого не шатав. Все залочено так сяк, по Львівським міркам взагалі відкрито. Охорона час від часу є але мене ніхто не рухав. Я навіть заїхав до прохідної військового аеропорту і мило розмовляв з охоронцем. Пасажир з машини міг би спокійно все перефоткати. Що і зробимо наступного разу. ;)

Вони ще тонше не могли трубу врізати?


За трьома замками!


ну а це взагалі жесть


Дякую Юркові та Олесю за наводку на Турду!


Було реально круто!


9
Про explorer.lviv.ua / Re: Ми в Пресі
« : 11.03.2020 13:08:38 »
Свіже інтерв'ю з нами, цього разу на dou.ua  :D

https://dou.ua/lenta/articles/dou-hobby-urban-exploration/

Лінк на статтю в PDF



10
Можливо, якщо буде щось таке закордоном, анонсувати на форумі?

За весь закордон не знаю, звичайно, але в європейських містах такі акції проводяться регулярно.

В Празі Дні відкритих дверей в депо, екскурсії, можливість покататися на історичних трамваях та вагонах метро бувають досить часто. Наприклад, на минулих вихідних на лінію запустили відреставровані Tatra T2, тепер вони будуть регулярно їздити на 23 маршруті. Тут є невелика стаття чеською: https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_1038-tramvaje-t2-se-po-necelych-56-letech-vratily-do-provozu-v-praze

З іншого боку, не знаю чи є сенс про кожну таку акцію писати на форумі. З Чехії нас читають дуже мало людей, а зі Львова чи Києва навряд чи хтось підірветься їхати.
Якщо буде щось дуже особливе, буду писати тут: https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,8229.0.html

Інформацію про різні транспортні атракції в Празі можна знайти на офіційній фейсбук сторінці міського перевізнка DPP: https://www.facebook.com/DopravniPodnikPraha

11
Класна розповідь, люблю трамваї.
Знаю, що ще бувають трамвайні екскурсії в Пущу-Водицю, рік тому майже потрапив на таку)
А в інших трамдепо Києва проводяться якісь дні відкритих дверей?

12
Унікальні історичні фото заводу "Термоприлад" від Святодія. Він сам їх свого часу сфоткав і сховав, а сьогодні знайшов на антресолях флешку з фотками.






















13
Сайт MyHeritage запустив сервіс, який перетворює старі чорно-білі фото в кольорові.  Доступний за посиланням.

В нашому Телеграм чаті забавка дуже зайшла. Нижче додаю найцікавіші на мій погляд фотки. Докидайте ще!

Колоризовані парові машини з Волі Добростанської










Вулиця Харківська, 30 роки.



Львівський етнографічний музей, 40-ві роки.



Прадідусь Зеленої Миші



14
Коли чистота і зручність Праги набридає, коли хочеться відпочити від людей і змінити трохи ландшафт навколо, є швидкий рецепт. Всього півгодини на авто - і ти опиняєшся в Кладно, місті з багатою індустріальною історією, що зараз переживає не найкращі часи. Тут є все - іржаві та не дуже труби, розвалені та не дуже підприємства, закинуті історичні промислові будівлі, купи сміття в лісі та стрьомні райони, що населені циганами і в які краще не заходити.

В середині 19 століття тут знайшли кам'яне вугілля високої якості, а згодом відкрився металургійний комбінат та супутні підприємства. Під вмілим керівництвом радянського режиму виробництво почало занепадати, а згодом і зовсім здохло. Зараз частина промзони стоїть закинута, на частині відкрилися нові підприємства або стоять якісь склади.

Для ревіталізації Кладно докладаються значні зусилля. Наприклад, зараз розробляється проект швидкісного трамвайного сполучення з Прагою. Але виглядає, що потрібен час, щоб постіндустріальні рани загоїлися і місто знову повернулося до нормального життя.

Фото далі будуть вперемішку, з жовтня минулого року та з минулої суботи.

Старі вапняні печі, експлорерська візитівка Кладно. Якщо я зрозумів правильно, збудовані всередині 19 століття.



Ось як вони виглядали колись:



Це початок території, де колись розташовувався металургійний комбінат. Навіть не зовсім якісні старі фото, яких далі накидаю ще, передають атмосферу цього місця. Я собі уявляю, що тут робилося п'ятдесят років тому: пилюка, сморід, шум та грюкіт техніки та інші "милі дрібнички" важкої промисловості.









Десь метрів за чотириста звідси починається ще одна експлорерська пам'ятка - фантомна залізниця на стероїдах. Це коротка залізнична гілка, що проходить естакадою над територією підприємства до розвантажувального цеху. Колись по вузькоколійці їздили отакі паровозики. Один такий дожив і до наших днів, його можна побачити в технічному музеї в Празі



Історичні фото "висячої залізниці". Ви вже відчуваєте атмосферу?)))







Частина естакади залочена від різного роду сталкерів. Експлорить тут народ досить охоче, до речі. Не зважаючи на стрьомну погоду, вчора зустрів групу підлітків, а потім ще й чувака з зеркалкою на шиї та дочкою років шести. Малій той урбан експлорейшн явно не зайшов, вона змерзла і позіхала на весь рот. Видно мама в суботу ходить з подружками на каву, а доця мусить валанцатися з татом по всіляких промзонах і бомбіках, хоча не проти би побавитися з ляльками. Але героїчно сприймає свою долю як неминуче зло і не жаліється на труднощі)





А це вже з іншого боку "фантомки", розвантажувальна платформа, до якої вона колись вела. Висота поверхів чотири, всі приміщення закидані сміттям. Хтось навіть не полінувався привезти ванну, щоб викинути її в підвал.

















Так це місце виглядало колись



Графіті, чуваки явно не там шукають свою цільову аудиторію.





Прощальний погляд на "фантомку" зверху



Зазвичай біля схожих стрілок пишуть щось типу "Free hugs". Щоб народ охочіше заходив всередину.



Табличка на якісь епічній залізяці, що валяється наподалік. На око тони три, в Україні вона б давно помадрувала на металолом, а тут народ лінивіший.



Просто вітер тут сильний буває



Типові придорожні краєвиди промзони. Зверху прокладені кабелі, знизу якісь труби.







Історична будівля вокзалу. Авто на передньому плані - легендарна Škoda 120. Буквально за сто метрів від вокзалу в розвалинах якихось бетонних будок горить вогонь і сушаться дитячі пеленки на шнурку.







На підвищенні за залізничними коліями видніються історичні будівлі старої шахти. Зараз частина з них використовується як склади, частина стоїть закинута. Я на територію не потрапив, якщо комусь цікаво, більше історичних фото є тут.



Це тільки мала частина з того, що можна побачити в Кладно. Оранжевий хеловінський гарбуз з центру міста, щоб розбавити сіру атмосферу промзони





15
Команда сайту polyphonyproject.com  зробила просто колосальну роботу, вони професійно записали і упорядкували близько 1500 народних пісень майже з усієї території України.

Кожен голос поліфонічних пісень записаний окремим мікрофоном, що дозволяє розділяти їх та прослуховувати окремо або комбінувати між собою будь-яким чином за допомогою багатоканального програвача. Щоправда, той багатоканальний програвач працює тільки на мобільному  >:(

Пісні з архіву можна фільтрувати за темами, мотивами, обставинами виконання тощо. До кожної є відео в 4К. Коротше кажучи, справжній скарб для тих, хто цікавиться українською історією.

На жаль, з Західної України є тільки Волинь, гуцулів та бойків чомусь ще не записували :) Може пізніше з'явиться)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aofsxbVAN40" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aofsxbVAN40</a>

16
Статуя Святого Антонія на прогулянці дуже цікаво як вона туди потрапила,  є в когось якісь ідеї?

Яка адреса?

17
Відеосюжет про колекцію Олександра Терещука. Дякую Driver'у за посилання

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=eF4TW5GiXrk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=eF4TW5GiXrk</a>

18
Сьогодні натрапив на статтю у вранішній газеті, був приємно вражений. Хлопці зі спільноти prazdnedomy.cz за трохи більше, ніж п'ять років зробили колосальну роботу. В цій базі даних зараз 4850 закинутих будівель по цілій Чехії. Можна фільтрувати по типу, стану об'єкта, віку, назві і т.д. Є фотогалерея, історія, стан, інформація про теперішніх та колишніх власників тощо.

Основною метою існування ресурсу є ідея, що будинки не повинні стояти порожні. Тому крім збору інформації і документування, prazdnedomy намагаються ще й зробити так, щоб будівлі, передусім історичні, отримали нове життя. Для цього шукають інвесторів, нових власників, вносять будинки в списки архітектурної спадщини, проводять екскурсії, залучають нових людей до своєї діяльності. Інколи і самі проводять реконструкцію за власноруч зібрані кошти.

Графік екскурсій, до речі, досить насичений. Хотів би до них ближчим часом приєднатися.







19
Кілька статей про скарби та їх пошук в Чехії, іноземною мовою

https://www.radio.cz/ru/rubrika/radiogazeta/klady-i-zakony-zemli-cheshskoj

https://www.radio.cz/ru/rubrika/radiogazeta/v-velikuyu-pyatnicu-v-chexii-ishchut-klady

https://www.radio.cz/ru/rubrika/radiogazeta/gorshochek-zolotyx-monet-ili-o-polze-vyrashchivaniya-luka

Якщо коротко:
- Пошук з металошукачем доволі популярний в Чехії, хоча і нема такого хайпу як в Україні. Законодавством пошук не заборонений, якщо тільки це не місце археологічних розкопок.
- Згідно закону, все знайдене в землі належить державі. Той, хто знайшов скарб, отримує 10% вартості у винагороду. При цьому оцінюється історична, а не колекційна ціна знахідки.
- За приховування знахідки настає кримінальна відповідальність.






20
"Atlas Obscura" - проект присвячений нетуристичним місцям по всьому білому світі. Попадається і банальщина, звісно, але і цікавого теж багато. Гарний варіант, якщо хочете знайти щось незвичне в чужому місті, куди приїхали на вихідні. Звідси я, наприклад, дізнався про сквот Мілада в Празі та ще кілька цікавих місць.

Є тут і дещо з України, наприклад, закинутий костел Всіх Святих в Годовиці.