На правах учасника цього походу по болотах напишу невеликий звіт.
Наша команда. Для декого це перші пошуки літака взагалі
![]()
Пару днів тому вирішили знов перевірити місце падіння літака радянського. Нагадаю , раніше було знайдено декілька уламків дюралі, серед яких були з клеймами 1 го заводу, що свідчило про моделі І-15 бис, Міг3 та Чайка - І-153.
Сам літак впав в болото , яке раніше було повноцінним ставком. Цього разу Андрій Риштун взяв човна та двох помічників тягнути літака з болота) Три Андрія та Міша - це є сила ) щуп , якій в нас був прийшлося доштукувати тому що був короткий. МД водяний також взяли , а з глибинником там ніяк не пройти через очерет..
Човен готовий!
![]()
На старих картах озеро тут велике та глибоке. А зараз болото.
![]()
Міші зачот! Він мало того що цілу ніч "мішки тягав", так ще й цілий день з нами шукав літак
![]()
Авіарицар!
![]()
![]()
![]()
Сюдою заходили у воду!
![]()
Ну і фото напамять поки ше штани сухі

![]()
Джимік завіз аж під саме місце , не прийшлося тягти спорядження.
![]()
Перші пів години пробували з човна шупати та дзвонити дно, але прийшлося йти пішки по пояс в воді , човен між очеретом не міг просунутися. Така прогулянка трохи лякає , тому що на глибині 20 см фактично можна по пояс зразу в болото загрузнути.. Andre та Le-i-zoo здобували навичкі пошуку по ґрунту, і доволі успішно . Поки ми повернулися з плавання-ходження , хлопаки вже мали чим похвалитися, як то кажуть новачкам везе )
Ми провірили ділянку звідси і аж до того лісу
![]()
де було глибоко човен виручав
![]()
За годину часу аномалій не виявили , фактично щуп йшов до пів метра в мул. Тільки одне місце здалося підізрілим, глибина більша і щуп до метра входив в мул та й сигнал МД показував там.. але нащупати не змогли.
Будні дослідника. Якраз хімза гарно від Полтви помилася
![]()
Пеервірили все звідси і аж до тих ялинок на горизонті
![]()
Ніц в тій воді не знайшли. Якщо літак і є, то пішов глибоко у мул
![]()
По краях болота знайшли декілька уламків фюзеляжної дюралі , причому фактично в одному місці , під деревом і на глибині 30-40см , ніби їх хтось колись там лишив. Ці уламки і допомогли остаточно вирішити модель літака . Після миття з'явилися чіткі клейма . Всі дюралі схоже були з хвостової частини.
Andre сходу надибав цілу купу деталей
![]()
Часто питають чи вони не згнили... Але ж це алюміній!
![]()
Потім з цієї купи вишуковували детальки з заводськими номерами
![]()
Гарно все промивши отримуємо клейма
![]()
![]()
![]()
Хоч і сам літак до сих пір десь на дні чекає , але спробували шукати в нових для нас умовах, та і досвіду трохи набули )
По кількості уламків та формі стало зрозуміло що решта літаків крім Міг3 відпадають, передивились багато фото з місць падінь Чайки та І-15 біс , дюралей там набагато менше , та і клейма в нас є . Отже , нарешті остаточно визначено - це
Міг3 ! ![]()
![]()
Ця поїздка не була даремно яж ніяк- модель визначено , досвід пошуку в тяжких умовах і конкретно в ставку вже є . І , як наслідок- лишається лиш знов питати старих людей про конкретне місце падіння, чи замовляти аерофотоз'омку люфтвафе того місця за 22 червня 1941 р, хоч і не дешеве задоволення.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()