Порпоную тут викладати описи місць, де можна походити з металошукачем.
Перше місце - село Сприня старосамбірського району. На горі ДІЛ В кінці листопада 1943 р. відбувся досить великий бій Української народної самооборони (УНС) із німцями, на хребті є впорядкована могила полеглих повстанців. Сміття нема. Неподалік відновлена криївка.
Друге місце - Хребет Чорногори - Кукула. Залишків колишніх окопів - тьма. Тут пройшли лінії фронтів обидвох воєн.
"
Біля стовпчика № 3 зійшли з говерлянської стежки вправо та попрямували в бік гори Велика Кознєска. Все ще старим кордоном. Через півгодини ходу біля знака з позначкою 3/8 знову залишили стежку та попростували вліво через ліс. Метрів через 200 в лісі розташований цвинтар австрійських солдатів, що загинули тут 30 серпня 1916-го року. В той час тут тривали запеклі бої між військами двох імперій — Росії та Австро-Угорщини. (О, ледь не забув: на маршруті по Чорногорі зможете бачити залишки окопів та бліндажів часів першої світової. Майже всюди).
Колись тут була галявина, а потім цвинтар заріс лісом. Напевно, тому і добре зберігся, що його не так легко знайти. На кам’яних стелах можна прочитати імена та прізвища загиблих: Густав Мюллер, Лео Томассен, Едуард Бревер, Фріц Клозе, Едуард Козьмицький... Всього з півсотні військових. Народилися вони в різні роки, в основному були молодими, а загинули одночасно. То була війна...
"
(с)Третій - перевал легіонів. Перевал Легіонів, довжина близько 7км, Зєднує долини потоку Рафайловець і потоку Плаєць. В жовтні 1914року на місці маловиразної стежки саперами Другої Бригади легіонів розширили і пубудували фактично дорогу. Дорога і перевал міг вже використовуватись колісною технікою. На будівництві дороги працювало близько 1000 робітників. Збудовано було близько 14 мостів загальною довжиною 227м. Значна частина дороги була викладена каменем, що видно і сьогодні, в верхній перевальній її частині. Також використовувались колоди, що клались поперек дороги. Дорога була побудована за 5 днів!!!
Дорога-перевал був побудований у військових цілях і мав стратегічне значення.
Тоді АвстроУгорщина разом з Німччиною воювала з Росією. Ця дорога була однією з артерій постачання східного фронту. Зброя, припаси, облаштування довозилась потягом до залізничної станції Усть Чорна. Далі кінною тяговою силою через Брустуру і цей перевал на східний фронт.
Бої проходили недалеко від перевалу Зелене, Пасічне, Молотків. На перевалі у 1931р було встановлено хрест в честь тих подій. Хрест стоїть донині.
(c)ПС: В додатку фото цвинтаря зроблене Коржиком.