Видалося побувати на Львівському Державному авіаційно - ремонтному заводі (ЛДАРЗ), під час екскурсії на підприємство, в рамках заходу "Дні Європейської спадщини у Львові".
"Державне підприємство Львівський Державний авіаційно - ремонтний завод "ЛДАРЗ" - одне з найпотужніших підприємств Державного Концерну "Укроборонпром" , яке спеціалізується в галузі ремонту авіаційної техніки військового призначення.
Спеціалізація заводу - легкі фронтові винищувачі та винищувачі - бомбардувальники типу "МіГ".
На сьогоднішній день заводом опановано ремонт літаків
МіГ - 21 , МіГ - 23 , МіГ - 27 всіх модифікацій та МіГ - 29."Офіційний сайт підприємства![]()
Логотип заводу
На прохідній заводу нас зустрів пан Андрій, який будучи працівником заводу, по сумісництву проводить екскурсії. Під час екскурсії дозволялося фотографувати практично всюди, окрім деяких місць, все ж таки це оборонне підприємство, яке має свої секрети

Перше що кинулося в очі на території заводу - це широкий плац та веселі яскраві електровантажівки, на яких перевозять вантаж по території.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Першим ділом ми відправились в музей заводу. В музеї представлена історія підприємства, починаючи від часів Польші та закінчуючи сьогоденням. Є велика колекція стендових моделей літаків, виконаних в різних масштабах. Фотографії на стендах розповідають про історію аеродрому у Скнилові та авіаремонтного заводу, а також про літаки, які там ремонтувалися. Крім того, представлені подарунки та нагороди підприємства.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Стендові моделі меншого масштабу виконані членами дитячого гуртка, організованого директором музею. А моделі більшого розміру виконані з бальзи одним з працівників заводу.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Міг-29
![]()
![]()
Міг-27
![]()
Міг-21
![]()
Також представлено макет території завода...
![]()
Ми в великій будівлі з червоним дахом

![]()
![]()
...і деякі зразки авіаційного озброєння.
![]()
![]()
![]()
![]()
На стендах можна дізнатися про історію аеродрома Скнилів
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ця пам"ятна медаль була подарована в 2000-му році в честь відкриття пам"ятника Данилові Галицькому у Львові і має номер 01
![]()
![]()
![]()
Рухаємось до наступної точки нашої екскурсії.
![]()
![]()
За невисоким зеленим парканом від нас ховається Міг-21, поставлений у вигляді пам"ятника на честь 70-ти річчя підприємства

![]()
Фотографуємось та приступаємо до огляду)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Літак повністю справжній, як і ракети встановлені на ньому, з них тільки вийнята бойова частина та поставлені заглушки на сопло. Мені як людині, яка займалася колись стендовим авіамоделюванням, було дуже цікаво доторкнутися до живої легенди, яку я свого часу клеїв в 72-му масштабі

![]()
![]()
Можна покрутити крила ракеті))
![]()
![]()
![]()
Далі направляємось до цеху-дільниці ремонту планера літака, де здійснюється ремонт силового набору планера за допомогою аргонодугового зварювання.
![]()
По дорозі бачимо один з історичних цехів підприємства.
![]()
А також песиків, які нас зустрічають))
![]()
І от нарешті ми в цеху! Тут все цікаве!

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Цеховий транспорт
![]()
![]()
Всі проходи між приміщеннями мають характерний виріз під силует фозеляжів літаків 50-х - 60-х років
![]()
А ще ми дізналися, що американська авіатехніка відрізняється від радянської тим, що на ній всі гвинти на обшивці залиті лаком до рівно вилизаної поверхні.
![]()
Далі нас ведуть через стоянку літаків до оглядового майданчика.
![]()
![]()
![]()
![]()
Підвісний підфюзеляжний паливний бак Міг-29
![]()
Консолі крил та стабілізатори Міг-29
![]()
Міги-29, які готують до ремонту.
![]()
![]()
![]()
Міг-29 УТИ
![]()
![]()
З оглядового майданчика добре видно старий та новий термінал аеропорта та взлітно-посадкову смугу.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Фоткаємось на пам"ять та йдемо до виходу

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()