Автор Тема: Місця падіння післявоєнних літаків СРСР коло Івано-Франківська  (Прочитано 1831 раз)

1 гість дивиться цю тему.

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 4438
  • Рейтинг 1146
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
В чому кайф пошуку розбитих літаків? В тому що це суміш класичного туризму, краєзнавства і пошуку з металошукачем. Ти мандруєш по мальовничих і часто важкодоступних місцях. Потрібно цікавитися військовою технікою та історією а потім використовувати ці знання на практиці. До того ж пошук з металошукачем сам по собі цікаве та азартне заняття. А ще завжди хороша компанія. Прогнозую що наступні роки ця діяльність ставатиме щораз популярнішою.

Akve зробив нам карту куди їхати


От і приїхали!


Місце пошуку - ліс!


Кусок шрапнелі в полі. Всюди була війна :(


Повернення до машини


Ну і фотосесія в західному сонці


Вчора ми виявили місце падіння радянського військового літака. Воно знаходиться коло села Купелів неподалік Івано-Франківська. Літак впав наприкінці 1960-х років. Місцеві жителі добре памятають ті подіїі. Інформації про сам літак була засекречена, тому деталей ніхто не знає. Пошук в інтернеті також не дав результатів. Розшарте будь ласка цей пост. Допоможіть нам ідентифікувати літак та подробиці катастрофи. Можливо Ви або хтось з Ваших знайомих служив в той час чи був причетний до ліквідації наслідків. Будемо дуже вдячні за будь яку інформацію.

Що ж тут написано?


Куски авіалінійки НЛ-10


Фото з інтернету




Чорний метал. Трактор чи літак?


Юрко показує знахідку, шкалу від приладу


Перший раз на подібних пошуках


Місцеві жителі оповідають що літак падав з півночі, від Дністра. Під час польоту було багато чорного диму. Один пілот встиг катапультуватися. Літак був великий і скосив ліс наче ножем. Одразу ж приїхали військові, все оточили і позбирали. Було це кінець 60-х, початок 70-х років.

Зараз про місце аварії нагадують лише знахідки в землі. Молодий ліс повністю вкрив пагорб. Та частини алюмінію ще досі розкидані по його схилах. Деякі лежать на поверхні, деякі до 10см в грунті. Додаю фото характерних деталей які допоможуть ідентифікувати тип літака. Памятники чи хрести на місці падіння відсутні.

Можливо номер літака. Бо зустрічався кілька разів


Шкала від НИ-50




Робочий прилад. Стояв на ранніх моделях ТУ-16. Але не факт що це саме той літак.


1960 рік. Значить літак не ДСВ


Комутатор


Електродвигун. В літаках використовували 400Гц а не 50Гц. Бо тоді всі двигуни та трансформатори получалися значно менші і легші.


Відмита лінійка НИ-10


Застібки


Замок від якогось приладу


Ще заводський номерок деталі


Панель приладів. Ймовірно що хронометр. 1965 рік випуску Значить літак "новий" або модернізований


237401 158 2


Ну і в цей день був ще один літак. В кінці 80-х на початку 90-х військовий винищувач впав неподалів Бурштину в селі Нові Скоромохи. Досі ще живий механік який його обслуговував. Пілот також вижив. Воронку на місці падіння знають усі місцеві. Вона знаходиться за кілька кілометрів від села.

Такою от дорогою їхали на Форді


Поруч Нових Скоморох є озера де надзвичайно баагто леблядів. Просто як диких качок


Руїни костелу в Старих Скоморохах












Воронку від другого літака ми так і не найшли. Бо місцеві всі троха складно все пояснювали. Але зато гарно покаталися.


Ймовірніше за все обидва літаки належали військовому аеродрому коло Івано-Франківська. Звісно що їх ніхто не збивав, технічна несправність або помилка в керуванні. Добре що пілоти спрямували літаки у ліс і ніхто з місцевих не загинув. Цікаво було б дізнатися долю пілотів та що саме тоді відбулося. Бо це теж історія нашої землі!

Ну і всі знахідки за день.


Пошуки літаків здійснено двома експедиціями групи «Пошук Літаків ДСВ в Україні» і сайту Explorer.Lviv.Ua у складі Джонні, Олександр, Юліус, Юрко і мене. Дякую всім за пошуки та чудовий відпочинок! Приєднуйтеся до нашої групи!
Розшарити F VK G+
курча

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 4438
  • Рейтинг 1146
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Троха дописів з ФБ

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=jnDcK7ZqB_A" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=jnDcK7ZqB_A</a>

Валентин Сова:
"Цей літак розбився влітку 1972 року, я добре памятаю бо працював тоді електромонтером на монтажі сільських ЛЕП у с.Нижневі і прилеглих хуторах Купелів, Бушкалик, Рибаківка. В той день ще відбувався футбольний матч на Кубок кубків і грала якась російська команда (здається "Динамо"Москва або ЦСКА). Літак належав до льотної частини в м.Коломиї, здається новопризначений командир полку на спарці робив ознайомчий обліт квадратів. На другий день приїхали на 3-х "УРАЛАХ" військові : офіцери і солдати, прочісували все довкола, знайшли льотчика що катапультувався, він розбився бо була мала висота. Оцеплення стояло ще з тиждень, щось шукали."

Andrey Kiryanov
"Але вже є і дата і підробиці, це супер )
Бірка з катапульти була доречі, тепер ясно чому..
А модель літака Міг якраз і міг би бути - міг 15/17/25 .."


Розшарити F VK G+
курча

akve

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 42
  • Рейтинг 14
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Міг 25 мав конструктивні особливості , тому що мав швидкість більшу 3000 км/год.
І був зроблений фактично зі спец нержавіючої сталі, і лиш часткого,  на 8 % з спец дюралю та 10 % титану.
Під час польоту корпус міг нагріватись іноді до 1200 градусів , а дюраль вже плавиться..
Отже версія Міг25 відпадає.
Бомбер Ту16 поки що підходить ідеально.
Розшарити F VK G+

Khimik

  • Свої
  • Постійний Дописувач
  • *
  • Повідомлень: 187
  • Рейтинг 31
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
А хіба в бомберів були катапульти?
Розшарити F VK G+

akve

  • Новачок
  • *
  • Повідомлень: 42
  • Рейтинг 14
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
А хіба в бомберів були катапульти?

Чесно , не знаю чи були , можливо.
Пошукав в неті по датах і місцю - місцевий каже 1972 рік , літак з Коломийського аеродрому - єдине що підходить:
Отже версія Як 28 дуже можливо

Розшарити F VK G+

Khimik

  • Свої
  • Постійний Дописувач
  • *
  • Повідомлень: 187
  • Рейтинг 31
  • Стать: Чоловіча
    • Перегляд профілю
Бо наскільки я в курсі - в бомберів вхід екіпажу і евакуація відповідно - через люк знизу. Фонар фізично не має змоги відкритися для відстрілу.
Розшарити F VK G+

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 4438
  • Рейтинг 1146
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Denys Tomenchuk надав дуже грунтовний коментар. Мову оригіналу зберігаю.

Щодо літака - Як-27Р з Коломиї: " В начале апреля 1972 произошла катастрофа ЯК 27 с командиром полка п-ком Жигалковичем Н.Н. Перед этой катастрофой 23 февраля 1972 г Жигалкович был удостроен звания Заслуженного военного летчика СССР. Видно то, что он считал себя асом и привело к трагедии. Дело в том, что когда он вылетал, то не допускал что бы его контролировала вышка. Знаю это по тому, что я периодически сидел на вышке и наблюдал в бинокль за заходящими на посадку самолетами, что бы в случае невыпуска шасси давать тревогу руководителю полета. И однажды слышал, как Жигалкович матом обложил руководителя полетом, что бы не мешал ему.

Так вот о катастрофе. В это день экипаж отрабатывал упражнение по противоракетному маневру- пикирование-кабрирование. Летали над долиной Днестра. Но с одного берега была долина, а на другом берегу была холмистая местность. Причем холм полого поднимался метров на 50-100, а затем резко, обрывом шел к реке. Экипаж заходил с пологого места и видно визуально, а был уже вечер, часов 18.00, Жигалкович не соорентировался. А так как холм поднимался полого, самолет практически сел на вершину холма . Пролетел между двумя елями и полетел вниз , срезая верхушки елей. Даже было видно, что начал вроде поднималься вверх, но на пути оказался громадный дуб, в который самолет окончательно врезался и в результате самолет кувыркнулся хвостом вперед. Я попал на место катастрофы на следующий день. Зрелище было ужасное. А первые солдаты вообще увидели останки экипажа. Штурмана разорвало его до встречи самолета с дубом. Официальная версия на тот момент была - попадание птицы в двигатель. Даже искали ее останки. Но в двигателях были только опилки от елей. А еще тогда летчики говорили. что виноват командир полка.Так на самом деле и было. Вот такая история. И еще в 1972 хоронили летчика другого экипажа, которые служили в нашем полку, а затем перевели в Германию и там они погибли."


Значить це ЯК-28 Опис аварії збігається з тим що знайдено на місці. Місцеві також згадували про той дуб.
Обидва пілоти загинули. :( Я ще додатково попросив Дениса надати посилання на джерело інформації. Щоб остаточно закрити це питання.

Цитувати
Бо наскільки я в курсі - в бомберів вхід екіпажу і евакуація відповідно - через люк знизу. Фонар фізично не має змоги відкритися для відстрілу.

Схожа ситуація була в ЯК-28

"Фюзеляж самолёта оказался достаточно слаб и при полной загрузке деформировался, при этом невозможно было закрыть фонари. Поэтому приходилось сначала сажать лётчика и штурмана, закрывать кабины и только потом заправлять самолёт и подвешивать боеприпасы (при подвеске бомб большого калибра это было обязательно). "
Розшарити F VK G+
курча

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 4438
  • Рейтинг 1146
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Розшарити F VK G+
курча

ivannremizov

  • Зацікавлений
  • *
  • Повідомлень: 3
  • Рейтинг -2
    • Перегляд профілю
Хлопці, а де ви інформацію берете? ??? По Запорізькій області є подібні карти, чи місця падіння?
Розшарити F VK G+

Golem

  • Адміністратор
  • Досвідчений Дослідник
  • *
  • Повідомлень: 4438
  • Рейтинг 1146
  • Стать: Чоловіча
  • Ein План, ein Звіт, ein Форум
    • Перегляд профілю
    • Фейкбук
Інформацію дають люди. Десь знайшли уламки алюмінію, десь щось бачили? памятають. Тому власне і викладаємо подібні звіти щоб комунікувати з людьми. Після цього звіту також підкинули кілька літаків. ;)

Також є тематична група у ФБ Приєднутеся!
Розшарити F VK G+
курча