Автор Тема: Тунель під Ратушею, Львівська Газета  (Прочитано 2505 разів)

1 гість дивиться цю тему.

explorer

  • Адміністратор
  • Гуру
  • *
  • Повідомлень: 762
  • Рейтинг 218
    • Перегляд профілю
    • explorer
П'ятниця, 02 березня, 2007 року, № 37 (1083)
Тунель під Ратушею
У Львові буде метро! Про це повідомив Андрій Павлів, директор департаменту містобудування Львівської міської ради.

За його словами, постановою Кабінету Міністрів Львів увійшов у список міст, перспективних для будівництва метро. Крім того, впровадження підземного транспорту передбачено в Концепції розвитку Львова, яку міські депутати ухвалили ще 31 березня 2005 року, проте оприлюднили лише 24 лютого 2007-го, після публічної обіцянки нового головного архітектора Юрія Криворучка.

Планують, що львівське метро буде полегшеного типу. Проте з’явиться воно тільки після того, як у Львові затвердять генеральний план розвитку міста. Цей процес дещо затягнувся. Після затвердження Концепції 2005 року, яка є першим етапом у коригуванні генерального плану міста, що визначатиме його розвиток на найближчі 20 років, цього документа фактично ніхто не бачив. Тодішній головний архітектор Львова Василь Каменщик стверджував, що такий документ таємний, і відмовлявся його оприлюднити.

Проте розробка генплану все ж триває. І в ньому передбачено спорудження метро.

Як розповів “Газеті” Віталій Дубина, керівник авторського колективу з розробки генплану, будівництво планують розпочати приблизно у 2020-2030 роках. Але спочатку потрібне відповідне рішення депутатів Львівської міської ради, висновки експертів (до речі, раніше дослідження про можливість будівництва не проводили). І головне – величезні кошти. За словами Віталія Дубини, таке будівництво обійдеться у мільярди гривень, відтак самостійно місто не зможе покрити всі видатки.

Без відповідних досліджень практично неможливо сказати, який вплив матиме спорудження метро на історичну забудову центральної частини міста. Як розповів керівник авторського колективу з розробки генерального плану, вони пропонують робити метро трохи в обхід центру, десь на 300-400 метрів далі від русла Полтви. Однак не можна робити станції метро й надто далеко від центру, оскільки на нього не буде попиту.

За словами пана Дубини, очевидно, це буде метро полегшеного типу, оскільки воно в півтора разу дешевше від звичайного і має вдвічі-тричі меншу вібрацію, що принципово для міста з цінною історичною забудовою. Буде застосовано систему “Радан”, її основною відмінністю від звичайного метро є менший діаметр лінії метрополітену та принцип руху, що дозволяє суттєво зменшити вібрацію.

Віталій Дубина сподівається, що за умови правильно проведених розрахунків вплив на архітектуру міста буде мінімальний, а в разі будівництва полегшеного метро він буде цілком допустимим, оскільки кожен будинок має певний запас міцності. В. Дубина передбачає, що може бути певний спротив громадськості, яка пам’ятає невдалу спробу будівництва підземного трамвая, проте, на його думку, інший варіант вирішення транспортної проблеми у Львові – будівництво надземних ліній транспорту – викличе значно більше обурення, оскільки ці лінії вплинуть на візуальне сприйняття історичної забудови.

Перші заперечення вже є. За словами архітектора Віри Балаш, плани про спорудження метро у Львові є дуже сумнівними, оскільки можуть призвести до руйнування будинків.

– Наразі архітекторам і зацікавленим представникам громадськості не надали жодних матеріалів, – говорить вона. – Зокрема, графічних матеріалів, що стосуються будівництва метро. Це питання потребує серйозного підходу. В деяких містах є кільцеве метро в обхід центру. Це могло б бути вирішенням проблеми для Львова. Крім цього, треба правильно пов’язати підземний і наземний транспорт, наприклад, зробити метро тільки частково підземним. Багато міст також використовують залізничний транспорт як міський. Треба вміти комбінувати.

Окрім того, у Львові добре пам’ятають першу невдалу спробу побудови “підземки”. В середині 1980-х хотіли провести лінію підземного трамвая. Будівництво лише однієї вентиляційної шахти у дворі палацу Потоцьких призвело до порушення гідрологічного режиму всього Львова, руйнації палацу й інших восьми будинків у центральній частині міста. Великою проблемою тоді було те, що під час планування будівництва шахт підземного трамвая ніхто практично не враховував руйнування будинків. Це було політичне рішення, оскільки партія обіцяла Львову підземний транспорт.

– Територія історичної забудови потребує особливого вирішення питання будівництва метро, – стверджує Роман Мишко, який протягом 30 років обіймав посаду головного інженера “Містопроекту” (1975-2005 рр.). Необхідно провести спеціальні дослідження, які потребують великих коштів. Щодо будівництва полегшеного метро, треба бути дуже обережними та докладно вивчити це питання, оскільки це нова розробка. В Україні немає жодного міста, в якому воно функціонувало б. Історична забудова Львова надто цінна, щоб робити над нею експерименти.

Роман Мишко розповів, що існує три види прокладання тунелю з різним допуском деформації будинків і ґрунтів. Для центральної частини міста потрібна найдорожча схема – схема бездеформаційного проходження тунелю.

Те, що будівництво метро насамперед залежатиме від фінансування, підтверджує і Віталій Дубина. Проте вже зараз у генеральному плані, який коригують, закладено будівництво трьох ліній метро. Першу лінію будуватимуть із південного заходу на північний схід (район вул. Виговського – вул. Б. Хмельницького). Другу планують будувати з південного сходу на північний захід (з’єднуватиме Сихів і Рясне). І третя лінія простягатиметься із заходу на схід (райони Левандівка – Майорівка).

Мирослава Іваник

http://gazeta.lviv.ua/articles/2007/03/02/22020/
Розшарити F VK G+