Автор Тема: Аризонські пригоди  (Прочитано 345 разів)

1 гість дивиться цю тему.

Bottlehunter

  • Супер Модератор
  • Дослідник
  • *****
  • Повідомлень: 2163
  • Рейтинг 1114
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Аризонські пригоди
« : 07.12.2018 22:43:05 »
Збираючись в лютому в чергове відрядження в Штати, я почав планувати, чим би то таким зайнятися на вихідних. Згадав, що десь біля міста Тусон (Tucson), що на Арізонщині, має бути музей ракетних військ, такий, як в нашому Первомайську. Відкрив Вікімапію, і чим більше часу роздивлявся околиці Тусона, тим круглішими ставали мої очі, щелепа відвисала, а з писка текла слина. Крім музею з ракетою Титан-2, там був діючий кар’єр з можливістю його відвідати, кілька закинутих кар’єрів, здоровенний авіаційний музей, найбільше в світі кладовище літаків, два природні парки в пустелі, пішохідні стежки в кам’янистих горах і ще купа всього. Стало зрозуміло, що одних вихідних точно не вистачить і що їхати точно треба! А вже на місці розберуся куди йти.



Asarco Mineral Discovery Center
Перша точка, на яку я прибув пізніше, ніж запланував через значну затримку літака. В Штатах літаки шалено популярні, в результаті аеропорти переповнені і працюють на межі можливостей. Найменший збій викликає ланцюгову реакцію в розкладі і, як результат, запізнюються всі. По дорозі назад я сидів біля бортпровідниці і та жалілася комусь, що за останні три місяці її літак з Фінікса жодного разу не відправився вчасно.
Музей компанії ASARCO, присвячений видобуванню міді. Офіційний сайт музею

Відкритий з жовтня по квітень, влітку через екстримальну жару туристам тут не раді. Щоб хтось випадково ласти не склеїв) Час роботи та розклад екскурсій уточняйте на сайті.

На території безкоштовного музею можна побачити виставку, присвячену історії видобування міді, шматки породи, навчальні фільми. Надворі навічно запарковані кілька вражаючих кар’єрних самоскидів Тут же можна придбати квиток на автобусну екскурсію діючим мідним комбінатом. Це власне те, за чим я сюди і приперся!









Надворі поміж кар’єрної техніки ростуть здорові як шляк кактуси, а з нір визирають суслики. Погода в лютому тут просто бомба: дме холодний вітер, так що фліска з трекінговою курткою стають дуже доречними. Визирає сонечко - роздіваєшся до футболки. І так разів з десять протягом дня).







У визначений час приїжджає білий автобус, народ з квитками пакується всередину. В автобусі я наймолодший, всі решта - американські пенсіонери. Не знаю, де вся молодь і як можна при здоровому розумі ігнорити екскурсію на діючий мідний комбінат. Ми їдемо по арізонській пустелі, здіймаючи за собою хмару куряви. Види американської пустелі - це мабуть найкрутіше, що я бачив в своєму житті (після Перкалаби, звичайно). Відразу з тобою улюблені вестерни та фільми Тарантіно та Родрігеса. І розумієш, що вони зовсім не перебільшували в своїх сценаріях, а навіть часом трохи недоговорювали, щоб не шокувати непідготовлену публіку зі, скажімо, Східної Галичини. 

Збоку простягається величезний відвал терикону, а екскурсовод тим часом розповідає історію видобутку міді в цих краях. ASARCO (American Smelting And Refining COmpany) була заснована в 1899 році і є одним з найбільших виробників міді в Північній Америці та світі. Компанія має кілька кар’єрів в Арізоні та Техасі, кілька років тому відкрили комерційні тури для туристів.







Перша зупинка автобуса на вершині величезного кар’єру. Майданчик обгороджений  і обладнаний біноклями, щоб можна було ближче роздивитися грузовики та екскаватори внизу. Кар’єр працює безперервно, без вихідних і в три зміни. Загальна кількість працівників - біля 600















Наступна (вона ж остання) зупинка - цех з дробилкою. Руда подається сюди і розмелюється, згодом методом пінної флотації з руди розділяються мінерали. Групу туристів супроводжує працівник цеху, який в теорії мав би відповідати на різні каверзні запитання. На практиці це не зовсім вдається, бо звук від дробилки як… від дробилки))) Тому (принаймні в мене склалося таке враження) народ запитує одне, працівник відповідає зовсім про інше, ніхто нікого не чує, всі посміхаються і всі щасливі. Ще більше вражень додають великі круглі відстійники, з яких штинить так, що аж очі сльозяться. Тому туристи довго в тому місці не затримуються, а чемно і без нагадувань пакуються в автобус. Після приїзду назад до музею кожному вручають на згадку зеленуватий камінчик мідної руди.

















Всі фото в альбомі
Розшарити F VK G+
Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

  • Супер Модератор
  • Дослідник
  • *****
  • Повідомлень: 2163
  • Рейтинг 1114
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Titan Missile Museum, або РВСП по-американськи
« Відповідь #1 : 07.12.2018 22:59:15 »
Офіційний сайт музею

Всі фото в альбомі

Після відвідин кар’єру я зі швидкістю ранЕної в дупу антилопи заскочив в орендований Шевік в надії встигнути на останню екскурсію в Ракетний музей, розташований неподалік. Забіг на рецепцію за десять хвилин до початку і почув, що квитків вже не є і щоб я приходив завтра. Курча, на завтра я собі запланував літачки і пустелю, і витрачати зайві 50 кілометрів та кілька годин часу зранку не збирався. “Пані”, - кажу, - “я сам з Долини і пхавсі осюдаво в ту вашу Арізонщину спеціально аби зовидіти музей. Літаки в тій вашій Америци літают як собі хочут, через то я сі спізнив і шо тепер маю робити? Біда чорна, давайте шос думайте!” Пані трохи подумала і вирішила, що присутність бойка на екскурсії тільки її прикрасить. Так я дістав омріяний квиток за 10,50 і зайняв разом зі всіма місце в кінозалі, де нам показали невеликий фільм з екскурсом в історію та технікою безпеки, а згодом відвели під землю, показати гордість американської армії і залізний аргумент в часи холодної війни.

Ось гарне відео про музей та історію холодної війни, рекомендую

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=GndHkBbia4M" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=GndHkBbia4M</a>

Вхід під землю, зовсім непримітний


Охоронний периметр




Кришка шахти


Загалом музеїв, присвячених балістичним ракетам, в світі є всього три: тут, біля Тусона, в нашому Первомайську та в німецькому містечку Пенемюнде (присвячений “бабці” ФАУ-2). Працівники американського музею на моє запитання про схожі музеї ще згадували якийсь в Росії і що він нібито згорів) Ну згорів то згорів, все одно туди не збирався)))

Екскурсії тут бувають до кольору до вибору (і, відповідно, за різну ціну): від звичайного туру на годину, де можна побачити командний пункт і ракету через віконечко, до нічного туру, де музей можна облазити уздовж і навпоперек і надодачу ще й там переночувати. Більшість екскурсій треба бронювати задовго наперед, вся інфа і ціни є тут: http://www.titanmissilemuseum.org/tours

На бойовому чергуванні тут стояла ракета Титан-2, єдина рідкопаливна ракета, що “служила” в Штатах після 1965 року. Вона мала б нести на собі одну боєголовку з зарядом 9 мегатон і долетіти до Москви за 25 хвилин. Такі потужні боєголовки були призначені для ураження захищених об’єктів типу командних бункерів та баз підводних човнів. В 1982 році ВЧ була знята з бойового дежурства, а у 1986 тут відкрили музей.
Загалом навколо Тусона було розташовано 18 таких шахт з ракетами, ще по 18 в штатах Арканзас та Канзас. Що цікаво, всі списані ракети Титан 2 (близько 60) зберігаються теж біля Тусона, на авіабазі Девіс-Монтен, поряд з найбільшим в світі кладовищем літаків. До нього ми теж доберемося трохи згодом.

Вхід всередину починається з Мегадверей, вагою 2.7 тонни. Проте відкриваються вони дуже легко - це можна зробити одним пальцем) Пройшовши двері, потрапляємо в захищену частин, розраховану на попадання поблизу мацкальської ракети. Від прямого попадання шахта Титан-2 захищена не була. Підлога тут змонтована на величезних амортизаторах, а лампи освітлення висять на пружинах. В задній частині приміщення з пультом управління заходиться червоний сейф, з картами та кодами підтвердження команди “Пуск” на випадок війни. У всіх приміщеннях, окрім зони відпочинку та кухні, працівникам заборонялося знаходитися одному.



















Титан-2 виглядає епічно: висотою як семиповерховий будинок і з написом “Військово-повітряні сили США” на боці. Запустити її можна було всього за 58 секунд.

Ось хороше інтерв’ю одної з перших жінок, які служили тут, Івон Морріс: https://www.bbc.com/russian/vert-fut-37156455














Розшарити F VK G+
Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

  • Супер Модератор
  • Дослідник
  • *****
  • Повідомлень: 2163
  • Рейтинг 1114
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Pima Air & Space Museum
« Відповідь #2 : 08.12.2018 00:08:34 »

Офіційний сайт з інформацією для відвідувачів, історією, бронюванням турів та віртуальними прогулянками експозицією.

Всі фото в альбомі



Друга за величиною у світі (близько 350) колекція літаків, тисячі експонатів пов’язані з військовою та цивільною авіацією і космосом. Бродити тут можна дуууже довго, тому музей продає зі знижкою квитки на два дні) Регулярно відправляється екскурсійний трамвайчик, який об’їжджає більше ста літачків надворі.



Список всіх літаків, виставлених в музеї

Для фотографів-початківців типу мене великим горем стає той факт, що в кітовий об’єктив літаки зазвичай не влазять. Тому подбайте про відповідну техніку перед відвідинами. Дурної совкової звички дерти додаткові гроші за фотозйомку за кордоном переважно нема, фоткай собі на здоровля що хочеш і де хочеш. Для зйомки чутливих експонатів, типу старих документів, забороняється використання спалаху, про що обов’язково буде спеціальне повідомлення.

В 2014 році за версією CNN музей зайняв 7 місце в рейтингу найкращих авіаційних музеїв світу. Київський Державний музей авіації зайняв (сюрприз-сюрприз!) шосте місце. До речі, в українських інтернетах доводилося зутрічати такий переклад назви: “Пімський музей повітря і космосу”))) Інколи перекладач Гугл - не найкращий помічник

Далі кілька фото, з тим, що найбільше сподобалося

Легендарний BELL UH-1 (на ньому навіть Рембо в фільмі літав))) та артефакти часів В’єтнамської війни









Винищувач Grumman F-14 Tomcat, досі використовується армією Ірану





Палубний винищувач McDonnell Douglas F/A-18 Hornet


BELL AH-1S COBRA




Висотний літак-розвідник Lockheed SR-71 Blackbird. Цей вже точно мало в який об’єктив влізе)




Графіті на літаках







Довгий ряд гелікоптерів Сікорського







Стратосферний наддальній бомбардувальник (що дав назву також популярному коктейлю) Boeing B-52 Stratofortress. Досі перебуває на озброєння в Штатах







Літак для перевозки нестандартних вантажів Aero Spacelines Super Guppy





Шматки фюзеляжів літаків з творчістю льотчиків







Часи 2 Світової війни











Музей також організовує автобусні екскурсії на найбільше у світі кладовище літаків, що розташоване через дорогу))) На жаль, потрапити на неї мені не вдалося, оскільки екскурсії проводяться в будні дні і за записом мінімум два тижні наперед (щоб військові встигли перевірити подані документи), я ж потрапив в музей у неділю і зовсім був не впевнений два тижні тому, що взагалі буду тут. Про кладовище літаків далі.
Розшарити F VK G+
Най жиє Гуцулія!

Bottlehunter

  • Супер Модератор
  • Дослідник
  • *****
  • Повідомлень: 2163
  • Рейтинг 1114
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Кладовище літаків, Тусон, Арізона
« Відповідь #3 : 08.12.2018 00:11:54 »




Коли я вперше побачив це місце на Гугл мапс, то подумав, що це якийсь жарт і такого бути не може. Більше 4000 військових літаків та близько 40 космічних кораблів поскладані рівненькими рядочками в арізонській пустелі. Загальна вартість тутешньої господарки біля 35 мільярдів баксів.

Природні умови роблять це місце ідеальним для зберігання літаків. Низька вологість і мала кількість опадів запобігає корозії (тобто можна обійтися без ангарів), а рівний та твердий грунт дозволяє зберігати літаки просто на землі і не будувати спеціальні платформи.  Це - територія діючої військової бази Девіс-Монтен. Територія обгороджена і охороняється, але ніхто не забороняє зазирати з-за паркану і робити фотки. Перелізти через паркан видається можливим, тим більше, територія величезна і межує з пустелею, але перспектива втрати американської візи заставляє бути чемним і не робити дурниць.











Літаки не просто привозять та скидають на купу, як це може видатися на перший погляд. Персонал бази, а це близько 550 людей, кожного дня приймають нові літаки, ремонтують та консервують старі, деякі розбирають на деталі або утилізацію, а деякі продають в різні дружні країни. Ця військова база - високоефективне підприємство, з прибутком біля 1000% (один вкладений долар приносить 11 прибутку).

Якщо когось зацікавила тема кладовищ літаків, то більший список, разом з мапою є тут: https://www.airplaneboneyards.com/airplane-boneyards-list-and-map.htm

Я залишив машину в зарослях якоїсь колючки і трохи побродив біля паркана. Звичайно, такі фото трохи нудні, тому я натягав кілька кращих з інтернету.









Крім того, через відносно недалеку відстань до Голівуду на авіабазі часто знімають фільми. Ось, наприклад, кадр з фільму “Трансформери: Помста полеглих”



Оце і все, вихідні закінчилися, пора додому. Сподіваюся, ще колись сюди повернуся




Розшарити F VK G+
Най жиє Гуцулія!