В чому кайф пошуку розбитих літаків? В тому що це суміш класичного туризму, краєзнавства і пошуку з металошукачем. Ти мандруєш по мальовничих і часто важкодоступних місцях. Потрібно цікавитися військовою технікою та історією а потім використовувати ці знання на практиці. До того ж
пошук з металошукачем сам по собі цікаве та азартне заняття. А ще завжди хороша компанія. Прогнозую що наступні роки ця діяльність ставатиме щораз популярнішою.
Akve зробив нам карту куди їхати
![]()
От і приїхали!
![]()
Місце пошуку - ліс!
![]()
Кусок шрапнелі в полі. Всюди була війна

![]()
Повернення до машини
![]()
Ну і фотосесія в західному сонці
![]()
Вчора ми виявили місце падіння радянського військового літака. Воно знаходиться коло села Купелів неподалік Івано-Франківська. Літак впав наприкінці 1960-х років. Місцеві жителі добре памятають ті подіїі. Інформації про сам літак була засекречена, тому деталей ніхто не знає. Пошук в інтернеті також не дав результатів. Розшарте будь ласка цей пост. Допоможіть нам ідентифікувати літак та подробиці катастрофи. Можливо Ви або хтось з Ваших знайомих служив в той час чи був причетний до ліквідації наслідків. Будемо дуже вдячні за будь яку інформацію.
Що ж тут написано?
![]()
Куски авіалінійки
НЛ-10![]()
Фото з інтернету
![]()
![]()
Чорний метал. Трактор чи літак?
![]()
Юрко показує знахідку, шкалу від приладу
![]()
Перший раз на подібних пошуках
![]()
Місцеві жителі оповідають що літак падав з півночі, від Дністра. Під час польоту було багато чорного диму. Один пілот встиг катапультуватися. Літак був великий і скосив ліс наче ножем. Одразу ж приїхали військові, все оточили і позбирали. Було це кінець 60-х, початок 70-х років.
Зараз про місце аварії нагадують лише знахідки в землі. Молодий ліс повністю вкрив пагорб. Та частини алюмінію ще досі розкидані по його схилах. Деякі лежать на поверхні, деякі до 10см в грунті. Додаю фото характерних деталей які допоможуть ідентифікувати тип літака. Памятники чи хрести на місці падіння відсутні.
Можливо номер літака. Бо зустрічався кілька разів
![]()
Шкала від
НИ-50![]()
![]()
Робочий прилад. Стояв на ранніх моделях ТУ-16. Але не факт що це саме той літак.
![]()
1960 рік. Значить літак не ДСВ
![]()
Комутатор
![]()
Електродвигун. В літаках використовували 400Гц а не 50Гц. Бо тоді всі двигуни та трансформатори получалися значно менші і легші.
![]()
Відмита лінійка НИ-10
![]()
Застібки
![]()
Замок від якогось приладу
![]()
Ще заводський номерок деталі
![]()
Панель приладів. Ймовірно що хронометр.
1965 рік випуску Значить літак "новий" або модернізований
![]()
237401 158 2
![]()
Ну і в цей день був ще один літак. В кінці 80-х на початку 90-х військовий винищувач впав неподалів Бурштину в селі Нові Скоромохи. Досі ще живий механік який його обслуговував. Пілот також вижив. Воронку на місці падіння знають усі місцеві. Вона знаходиться за кілька кілометрів від села.
Такою от дорогою їхали на Форді
![]()
Поруч Нових Скоморох є озера де надзвичайно баагто леблядів. Просто як диких качок
![]()
Руїни костелу в Старих Скоморохах
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Воронку від другого літака ми так і не найшли. Бо місцеві всі троха складно все пояснювали. Але зато гарно покаталися.
![]()
Ймовірніше за все обидва літаки належали військовому аеродрому коло Івано-Франківська. Звісно що їх ніхто не збивав, технічна несправність або помилка в керуванні. Добре що пілоти спрямували літаки у ліс і ніхто з місцевих не загинув. Цікаво було б дізнатися долю пілотів та що саме тоді відбулося. Бо це теж історія нашої землі!
Ну і всі знахідки за день.
![]()
Пошуки літаків здійснено двома експедиціями групи
«Пошук Літаків ДСВ в Україні» і сайту Explorer.Lviv.Ua у складі Джонні, Олександр, Юліус, Юрко і мене. Дякую всім за пошуки та чудовий відпочинок! Приєднуйтеся до нашої групи!