Літак на Аршиці

Автор Khimik, 12.11.2018 14:47:28

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачі і 1 Гість дивляться цю тему.

Khimik

Раз тут пішла тема за літаки, трохи додам.
Писати много і красіво не вмію, то просто копійну опус таваріща, з яким ходили.
Оригінальний план не вдався через травму, але на другий рік я повторив - дуже зручно з логістичного боку - лишаю машину в лісництві, звідтам Росохан, ночівля, літак, Яйко-Ілемське, ночівля, Молода, ночівля і виходиш в то саме місце, де лишив машину, лиш з другого боку.

Далі по тексту "Ромко" - то я.

Історію про літак, який розбився на Аршиці чув,  напевне, кожен турісто. Коротко: в 1983 році військовий МІГ розбився в Горганах, вроді через те, шо йому диспетчер вказав тримати висоту 1500, а висота хребта в тому місці - 1512 метрів. Після трагедії, за розповідями, літак шукали військові. Напевно знайшли його, але пам'ятник встановили не на місці аварії, а просто в заростях жерепу (альпійки).

Ну от на пошуки того літака ми й відправились. Досить змістовну інформацію про місце катастрофи взяли із розповідей Віктора Верховинця, координат він нам не дав, але тим воно й цікавіше було



День перший. Озерний

Отже, в суботу вранці виїхали зі Львова. Через всілякі несприятливі обставини (пошуки Любка, відсутність сала в Рукавичці, порушення правил ПДР і спілкування з даїшниками і тп), добряче вибилися з графіку і стартанули тільки пообіді.По плану, в перший день мали зайти на оз.Росохан і на оз.Аршиця, там і заночувати.

Спочатку йшли до Росохана маркованим маршрутом попри гарненьку річку Мшана:



По дорозі знайшли перший гриб, радість аж зашкалила:



Так помало вигребли на Росохан. По дорозі зустрічаючи різноого роду сміття, на одному дереві висів навіть бульбулятор ((

Росохан гарний, але шось не вразив. Не знаю чому. Ось він:



Далі поперли по тому ж маршруту ше метрів 100 догори, а там натрапили на райшток і помаслали ним вздовж хребта по старезних лісах. Такий кльовий ліс, шо просто не передати, ніколи такого не зустрічав: під ногами каменюки, вкриті зверху шаром моху. Коли йдеш - каміння рухається, мох трохи провалюється. Прямо хочеться попросити в лісу пробачення за шкоду, яку йому завдаєш





Йшли-йшли, води мали трошки, бо Ромко заявив - "та шо ти, там купа потоків, буде ше вода" )). Потоків не зустріли, з Росохана тоже пити не наважились. Таки потихенько йшли собі райштоком і вперлись в перший молодняк, в якому райшток губиться. Час був вже пізній, на оз.Аршиця ми не встигали, води не було, короче весело. Ромко поліз в молодняк і зробив висновок, шо ми там не пролізем. Потім на нього напав фулл тільт, і він помаслав через той же молодняк напролом вниз - до потоку ))) Ох і напсіхувався ж я через то. Мучились-мучились, вибрели з молодняка на якесь болото на березі потока, на наше щастя там виявився кусок сухої землі під палатку і ми вирішили розбити табір:



Протягом дня попри стежку назбирали ше купу грибів і Ромко зварив просто суперову юшку, за шо я йому всьо прощаю ))



Бєрьозка, хоч і сира, але була вже зламана стихією ) Зато яка потім була грань... )

Поїли-попили і пішли спати. Перший день видався не дуже вдалим.

День другий. Літаково-пошуковий.

Прокинулись вранці, знов набрали висоту до райштока і повалили далі вздовж хребта. Періодично втрачаючи райшток через потоки, молодняк чи Ромка )) Годині в 5 догребли до потоку, який тече під третьою Аршицею - десь біля неї впав літак. Перекусили, кинули рюкзаки і махнули вверх на хребет.

Долізли до зарослів жерепу і "весело" перевалили через нього. Ромко почав активно шукати місце аварії, порівнюючи краєвид із тим, який зображений на фотці Віктора

Я, тим часом, нависав чи впевнений він де шукати )) і як він мене терпів, не знаю )

Досить довго так продирались жерепами, і тут несподівано Ромко дико закричав, виявилось - знайшов якусь трубку. На вигляд як алюміній, але майже не гнеться, титан?



Тут нас вхопив незначний блуд: Ромко, по звуку, був метрів 5 попереду і чекав поки ми до нього долізем. Дерлись до нього ми хвилин 15, на звук відстань була та ж сама постійно... Поки не згадали про нечисту, нічого не мінялось. Трохи було моторошно, потім поржали з того

Чим далі, тим деталей ставало більше, що додавало оптимізму:









Ше трохи, і Ромко (справжній молодець) таки знайшов місце катастрофи:




















Ну всьо, вже скоро мало почати темніти, ми оператитвно погребли назад. На південному схилі знайшли ше отаке:


Знову-таки, не шарю шо за метал, для алюмінію заважкий. Ми так однозначно не вирішили, чи то від вибуху він перелетів хребет, чи хтось намагався здати на цвєтмєт...

По дорозі, попри саму стежку, грибів було стільки, шо я ше ніколи не бачив:



Хотіли догребти на полонину Мшана, там отаборитись. Майже встигали, але тут вкотре трапився сраний зруб. В результаті знов довелось ночувати в якомусь болоті )) Цього разу ше й зі сотнями бігаючих туда-сюда павуків і їх жертв - шалених метеликів. Моторошне трохи місце (особливо для такого арахнофоба, як я).

Ну але місце ночівлі знов прикрасила чудова грибна юшка, цього разу настільки густа, шо перетворилась би в холодець, якби був холодильник )

День 3. Красивезний???

Ну всьо, заданіє виполнєно, далі по плану гора Яйко, гора Молода і купа чудових краєвидів...

...А фіг там... Перед тим як знайти літака, Ромко файно получив від ялинки в око гіллякою. Та так, шо поцарапав рогівку. На ранок подразнення стало нестерпним, іншого виходу, як повертатись назад не було. За кілька годин по дорозі подолали відстань, яку по лісу йшли кільканадцять. Нещасний Ромко мусів ше й вести машину до Львова.

Лікарі заспокоїли, шо нічо смертельного нема, виписали лікарства, Ромко ше підвіз мене домів, на тому пригода й закінчилась. Попри все, я просто в захопленні від походу, не часто такі враження можна пережити )

https://www.facebook.com/notes/199384693440489/ -оригінал

Golem

Велике дякую що запостив це тут! Хай буде для історії. За кілька годин під 200 переглядів набрало, дуже добре :)

Питання:
1) Якщо йти суто на місце падіння Літака, то по часу це буде ближче з Мислівки підніматися? Ну бо багато хто не завжди має в розпорядження стільки днів на такий тру горганських похід.
2) Наскільки я зрозумів воду хіба з собою нести, коло літака немає нічого і близько? А зимою туди чого ломитися, ітак ніц не побачиш ?
3) Чи можна тебе рекомендувати як Експерта який по секрету розкаже-покаже як туди йти? Тільки надійним людям які входять в таємну спілку "Своїх" на Експлорері і хто точно не спалять це місце ?

Ну і плани на наступний рік - Юнкерс! Ти вже гугл карти штудіюєш? ;) Думаю з експлорера б зібралося достатньо охочих шоб як в Американських фільмах обшукати все і вся по квадратному сантиметрі.
Дігери всіх країн єднайтеся!

Khimik

1. Так, можна йти через Нім.Полонину з Мислівки Пустошаками, а мож зеленим маршрутом через форельник, там впроді пологіше.
І на райтшток перед Горганом І., далі в потрібному місці ломитися вверх жерепами.
2. Ну та, по карті видео, же за водов треба буде нехило так скидуватися вниз. Або двигати на собі.
3. Теоретично на тім райтштоку буде мінівказівка, що майже прийшли ;)

а по Юнкерсу - треба від чогось відштовхуватись, гугль тут походу не поможе, то занадто давно було би залишилися видимі пошкодження поверхні.



Maksym Tkachenko

Винищувач МіГ-23М Мукачівського 92-го винищувального авіаполку розбився в районі Осмолоди 13 жовтня 1983р. Через невірну команду офіцера бойового управління КП. Гора 1587м. Додаю лінк : http://zolotislova.blogspot.com/2017/01/33.html?m=1

Golem

Цитата: Maksym Tkachenko від 14.11.2018 15:00:24
Винищувач МіГ-23М Мукачівського 92-го винищувального авіаполку розбився в районі Осмолоди 13 жовтня 1983р. Через невірну команду офіцера бойового управління КП. Гора 1587м. Додаю лінк : http://zolotislova.blogspot.com/2017/01/33.html?m=1

Дуже дякую! Якщо це Ваша стаття - добре було б її перепостити до нас. Щоб з часом не пропало. Ну і на тематичному ресурсі без огидної реклами навколо якось комфортніше статті буде жити
Дігери всіх країн єднайтеся!

Bottlehunter

Я трохи погуглив, оригінально стаття була взята звідси: http://ogogo.if.ua/tsikavo/pryhovana-katastrofa-yak-33-roky-tomu-v-karpatah-shukaly-rozbytyj-vijskovyj-litak-foto/
Це переклад з російської оригіналу автора, Віктора Верховинця, https://victour.io.ua/s94331/zvezda_sverknuvshaya_v_karpatah, про що він з обуренням повідомляє в коментах на Ogogo!

Ще одна стаття автора на цю тему: https://victour.io.ua/s88806/v_jerepi_arshici

Спробую з ним зв'язатися і опублікувати повний текст з фотками до нас.
Най жиє Гуцулія!

Maksym Tkachenko

Цитата: Golem від 14.11.2018 15:47:07
Цитата: Maksym Tkachenko від 14.11.2018 15:00:24
Винищувач МіГ-23М Мукачівського 92-го винищувального авіаполку розбився в районі Осмолоди 13 жовтня 1983р. Через невірну команду офіцера бойового управління КП. Гора 1587м. Додаю лінк : http://zolotislova.blogspot.com/2017/01/33.html?m=1

Дуже дякую! Якщо це Ваша стаття - добре було б її перепостити до нас. Щоб з часом не пропало. Ну і на тематичному ресурсі без огидної реклами навколо якось комфортніше статті буде жити
Стаття не моя, автор Віктор Верховинець. Мене зацікавила тема, вирішив пошукати більше інфи, знайшов цю статтю, вирішив додати лінк на неї оскільки тут більш детально розповідається про причини падіння, пілота, який загинув і про пошуки уламків.

jelenled

Точні коордионати місця катастрофи літака  Миг-23--48,XXXXX ,  23,XXXXX (доступні для своїх)--на Гугл карті добре видно галявину, яка утворилася від падіння літака. Бував там багато раз,добиратися ліпше  від Осмолоди,потім треба доіхати машиною по лісовозний дорозі  до будинка--гуртожитка -- це 11 км  і далі повернути  вправо,по дорозі,іі добре видно на Гугл карті,і іхати приблизно ще 5 км , до точки 48,716052   23,863608. Доіхати можна легковою машиною --дорога там добра. Потім  піднимаемось по гребню вверх вліво від потічка.  Через 500 метрів виходимо на райшток і повертаемо праворуч--доходимо до струмка і відразу підьом на хребет.На самому хребті велечезні зарослі жерепу и доведется до місця падіння літака 100 метрів продиратися ними. Жереп дуже густий і без навігатора,не знаючи точноі точки знайти місце падіння літака досіть важко.  Воду з собою брати не треба-у струмку вода чиста,іі можна спокійно пити.

Golem

Автору великий респект за опис! З Вашого дозволу я переніс точні координати в спеціальний розділ для Своїх. Шоб літак не розтягали металхантери на алюмінь

Можливо Ви ще знаєте як знайти Ю-88 коло Яйка? Плануємо 2019року йти його туди шукати. Використати Дрон шоб захопити більшу площу
Дігери всіх країн єднайтеся!

ЗеленаМиша

Цитата: Golem від 22.12.2018 12:55:26
Можливо Ви ще знаєте як знайти Ю-88 коло Яйка? Плануємо 2019року йти його туди шукати. Використати Дрон шоб захопити більшу площу

Можна принагідно подивитися, як поживає вузькоколійка в Міндунку Бескидському. Там мав би бути невеликий діючий відрізок:


Там колись було дуже цікаво:
http://infojd.ru/13/mindunok-besk.html

Khimik

Нема там вже нічого діючого

Bottlehunter

Най жиє Гуцулія!

akve

Цитата: Golem від 22.12.2018 12:55:26
Автору великий респект за опис! З Вашого дозволу я переніс точні координати в спеціальний розділ для Своїх. Шоб літак не розтягали металхантери на алюмінь

Можливо Ви ще знаєте як знайти Ю-88 коло Яйка? Плануємо 2019року йти його туди шукати. Використати Дрон шоб захопити більшу площу

Все там лишилось з крупного , був поряд в листопаді - запитав в місцевого єгеря , місце він також знає. казав що там деталі важать багато - тому ніхто не забрав . Бронеспинку забрали, радіатор  і мелочевку всяку, а шассі , шпангоут , распредвал та інше все там лежить і чекає своїх мандрівників )


Golem

Дуже дякую за карту Це саме те шо потрібно! Впевнений шо ми всі навідаємося туди десь ближче літа. Створимо тему в плани і все таке. Тож приєднуйся!!!
Дігери всіх країн єднайтеся!

akve

якщо вийде - приєднаюся ) дякую

471 Гості, 0 Користувачів