МІГ-3 на захід від Львова

Автор Golem, 05.04.2020 09:58:10

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Golem

Короче є легенда що в болоті лежить літак. Збираємося з akve там поплавати. Човен в нас двомісний, так що закон про карантин не порушуватимемо :)

Кому цікаво то приєднуйтеся. Виїзд в 9 зі Львова. Десь годину їхати. Якщо буде кілька човнів то тим краще. Або почерзі. Болото там невелике, але в Л-ці не пройдеш.

Також може хтось має лавинний щуп або телескопічну антену від Р-105, 3м бажано. Щоб промацати дно. Інакше прийдеться щось городити з палок.

В мене в Джимміку місце є.
Дігери всіх країн єднайтеся!

akve

В мене також з 2 місця буде .
Щуп короткий на 1.2 м є і ще доштукуємо якось патик 2 м можливо,  але звісно краще цільний альпійський щуп 3-4 м .
Або можливо хтось має глибинник з рамою 1х1 або 2х2 м - тоді можна за човном протягти по воді.
Ну і заброди і МД на всяк випадок візьму , може зара глибина мала там.
Фото є , але як зараз там не знаю ..

П.С. доречі в підтвердження легенди про літак- пару уламків на березі знаходив і місцеві підтвердили місце..





Олесь

Візьміть пошуковий магніт, шнур з гаком (кішку)
Добрим словом і пістолетом ви можете домогтися набагато більшого, ніж одним тільки добрим словом. - Аль Капоне

Andre


STALKER

Попередньо плюс, куліковку від р-105 маю, нажаль не дам, запчастини, буду з неї робити на Сі-Бі антену, МД можу взяти.

Le-i-3o

Він копав, і ти копай!!!

Viton


Golem

Ооо, вже є банда! Я в пятницю ввечері напишу де і коли збираємося. Погода має зіпсуватися, так що в болоті покупатися не вийде. Хіба якшо десь застрягнемо...
Дігери всіх країн єднайтеся!

STALKER

Мінус, мушу їхати з самого ранку в Пустомити. Так що ще хтось може примкнути до компанії.

akve

На правах учасника цього походу по болотах напишу невеликий звіт.

Наша команда. Для декого це перші пошуки літака взагалі


Пару днів тому вирішили знов перевірити місце падіння літака радянського. Нагадаю , раніше було знайдено декілька уламків дюралі,  серед яких були з клеймами 1 го заводу,  що свідчило про моделі І-15 бис,  Міг3 та Чайка - І-153.

Сам літак впав в болото , яке раніше було повноцінним ставком. Цього разу Андрій Риштун взяв човна та двох помічників тягнути літака з болота) Три Андрія та Міша - це є сила ) щуп , якій в нас був прийшлося доштукувати тому що був короткий. МД водяний також взяли , а з глибинником там ніяк не пройти через очерет..

Човен готовий!


На старих картах озеро тут велике та глибоке. А зараз болото.


Міші зачот! Він мало того що цілу ніч "мішки тягав", так ще й цілий день з нами шукав літак


Авіарицар!






Сюдою заходили у воду!


Ну і фото напамять поки ше штани сухі :)


Джимік завіз аж під саме місце , не прийшлося тягти спорядження. 


Перші пів години пробували з човна шупати та дзвонити дно,  але прийшлося йти пішки по пояс в воді , човен між очеретом не міг просунутися. Така прогулянка трохи лякає , тому що на глибині 20 см фактично можна по пояс зразу в болото загрузнути.. Andre та Le-i-zoo здобували навичкі пошуку по ґрунту,  і доволі успішно . Поки ми повернулися з плавання-ходження , хлопаки вже мали чим похвалитися,  як то кажуть новачкам везе )

Ми провірили ділянку звідси і аж до того лісу


де було глибоко човен виручав


За годину часу аномалій не виявили , фактично щуп йшов до пів метра в мул.  Тільки одне місце здалося підізрілим,  глибина більша і щуп до метра входив в мул та й сигнал МД показував там.. але нащупати не змогли.

Будні дослідника. Якраз хімза гарно від Полтви помилася


Пеервірили все звідси і аж до тих ялинок на горизонті


Ніц в тій воді не знайшли. Якщо літак і є, то пішов глибоко у мул


По краях болота знайшли декілька уламків фюзеляжної дюралі , причому фактично в одному місці , під деревом і на глибині 30-40см , ніби їх хтось колись там лишив. Ці уламки і допомогли остаточно вирішити модель літака .  Після миття з'явилися чіткі клейма . Всі дюралі схоже були з хвостової частини.

Andre сходу надибав цілу купу деталей


Часто питають чи вони не згнили... Але ж це алюміній!


Потім з цієї купи вишуковували детальки з заводськими номерами


Гарно все промивши отримуємо клейма






Хоч і сам літак до сих пір десь на дні чекає , але спробували шукати в нових для нас умовах,  та і досвіду трохи набули )

По кількості уламків та формі стало зрозуміло що решта літаків крім Міг3 відпадають,  передивились багато фото з місць падінь Чайки та І-15 біс , дюралей там набагато менше , та і клейма в нас є . Отже , нарешті остаточно визначено - це Міг3 !







Ця поїздка не була даремно яж ніяк- модель визначено , досвід пошуку в тяжких умовах і конкретно в ставку вже є . І , як наслідок- лишається лиш знов питати старих людей про конкретне місце падіння,  чи замовляти аерофотоз'омку люфтвафе того місця за 22 червня 1941 р, хоч і не дешеве задоволення.














Bottlehunter

Цікавий репортаж, і за фотки дякую. Маю кілька дилетантських питань:
1. Чому треба замовляти аерозйомку саме за 22 червня 1941? Це дата найближча до можливої дати падіння літака?
2. Як ви знаєте, що літак чи принаймні якісь значимі його частини все ще там? Я чомусь думав, що у радянські часи такі затонулі літаки та танки шукали піднімали всілякі піонери на плотах за допомогою так-то матері і шнурків.
3. Як відомо, практично біля кожного села є яка-небудь затонула німецька техніка, з субмаринами включно. Я навіть сам знаю болото, де досі танк лежить  ;D Як ви зазвичай перевіряєте, що чергова історія - не вигадка?
Най жиє Гуцулія!

akve

Дата падіння відома , 5-6 ранку 22 червня 1941 р. Тому і фото треба від 22 числа.
Літак був на плаву і повільно затонув,  глибина тоді була до 2 х метрів,  отже фото покаже точне місце.
23 числа радянські військові спробували дістати літак,  але трос лопнув і все , більше спроб не було ніколи ( зі слів місцевих , причому опитали з 3 х старих людей)
Сподіваємось що він ще там є , бо дістати навіть зараз є проблема , 4-5 тон маси ще плюс мул .

Wolff

Як пробували витягнути, значить багато чого зняли. А решта місцеві  потихеньки розібрали. У після воєнний період любий цвях був дефіцит. Швидше за все є залишки фюзеляжу та силових конструкцій.

akve

Цитата: Wolff від 13.04.2020 16:54:55
Як пробували витягнути, значить багато чого зняли. А решта місцеві  потихеньки розібрали. У після воєнний період любий цвях був дефіцит. Швидше за все є залишки фюзеляжу та силових конструкцій.

Всяке може бути , але перевірити треба ..

Golem

Вставлю і я своїх 5 копійок. Фото +- ті самі, текст інший.

Відомо що Сталін готував потужний наступ на Європу. Тому на західних кордонах СССР було зосереджено величезну кількість військової техніки, в тому числі і літаків. Гітлер не став чекати поки ця орда все змете на свому шляху і напав першим. Більшість літаків навіть не встигли взлетіти і були знищені на землі. Та кілька повітряних боїв між Союзом та Люфтваффе все ж таки відбулося. І сталося це на захід від Львова

Нас захопила ідея знайти перший збитий радянський літак часів ДСВ. Місцеві мешканці розповідали про літак що впав у болото. Він деякий час там ще проплавав і потім його засмоктало. Військові спробували його дістати але безрезультатно. Через кілька днів тут вже були німці.



Пошуки цього літака розпочалися ще минулого року. Це є описано в нашій книжці. Навколо болота було знайдено кілька уламків алюмінію. Але точну модель но них тоді встановити не вдалося. Судячи з розкиду уламків, літак справді лежить десь у болоті. На жаль болото це немале. То ж потрібно спочатку знайти точне місце, а потім вже думати як його звідти дістати.

Наше болото


І на березі уламки


Спеціаліст по уламках може дуже багато чого сказати. Що це за літак, як він падав, чи горів і так далі...


Йому не нудно. Він просто ніч не спав


Робимо меч дослідника


Це звичайний щуп примотаний до кутника. Щоб глибше діставати


Ми спробували проплисти болотом на човні. Але це виявилося не так легко як здавалося. Очерет та кущі сильно ускладнювали пересування. Де мілкіше ми йшли в забродах. Прощупуючи дно спеціальним щупом та металошукачем ми так нічого і не виявили. Значить або ми його пропустили, або він достатньо глибоко.

Спелеолог у човні шукає збиті літаки на болоті


Великий плюс що можна сюди підїхати машиною і не треба це все волочити на собі


Вдіваємо заброди щоб можна було у воду стати якшо шо


Готові!


А це виявилося складніше ніж я думав


Ловись алюмінька велика і маленька


Оцю ділянку ми дослідли аж до того лісу


місцями було не дуже глибоко, але залипабельно


Після цього нам усміхнулася удача. Андрій, що вперше був на подібних пошуках, знайшов цілу гору уламків. Гарно все відмивши ми, з допомогою спеціалістів, змогли точно дізнатися модель літака. Це був МІГ-3! Все починає сходитися. Цілком може бути що це той самий МІГ на якому відбулася перша повітряна дуель Олійник vs Горбатюк.

Клад!


Деталь йшла за деталлю


У хлопців золоті руки. Викопали пів літака!


Десь так




А це вже після миття. Можна знати який завод робив, порівняти з іншими моделями літаків












Обнадіяні ми продовжуватимемо пошуки. Адже це ж цілий літак там повинен лежати! На разі розпитуємося місцевих за точніше місце падіння. Якщо нічого не вдасться то працюватимемо з архівною аерофотозйомкою Люфтваффе.

Характерна деталь від Міга


Ось тут вона стояла. фото Evgeniy Onishchenko


МІГ-3


Десь в такому стані ми його найдемо


Якщо ви впізнали це місце то будь ласка не пишіть у коментарях де це. Щоб не було металхантерів. Краще порозпитуйте дідусів та бабусь, може хтось щось пам'ятає. Будемо дуже вдячні за будь-яку інформацію. Також дякую Андрію Кірянову, Андрію Сенишину і Михайлові Палюху за чудову вилазку!
Дігери всіх країн єднайтеся!

yurko.hudyma


akve

Поки снігом все замело , є трози часу - додам в цю тему інфи. Ще раз там були в кінці осені , вже з тяжкою аптилерією- покликали спеців з атомним магнітометром ( саме слово це вже лякає ) .
Прилад цей показує магнітні аномалії земної кулі , тобто наявність чогось більшого за бочку 200 літрову стопудово зафіксує і навіть глибину покаже.
Отже минулого разу виявили лише одну анамію , тільки там щуп дуже глибоко йшов,  в іншіх місцях ніби все тверде на дні.
І почали з того місця.
Процес описувати не буду , в двох словах з датчиком робили заміри кожен метр і дивились показники на базовій станції.
Якщо є велики перепади показників це і є наше місце .
Болото звісно лякало,  бо коли води по коліно ще можна по самі помідори в мул провалитись,  а іноді і ще глибше.
Отже 20х20 метрів аномалія була , ії і перевірили , і вуаля,  ми вгадали.
Прилад показники бешенно кидав то вверх то вниз,  перепади зафіксували , к координатам прив'язали.
Ще й водяний детектором для вірності пройшов , і з багнюки вдалося пару уламків видобути.
Згідно показникам прилада специ зробили малюнок діаграму,  об'єкт на глибині 0.9-1.5 метра , 3-4 метри довжиною , по логиці мав би бути як раз наш літачок ..
В подальшому будемо думати як його звітам діставати .

402 Гості, 0 Користувачів